2018: שבדיה – טרום גמר 4 ואחרון

Heat מס' 4 של המלודיפסטיבלן השבדי. ניתן לצפות בחי כאן. 7 מתמודדים אחרונים ינסו את מזלם וכשרונם וינסו להשתחל לגמר, או לפחות לשלב ההזדמנות הנוספת. אחרי ההפתעה של השבוע שעבר האם מישהו יפתיע גם הערב? המנחה David Lindgren פותח את הערב בשיר "This is Me".

דויד מציג את הקיקסייד שלו, Fab Freddie, שינחה מהקהל ומעמדת האמנים. להזכירכם, בצד שמאל למטה לב פועם המציג כמה השיר פופולארי בקרב מצביעי אפליקציית התחרות. אחרי הצגת כל המתמודדים של הערב (Rolandz מקבלים משום מה את התשואות החמות ביותר), התחרות מתחילה!

Emmi Christensson – Icarus – בגרסת הסטודיו: מתחיל כבלדה שקטה שמתעצמת לבלדת פאוור פופ א-לה מאיה בוסקילה מלפני עשור ויותר. זה שיר נורא מיושן ונראה כי חובבים מתלהבים ממנו. ביצוע קולי טוב יכול להביא אותה לגמר או לאנדרה חאנסן. אני ממש לא מתחבר לשיר, זה נשמע מנותק מכל מה שהולך היום, חסר רלבנטיות בכל מובן 2/5. בהופעה החיה: אמי עומדת לבדה על במה אפופת עשן לבושה שמלת שחור-זהב שקופה בחלק התחתון. בוידאוארט כנפי זהב אמורפיות. הביצוע הקולי טוב, אבל לא משכנע מספיק. הקהל באפליקציה אוהב, אבל אני סבור שזה לא ממשיך הלאה. זה נורא קיטשי ומיושן. בסוף עולה מסך של בד ועליו ציפורים מתעופפות. אלוהים, כמה זה עלוב. הקהל לא קונה את זה.

Elias Abbas – Mitt paradis – בגרסת הסטודיו: שיר בשבדית. האווירה קריבית ומקפיצה. הטרנד הלטיני-קריבי הזה חייב לחלוף מן העולם. זה ישר מאד אנרגטי, שעובר בקצב מהיר, אבל הוא נשמע כמו בליל של מוזיקת באבלגאם פופ לילדים עם בליל של שירי פופ קריביים. זה זול ונדוש. לפי המגמה הנמשכת השנה, זה כנראה מגיע לאנדרה חאנסן 2/5. בהופעה החיה: אליאס מתחיל את ההופעה על הקאטוולק, לובש ג'ינס שחור וז'קט כתום. ניכר שהוא מתרגש, אבל מצליח להתגבר על כך מהר מאד ונותן הופעה משכנעת. עמו מופיעים חבורת רקדנים וביחד עם נותנים בראש בכוראוגרפיה מדויקת. ווקלית הוא נשמע בסדר עד הפיזמון, ושם הוא שר בסולם אחד נמוך מהמלווים. ויזואלית ההופעה כיפית ודינמית. זה אנדרה חאנסן בקלות.

Felicia Olsson – Break That Chain – בגרסת הסטודיו: בלדה עד מידטמפו בתמת העצמה. זה מאד המוזיקה השבדית בסוף הניינטיז. הבתים נשכחים ונשמעים כאילו נפתרו כלאחר יד, הפיזמון עצמו הוא ההוק החזק של השיר והוא קליט מאד ונשמע מוכר, אבל זה לא יעזור לו. הלופ האלקטרוני בפיזמון הוא המיותר בהיסטוריה של הלופים. לדעתי, השיר מסיים את דרכו בתחרות הערב 2/5. בהופעה החיה: פליסיה עולה במלבוש שחור לא ברור. היא פושטת מעיל בעוד את הבמה שוטף אור תכול. מאיזו סיבה שאינה ברורה לי, הקהל נראה שאוהב את השיר. האווירה של להקת בנות מהניינטיזית היא בלתי נסבלת!

Rolandz – Fuldans – עוד שיר בשבדית. הפעם זהו קצב רוק'נ'רולי מהפיפטיז. מזכיר מאד בסגנון את Owe Thörnqvist מהשנה שעברה. זה שיר הומוריסטי ומטופש למדי. אי אפשר להשתמש בתירוץ של שיר הומוריסטי כדי למכור שיר מיושן. זה באמת שיר מאד חלש, עם אווירה מיושנת של שלאגרים שנס ליחם לפני 50 שנים 1/5. בהופעה החיה: הלהקה עולה לבמה בתלבושות אלביס ושתי מלוות חסרות חן בשמלות כסף. זה באמת שיר אינפנטילי, אבל לפי הלב הפועם באפליקציה הקהל משתגע. יש גשם של אש וזיקוקים והכל מרגיש מאד לא נכון…

Olivia Eliasson – Never Learn – בגרסת הסטודיו: השיר נפתח בלופ אלקטרוני מעייף. אוליביה מנסה בכל כוחה להישמע כמו זארה לארסון. השיר מתחיל שקט ובגשר הקצב גובר, בפיזמון הוא כבר להיט מסיבות פופ-דאנס לכל דבר ועניין. הפיזמון לא באמת קיים, אלא מורכב ממלמול של הברות וקישוטי הפקה. זה אפקטיבי וזה יותר טוב מהשירים הקודמים, אבל אני לא רואה את זה ממשיך לשלבים הבאים בתחרות 3/5. בהופעה החיה: אוליביה עולה עם תלבושת טרנינג שחורה ואלגנטית עם פס צהוב ומכנסיים מנצנצים. ווקלית היא רוצחת את השיר ולא עומדת בתווים המעט גבוהים, 4 רקדנים בלבוש ירוק זרחני. היא לא מעבירה שום כריזמה בהופעה, אבל לפי ההצבעות באפליקציה, נדמה שהקהל דווקא סבבה איתה.

Felix Sandman – Every Single Day – בגרסת הסטודיו: פליקס הוא חבר לשעבר בלהקת FO&O. בלדה מודרנית ואפקטיבית. אם תהיה לזה ההופעה הבימתית החזקה שאני מצפה שתהיה לזה, אז אפשר לבנות כאן על כרטיס ישירות לגמר. מזכיר מאד את מה שקורה במצעדים כרגע, זאיין מליק פינת שון מנדז. נחמד 3/5. בהופעה החיה: פליקס מתחיל את ההופעה על הקטוולק, יושב על….לא ממש ברור מה זה…מגבר? ושר למיקרופון גדול שמשתמשים בו לתכניות רדיו. זוויות הצילום מזכירות וידאוקליפ. למה צריך להרוס שיר טוב בהופעה כל כך יומרנית?? השאירו את זה לשבדים שידעו איך למצוץ את האותנטיות והתמימות מכל מה שניתן…. השיר טוב ומרגש, מינימליסטי ואקוסטי. יופי של שיר ועבודה יפה של פליקס.

Mariette – For You – בגרסת הסטודיו: הפייבוריטית הגדולה של הערב ואולי של המלודיפסטיבלן כולו השנה. זה שיר קצבי עם הפקה שבדית מהודקת ומהוקצעת. הבתים זורקים ל-Dua Lipa וזמרות צעירות אחרות בנות זמנינו, אבל הפיזמון פשוט מאכזב בכל מדד. בדיוק כמו שלא הבנתי מה הייתה ההתלהבות משירה בשנה שעברה, גם מהשיר הזה לא אבין את ההתלהבות. זה כנראה מגיע לגמר, אבל זה לא יזכה במלודיפסטיבלן השנה 2/5. בהופעה החיה: מריאט יושבת על במה מוגבהת שנמצאת על פירמידה (?), לובשת חולצת בטן לבנה מעוצבת וג'ינס מעוצבים ושיערה אסוף בכיסוי ראש כלשהו. אסתטית היא נראית מצוין, אבל הכוראוגרפיה שלה טיפשית לחלוטין וגמלונית. השיר עצמו הוא שום כלום, ממש כמו השיר שלה בשנה שעברה. זה יעלה לגמר וזו בושה גדולה.

העולים לשלב הבא הם: Elias Abbas, Olivia Eliasson, Felix Sandman, Mariette ו-Rolandz.

Felicia Olsson סיימה במקום האחרון, בעוד Emmi Christensson במקום השישי. שתיהן סיימו את דרכן בתחרות.

הקווים פתוחים כעת עבור חמשת השירים שעברו את הסינון הראשוני של הקהל, רק שניים מהם יעברו לגמר, בעוד שניים יעברו לשלב ההזדמנות השנייה.

הראשון שעולה לגמר הוא/היא………

Mariette

לשלב ההזדמנות השנייה עולים: Olivia Eliasson ו-Felix Sandman.

השני שעולה לגמר הוא/היא………

Rolandz

מה שאומר ש-Elias Abbas במקום החמישי וסיים את דרכם בתחרות.

ניתן לצפות בתכנית שוב כאן.

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.