2021: אסטוניה – סיקור ה-Eesti Laul – חצי גמר 1

היישר מ-Saku Suurhall, בטאלין, אסטוניה, זהו חצי הגמר הראשון של הקדם האסטוני, ה-Eesti Laul. כמו בשנה שעברה, 12 שירים יתמודדו בכל חצי גמר. אל הגמר יעפילו 12 שירים, 6 מכל חצי גמר. התוצאה תיקבע על פי הצבעת הקהל והשופטים בשני סבבי הצבעה. חצי הגמר הראשון מתקיים הערב, השני בעוד יומיים, אך הגמר רק בעוד שבועיים… ניתן לצפות בשידור החי כאן.

הערב נפתח בהופעה משעשעת של המנחים, מבצעים גרסה אסטונית ל-"Seven Nation Army" של ה-White Stripes. המתמודדים מוצגים בזה אחר זה.

Tanja – Best Night Ever –  בסקירת השירים כתבתי: "Tanja חזרה, אבל לא כדי לנצח. זה אירופופ גנרי נורא. אלקטרופופ. פילר של אלבום פופ. השפעות של מוזיקת נשמה, אבל השירה שלה נורא שטחית. זה נשמע כמו שיר שנכתב במיוחד לאירוויזיון, על כל הדברים השליליים המשתמעים מכך. אפילו אומר שזה משעמם, לא מאמין שזה יראה גמר. 2/5."
בהופעה החיה: היא עולה בשיער כתום מתולתל ובשמלת מיני כחולה נוצצת, כוללת בירית אחת על רגל שמאל. על הבמה סביבה כדורי דיסקו זרוקים על הרצפה. היא מתאמצת מאד. בהמשך מצטרפות אליה ארבע רקדניות בלבוש תואם. זה אפילו גרוע יותר משירה מ-2014.

Hans Nayna – One By One – בסקירת השירים כתבתי: "פופ-גוספל המנוני, אך גנרי למדי וקיטשי מאד. הפיזמון קליט, אבל מוכר מידי, וכאמור כולל מילים קלישאתיות. זה חלש מאד. הקול של Nayna מרשים ומלא נשמה ומגיע לו שיר טוב יותר. מאד בינוני. 2/5."
בהופעה החיה: הוא עולה יחף בחולצה לבנה ומכנסיים שחורים-אפורים. אליו צמצטרפים שני רקדנים לבושים באפור. זו הופעה מצוינת לשיר בינוני למדי. מינימליסטי ויפה. יש לו קול גברי ועמוק והוא מצליח להעביר את הפן הרגשי של השיר. זה עולה אצלי ל-3/5.

WIIRALT – Tuuled – "בסקירת השירים כתבתי: "התחלנו במוזיקה אמריקאית, ובמוזיקה אמריקאית נסיים. זה קאנטרי למהדרין, אבל באסטונית! זה למעשה החלק המגניב של השיר, אשר שמענו המון שירים כמותו. מי שאוהב את הז'אנר, יאהב את זה. אני מחבב את זה, אבל חושב שזה חסר ייחוד. צלילי גיטרה חשמלית ומקצב צפוי. זה בדיוק מה שאתה מצפה לשמוע. חוץ מהשפה האסטונית. 3/5."
בהופעה החיה: ההרכב עולה בלבוש עתיר בדי ג'ינס. ברקע נופי מדבריות ארה"ב ושני גופי תאורה בצורת קקטוס. אם זה מנסה לשחק על הקלף האמריקאי, זה מצליח. אני לא חושב שהייתי יכול לחשוב על הופעה בימתית טובה יותר. זה פשוט, משחק לפי כללי הז'אנר, לא מכוון לניצחון.

Kéa – Hypnotized – בסקירת השירים כתבתי: "להיט מועדונים ראשון. זה נשמע כמו משהו מהעשור הקודם. בפיזמון השיר מעלה הולך, אבל עדיין נשמע כמו משהו שאתה מצפה לשמוע במועדון ב-4 בלילה. הפקת האוס-דאנס חלומית על לחן לא מתוחכם מידי וליריקה עוד פחות מתוחכמת. עד שמגיע הפימזון המרים, אתה מתעייף. שיר דאנס חסר אנרגיה, אבל לא לגמרי רע. 3/5.
בהופעה החיה: היא מתחילה את ההופעה שוכבת על שפה סגולה בשמלת זמרת קלאב כסופה. זה מושך תשומת לב והשיר מרים במידה. בפזמון היא קמה ומצטרפים אליה שלושה רקדנים בלבן. ווקלית היא רחוקה מלהדהים, אבל זה לא שיר שדורש יותר מידי. מסוג השירים שבלרוס הייתה יכולה לשלוח לאירוויזיון והיו מסיימים במקום ה-14 בחצי הגמר.

Andrei Zevakin & Pluuto – Wingman – בסקירת השירים כתבתי: "שיר מגניב, ראפ באסטונית מלאה. ההפקה היא raw, לא עמוסה, מסתמכת על הביט, עם קצת עיוותים בקולות הזמרים, אבל לא הרבה מעבר. זה זורם, נשמע טבעי מאד. חצוצרות מקסיקניות מפתיעות מופיעות בבית השני, ותורמות להתפתחות של השיר. זה אחלה דבר, עכשיו השאלה איך הם מופיעים בלייב והאם יצליחו להעביר את הוייב הרגוע והאותנטי גם בהופעה החיה. 4/5."
בהופעה חיה: הופעה שונה. אחד מהם יושב, כאילו במועדון, בעוד השני שר. כל ההופעה בנויה על סצינה במועדון, כולל שולחן וכמה כיסאות. זה לא מכוון לניצחון, אבל קצת מצועצע לטעמי. בפזמון האחרון – פירוטכניקה. למה בעצם?

Karl Killing – Kiss Me – בסקירת השירים כתבתי: "בלדה אקוסטית, מהסוג שמצליח בקדם האסטוני. יש הרבה שירים מיוחדים בקדם האסטוני השנה, אבל לצערי השיר הזה נופל בגנריות שלו. הוא נשמע כללי מאד, חצי מאולתר, לא מופק, אקוסטי, אבל אין משהו שייחד אותו. זה יכול להצליח ולעלות לגמר, אם יהיה מדובר במבצע שרמנטי, שימכור את התדמית הרומנטית שתמיד עובדת, אבל זה לא יזכה. בחלק האחרון של השיר הוא מנסה להעלות הילוך ולמכור דרמה, אבל החזרה הרפטטיבית על "Kiss Me" פשוט מוריד לי. זה נשמע כמו לנסוע על ניוטרל. 3/5. "
בהופעה חיה: הוא יושב על כיסא ונמגן על גיטרה, כצפוי. לתחושתי זה יעלה לגמר. עם זאת, זה נורא נורא בטוח, ובאופן כללי פרווה. בהמשך השיר הוא קם מהכיסא ופוסע לקימת הבמה. הכי קלישאה שיכול להיות. 

Nika Marula – Calm Down – בסקירת השירים כתבתי: "זה מתחיל כאינדי-פופ וממשיך כ-Soul-פופ. הפיזמון כבר לוקח למקום אחר לגמרי, המנון Soul. הפיזמון כבר יושב על המשבצת של Rag'n'Bone Man. עם הופעה נכונה זה יכול לעלות לגמר. הבעיה היא שעד שהשיר תופס קצב, הוא כבר נגמר. זה פחות הסגנון שלי ומשהו שם נראה לא גמור. בסדר. 3/5."
בהופעה חיה: ההופעה מתחילה בשחור-לבן ועוברת בהמשך לבצע. היא מופיע עם אאוטפיט שחור וצמה. עמה רקדניות הקשורות עליה ולתקרה בחבלים. עבודת מצלמות אינטנסיבית, שמתמקדת בפניה של הזמרת ובמלווים. מקצב הFאנק נותן לשיר את האופי האדג'י שלו, ורק המילים הגנריות קצת מחבלות בפוטנציאל של השיר. אובייקטיבית, מדובר בהופעה מצוינת, גם ווקלית. 

Egert Milder – Free Again – בסקירת השירים כתבתי: "שיר נוסטלגי, המסתכל על העולם שלפני הקורונה. הדובר מודה, שעכשיו הוא לפחות יכול לנשום שוב. מוזיקלית מדובר בקאנטרי חלש למדי והקול של הזמר חלש ורועד, כשהוא מנסה לחקות מבטא אמריקאי. יש ריפ גיטרה, שמלווה את השיר, אבל ההפקה של השיר רזה מאד, והקול הגרוני של הזמן בלתי ניתן לשמיעה לדעתי. 2/5."
בהופעה החיה: הוא מבצע את השיר לבוש בחליפת ג'ינס ומנגן על גיטרה. מלווים אותו פסנתרן, מתופף ושלושה זמרי ליווי. ההופעה מינימליסטית ולא יומרנית. הוא נוטש את הגיטרה בבית השני, וניכר שהוא קצת akward, אבל זה תורם לקסם שלו ושל השיר. בחלק האחרון של השיר יורד שלג על הבמה. עולה אצלי ל-3/5.

Tuuli Rand – Üks öö – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מושפע ממוזיקת הדאנס-האוס של תחילת המילניום. מזכיר קצת French-House. השפעות של מוזיקת Fאנק וצלילים Bruno Mars-אים. לשיר יש מקצב מרים וכיפי, אבל זה לא מספיק כדי למלא במה. המלודיה לא מתפתחת והשיר עצמו, חמוד ככל שיהיה, לא מותיר הרבה רושם אחרי שנגמר. אם היה באנגלית היה מרשים עוד פחות. 3/5."
בהופעה החיה: ההופעה מתחילה בהתמקדות על פניה של Rand. היא לבושה בז'קט וחצאית בירוק זרחני, עומדת על קוביה גדולה. זה לגמרי קטע מודעוני, שלא יצליח לתרגם עצמו על בימת האירוויזיון. היא יורדת מהקוביה ומשחקת עם דמות הרקדן, על גבי הוידאו שבקוביה. חמוד מאד, אבל לא מעבר.

Koit Toome – We Could Have Been Beautiful – בסקירת השירים כתבתי: "הפעם מדובר בבלדה דרמטית ומודרנית, שנשמעת כמו הרבה בלדות עכשוויות, אבל כזו שזמר אחר יכל להתאים לה יותר. משהו בביצוע מרגיש לי לא אותנטי. אולי זה הניסיון לתפור להיט הכוח, אולי זה הדרמה הכפויה. זה לא שיר נורא ואיום, אבל יש בו משהו מאד "safe" וכאמור לא אותנטי. 3/5."
בהופעה החיה: Toome חוזר למקורות ומופיע תוך כדי נגינה על פסנתר. אורות כחולים שוטפים אותו ואת הבמה. בהמשך אור צהוב ואורות זהב מצטרפים ותורמים לעושר של ההופעה. זה אחד השירים, שלפי מקורות יכולים לאיים על הניצחון של Uku Suviste, מה שאומר גמר בטוח. הוא מאד פופולארי. ההופעה מצוינת. הוא קם מן הפסנתר ורואים שהוא לובש ז'קט ג'ינס עם קשקושים צבעוניים עליו וחולצה שחורה.

Kristin Kalnapenk – Find a Way – בסקירת השירים כתבתי: "עוד ג'אז לליינאפ, הפעם ג'אז אמיתי, מיינסטרימי מאד, פופי, ועדיין. זה מסוג השירים שאין להם סיכוי להעפיל לגמר. ההפקה ג'אזית וחמימה, הקול של Kalnapenk טוב ומתאים לשיר, אבל זה שיר שהוא כמו מים, הוא חולף לידך ואתה לא זוכר אותו. קשה לי לדמיין יותר מקומץ אנשים שזה יגרום להם להרים טלפון ולהצביע לשיר. 3/5."
בהופעה החיה: המצלמה מתמקדת על פניה של Kalnapenk בזוויות שונות, והכל נראה כמו הופעה במועדון אקסקלוסיבי. היא לובשת שמלה מלאכית באופוייט, שזה מאד מנוגד לשיר, שאמור להיות מושחז ואדג'י. היא מתיישבת על פרופ מרובע, שמעלה אותה מעלה ואז היא רוקדת עליו משל הייתה בברולסק.

Ivo Linna, Robert Linna, Supernova – Ma olen siin – בסקירת השירים כתבתי: "מדובר בבלדת פופ-רוק אפית, גדולה ומרשימה. יש השפעה של מוזיקה בריטית בשיר וצלילים, שמזכירים את הפופ הבריטי משנות השמונים והתשעים. אחת ההפתעות הגדולות של הקדם הזה מבחינתי, לא ציפיתי לשיר כזה. זה המנוני, סוחף, ומעל הכל באסטונית מלאה. זה מנותק מהזמן ומהמקום, אבל מרשים מאד מוזיקלית, חזק וכריזמטי. 4/5."
בהופעה החיה: זה השיר הכי טוב בכל הקדם הזה, תאמינו או לא. Ivo Linna, זקן המתמודדים, עולה בז'קט זמש אדום ואאוטפיט כחול כהה. הלהקה הרחק מאחוריו, נותנת לו את הכבוד כזמר הוותיק שהוא. Robert Linna פוצח בבית השני, על רקע אדום, הרבה יותר מודע לעצמו. בפיזמון הוא מצטרף לאביו על קידמת הבמה. זה נראה כמו קלאש של שלוש דורות על הבמה. זה חייב להיות בגמר, אם יש לאסטונים טיפת אינטגריטי.

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. Ivo Linna, Robert Linna, Supernova – Ma olen siin
  2. Andrei Zevakin & Pluuto – Wingman
  3. Nika Marula – Calm Down
  4. Egert Milder – Free Again
  5. WIIRALT – Tuuled
  6. Hans Nayna – One By One
  7. Kristin Kalnapenk – Find a Way
  8. Koit Toome – We Could Have Been Beautiful
  9. Tuuli Rand – Üks öö
  10. Kéa – Hypnotized
  11. Karl Killing – Kiss Me
  12. Tanja – Best Night Ever

עד שיתקבלו תוצאות ההצבעה, אנו נהנים מהמופע האמנותי,

המנחה מכריז על 4 המקומות הראשונים של השופטים:

  • Nika Marula
  • Koit Toome
  • Egert Milder
  • Ivo Linna, Robert Linna, Supernova

המנחים מכריזים על ארבעת המעפילים הראשונים לגמר, לפי הצבעת השופטים והקהל:

  • Karl Killing
  • Egert Milder
  • Ivo Linna, Robert Linna, Supernova
  • Koit Toome

הקווים נשארים פתוחים עבור הצבעת הקהל. מופע ביניים אחרון, Villemdrillem ו-Elina Born בשירם "niiea".

השופטים מוכנים להכריז על שני המאושרים הנוספים שעולים לגמר:

  • Hans Nayna
  • Andrei Zevakin & Pluuto

במוצאי שבת ייערך טרום הגמר השני, ממנו יעלו 6 מתמודדים נוספים לגמר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.