2018: אוקראינה – חצי גמר 2

ברוכים הבאים לחצי הגמר השני של הקדם האוקראיני, ה- Vidbir. ניתן לצפות בשידור החי כאן או כאן. התחרות נפתחת בקידום תוכן שיווקי של מה שנראה כרשת חנויות פארמה אוקראינית. הכרוז מציג את 9 המתמודדים של הערב בליווי קטעי וידאו. 9 שירים מתמודדים הערב, אך רק 3 מתוכם יעלו לגמר. המנחה פותח את הערב ומציג את צוות השיפוט של הערב: Eugene Filatov, אנדרי דנילקו, הלא הוא וורדה סדוצ'קה, וג'מאלה, זוכת אירוויזיון 2016, שהביאה את האירוויזיון לאוקראינה. יצוין כי הבמה זהה לזו של השנה שעברה, שקל הם לא הוציאו. במה מרובעת עם מסך לד גדול ועקום מאחוריה. הצבעים השולטים הם כמו תמיד צבעי הדגל האוקראיני: כחול וצהוב.

אחרי כל הופעה, השופטים חווים את דעתם על השיר. התחרות מתחילה…

Ingret – Save My Planet – בגרסת הסטודיו: מפתיע ומיוחד, אינדי-פופ היפ הופי אקספרימנטלי. לזמרת קול מיוחד, שאני מקווה שיעבור טוב בלייב. הגשר שבשיר הוא החלק הנגיש יותר, כאשר הפיזמון בעל מבנה קליט, אך לא עדיין נסיוני מאד. שיר שמסתיים עם תחושה של עוד, חייב להיות מלווה בהופעה מיוחדת וללא רבב מבחינה קולית כדי לעלות לשלב הבא 4/5. בהופעה החיה: אינגרט עולה בז'קט אלומיניום סגול ובגד בורוד פוקסיה. זה לא עובר בלייב, יותר מידי קשה לעיכול והזמרת לא מספיק כריזמטית. זה אינדי-רגאיי בבית ואינדי-אתנו-רוקפופ בפיזמון. כן, זה מבולגן כמו שזה נשמע, אבל מרענן לשמיעה.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Mélovin – Under the Ladder – בגרסת הסטודיו: בשנה שעברה היו הבחירה של הקהל להישלח לאירוויזיון, אך הפסידו בהצבעת השופטים. זה פופ OneRepublic סטייל, מאד קליט, מוכר, פריך, מצויה עגולה והפקה מחניפה ורדיו פרנדלית. השיר מאד בסדר, מאד נכון, עשוי לפי מתכון, אבל יכל להיות יותר לעניין לפני 5 שנים, ולא היום 3/5. בהופעה החיה: מלובין עולה לבמה בלבוש היפסטר אורבני ועדשה כחולה בעין שמאל. ההופעה הווקלית סבירה, אבל הוא לא מרשים כווקליסט. הבחירה בו תהיה טעות גדולה לטעמי, אבל זה שיר שיעבוד על הקהל המקומי. הוידאוארט הוא של גרם מדרגות אדום, מכונת רוח עובדת שעות נוספות ומלוין מתיישב ליד הפסנתר לנגן בחלק השני של השיר. זה מאד דרמטי ועובר.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Julinoza – Hto ya? – בגרסת הסטודיו: זה נשמע כמו שיר מתוך פסקול של סרט מלחמה/טרגדיה/פנטזיה. רוצה לדעת את הפירוש של המילים. מנגינה עצובה ונימוכה, עיבוד אקוסטי מבוסס פסנתר וכינור לשיר מקסים בעל סאונד ניצחי בעיבוד מדויק 4/5. בהופעה החיה: ג'ולינוזה יושבת עלי פסנתר עם איזה טרלול לא ברור על ראשה שנראה כמו וראיציה מקומית של המצנפת של ה-KKK… על החולצה שלה ועל הפסנתר מצוירת עין גדולה. השיר נהדר ועובר טוב מאד בלייב. היא נשמעת מצוין והסאונד הכללי הוא אדג'י ופופ קברטי ניסיוני. נהדר.

גרסת סטודיו:

ההופעה החיה:

Tayanna – Lelya – הנודניקית הראשית בשיר צעקני, כמו שרק היא יודעת. אחרי שהפסידה לא בכבוד בשנה שעברה, טייאנה חוזרת בשיר קצבי, לא רע לחלוטין, אבל סתמי מספיק כדי להישאר בחצי הגמר מבלי שנשמע עליו עוד. אני מודע שזה כיפי במידה, פופ איימי וייינהאוסי בגרסתו האוקראינית, אבל מחוויר לעומת ההיצע בקדם המצוין הזה 3/5. בהופעה החיה: טיאנה עולה בשמלה כתומה סיקסטיזית ולא מחמיאה. זמרות הליווי לבושות כמוה. ההופעה אפקטיבית מאד והיא נשמעת מצוין. האווירה היא איימי ויינהאוס חלבית וזה עשוי לבלוט גם כאן וגם בגמר כשיר הפופ הטהור היחיד.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Kadnay – Beat of the Universe – אחד הפייבוריטים של הערב. שיר פופ בויבנדי, בהפקה עכשווית פופ-אלקטרונית, אבל מאד מאד עמוסה, כזו שמעפילה על השיר עצמו, באופן שמזכיר קצת את מה שקרה עם השיר של אסאנדה בקדם הבריטי, לא נשאר שיר מרוב הפקה. זה צפוי לשבור את הערב 3/5. בהופעה החיה: ההרכב עולה לבמה, כאשר הסולן עוטה על עצמו משהו שנראה כמו שמלה שחורה. הוא סופר כריזמטי, המצלמה מחמיאה לו וזה הולך להיות מרחץ דמים בהצבעה כפי שזה נראה. הסולן השני מנגן בקלידים ועוטה על עצמו חליפה של נהגר מרוצים. זה נשמע טוב מאד בלייב והם טורפים את הבמה ומפתיעים בקטע ריקוד בברייק של השיר.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Yurcash – Stop Killing Love – השיר נפתח בצלילי גיטרה חשמלית ואווירה גרנג'ית. המלודיה מזכירה לי בתחילה את אחד הלהיטים של אינפקטד משרום. שילוב של רוק, קברט, קישוטים אתניים ומוזיקת פרוגרסיב-מטאל. הפיזמון הוא כבר בלדה איטית, במבנה שמזכיר את "Bohemian Rhapsody". מאד יומרני ושאפתני, אני לא מצפה שזה יעלה לגמר, אבל הכל יכול לקרות הערב אני מניח 3/5. בהופעה החיה: הם הלכו על המוזר ובגדול. חברי הלהקה עוטים על עצמם בגדים מסמורטטים מעוצביםץ ברקע יש וידאוארט של רמקול שפועם ועליו הכיתוב "Love", שמתחלף בהמשך ללב ורוד שמטייל בין עננים. זה נורא מוזר, אבל זה שיר טוב ורואים שהם מחוברים לגמרי למוזיקה המוזרה שהם עושים. המילים קצת מוגזמות לטעמי, והייתי מעדיף את השיר באוקראינית… הסולן מוציא מידי פעם מגהפון וצועק לתוכו.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Mountain Breeze – I See You – השיר לא זמין בגרסת הסטודיו עדיין. בהופעה החיה: בלדת פופ-רוק אקוסטית, שזה מאד מפתיע ביחד לכל מה ששמענו עד כה. זה להיט רדיו ברור, אבל כזה שלא עובר טוב בהופעה החיה. המלודיה מאד בויבנדית, פינת OneRepublic. זה היה יכול להיות הסוס השחור של הערב, אבל ההופעה לא כריזמטית מספיק. בטח לא ביחס לשלושת ההופעות האחרונות 3/5.

ההופעה החיה:

Illaria – Syla – אילריה לא תירגע עד שלא תהיה ג'מאלה הבאה ותישלח לאירוויזיון. שיר אוקראיני אתנו-אלקטרופופ, הפיזמון מנסה להחזיר עטרה ליושנה באווירת אתנ קיטשית שעברה עם 2009. אני מאד מקווה שזה לא יעבוד לה, למרות בשנה שעברה הצליחה להעפיל עם שיר פחות טוב. זה לא פרשי כמו המוזיקה של ג'מאלה 3/5. בהופעה החיה: איליריה עולה לבמה בשמלה לבנה מרהיבה, אשר במרכזה פס רחב עם עיטורי זהב. בוידאוארט שמש ודרקונים ועל ראשה של אילריה נזר זהב. הופעה מאד טובה והעמדה מדויקת ומינימלית. אם זה עולה לגמר, זה ו-"Forest Song" מבטלים זה את זה. מועמדת מאד חזקה לעלות לגמר, אלא אם השופטים יקברו לה, וזה ההרגשה שלי של מה שהולך לקרות. זה חצי גמר קניבליסטי ביותר.

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

Dilemma – Na Party – זה השיר שכולכם חיכיתם לו. היפ-הופ משעשע ומתיילד, מלווה בקליפ משעשע עוד יותר, עם פיזמון האוס ניצחונות א-לה עופר ניסים. זה פחות טוב ממה שעשו מזה, מאד פופוליסטי, אגרסיבי על האוזן, אבל אני מודה שהצליל של ראפ באוקראינית שמודע לעצמו מעלה חיוך על הפנים 3/5. בהופעה החיה: הסולן עולה בחליפת טרנינג משובצת כאשר לצידו רקדנית בלבוש מינמלי ומסכה של כלב. הוא מצטרף לשמרי ליווי-רקדניםבלבוש אורבני, אשר מרימים איתו את ההופעה לגבהים. אם מישהו חשב שהשיר יילך לאיבוד בהופעה החיה, דילמה פתרו את הדילמה והעמידו הופעה שאי אפשר להסיר ממנה את העיניים. הופעה צבעונית, כאשר הוידאוארט מעוטר בענני עשן צבעוניים, ובפיזמון ברקדנים במסכות כלבים. נהדר ומרים!

גרסת הסטודיו:

ההופעה החיה:

אחרי הפסקה ארוכה של כשעתיים, הופעת ה-interval act לערב זה, נציגי צרפת לאירוויזיון Madame Monsieur עם "Mercy".

ולהכרזת לתוצאות, כל האמנים מוזמנים לעלות על הבמה. השופטים מעניקים את הניקוד שלהם:

1 נקודה – Dilemma
2 נקודות – Ingret
3 נקודות – Yurcash
4 נקודות – Julinoza
5 נקודות – Illaria
6 נקודות – Mountain Breeze
7 נקודות – Kadnay
8 נקודות – Mélovin
9 נקודות – Tayanna

ולהצבעת הקהל:

1 נקודה – Julinoza
2 נקודות – Dilemma
3 נקודות – Ingret
4 נקודות – Illaria
5 נקודות – Yurcash
6 נקודות – Mountain Breeze
7 נקודות – Tayanna
8 נקודות – Kadnay
9 נקודות – Mélovin

תוצאות סופיות, כאשר המודגשים עולים לשלב הבא:

  1. Mélovin – 17
  2. Tayanna – 16
  3. Kadnay – 15
  4. Mountain Breeze – 12
  5. Illaria – 9
  6. Yurcash – 8
  7. Julinoza – 5
  8. Ingret – 5
  9. Dilemma – 3

השירים שהעפילו לגמר עכשיו עורכים הגרלה לגבי סדר הופעתם. Mélovin מקבל שיר מס' 6. Tayanna מקבלת 2. להקת Kadnay מקבלת 1. להקת The Erised מקבלים שיר מס' 3. וילנה מקבלת שיר מס' 5. ו-Laud שיר מס' 4.

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן:

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.