2019: פינלנד – סיקור ה-Uuden Musiikin Kilpailu

למרות האכזבה עם המקום ה-25 שאליו הגיעה Saara Aalto באירוויזיון 2018, גם השנה בחרה רשות השידור הפינית לדבוק בפורמט המיני קדם של ה-UMK, הקדם המקומי. הסופרסטאר דיג'יי Darude נבחר להיות נציג המדינה, ולקח עמו את Sebastian Rejman כווקליסט. הערב הם יופיעו עם שלושת השירים, אשר אחד מהם ייבחר לנציג פינלנד לאירוויזיון 2019.

הקדם נערך ב- Logomo שב-Turku. מנחי הערב הם, כמו בשנה שעברה, Krista Siegfrids, נציגת פינלנד לאירוויזיון 2013, אשר גם הספיקה מאד להתמודד פעמיים במלודיפסטיבלן השבדי ב-2016 וב-2017, וכן Mikko Silvennoinen. השיר המנצח ייבחר בשקלול הצבעת הקהל והצבעת חבר מושבעים בינלאומי מומחה.

את הערב פותחת Krista Siegfrids, בשיר פרי עטה בשם "Anna Mirrin Puhu" ואחר כך בגרסה פינית ל-"Toy" המוקדשת, כך נראה ל-Darude. לאחר ההופעה מצטרפים אליה לבמה Mikko Silvennoinen ו-Christoffer Strandberg.

Release Me – בסטודיו: סוג של EDM עם Dream Trance. השיר הוא למעשה מידטמפו עד בלדה עם הפקה אלקטרונית. הקול המלחשש של סבסטיאן אמור לתת לצלילים ולעיבוד את המקום המרכזי, כאשר הוא רק קישוט ווקלי. הגשר הדרמטי בונה לפיזמון, שנשמע מאד דומה לשיר של Agnes בעל כותרת זהה 3/5.
בהופעה החיה: סבסטיאן ודרוד מופיעים בתור מסדרון מלא אורות, המחליפים צבעים. סבסטיאן עם לבוש שחור, הכולל מכנסי עור שחורים, דרוד על סטנד הדיג'ייבפיזמון המלווים לוקחים פיקוד. סבסטיאן נשמע מאד חלש. האם זה בכוונה? הוא מתכנן להופיע חזק בשיר אחר? או שזה מה שקיבלנו? המסדרון נפתח והופך לתפאורה של הבמה כולה, סבסטיאן פוסע קדימה בחלק האחרון של השיר. הופעה חלשה.

Superman – בסטודיו: השיר הזה כבר יותר נשמע כמו טראק האוס מהניינטיז, עם שיופים מ-2019. העיבוד אינו מעניין, המלודיה שבלונית ביותר וסבסטיאן נשמע בשיר כמו זמר ששר שירים מפס ייצור. זה גנרי מאד ונשכח 2/5.
בהופעה החיה: סבסטיאן יושב על במה קטנה שמזיזה אותו מצד לצד. דרוד מתחיל את השיר על פסנתר אם ראיתי נכון, ולאחר מכן עובר לעמדת הדיג'יי…. סבסטיאן מתמסר בכדור עם הרקדניות וזמרי הליווי. הוא נשמע חלש מאד ווקלית. אז הוא שהוא מכין אותנו לפייבוריט, שהוא השיר האחרון, או שפינלנד נדפקו אם זמר מאד חלש…

Look Away – בסטודיו: זה השיר שבקרדיטים סבסטיאן מופיע ככותב הראשי שלו. מדובר בהאוס-פופ היישר מסוף הניינטיז. זה השיר הכי פורח והכי מרים מבין שלושת שירי הקדם. הוא פשוט מבחינה מלודית ויש לו הפקה לא יומרנית מחד, אך גם לא לחלוטין ממוחזרת. שוב, שיר לא מדהים, אך הבחירה המועדפת עליי מבין ההצע הערב 3/5.
בהופעה החיה: דרוד מחליף לחולצה לבנה ארוכה ומדג'ה בתוך קוביה עם קירות לד. גם מאחוריו הלדים מלאי אקשן, בעוד על הקוביה שלו ישנה רקדנית. סבסטיאן לא מצליח להרים גם את השיר הזה ונשמע מאד חלש. ללא ספק בימתית זה הכי מרשים, אבל סבסטיאן פשוט חסר נוכחות וחלש ווקלית.

במופע הביניים עולה Emmelie De Forest לבצע את "Only Teardrops", עמו זכתה באירוויזיון כנציגת דנמרק ב-2013.

הגיע זמן לניקוד השופטים:
בריטניה מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.
נורבגיה מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.
ספרד מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.
צ'כיה מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.
שבדיה מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.
אירלנד מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.
דנמרק מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.
ישראל מעניקה את מרב הנקודות ל-Look Away.

השופטים תמימי דעים. ממשיכים עם מופע ביניים נוסף של Christoffer Strandberg.

הגיע זמן להצבעת הקהל. Release Me סיים שלישי אצל הקהל ובכללי, Superman סיים שני בקהל ובכללי. Look Away זכה בענק! הן בקהל והן בשופטים.

בהצלחה ל-Look Away בתל-אביב!

 

2 תגובות הוסיפו את שלכם

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.