2020: שבדיה – סיקור ה-Melodifestivalen – גמר

אחרי 5 תכניות והמון דרמה, הערב שבדיה בוחרת. גמר המלודיפסטיבלן המסורתי, שבסופו נדע מי ייצג את שבדיה באירוויזיון 2020. אל הגמר הגיעו 12 שירים, אשר ייבחרו בשילוב של קולות קהל ושופטים בינלאומיים. פרטים על כותבי השירים והמבצעים ניתן לקרוא כאן.
הערב נפתח בתקציר 59 זוכי המלודיפסטיבלן לדורותיהם. לאחר מכן עולים המנחים להופעת הפתיחה. מנחי הערב שלכם הם David Sundin, Linnea Henriksson ו-Lina Hedlund. הם מציגים את מתמודדי הערב.

ניתן להשלים את המופע הראשון כאן.
ניתן להשלים את המופע השני כאן.
ניתן להשלים את המופע השלישי כאן.
ניתן להשלים את המופע הרביעי כאן.
ניתן להשלים את תכנית ההזדמנות הנוספת כאן.

Victor Crone – Troubled Waters – בטרום הגמר כתבתי: "סגנון של קאנטרי-פופ-EDM, המזכיר את ההמנונים של Avicii. מהמרים שזה יעלה ישירות לגמר. הוא מתחיל את ההופעה שכוב על הבמה, אשר מדמה מערבולת במים. הוא מתרומם בפיזמון, שכולל Millennial Woop, שאבד עליו הכלח. שיר רדיו פרנדלי גנרי, שמתכתב עם שירו מאירוויזיון 2019. ולמה בעצם? אתם זוכרים שלא מדובר היה בהצלחה מסחררת. הבינוניות בהתגלמותה. הוא מזייף ברגע האמת, כמו באירוויזיון. 2/5."
בהופעה החיה: זו בחירה מעניינת לפתוח איתה את הגמר. מדובר באחד השירים החלשים הערב. הוא היה חולה בתחילת השבוע, ואף גילו כי בטרום הגמר הוא הופיע עם פלייבק בחלקים הקשים של השיר… למעט השופטים שזוכרים אותו מהשנה שעברה בתל אביב, ועשויים לתת לו נקודות סימפטיה, אני לא רואה סיכוי כלשהו שזה יעשה משהו.

Paul Rey – Talking in My Sleep – בטרום הגמר כתבתי: "השיר מתחיל בנגינת פסנתר. ל-Rey קול רוקיסטי, השיר הוא מידטמפו, מאד Ed Sheeran-אי וסאונד של להיט איצטדיונים. הפיזמון קליט ופשוט. יכול להיות להיט רדיו. Rey עצמו ממגנט בהופעתו. הוא לובש שחור. השיר עובד בלייב, בסטודיו בחיים לא הייתי מסוגל לשמוע את זה. זה סאחי נורא, ונשמע כמו עשרות שירים אחרים מהז'אנר, אבל כנראה שזה יעשה את העבודה. 2/5."
בשלב "ההזדמנות הנוספת" כתבתי: "בהתחלה הימרו עליו לזכייה, לבסוף הוא אפילו לא העפיל לגמר. האם יצליח הפעם להבטיח את מקומו בגמר? ההעמדה מאד חזקה. הוא נראה מאד טבעי, למרות שיש לו וייב של דוש. אני לא הייתי בוחר בו, אבל נסתרות העדפות הקהל השבדי."
בהופעה החיה: עוד שיר לא חזק, ההרגשה היא שהערב עוד לא התחיל. יש לו אנרגיה מעצבנת של דוש, והשיר לא נשמע הכי מקורי שיש. הקהל נשמע להוראות ומדליק את הטלפונים בפיזמון, אבל אני חושב, שכמו שהוא לא העפיל מטרום הגמר שלו, כך גם הערב שלו ייגמר באכזבה.

The Mamas – Move – בטרום הגמר כתבתי: "הממות לבושות במלבושים שחורים נוצצים. השיר מתחיל כבלדה עד מידטמפו בסוגת האלקטרופופ עם השפעות soul קלות בלבד. זה מאכזב. לא הביאו להן שיר שיבטא את היכולות הקוליות הגדולות שלהן. זה שיר גנרי למדי. הוא לא רע, אבל הוא נשמע כמו שיר מלודיפסטיבלן טיפוסי. עם דרופ אלקטרוני לא ייחודי למדי. ההרמוניות הווקליות שלהן מצוינות. 3/5."
בהופעה החיה: אחת ההפתעות של הקדם הזה אלו המאמות, המלוות בהופעה השבדית בתל אביב 2019. יש להן את האטיטוד, את הגרוב, אבל השיר לא מתרומם עד לפיזמון, וחבל. ההופעה מן הסתם, ללא רבב מבחינה ווקלית. הן נראות מצוין.

Mohombi – Winners – בטרום הגמר כתבתי: "השיר נפתח בצלילים אפריקנים. פחות מודרני משירו בשנה שעברה, אבל קליט במידה. פופ קצבי מופק כהלכה, להיט אצטדיונים, וככל הנראה ההימור הכי בטול להעפלה ישירה לגמר. עם זאת, יש ניתוק בעייתי בין הבתים לפיזמון. הוא לובש לבן עם ז'קט ג'ינס בכחול דהוי. סביבו עמודי LED, המחליפים צבעים. מכל מה ששמעתי על השיר, ציפיתי לשיר מנצח, ואני חייב לציין שזה סתמי לחלוטין. השיר כמעט משורבט. הבתים במן מקצב אפרו-פיוז'ן חלבי למדי, והפיזמון הופך לשיר שרוצה בכוח להפוך ללהיט. הכי מתאמץ שלהם. 2/5."
בהופעה החיה: אחרי שנדבק במלריה, החליט Mohombi הקודח להגיע ולהופיע בכל זאת. הקול שלו מעצבן ומאנפף. השיר מעצבן עוד יותר. הוא החליף את הז'קט לכזה סגול דמוי עור. מצטרפים אליו ארבעה רקדנים בבית השני.

Hanna Ferm – Brave – בטרום הגמר כתבתי: "פופ אירוויזיוני למהדרין. נגיש מאד. הושווה לסגנון של Marina & the Diamonds, Ava Max ו-Nicola Roberts. עם זאת, זה לא הזוכה שכולם חשבו שזה יהיה. Ferm נראית מדהים, למעט השמלה המסמורטטת שלה, שנלקחה מאוסטרליה 2018 כנראה. משני צידיה מסכים גדולים עם עשן שלא זז. איך עשו את זה? הקול שלה נשמע מאונפף בפיזמון. הפיזמון הוא החלק הקליט והחזק בשיר, אני שם כסף שאף אחד לא זוכר איך הולכים הבתים. שיר בית חרושת. 2/5. "
בהופעה החיה: הגיע זמן הלהיטים, אבל איזה להיט נורא. Ferm חוזרת עם שמלת המזל הרע, על שם Jessica Mauboy. קשה להבין מה היא שרה בפיזמון והיא מאבדת אוויר מוקדם מאד בהופעה. אני לא חושב שהיא צפויה לאיים על מי מהתמודדים, למרות שהייתה פייבוריטת מוקדמת. זמרות הליווי ממש תומכות בה קולית…

Méndez feat. Alvaro Estrella – Vamos amigos – בטרום הגמר כתבתי: "זה לא שיר מסיבה שמח ושלאגרי כמו שיריו הקודמים של Méndez במלודיפסטיבלן. פופ לטיני עם קצת רגאטון, שיר מסיבה. Estrella אחראי על רוב הווקל, בעוד Méndez נותן בראפ. בסקר שנעשה עם העיתונאים, השיר הגיע למקום הראשון… ההופעה החיה אמורה לדמות רחוב קובני, עם רקדנים בלבוש אדום-צהוב-שחור. אני מוריד בפניהם את הכובע, זה באמת שיר לא רע, עושה חשק לרקוד. זה אמנם גנרי, אבל זה מאד קליט ורקיד. לא שנאתי את זה כמו שחשבתי שאשנא. האם אעניק לזה שמיעה נוספת? כנראה שלא, אבל זה היה נחמד לשלושת הדקות החולפות. 3/5."
בשלב "ההזדמנות הנוספת" כתבתי: "אחד השירים השמחים והזולים הערב. מגיע להם מקום הגמר, במיוחד לאור אלו המתמודדים מולם. ההופעה זורמת, כמו בטרום גמר, אבל אני לא בטוח שהקהל השבדי המבוגר לא יעדיף את הדאנסבנד של Drängarna…"
בהופעה החיה: ועכשיו הזמן לחפלה הקובנית של הצמד Méndez את Estrella. זה מסוג השירים, שככל ששומעים אותם, ככה הם הופכים מציקים יותר, אז אני לא בטוח, שהם הרוויחו מההופעה באנדרה שאנסן. Méndez חימצן את שיערו לכבוד המאורע, והוא לובש כעת חולצה מכופתרת מסאטן אדום וטישירט לבנה. בסדר.

Dotter – Bulletproof – בטרום הגמר כתבתי: "הסגנון הוא Sia פוגשת את Marina and the Diamonds. הגברת מתחילה את ההופעה בשכיבה על הבמה, היא קמה בגשר של השיר, לובשת עליונית המורכבת מריבועים כסופים ומכנסונים דמויי עור. זה לא הלהיט שקיוויתי שזה יהיה, זה פופ סטנדרטי למדי, רלבנטי למצעדים. יש אפקט של אורות, שמכה את החולצה שלה, שמחזירה אורות. עם האפקט הזה, האור האדום אמור לדמות דם, שזה רעיון יפה. אני מאד מחבב אותה כיוצרת, אבל ברור לי שזה מסיים היום במקומות 5-7 הערב. 3/5."
בהופעה החיה: הגיע זמן לפייבוריט נוסף, הגדול מכולם! זה שיר נחמד, אבל הוא ההוכחה שהמלודיפסטיבלן הפך לתחרות של הופעות ושטיקים ולא של שירים. האפקט של האורות שחוזרים מהחולצה שלה קנה את החובבים, וגרם להם לצאת מגדרם. מה הסיכוי שזה לא מנצח הערב? לא גדול. ווקלית היא נשמעת בסדר, פחות או יותר כמו שהיא הייתה בטרום הגמר. האורות עכשיו ירוקים במקום אדומים. לא הבנתי למה שינו את זה.

Robin Bengtsson – Take a Chance – בטרום הגמר כתבתי: "רובין לבוש בחולצה לבנה מכופתרת. צלליות של רקדניות רוקדות מאחריו בוידאוארט. זה פופ אפטמפו עם השפעות קאנטרי קלות. זה לא חזק כמו שירו מ-2017 או 2016. הפיזמון מאד שלאגרי, להקת בנים סטייל. ויזואלית, זה נראה נהדר, הצבע הסגול לגווניו שולט, ואלומות אור שוטפות את הבמה. הפיזמון קליט וזכיר, אבל זה שיר בעל תוקף קצר מאד. 2/5."
בהופעה החיה: Bengtsson העפיל מטרום גמר שנחשב מאד חלש. לא בטוח, שהוא יצליח להתבלט יותר מידי בליינאפ הנוכחי. הוא נמצא בין שני שירים חזקים ממנו, ואת הסוואג שהיה לו הוא השאיר ב-2017.

Mariette – Shout It Out – בטרום הגמר כתבתי: "השיר מתחיל שקט ומקבל יותר קצב בגשר לפני הפיזמון, שהוא כבר קצבי. ההוק של השיר לא מספיק חזק. הפיזמון קצר והבילד אפ לקראתו ארוך. ייתכן שהשיר יהיה קשה לעיכול לצופים. צוין שזה מזכיר את Florence + the Machine ו-Coldplay. השיר פחות מוכוון אירוויזיון משירי המלודיפסטיבלן הקודמים שלה. השוט הפותח הוא של צללית הפרופיל של Mariette, כאשר הקהל מאחוריה. האור כאילו מסנוור אותה, וכשנכנס הפיזמון האורות המרצדים שוטפים את הבמה. זה כנראה השיר החזק ביותר שלה, או לפחות הטוב ביותר שלה, מבין שירי המלודיפסטיבלן שלה. יופי של המנון פופ, מאד אפקטיבי. אני מבין למה בחרו בזה לפתוח את הערב. היא עצמה לובשת גופיה שחורה ומכנסי עור שחורים. בפיזמון האחרון היא שולפת גיטרה ומתחילה לנגן. 3/5."
בהופעה החיה: כמה אהיה מוקצה אם אגיד שזה הפייבוריט שלי להערב? זה פשוט המנון אצטדיונים שבנוי מאד טוב. זה גם לדעתי השיר הטוב ביותר עמו התמודדה אי פעם במלודיפסטיבלן. ההפקה מעט עמוסה מידי, וקולה לא מספיק חזק. ועדיין.

Felix Sandman – Boys with Emotions – בטרום הגמר כתבתי: "אלקטרופופ קצבי עם אווירה חלקלקה, א-לה בנימין אינגרוסו. זה בדיוק הסגנון שהוא הפסיד עבורו לפני שנתיים. עם זאת, זה לא שיר שמעורר רגש. זה עשוי בצורה מהוקצעת, אבל ההפקה קרה. הפיזמון מזכיר את "Bad Guy" של Billie Eilish. זה לא הכיוון ששבדיה צריכה ללכת עליו לדעתי. הוא לובש אאוטפיט לבן ועמו 4 רקדנים בשחור. 3/5."
בשלב "ההזדמנות הנוספת" כתבתי: "ההופעה נשארה זהה, שילוב של שבדיה 2017 ושבדיה 2018. הוא מנסה לחייך יותר ולהיות יותר קומיוניקטיבי. אולי זה מה שהיה חסר בהופעה המקורית? אני בספק. הוא נמצא בדו קרב קל למדי. אם הוא לא יעלה לגמר, זה יהיה ביזיון."
בהופעה החיה: לצערנו הוא נשאר עם שיער מחומצן. זה שיר מאד אפקטיבי ומודרני, אבל קר מידי. אני חושב שהשופטים יאהבו את זה, אבל הקהל יישאר אדיש לזה, כמו בטרום הגמר.

Anna Bergendahl – Kingdom Come – בטרום הגמר כתבתי: "חביבת החובבים הגדולה, ולו בזכות העובדה, שמדובר בנציגת שבדיה מלפני עשור בדיוק, אשר עד היום נושאת את אות הקלון על כך שהייתה הנציגה היחידה משבדיה שלא העפילה לגמר האירוויזיון. האם תנקום את נקמתה עשר שנים אחרי? מדובר בלהיט פופ-דאנס-קאנטרי עם סאונד ABBA-אי. הפיזמון קליט מאד, מדובר בשלאגר המנוני, שלא שונה בהרבה משירה מהשנה שעברה. היא נכנסת לדמות של האישה הלוחמת, והמילים מדברות על כך, וכנראה מתכתבות עם ההפסד שחוותה. 3/5."
בהופעה החיה: עוד חביבת חובבים ואחת הפייבוריטיות לניצחון. אני חייב לציין, שכמעט כל שיר שלה הוא בעל אפקט זהה; זה נשמע חזק מאד בהופעה ראשונה, ואז ככל שאתה שומע אותו יותר, אתה מבין שזה שיר חתונות קלישאתי. ההופעה מצוינת כמו בטרום הגמר. השופטים יאכלו אותה.

Anis don Demina – Vem är som oss – בטרום הגמר כתבתי: "שיר קצבי מסיבתי, שמזכיר את "Can't Hold Us" של Macklemore & Ryan Lewis. הפיזמון קליט מאד, אבל שאר השיר קצת מבולגן. האדון מופיע בחליפת קטיפה סגולה וכעורה. המסך מאחוריו מדמה אותו על גבי שער מגזין. הוידאוארט מאד משעשע, ומראה אותו שר בכאילו, כמו משתתפי מלודיפסטיבלן מהעבר. זה מרים בטירוף וכיפי. אהבתי את זה יותר ממה שרציתי להודות בתחילה. הוא מסיים את השיר נוטף מזיעה. 3/5."
בשלב "ההזדמנות הנוספת" כתבתי: "קשה לי להאמין שזה לא יעלה לגמר. הופעה חלקלקה ופלואו מדבק. הוא יותר רגוע ממה שהיה בטרום הגמר. אנרגטי, מרים וכיפי. זה חייב להיות בגמר."
בהופעה החיה: לפי כל הסקרים, אם יש שיר שעשוי להפתיע ולזכות משלב האנדרה שאנסן, זה השיר הזה. הוא החליף את חליפת הזמש הסגולה בכזו צהובה. הופעה קומיקסית עתירת וידאואים.

מופע ביניים ראשון. המנחים מבצעים את "What you see is Sverige".

הצבעת צוותי השיפוט הבינלאומיים:
צוות השיפוט הישראלי מעניק את מרב הניקוד ל-Anna Bergendahl.
צוות השיפוט האוסטרי מעניק את מרב הניקוד ל-Anis Don Demina.
צוות השיפוט הארמני מעניק את מרב הניקוד ל-The Mamas.
צוות השיפוט האוסטרלי מעניק את מרב הניקוד ל-Dotter.
צוות השיפוט המלטי מעניק את מרב הניקוד ל-The Mamas.
צוות השיפוט האיסלנדי מעניק את מרב הניקוד ל-Dotter.
צוות השיפוט הצרפתי מעניק את מרב הניקוד ל-Mariette.
צוות השיפוט ההולנדי מעניק את מרב הניקוד ל-Felix Sandman.

התוצאות אחרי הצבעת השופטים הבינלאומיים:

41bb8ff3-6230-4c75-a5d0-ef2ba4ed80e8

מופע הביניים השני הוא"Är vår kärlek förbi" בביצוע Babben Larsson. מדובר בגרסה שבדית לשיר השבדי לאירוויזיון 2019, "Too Late For Love".

לאחר ראיון עם נציג 2019, John Lundvik, הגיע זמן לתוצאות הצבעת הקהל:

38 נקודות – Victor Crone
21 נקודות – Méndez feat. Alvaro Estrella
6 נקודות – Mohombi
69 נקודות – Hanna Ferm
33 נקודות – Paul Rey
28 נקודות – Robin Bengtsson
42 נקודות – Anis Don Demina
9 נקודות – Mariette
61 נקודות – Anna Bergendahl
14 נקודות – Felix Sandman
72 נקודות – The Mamas
71 נקודות – Dotter

מה שאומר שהזוכות הן………………

The Mamas

Annotation 2020-03-07 221414

על חודה של נקודה. בהצלחה ל-The Mamas ולשבדיה ברוטרדם!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.