2019: איסלנד – Söngvakeppnin – חצאי גמר 1 ו-2

לא ברור מדוע עבור 10 שירים נערכים שני חצאי גמר, גמר וסופר גמר…. אך בכל מקרה, איסלנד תנסה השנה לשבור 4 שנים שחונות: המדינה לא העפילה לגמר האירוויזיון מאז 2015. מידי שנה הם מופתעים ומאוכזבים מההישגים שהגיעו אליהם שיריהם באירוויזיון. האם השנה יבחרו את השיר שיוביל אותם לגמר? מה שבטוח, הוא שיש הרבה גיוון וניסיון גם לשמוע קולות וצלילים מעט שונים… בחצאי הגמר כל השירים יבוצעו באיסלנדית. בגמר השירים יבוצעו בשפה בה מעוניין לשיר המבצע במידה ויזכה ויגיע לאירוויזיון. השירים ייבחרו בשילוב קולות הקהל והשופטים.

חצי גמר 1
התחרות נפתחת בסרטון קומי, בהשתתפות בירגיטה (איסלנד 2003), נכנסים לאולם לדברי המנחים. התחרות מתחילה.

Hatari – Hatrið mun sigra – בסטודיו: "השנאה תנצח" זה תרגום השיר, במה שנהפך תוך זמן קצר לקאלט חובבים. אם האיסלנדים יבחרו בזה זה יהיה הנגטיב המושלם של השיר שלהם מ-2018. מדובר ברוק תעשייתי בהפקת טראנס המושר בצרחות גרוניות, רק כדי לחתוך בפיזמון לפופ-אמביינט מלודי ומתקתק. הקונטרסט מהמם, ואפילו יש להם משהו שנשמע כמו עלייה של חצי טון בפיזמון האחרון. הדור החדש מכריז בפיזמון שאין תקווה. אכן 5/5.
בהופעה חיה: הלהקה עולה בתלבושות ספק BDSM ספק קברט. זה שונה, מצוין, די מדהים שהם פותחים את הקדם. מהיכרותי עם הופעות בקדם האיסלנדי, אני מופתע לטובה מההעמדה ועבודת המצלמות שמלווה אותם. זה 3 דקות שאי אפשר להסיר את המבט מהמסך. הקהל משתגע עליהם, עד כמה שקהל איסלנדי מסוגל להשתגע.

Þórdís Imsland – Nú og hér – השיר נכתב בין היתר על ידי סבלה, נציגת איסלנד באירוויזיון 2017. מדובר באחד השירים המאכזבים בקדם. ההפקה רצופת הדרופים האלקטרוניים כבר יצאה מהאופנה ומוזיקת המועדונים ברקע לא תואמים לקולה החלש של הזמרת. השיר ממצה עצמו אחרי דקה וחצי. 2/5
בהופעה החיה: פורדיס, או איך שלא קוראים לה עולה בשמלת זהב או כסף נוצצת ומאד לא מחמיאה. מאחוריה שתי רקדניות במראה ציפורי משהו. זה נראה מאד חובבני, במיוחד לאחר ההופעה של Hatari. יש משהו לאה בהופעה, כמעט כמו בשיר עצמו. היא מתנחמדת ומתחנפת מידי.

Daníel Óliver – Samt ekki – בסטודיו: שיר שנשמע מאד שבדי, פופ-דאנס עם אלמנטים של טראנס. הפיזמון הוא כבר יותר דיסקואי. ההפקה מושכת חזק לרחבת הריקודים, כמעט מכריחה אותך לרקוד. זה לא חזק מספיק כדי להתמודד על ניצחון, אבל זה חביב להאזנה. לצערי זה מזכיר לי שירים ששמים בחנויות בגדים כדי לגרום לך לקנות יותר 3/5.
בהופעה החיה: אוי. הקול שלו נשמע מאד חובבני, או שזה אולי הסאונד הקשה. בפיזמון כשהוא מגיע לפלצטים הוא כבר נשמע יותר טוב. הבתים לא עובדים טוב על הבמה, בפיזמון הוא מרים קצת, אבל זה נראה מאד לא מקצועי, אלא יותר כמו הופעת בית ספר.

Kristina Skoubo Bærendsen – Ég á mig sjálf – בסטודיו: קריסטינה מגישה פופ פן-אירופאי ניינטיזי בבתים ושיר איימי ויינהאוסי-מאוטאוני בפיזמון. Neo-Soul עם תזמורת גדולה ברקע, שמוסיפה לדרמה. איזה שיר מגניב, מי היה מאמין שיש כל כך הרבה פופ מקורי ויצירתי באיסלנד. זה כנראה הקדם האיסלנדי הטוב זה שנים. אם הבנתי נכון את המילים מדובר בשיר העצמה נשית. משהו בביט נתן לי תחושה של התכתבות עם "Toy". נתתי 3/5.
בהופעה החיה: קריסטינה עם ז'קט זהב ומיני שחור מעור, לצידה 4 רקדנים/ות בחליפות. זה נראה מאד אלגנטי. היא כמעט ולא זזה, וזה בונה אותה כסוג של דיווה. ההופעה נראית expensive לעיתים ומותאמת מאד לשיר הרטרו הזה. קולית היא טובה מאד, עם גליץ' קטן ב-c part.

Hera Björk – Eitt andartak – בסטודיו: נציגת 2010 חוזרת לניסיון נוסף. האם הפעם מוצלח יותר מלהיט מצעדי הגאווה שלה דאז? מדובר בבלדת-פופ בעלת פיזמון המנוני וקיטשי למדי. על השיר כתוב אירוויזיון לאורכו ולרחובו. הפיזמון האחרון אף נותן בעליית חצי טון וסוגר את העסקה. זה ייתן לפרדריק a run for his money וככל הנראה יתמודד עמו ראש בראש בקדם 3/5.
בהופעה החיה: הרה עולה באאוטפיט שחור ושיער קצר. ההופעה מתחילה בבמה מוחשכת, שדי נשארת כך. הבמה עירומה וזה מאפשר לצופים להתמקד בשיר ובהגשה הראויה להערכה של הגברת. אני לא אוהב את השיר, אבל מעריך אותה כפרפורמרית. בפיזמון השני נכנסים 4 מלווים ומוסיפים לדרמה של בלדת הפופ הטיפוסית הזאת. זה כל כך לא עדכני ומאד מאד אירוויזיוני.

מופע הביניים:

אחרי ריקאפים אינספור, הגיע זמן התוצאות. לגמר עולים:
Hera Björk
Hatari

ניתן לצפות בחצי הגמר הראשון כאן.

חצי גמר 2
הערב נפתח במוזיקה אלקטרונית עצבנית, המקדמת את פניהם של המנחים.

Elli Grill, Skaði, Glymur – Jeijó, keyrum alla leið – בסטודיו: הבתים הם היפ-הופ אלטרנטיבי, הגשר הוא פופ-אמביינט חולמני, המגביר קצב לפיזמון שכולו טראנס. לא תכופות מקבלים שיר, שיוצא מהמסגרת בקדמים הסקנדינביים/צפון אירופאיים. זה אחד מהשירים האלה. הוא לא מספיק טוב, אבל הוא מעניין מספיק. אין ספק שזה אלטרנטיבי מידי לצופה הממוצע 3/5.
בהופעה החיה: על הבמה בלגן מוחלט. הסולן באימונית זולה, זמרת בשמלה וורודה ואחרת בגרביונים שחורים, חזייה ומיני מזהב. למעט הרקדניות עם הלשון בחוץ והדיג'יי, יש גם קוביה הונגרית גדולה על הבמה ופלמינגו. זה סילביה נייט הדור הבא. ההופעה מעניינת יותר מהשיר עצמו.

Ívar Daníels – Þú bætir mig – בסטודיו: אי אפשר להעביר קדם איסלנדי בלי איזה שיר קאנטרי טוב. אמרתי טוב? התכוונתי קאנטרי. מדובר בשיר קצבי, אך שבאותה מידה היה יכול היה להיות בלדה קורעת לב עם עיבוד שונה… נסו להאזין לשירה של הזמר ולהתעלם מהמוזיקה…. זה מחוייך, נסבל בקושי, חנפני ושבלוני. יכול להיות סוס שחור, אם לא נשגיח 2/5.
בהופעה החיה: הזמר עולה בשלוש שכבות! טריקו שחורה, חולצה מכופתרת תכולה, אך פתוחה וז'קט. חסר טעם כמו השיר. ההופעה פשוטה ונקייה עם וידאוארט של סופרנובה או שמש, לא הבנתי ממש. הופעה ווקלית טובה, אבל השיר נורא חלבי וסתמי.

Heiðrún Anna Björnsdóttir – Helgi – בסטודיו: … צלילים מעט יותר מתקתקים. היידרון, או איך שלא קוראים לה, מגישה לנו פופ-רטרואטי-פסיכדלי באווירת הסיקסטיז המוקדמות, אך כזו שעטופה בהפקת אלקטרו-פופית אייטיזית. זה הרבה יותר חמוד ממה שחשבתי ופחות חנפני ממה שציפיתי. זה הגרסה השמחה של סבלה (איסלנד 2017), שזה כנראה אומר שאני מאד אוהב את זה, אך שזה יישאר בחצי גמר האירוויזיון … 3/5.
בהופעה החיה: הזמרת עולה בשמלת מיני כחולה דמווית עור וגרבי רשת שחורים. מאחוריה שלושה נגנים בשלייקס ווידאוארט פסיכדלי של דגל מקדוניה בשחור ולבן. היא לא הכי כובשת במה וקצת חובבנית, אבל חמודה מאד. היא נהנית על הבמה, ולא לוקחת את עצמה ברצינות. יש לה הרבה אנרגיה, אבל היא ראויה להופעה מעט יותר מהודקת, רק קצת.

Tara Mobee – Betri án þín – בסטודיו: השיר מתחיל כמידטמפו אקוסטי. קולה של טארה עולה לפלצטים על רקע פריטות הגיטרה, ובפיזמון נכנסים כצפוי האלמנטים האלקטרוניים, מכונת התופים והדרופ המסיבתי המרים והבלתי נסבל. שיר חלש, חסר אנרגיה כמעט, מיושן, מנסה מאד להיות המנוני, אך נותר גנרי ו-bland. הענקתי 2/5.
בהופעה החיה: טארה עולה בחליפת איומה בצבע נחושת וארבעה רקדנים. השיר מעלה אנרגיות בפיזמון, ולמרות כוראוגרפיית חטיבת הביניים, ההופעה מאד אפקטיבית ומרימה. היא עצמה לא מדהימה, אבל בעלת נוכחות מסוימת. היא חייבת לשיר עם יותר שמחת חיים, כי היא נראית סובלת….

Friðrik Ómar – Hvað ef ég get ekki elskað? – בסטודיו: נציג 2008 כחלק מצמד חוזר לניסיון נוסף. הפעם הוא חוזר במה שהוא חזק בו, בלדות התבכיינות. "מה אם לא אוכל לאהוב"? ובכן, אנו נחייה. זה נשמע כמו שירים אחרים שלו בשילוב אלמנטים של פופ-בלוז שחזרו לאופנה. Bruno Mars פוגש את Meghan Trainor לבלדת ה-Blue Eyed Soul אם תרצו. עם להקת גוספל, שמלווה אותו והוק חזק מאד, יש סיכוי שנראה את פרדריק בתל-אביב 3/5. נשמע מאד כמו "Love on The Brain" של Rihanna.
בהופעה החיה: פרדריק נמצא בתוך כלוב של אלומות אור, כולו לבוש בלבן צמוד צמוד…. בפיזמון הכלוב נעלם. הוא נותר לבדו על הבמה עם וידאוארט של שריטות לבנות, שלי הזכירו קרחונים איסלנדים. המלווים מוסתרים. האפקט של זה מאד חזק. הוא מחזיק את הבמה לבדו, ועושה זאת היטב!

מופע הביניים:

אחרי ריקאפים אינספור, הגיע זמן התוצאות. לגמר עולים:
Friðrik Ómar
Tara Mobee

אבל יש wildcard נוסף שנותנים השופטים לאחד מ-6 המשתתפים הנותרים, והוא הולך ל:
Kristina Skoubo Bærendsen

ניתן לצפות בחצי הגמר השני כאן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.