2018: בלרוס – סקירת שירי הקדם

הקדם הבלרוסי מתרגש עלינו והוא מלווה הפעם במעט רעש. 95 שירים נשלחו לקדם הבלרוסי. לפני כשבועיים נערכו האודישנים המצולמים ו-11 מתמודדים ושיריהם התקבלו לקדם. זמן קצר לאחר מכן פנה העיתון הגדול במדינה לרשות השידור הבלרוסית בבקשה לפסול את Alekseev מהשתתפות בקדם. האחרון הוא כוכב אוקראיני שנמנע מלגשת לקדם האוקראיני. יש שתי סיבות לכך: האחת היא סכסוך שיש לו כביכול עם מפיק הקדם האוקראיני. השנייה היא שהוא פעיל מאד ברוסיה, מה שעשוי לגרור ביקורות כלפיו עם השתתפותו בקדם אוקראיני ולפגום בסיכויי הזכייה שלו. בהמשך עלה וידאו של הזמר מופיע עם גרסה רוסית לשיר הקדם שלו, "Forever", במאי האחרון. האתר ESCKAZ דיווח כי רשות השידור תתיר לאלקסיב להשתתף בתחרות עם שירו, אך במידה ויזכה תתעקש שיחליף אותו. לאחר מכן, הודיעה Sophia Lapina על פרישתה מהקדם, במחאה על כך שאלקסיב לא נפסל מהשתתפות, בעוד שישה מתמודים נוספים חתומים על מכתב מחאה לרשות השידור נגד אלקסיב, אך לא עשו דבר. בהמשך האשימו חובבים כי השיר גונב מ"קסמים", להיט האייטיז של גלי עטרי….(לא שמעתי דמיון). עם כל זה לא מספיק, שירם של Shuma היה בסכנת פסילה כלל מלודיה משיר מסורתי, אך לאחר רביזיה קצרה שונה מספיק כדי להתרחק מהאחרון…אז אם שרדתם את כל הנ"ל, היכונו לקדם עצמו שעתיד להיערך ב-16/02. להן סקירת שירי הקדם:

Adagio – Ty i ja – זה אמור להיות הרכב אי-וולו הבלרוסי? זה בהחלט נשמע כך. זה מתחיל כבלדת קיטש וממשיך כפופ-דאנס ניינטיזי מהונדס ומסונתז קיטשי עוד יותר. לחיוב אומר שהמקומיים אוהבים קיטש, אז זה מייצג במידה מסוימת את הטעם המקומי, אבל זה באמת שיר רע וזול, שיר צביקה פיקי. בסוף היר מצטרפת מקהלה, שמן הסתם לא תוכל להיות על הבמה ועלייה של חצי טון, כאשר הפלצטים מקבלים אוטוטיון בלתי נחוץ. סיום בבנג גדול, כמה בלאגן 2/5.

Alekseev – Forever – חיכיתי לשמוע על מה הבלאגן. שמעתי דעות לכאן ולכן על הפייבוריט הגדול, שהפך לשנוא שאר המשתתפים מאחר ו"הוצנח" לתחרות לאחר שויתר על זו האוקראינית. השיר לא כזה גרוע כמו שחלק עשו ממנו, זה פופ אקס-סובייטי מובהק, שלאגר דרמטי עשוי כהלכה. זה יותר טוב מהשיר הנורא של סרגיי לזראב מ-2016, ועדיין השיר מאד רפטטיבי, אין רגע שיא למעט הפקה מהוקצעת ואירוויזיונית מאד. אם זה ייפסל כמו שחוזים והשיר יוחלף אחרי הזכייה, לא אזיל דמעה 3/5.

Shuma – Chmarki – זה מצוין! דאב טכנו, "מוזיקה אלקטרונית עם אלמנטים פגאניים" כפי שהלהקה מציינת בעמוד הפייסבוק שלה. זה נשמע טוב מאד, להיט מועדוני גייז אדג'יים, מודרני, רלבנטי, מחובר למוזיקה אלקטרונית עכשווית, אך לא לכזו פופית מחניפה, אלא לשוליים. זה יצטרך להעלות על הבמה עם מופע ויזואלי מרהיב כדי שאנשים יוכלו להתחבר לזה. קסום ומלא אווירה ויחד עם זאת קודר וקר 4/5. להאזנה לחצו כאן.

NAPOLI – Chasing Rushes – האם זה אמור להיות שיר על "רדיפת רוסים"?! אני חושב שעליתי כאן על קונספירציה. המלחין הוא אמריקאי או בריטי… כותב המילים הוא Michael James Down שלא מפסיק… ההפקה נורא בסיסית והשיר כולו נשמע כמו דמו. זה שיר קדמים טיפוסי, Timebelle פינת הקדם המלטי, ולא הייתי מתפלא לשמוע את זה באחרון, המון צעקות שלא לצורך. שיר מאד "בסדר" ו"בטוח" 3/5.

Anastasiya Malashkevich – World on Fire – שיר של Ylva ו-Linda Persson הבלתי מרפות ובלתי נלאות. עד כמה טוב זה יכול להיות? זה נשמע כמו חיקוי חיוור של "Heroes", זוכה אירוויזיון 2015 ושירי פופ אחרים שהתחרו והצליחו בתחרות. כמו כל דבר שצמד האחיות הזה מלחין, זה חסר נשמה ומכוון למכנה המשותף הנמוך ביותר 2/5.

Gunesh – I Won't Cry – כמו נאפולי, גם גונש מנסה את מזלה בקדם הבלרוסי בפעם המי יודע כמה. בעבר היא הגיעה קרוב, אך היא אינה מוכרת כל כך לדור הצעיר וייתכן שזה ייפגע בה. מצד שני, ייתכן גם שמה שייפגע בה יהיה העובדה שהשיר שלה ממש לא טוב… ניסיון לרקום "Euphoria" בגרסה מקומית, שם כסף שמדובר בריג'קט של קדמים סקנדינביים. מלחין שבדי כושל, שעובד כעת רק עם זמרי עבר, אחרי לבושה הזו 1/5.

Radiovolna – Subway Lines – בתמונת היוטיוב הם נראים כמו להקת בנים. השיר עצמו הוא בלדת פופ מבוססת פסנתר, עצובה ומיושנת. משהו שהייתם מצפים לשמוע בשנות השמונים ברדיו או בשנות התשעים באירוויזיון. לשיר אין הוק ברור, אחרי שהפזמון נגמר אתה מבין שזה היה הפזמון, לחן כמעט מאולתר, שיר חסר מעוף 2/5.

Alen Hit – I Don't Care – אלן להיט… בתמונת היוטיוב נראה בעיקר כמו וונאבי. השיר עצמו מפתיע בפזמון פופ-דיסקו חמוד ולא מזיק. הבעיה היחידה היא המילים הפשוטות מאד והחזרה הבלתי פוסקת על כותרת השיר בפזמון. ההפקה והמלודיה דווקא יוצרות שיר קליל, לא יומרני, פשוט, אבל כזה שיש לו מקום. לצערו, הוא כנראה יישאר במינסק 3/5.

Lexy – Ain't You – בשנה שעברה לקסי הייתה הפייבוריטית שלי, כך שהגעתי עם ציפיות. בשנה שעברה היא הגיעה עם בלדת אינדי-פופ-soul בליווי פסנתר, והשנה כנראה אותו הדבר רק ללא האינדי. השיר הזה בעל מלודיה יותר עגולה, חנפנית, כמעט מוכרת. זה נחמד, והיא מאד מוכשרת, אבל היא לא תתמודד על הבכורה לצערה ולצערי. השיר מובא כאן בגרסת ה-4 דקות שלו 3/5.

Kirill Good – Deja Vu – קיריל הטוב מלווה בקליפ יוטיוב מאד מודרני, מעוצב לעילא. גם ההפקה עכשווית ונכונה מאד. פופ-RnB עם ניסיון ברור להיות ג'סטין ביבר/טימברלייק או ברונו מארס. זה סימן טוב, שמראה על ניסיון להתחבר למוזיקה עדכנית, מצד שני כמעט בכל קדם יש לנו אחד כזה. עם להשוות לדומיו בקדמים האחרים, זה לא להיט, חסר לזה ה-extra oomph, האנרגיה מעט נמוכה וההרגשה היא שכל תיבה בשיר כבר שומשה בשיר אחד מאותו הז'אנר 3/5.

Sofi Lapina – Gravity – פרשה מן התחרות, ובכל זאת החלטתי לשמוע מה הפסדנו. השיר מופק לפי כל הכללים העכשווים, אך לא מקורי ולא מרגש בשום צורה. תוך כדי השיר התחלתי לזמזם את "Perfect Life" של לבינה הגרמנייה מהאירוויזיון שעבר… חסר עניין לחלוטין, עטיפה יפה בלי כלום בפנים 2/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Shuma – Chmarki
  2. Lexy – Ain't You
  3. Kirill Good – Deja Vu
  4. Alekseev – Forever
  5. Alen Hit – I Don't Care
  6. NAPOLI – Chasing Rushes
  7. Radiovolna – Subway Lines
    Sofi Lapina – Gravity
  8. Adagio – Ty i ja
  9. Anastasiya Malashkevich – World on Fire
  10. Gunesh – I Won't Cry

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.