2019: בריטניה – סיקור Eurovision: You Decide

הבריטים בוחרים! בשלוש השנים האחרונות בחרו הבריטים את שירם דרך הפורמט, Eurovision: You Decide! וכך גם השנה. הפורמט מעולם לא סייע להם והם סיימו במקומות בינוניים-נמוכים, כמו שהם בדרך כלל מסיימים. השנה החליטו הבריטים להתמקד בשיר: רק 3 שירים יתחרו בתחרות, כאשר לכל שיר ניתנים 2 ביצועים שונים. אולי זה ינטרל את הנטייה של הצופים והשופטים להזניח את השיר…. אך האם יש ברשותם שיר טוב, שיכול להביא לבריטניה הישג שמזמן לא רשמה?

גם השנה מנחי הקדם הם Mel Giedroyc, וזוכה אירוויזיון 2015 משבדיה, Måns Zelmerlöw. הם מציגים את המתחרים ולאחר מכן את השופטים: Rylan – מתמודד עבר ב-X Factor, הפרשן הבריטי בחצאי הגמר של האירוויזיון ומנחה טלוויזיה. היה גם אחד השופטים בקדם בשנה שעברה, Marvin Humes – שדרן רדיו ומפיק, לשעבר מלהקת הבנים JLS ו-Mollie King לשעבר מלהקת The Saturdays.

Kerrie-AnneSweet Lies – בסטודיו:לקרי-אן קול מלא נשמה. השיר מתחיל לאט ונבנה בדרמטיות לפיזמון האקסטטי. זה נותן לי וייבים של מועדונים בריטיים בניינטיז! הגשר מעט שלאגריסטי, אבל הפיזמון ההאוסי פשוט מחפה על הכל. זה קליל, כיפי, אך גם מעט מעט מתאמץ ורפטטיבי. עם זאת, גם את השיר הזה אני לא רואה רושם הישג משמעותי לבריטניה 3/5.
בהופעה החיה: ההופעה קצת נותנת לי וייבים של מועדון ב-2001, ווקלית היא טובה, אבך הכריזמה שלה לא מספקת. האם כל מה שנראה הערב יהיה הופעות של משתתפי X Factor גנריים? כי זה מה שאני מקבל מההופעה הזו. הרקדנים הם ברמה של הקדם המולדובי והעיבוד מעפיל על קארי-אן. הקהל מריע לה בהתלהבות.

ריילאן מציין שהיא מזכירה לו את אלני פוריירה. מארווין טוען שזה היה כה טוב…. מולי קראה לשיר Pop Banger.

 AnisaSweet Lies – בסטודיו: גם לאניסה קול Soulful, אך כאן מדובר בגרסה המרגשת, בניגוד לגרסה המרימה של קארי-אן. בעוד הגירסה הקודמת היא יותר "כועסת", הגרסה הזו היא יותר "שבורת לב" ונוגה. זה מזכיר מאד בלדות של ליאונה לואיס. גם כאן ההפקה לוקחת לניינטיז, אבל יותר לבלדות הפחות להיטיות של מאריה קארי. זה נכון לעכשיו השיר החביב עליי והביצוע המועדף עליי בקדם. זה חשוף ונוגע, אבל ראוי להפקה עם יותר תשומת לב 3/5.
בהופעה החיה: אניסה שרה בעודה מנגנת בפסנתר, לבושה בגוזייה וחצאית שחורה. שתי זמרות ליווי דומיננטיות על הבמה. בבית השני היא קמה מהפסנתר ומנסה לתקשר בחוסר הצלחה עם הקהל. הקול שלה נשבר בסוף השורות של הפיזמון, וזה מקסים, אבל שוב, יש לנו בעיה של כריזמת מתחרי X Factor, שלא הצליחו לגבש לעצמם זהות אמנותית.

מארווין חושב שהקול שלה היה מצוין, אך גרסת הבלדה לא הייתה מספיק חזקה. מולי וריילאן חושבים שזה היה אמוציונלי וכי ניתן היה להבין את המילים בגרסה שלה.

השופטים מצביעים: כל השופטים מצביעים ל-Kerrie-Anne, העוברת לשלב ה-Sing Off.

Jordan Clarke – Freaks –  בסטודיו: השיר מתחיל בלופ אלקטרוני מדבק, וממשיך כמידטמפו RnBי-פופי. בפיזמון זה כבר הופך לשיר אחר לגמרי, שיר ילדים כמעט. לא ברור אם נגמרה לכותבים ההשראה לכתוב שיר והחליטו לכתוב שני אקורדים כדי לסיים פיזמון. הקול של ג'ורדן מזכיר את זה של בנימין אינגרוסו, והשיר עצמו, כפי שחובבים כבר אמרו, נשמע כמו "Canon In D Major" של Pachelbel 2/5.
בהופעה החיה: עבודת המצלמות היא פשע נגד האנושות. ג'ורדן מופיע בז'קט א-לה סרג'נט פפר והרקדנים מסביבו בלבוש תואם. השירה והנוכחות שלו היא ההפך מכריזמטית, ההופעה היא mess מוחלט.

מולי חושבת שזה לא היה מושלם, אבל הביצוע היה מצוין. ריילאן חושב שהוא שילוב של אינגרוסו ומיקולש… מארווין אומר שזה השיר הכי פחות אהוב עליו, אך הוא ביצע אותו נפלא.

MAID – Freaks – בסטודיו: איזה שם מוזר ללהקה… "העוזרת"… הגרסה הזו מעט יותר sultry, אינטימית, שקטה, עם צליל בס מובהק, פחות אלקטרוני ופחות רוקיסטי. מצד שני, השיר הרבה פחות אפקטיבי, קצת מנומנם, ממצה את עצמו מהר מאד, ובעל פוטנציאל בימתי מוגבל למדי. ב-C Part הבנות פוצחות בשירת סופרן לא צפויה 3/5.
בהופעה החיה: הן לא נשמעות מושלם ביחד, אבל הן יותר כריזמטיות מאלו שהופיעו עד כה. הגרסה הזו לצערי לא מתרוממת וקשה להתחבר אליה. אני בספק אם השופטים ילכו עליהם… הן נתנו את כל מה שיכלו, אבל זה כנראה לא מספיק, הם קיבלו גרסה שהיא פחות סוחפת, גם אם לדעתי היא יותר טובה.

ריילאן לא אהב את זה, משהו נראה לו off, מארווין מסכים איתו וטוען שזה לא היה טוב מספיק, מולי אומרת שהייתה צריכה להיות יותר אינראקציה ושההרמוניות היו יכולות להיות הדוקות יותר.

השופטים מצביעים: כל השופטים מצביעים ל-Jordan Clarke, למעט מולי המצביעה ל-MAID, מה שאומר ש-Jordan Clarke עובר לשלב ה-Sing Off.

Holly Tandy – Bigger Than Us – בסטודיו: הולי היא בוגרת X Factor המקומי. הגרסה שלה הרבה פחות עוצמתית ופחות אפקטיבית מזו של מייקל. השיר נשמע מעט מסורס, קצת כמו פופ-קאנטרי על אסיד. לקראת סוף השיר יש ברייק במהלכו הקהל אמור למחוא כפיים. אין לה שום סיכוי מול מייקל. זה שיר שבלוני, שבגרסה הזו נשמע חיוור ולא זכיר 3/5.
בהופעה החיה: כנראה המתמודדת הכריזמטית ביותר מבין כל המופיעים הערב. הגרבה מעט חלשה לטעמי, והיא לא יכולה להציל אותה. שני רקדני ליווי עולים בלבוש קאוובואים, כאילו קאנטרי וזה, וזה קצת יותר מידי… נורא נורא גנרי. היא עושה עבודה טובה, אבל ההעמדה חלשה וגנרית כמו השיר. הברייק למחיאות כפיים עובד טוב בהופעה החיה.

מארווין חושב שההופעה הייתה מדהימה ושהשיר ברמה, מולי חשבה שזה היה טוב בלייב יותר מבסטודיו, ריילאן חושב שהשיר יצליח טוב אצל השופטים באירוויזיון.

Michael Rice – Bigger Than Us – בסטודיו: מדובר בפאוור בלאד, שהולכת ונבנית ונשמעת כמו שיר גמר של אמריקן איידול או X Factor. אין כאן בשורה של ממש, מדובר בשיר אהבה המנוני מאד, המתנפל על המאזין ויכול לעבוד לטווח קצר בלבד. לכאורה, זה מה שצריך כדי להצליח באירוויזיון. ועדיין, השיר עשוי מידי, תפור לתחרות, שבדי במהותו. אם ייבחר כמו שחוזים, השופטים יכולים להרים את זה, אבל לא יותר מידי 3/5.
בהופעה החיה: מייקל מגיע לתחרות כפייבוריט הגדול. הוא מתקשה לתקשר עם הקהל ומסתכל המון למטה, וזה שם אותו בעמדה חלשה מול הולי לדעתי. ההופעה שלו כוללת את כל השטיקים של זמרי ריאליטי-שירה ועוד כמה של דיוות דה לה שמעטא. מה שכן, הוא זז על הבמה, שר עם המלווים. העלייה של חצי הטון בסוף השיר עובדת מעולה והוא מצליח למכור את השיר. אם השופטים לא בוחרים בזה על פני הגרסה של הולי, אפשר ללכת הביתה לנעול את דלתות ה-BBC מבחינתי.

מולי חושבת שזה היה יוצר מגדר הרגיל, ריילאן אומר שהוא צריך לזנוח את כל הכוראוגרפיה ושקולית הוא היה אמין, מארווין טוען שהוא זמר מהשורה הראשונה ושההופעה הייתה זוכת אירוויזיון לטעמו.

השופטים מצביעים: כל השופטים מצביעים ל-Michael Rice, מה שאומר שהוא עובר לשלב ה-Sing Off.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Anisa – Sweet Lies
  2. Kerrie-Anne – Sweet Lies
  3. Michael Rice – Bigger Than Us
  4. MAID – Freaks
  5. Holly Tandy – Bigger Than Us
  6. Jordan Clarke – Freaks

ועכשיו, נטע ברזילי, המציגה להם את תל-אביב בסרטון, שנראה שהופק על ידי משרד התיירות… היא מציגה את השירים שנבחרו עד כה באלבניה, צ'כיה, צרפת וספרד.
המנחה מציינת את ה-B word, שאף אחד לא רוצה לציין. לא, זה לא BDS, זה Bulgaria. משעשע.

שלושת המועמדים הסופיים מופיעים שוב: ראשונה עולה Kerrie-Anne, אחריה Jordan Clarke ואחרון הוא Michael Rice. המרשים ביותר מבין כולם הוא מייקל, אך לקארי אן יש את השיר הטוב ביותר….

בזמן שממתינים להצבעת הקהל, נטע ברזילי עולה לבצע את "Toy", השיר זוכה אירוויזיון 2018. היא שרה בלייב, בעוד המלווים בפלייבק. בניגוד לחששות ב-BBC, לא היו הפרעות של אי אלו פורצי במה. הקהל מריע בהתלהבות.
לאחר מכן, המנחה והפרשן גרהאם נורטון מספר על העשור האחרון שלו כפרשן האירוויזיון הבריטי, אחרי פרישתו של טרי ווגאן ז"ל.
SuRie נציגת בריטניה 2018, מבצעת את שיר האירוויזיון שלה "Storm" בגרסת הבלדה.
מונס מסיים את החלק האמנותי בשירי בריטניה המצליחים ביותר בתחרות, מה שאומר ביצוע שורה וחצי מהשירים של 1967, 1968, 1976, 1981, שבוצע בשיתוף Bucks Fizz, כולל תלישת המכנסיים של הבנים, 1982, 1993, 1996 ו-1977 עם קטרינה ו-Bucks Fizz.

הגיע זמן התוצאות! הקהל הכריע: נציג בריטניה לאירוויזיון 2019 הוא….

Michael Rice

בהצלחה לבריטניה ולמייקל בתל-אביב!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.