2020: סרביה – סיקור ה-Beovizija – חצי גמר 2

ברוכים הבאים לחצי הגמר השני של הקדם הסרבי, הלא הוא ה-Beovizija. גם בחצי גמר זה התחרו 12 שירים, על 6 מקומות בגמר. הם הצטרפו ל-6 השירים שעלו מחצי הגמר הראשון והעפילו לגמר.

הערב נפתח בקליפ קצר על דרכה של Nevena Božović מהאירוויזיון ג'וניור 2007, דרך אירוויזיון 2013 ועד לאירוויזיון 2019. נכנסים לאולם. Božović מבצעת את שיר האירוויזיון שלה מהשנה שעברה, "Kruna", עמו סיימה במקום ה-18.

המנחים, Dragana Kosjerina ו-Jovan Radomir עולים לבמה לראיון קצר עמה. לאחר מכן, מיטב הלהיטים מה-Beovizija מ-2003 ועד היום. התחרות מתחילה.

LIFT – Samo mi kaži – בסקירת השירים כתבתי: "מאד מעניין, זה מן רוקנרול רטרו-אי, שמחזיר לימי התהילה של הקדם היוגוסלבי בשנות השמונים, עם זאת ההפקה יחסית עדכנית, ומשלבת בין אלמנטים שהיו קיימים במוזיקה המקומית דאז ובין אלמנטים מודרניים. הקול של הסולן קצת חסר אופי והשיר לא מושלם. אבל יש כאן פוטנציאל. 3/5."
בהופעה החיה: הלהקה עולה לבושה בשחור, כשבוידאוארט סרט בשחור-לבן. הם נראים כמו להקה של תיכוניסטים. ההעמדה לא מופקת וזה בעיקר נראה נורא חובבני. הסולן נשמע טוב, אבל חייב לעבוד על הנוכחות.

Branislav Mojićević – Cvet sa Prokletija – בסקירת השירים כתבתי: "ב-2004 היה לזוכה הראשון של הריאליטי-שירה "Zvezde Granda". אכן שומעים בקולו את סגנון הפולק המקומי. סלסולים קלים וטון שמזכיר את Željko Joksimović. בלדה בלקנית טיפוסית, בעלת פיזמון המנוני, הפקה עשירה, אך מיושנת ומקצב של שירה בציבור. הפקה דרמטית, שכבר שכחנו משכמותה באירוויזיון. לחובבי הז'אנר בלבד. 3/5."
בהופעה החיה: ההופעה מתחילה בבמה חשוכה, בוידאוארט נדלק האור והיא מציגה גורמים שמימיים נעים הלוך ושוב. יש ל-Mojićević קול טוב וגברי, טיפוסי לזמרי בלדות בלקניות. זה מאד מיושן, למרות שמבוצע כהלכה.

Balkubano – Svadba velika – בסקירת השירים כתבתי: "Bora Dugić עצמו הוא נגן, אשר ייצג את סרביה ב-2008. כאן כבר מדובר בפולק סרבי טיפוסי, המזכיר את Emir Kusturica. מוזיקה מסורתית, אווירה שמחה ושיכורה. לוקח אותי בחזרה לבלגרד. כל כך כיף לשמוע את זה ולשמוע את נגינת החליל של Bora Dugić. יופי של דבר. 4/5."
בהופעה החיה: כאמור Bora Dugić פרש מהתחרות והשאיר את Balkubano לבדם. כמה זה יפגע בסיכויים להעפיל לגמר? הם מופיעים כמו היו להקת חתונות מקומית, שזה מקסים. שני רקדנים צוענים, מישהו שמתופף על תופי בונגו (?), נגן חליל וגיטריסט. הבמה מעוצבת כמו מועדון זול, בקטע של הפוך על הפוך. אני לא בטוח עד כמה זה אפקטיבי.

Bojana Mašković – Kao muzika – בסקירת השירים כתבתי: "בלדה אתנית ודרמטית, כפי שהייתם מצפים מכותב השיר. בלדה עצמתית, אך קצת נוסחתית. גם כאן חובבי הנוסטלגיה יתמוגגו לשמע הכינורות והתופים העצבניים, קולות הליווי מעצימי הדרמה והמבנה המוכר של בלדה בלקנית-אירוויזיונית. 3/5."
בהופעה החיה: היא מתחילה את השיר על הפסנתר. היא לבושה בשמלה, שחצייה שחורה וחצייה לבנה. שתי מלוות בלבוש דומה נותנות קצת בריקוד, ביחד עם רקדנית בלבן. היא קמה ופוסעת למרכז הבמה. שני מלווים נוספים מתווספים למלוות. יש קלישאה שפסחתם עליה בהופעה זו? אה, יש גם מכונת רוח ומבטים מצועפים למצלמה.

Naiva – Baš baš – בסקירת השירים כתבתי: "מדובר בשיר פופ-רטרו, שלוקח לשנות החמישים ולמוזיקת הצ'ה צ'ה צ'ה. הפיזמון קליט וממכר. הקול של הזמרת עמוק, ומזכיר את זה של סולנית Blue Cafe. נראה לי שזה יילך לאיבוד על הבמה, אבל זה שיר מקסים. 3/5."
בהופעה החיה: היא עולה עם חולצת בטן מנוקדת, וז'קט בד ארוך דמוי שמלה פרחונית. עמה ארבע רקדניות. היא מתעלת קצת איימי ויינהאוס מקומית, ובאופן כללי יוצאת מהשטנץ האובר-דרמטי והמפונפן של נשות הקדם המקומי. מרענן וחמוד מאד. עולה אצלי ל-4/5. הקהל אוהב אותה.

Rocher Etno Band – Samo ti umeš to – בסקירת השירים כתבתי: "סוג של מוזיקה אתנית, המשולבת עם הפקה אלקטרונית מיושנת. זה חביב, לסולן יש קול מצוין, ואלוהים יודע, שנורא קל לקנות אותי עם מוזיקת פולקלור סרבית, אבל השיר קטן מסך חלקיו. המלודיה סתמית ולא מרשימה, והשיר לא מתרומם, וחבל. 3/5."
בהופעה החיה: בתפקיד ההופעה הקווירית של הערב. כי חייבים אחת. הסולן עולה במן תחפושת, משל היה ליידי גאגא ב-2010. בוידאוארט – יהלומים, כי אם קווירים, אז עד הסוף. זה שמח ונחמד להאזין ולצפות, אבל זה לא הכי מקצועי שיש. בבית השני, מפצעיה רקדנית בלבן. הקדם הסרבי לא שלם בלעדיהן.

Lazar Živanović – Puklo je nebo – בסקירת השירים כתבתי: "ל-Živanović קול גברי ומראה מצודד, אבל שום דבר לא יציל את השיר השבלוני הזה, או את הפקת הדאנס הזולה, שיצאה לה היישר משנת 2000 אל הקדם של 2020. מלודיה מעגלית ועיבוד חלש. הוא עצמו נשמע עייף, וההפקה המתישה גוברת עליו ולא מחמיאה לו. 2/5."
בהופעה החיה: בוידאורט קרני לייזר ולאחר מכן עננים וגשם. הזמר עולה עם אפודה לבנה חושפת זרועות. עמו ארבעה רקדנים בחולצות לבנות שקופות. ההופעה קיטשית וטיפשית מאד, הרקדנים לא בפלואו של השיר, והכל נשמע ונראה כמו מועדון בשנות התשעים. הוא שר נמוך, ודי ברור שיכולת ווקלית גדולה אין שם.

Ivana Jordan – Vila – בסקירת השירים כתבתי: "מדובר באלקטרופופ מיושן למדי, עם קישוטים אתניים. זה מנסה להיות המנון אגרסיבי, אבל בסופו של דבר נותרת קלישאה של שיר, שנשמע שיצא מ-2006. אין עדכון של הפקה, כלום. מוזיקת מועדונים של לפני 15 שנים. 2/5."
בהופעה החיה:היא עולה באאוטפיט חושף רגליים, עם פושאפ רציני. לצידה ארבעה רקדנים חשופי חזה. בוידאוארט צורות מקליידסקופ. זה כאילו בונה דרמה בבתים להמנון שהוא גילטי פלז'ר, אבל בשום שלב לא מגיע הפלז'ר… הרקדנים מרימים אותה, מסובבים אותה הלוך ושוב. שיר בינוני והופעה נואשת.

Nenad Ćeranić – Veruj u sebe – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נפתח בדקלום מתוך תהילים קל"ז, מה שאסור על פי כללי התחרות. להוציא את הטקסט, שיוצא מעט קרינג'י (היא מדקלמת על עוללים מנותצים…). מעבר לכך, מדובר על בלדה סתמית לחלוטין, חסרת אוויר, או שאולי עליי לומר, הכוללת אוויר בלבד. זה adult contemporary, ונשמע שמי שכתב את זה התייאש מלכתוב מוזיקה. 2/5."
בהופעה החיה: משמיעים בפלייבק את הפסוקים מתהילים. הבמה מוחשכת ורואים רק את העשן ואת צללית הזמר על רקע אדום. שמש עולה מתוך הוידאוארט ומשרה על ההופעה את האווירה הנכונה והראויה. הוא לובש חליפה שחורה עם שרבוט לבן עליה. זה נשמע ונראה יותר טוב מכפי שרציתי להודות. עולה אצלי ל-3/5.

Hurricane – Hasta la vista – בסקירת השירים כתבתי: "בין כותבות השיר, Sanja Vučić, נציגת 2016, שהיא גם חברת ההרכב Hurricane. מדובר בפייבוריט נוסף לניצחון בקדם, ככל הנראה המשתתפות הפופולריות ביותר מקרב משתתפי הקדם. השיר הוא גרסה מקומית של ה-Pussycat Dolls. להיט מועדונים אלקטרופופי, בהפקה כבדה ולא רעננה בכלל. זה צפוי לחלול פלאים על הבמה. זה גם קליט בטירוף. 3/5."
בהופעה החיה: זה השיר שכל החובבים חיכו לו. להיט פופ-דאנס אגריסיבי ביותר. הבנות עולות עם אאוטפיטים כסופים חושפניים. יש להן על מה לעבוד ווקלית וגם על הכוראוגרפיה שהן גנבו מביונסה. השיר מופק לעייפה, ומשהו שם לא זורם. ובכל זאת, מדובר בגילטי פלז'ר כיפי מאד.

Ana Milenković – Tajna – בסקירת השירים כתבתי: "Ana Milenković היא לשעבר מההרכב Beauty Queens. מדובר בפאוור בלאד, מלודית ועצובה משהו. ל-Milenković קול טוב וחזק, השיר נעים להאזנה ובעל הוק ברור, אבל קצת מיושן. זה שיר שיכול היה לצאת לפני 20-25 שנים ולבלוט אז. זה נחמד, אך לא יותר. 3/5."
בהופעה החיה: פסנתרנית יושבת ומנגנת, בשמלה בלבן ושחור. הזמרת במרכז הבמה עם שמלה בשחור ושובל בז'. זה נראה ונשמע כמו בלדת קדם סרבי טיפוסית ורגילה למדי. ווקלית היא מאכזבת, ציפיתי ליותר. סולו הכינור שנשמע כמו "X Men" קורע מצחוק.

Milan Bujaković & Olivera Popović – Niti – בסקירת השירים כתבתי: "זה שיר שונה מאד בנוף הקדם הסרבי. צלילי אמביינט ואינדי-פופ, שמזכירים גרסה קצת פחות אדג'ית ויותר ווקלית של סלובניה 2019. הצלילים מכשפים. הקול המלחשש של Popović לעומת הקול הצלול והחזק של Bujaković משלימים זה את זה. שיר שמושך קדימה מבחינת הפקה ומראה את הכיוון לאן הקדם הסרבי צריך ללכת. 3/5."
בהופעה החיה: הזמר עולה לבוש שחורים, והוידאוארט נדלק וכבה לסירוגין. הוא נשמע מצוין, כמעט כמו בסטודיו. מי שמחפש משהו מחוץ לקופסה בקדם הזה, זה השיר שלו. הוא לבדו על הבמה עד למחצית השיר, ואז נכנסת זוגתו לדואט, אך הקול שלה לפי דעתי בפלייבק… הופעה יפה ונקיה.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. Naiva – Baš baš
  2. Balkubano – Svadba velika
  3. Milan Bujaković & Olivera Popović – Niti
  4. Hurricane – Hasta la vista
  5. LIFT – Samo mi kaži
  6. Branislav Mojićević – Cvet sa Prokletija
  7. Rocher Etno Band – Samo ti umeš to
  8. Ana Milenković – Tajna
  9. Nenad Ćeranić – Veruj u sebe
  10. Bojana Mašković – Kao muzika
  11. Ivana Jordan – Vila
  12. Lazar Živanović – Puklo je nebo

במופע הביניים, ההרכב Sanja Ilić & Balkanika מבצעים את השיר הישראלי מאירוויזיון 2015, "Golden Boy", לאחר מכן השיר הקפריסאי מאירוויזיון 2018, "Fuego" של Eleni Foureira.

מיד לאחר מכן עולה נציגת מקדוניה 2014, Tijana Dapčević בשירה "To the Sky".

נציגת סרביה 2019, Nevena Božović, חוזרת לבצע את זוכה אירוויזיון 2016 מטעם אוקראינה, "1944" של Jamala.

לאחר סרטון קצר על הלהיטים הגדולים שיצאו מהאירוויזיון, חוזרת שוב Tijana Dapčević, לבצע את שירה של אחותה, נציגת מקדוניה 2019, Tamara Todevska, הלא הוא "Proud". היא לובשת פאה, כאילו כדי לחקות את אחותה.

אבל ה-רגע של הערב הוא "Brazil", הלהיט הזכור לשמצה והשיר היוגוסלבי מאירוויזיון 1991, בביצוע המבצעת המקורית, Bebi Dol.

הגיע זמן תוצאות. העולים לגמר הם:
Hurricane
Branislav Mojićević
Ana Milenković
LIFT

Milan Bujaković & Olivera Popović
Naiva
(יש!!!!!)

המתמודדים מגרילים את מיקומם בגמר:
Hurricane – 2
Branislav Mojićević – 12
Ana Milenković – 9
LIFT – 8
Milan Bujaković & Olivera Popović – 1
Naiva – 10

ניתן לצפות בחצי הגמר השני כאן:

הערב ייערך גמר הקדם הסרבי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.