2021: שבדיה – סיקור ה-Melodifestivalen – גמר

אחרי 5 תכניות וקצת דרמה, הערב שבדיה בוחרת. גמר המלודיפסטיבלן המסורתי, שבסופו נדע מי ייצג את שבדיה באירוויזיון 2021. אל הגמר הגיעו 12 שירים, אשר ייבחרו בשילוב של קולות קהל ושופטים בינלאומיים. פרטים על כותבי השירים והמבצעים ניתן לקרוא כאן. ניתן לקרוא את סיקורי טרומי הגמר בקישורים הבאים: טרום גמר 1, טרום גמר 2, טרום גמר 3, טרום גמר 4 ושלב ההזדמנות הנוספת.
הערב נפתח בדואט של Shima Niavarani ו-Måns Zelmerlöw. מנחי הערב שלכם הם Shima Niavarani, Måns Zelmerlöw ו-Christer Björkman הם מציגים את מתמודדי הערב.

Danny Saucedo – Dandi dansa – בטרום הגמר כתבתי: "את ההופעה הוא מתחיל בחדר שבנוי מארגזים, ולמעשה נשאר שם לאורך כל ההופעה, כאשר החדר זז איתו ועם הרקדנים. הוא לובש ז'קט ומכנסיים סגולים-לבנים וחולצה לבנה. זה פופ-RnB-ו-Fאנק, מאד Justin Timberlake או Bruno Mars. המצלמה נשארת מקובעת עליו ונותנת להופעה תחושה של קליפ דל תקציב, או הופעה בבית בזמן הסגר. לקראת הפזמון האחרון הוא יוצא מ"החדר" ופוסע לכיוון הבמה, שם הוא נותן הופעה א-לה מועדון ריקודים. חמוד מאד, ולא מתאמץ. 3/5."
בהופעה החיה: פתיחה מאד חזקה לערב, מ-Saucedo, שבכלל לא בא לזכות. הוא הוסיף אפקטים למופע. הבמה כאילו מסתובבת ויש תוספת של אורות בצבעים ושל פירוטכניקה. הופעה קלילה, שלצערי אין לה סיכוי לקחת את הערב, אבל טעיתי כל כך הרבה במהלך העונה, שמי יודע.

Klara Hammarström – Beat of Broken Hearts – בטרום הגמר כתבתי: "אחת המפסידות הגדולות של השנה שעברה, וצופים לה עתיד דומה השנה. היא עולה באאוטפיט מתכתי משהו, חשוף רגליים, עם מגפיים כסופים גבוהים. שיר בסגנון המוקדם של Taylor Swift עם פזמון קליט. חיבבתי יותר את שירה בסגנון Britney Spears המוקדמת מהשנה שעברה. אני מאד לא אוהב שלוקחים פרפורמרים ומשחקים איתם כמו פלסטלינה, ולא נותנים להם לפתח סגנון משל עצמם. יש התפרצות בפיזמון האחרון, עם גשם של אורות ואורות בוידאוארט, אך בשלב הזה היא נראית לחוצה. אהמר שהיא תגיע לשלב "ההזדמנות הנוספת", וזו תהיה הפתעה נעימה עבורה. 3/5."
בשלב ההזדמנות הנוספת" "Hammarström הייתה צריכה לקבל מקום בגמר, אבל לצערי היא בקרב מול שיר חזק. היא עדיין יכולה לנצח. היא עולה כמו בטרום הגמר, רק עם שיער פזור. זה אפקטיבי, אחרי אסופת השירים המאד חלשים ששמענו הערב, אבל הערב זה עובד אחרת… רואים שהיא מאד מאד רוצה להגיע לגמר."
בהופעה החיה: ההופעה זהה לזו ב"הזדמנות הנוספת". ווקלית היא נשמעת טוב. ההופעה מסתיימת בגשם של זיקוקים.

Anton Ewald – New Religion – בטרום הגמר כתבתי: "מידטמפו עד אפטמפו פופ-RnB. הבנתי שהמפיקה Karin Gunnarsson הייתה מאוכזבת מזה עד עמקי נשמתה. לשיר יש פזמון חזק, קליט, אבל הסגנון הזה לא עובד באירוויזיון. ההרגשה היא של שיר בית חרושת. לא טבעי, לא אותנטי ו-Ewald נראה כמו דג מחוץ למים. הוא מופיע עם חולצה לבנה וז'קט שחור-זהוב עם שני רקדנים בלבוש תואם. אגרסיבי ומכוון להיות להיט, אבל נעדר לב. 2/5."
בהופעה החיה: ההופעה נראית יותר מלוטשת מההופעה בטרום הגמר, אבל אולי הזכרון שלי בוגד בי. זה עולה אצלי ל-3/5 כי זה מרים במידה מסוימת.

The Mamas – In the Middle – בטרום הגמר כתבתי: "יותר מסוגנן מ-"Move", שירן הזוכה מהשנה שעברה. השיר מתחיל שקט ועם אצבע צרידה. הצליל הגוספלי בשיר בולט יותר והקולות נשמעים הרמוניים יותר. הפזמון חלש. ה-C Part הוא מאד sing along. הן עולות באותו הלבוש מהשנה שעברה, שמלות שחורות גדולות ונוצצות, כנראה כדי לרפרר להופעתן מהשנה שעברה. בפזמון תלבושתן משתנה לאאוטפיטים מוזהבים מכף רגל ועד ראש. הן יקבלו את הצבעת הסימפטיה וכנראה יעלו לגמר. זה לא שיר חזק, קצת גנרי. בלדה עד מיטמפו פופ-גוספל, עם נשמה, אבל לא עם הרבה אופי. אני לא מאמין שזה יגיע לרוטרדם, אבל ייתכן ויגיע קרוב לכך. ההופעה הווקלית הטובה של הערב. 3/5."
בהופעה החיה: החלק שבו הן מופיעות בבגדים השחורים מהשנה שעברה הוסר. הן מתחילות את ההופעה עם הבגדים המוזהבים. הופעה ווקלית טובה. ניכר שהן מתרגשות, ואני חושב שאחת מהן השתנקה ואיבדה איזו חצי שורה. מלבד זאת, ההופעה מצוינת. האם הן יקבלו הצבעות סימפטיה מהצופים השבדים על כך שנמנעה מהן ההשתתפות באירוויזיון?

Paul Rey – The Missing Piece – בטרום הגמר כתבתי: "בלדת Ed Sheeran חסרת עוקץ, המדברת על חוויותיו של הדובר בתור אב טרי. Rey עומד על בימה כתומה קטנה וסביבו שני קירות כתומים גדולים נעים, עמם הוא משחק לאורך השיר. הוא לובש ז'קט אפור וחולצה ומכנסיים לבנים. זה חלבי לחלוטין, דביק, ולא משהו שהייתי מקדיש לו האזנה שנייה. 2/5."
בשלב ההזדמנות הנוספת כתבתי: "אני סבור שהוא יזכה בדו הקרב בקלות. זה אמנם שיר סתמי, אבל בקרב של שני השירים הסתמיים, יש לו את ההופעה המופקת והשיקית יותר, הוא יותר כריזמטי, ובוא נודה, הוא גבר נאה. אולי אני טועה, אבל הוא מחייך יותר בהופעה הזו מאשר בטרום הגמר."
בהופעה החיה: ווקלית, ההופעה מתחילה מאד חלש. הוא לא מדייק ונשמע כאילו הוא מתרגש. ההופעה לא מצליחה להתרומם. מלבד זאת, ההופעה זהה למה שראינו בשתי ההופעות האחרונות.

Charlotte Perrelli – Still Young – בטרום הגמר כתבתי: "שלאגר של פעם, עם נגיעות של Smith & Tell, צמד שחורך היום את המצעדים בשבדיה. Perrelli עומדת בבלונד מפעם ובשמלת מיני פאייטים בכחול כהה. הרקע הוא כסוף-מטאלי. ארבעה רקדנים בלבן עומדים מאחוריה. זה יותר מודרני ממה שחשבתי, לפחות מבחינת ההפקה. יש שם נגיעות של קאנטרי, מלודיה מוכרת ואווירה המנונית. הקול שלה הוא לא מה שהיה פעם, וזה מובן. חביב, אבל רחוק ממה שהחובבים הולכים לעשות מזה. יש מצב שיש לנו את זוכה ב-OGAE. שלא תאמרו שלא אמרתי. 3/5."
בהופעה החיה: הופעה מדויקת, כמו זו בטרום גמר. עם זאת, בליין אפ הערב זה לא צפוי לבלוט. האפקט הראשוני שהשיר הזה עשה אבד לטעמי.

Tusse – Voices – בטרום הגמר כתבתי: "הפייבוריט הגדול לזכייה הערב ואולי במלודיפסטיבלן כולו. הוא עולה בחליפה אדומה מבריקה, עם חולצת גולף שחורה וענק כסוף. בוידאוארט יש מים, ואני חייב להודות שויזואלית זה נראה שיקי, נקי ואלגנטי. השיר הוא מידטמפו פופ עם פזמון מאד קליט וחלקים רפטטיביים, אך אפקטיביים. השיר הוא בסגנון The Weeknd, אבל זה יותר חיקוי מאשר הסאונד המיוחד של האחרון. יש בשיר אלמנטים אורבניים של רית'ם אנד בלוז, אך הם נעלמים לטובת הפזמון ההמנוני, ותסלחו לי, המעט גנרי. כגודל הציפייה – גודל האכזבה. זה לא רע, אבל זה רחוק מזוכה האירוויזיון שהובטח לי. 3/5."
בהופעה החיה: אחת ההופעות האסתטיות של הערב. הוא הפייבוריט של הערב, אבל אם הוא יזכה אני חוזה כישלון של שבדיה באירוויזיון. אמרו שבחזרות הוא היה איום ונורא. הפעם הוא נשמע בסדר. לא הווקליסט המדהים בהיסטוריה, אבל די ברור שבונים אותו להצלחה. זה טופ 2 כמעט בוודאות הערב.

Alvaro Estrella – Baila Baila – בטרום הגמר כתבתי: "הוא עולה במכנסיים ורודים וחולצה שחורה מכופתרת פתוחה. לצידו שני רקדנים ושתי רקדניות בלבן. מאחוריהם מה שנראה כמו פאבלה או סתם מבנה ים תיכוני עם דלתות בצורת קשת. המנון קיץ לטיני, עם כל הקלישאות שאפשר לחשוב עליהן. ווקלית הוא לא מגיע לשום מקום. כל השיר נשמע כמו אסופה של מלא מלא שירים, ששמענו בשנים האחרונות מספרד ואמריקה הלטינית. ואז השבדים לקחו את זה ומהלו את זה חזור ומהול במים. זה מה שיצא. בזבוז של זמן. 2/5."
בשלב ההזדמנות הנוספת כתבתי: "זו פתיחה חלשה לערב. ההופעה זהה לזו של טרום הגמר. Estrella הוא ווקליסט מוגבל, וגם השיר עצמו מוגבל מוזיקלית… אני לא חושב, שהשבדים ילכו על זה הערב, אבל מצד שני המתמודדים מולו לא כאלו מדהימים גם כן."
בהופעה החיה: הופעה דינמית לשיר חלש ביותר. נפיחות אחרונות של אפנת הפופ הלטיני. אין לשיר הזה מקום בגמר.

Clara Klingenström – Behöver inte dig idag – בטרום הגמר כתבתי: "בלדה עד מידמטמפו מודרני/ת. שיר שמזכיר את "Take A Chance" של Robin Bengtsson מהמלודיפסטיבלן של השנה שעברה. היא לובשת שמלה אדומה נוצצת וקטנה ושיערה הורוד סתור. היא מנגנת על גיטרה חשמלית, מה שנשמע בתחילה כמו שיר בלדת רוק. בפזמון יוצא השלאגר. אז למה לעטוף את זה באריזה של שיר רוק. אין בזה כלום ושום דבר. שיר חסר ערך, למעט העובדה שהוא מושר בשבדית. אני מעריך שהוא יסיים את דרכו הערב, אם יש צדק. 2/5."
בשלב ההזדמנות הנוספת כתבתי: "היא תצטרך להתאמץ מאד כדי להצליח הערב. היא קיבלה העמדה שמציגה אותו כסינגר-סונגרייטרית, אבל זה לא יעזור לדעתי לסיכויים שלה יותר מידי. אתאכזב אם היא תגיע לגמר ותיקח מקום של שיר שמגיע לו."
בהופעה החיה: השיר הזה הגיע לגמר כנגד כל הסיכויים והחובבים עפים עליה משום מה. הפזמון שלאגריסטי בטירוף ומזכיר לי יותר מידי את השיר של Robin Bengtsson מהשנה שעברה. מנסים למכור את זה כמשהו אותנטי, וזה לא.

Eric Saade – Every Minute – בטרום הגמר כתבתי: "שיר מודרני עם מילים פרובוקטיביות למדי. המקצב בבתים נשמע מעט מלנכולי. בברייק אחריי הפזמון יש לופ מזרח תיכוני. הבתים והפזמון במלודיה זהה. השיר הזה נשמר לסוף הערב, כנראה כי הוא הקומפטטיבי מכולם, עם פזמון דאנס ניינטיזי זכיר מאד. זה רחוק מלהיות מסטרפיס, ויש משהו בשיר מאד מתאמץ. Saade בסריג לבן ומכנסיים לבנות על בימה לבנה קטנה. המצלמות סובבות סביבו. הבמה חשוכה והאור מתמקד עליו. בפזמון האחרון מצטרף אליו רקדן עטוף בגד שחור. ווקלית הוא מאד מתקשה. זה לא יזכה במלודיפסטיבלן, אבל אם כן, זה יכול לפספס את הגמר עבור שבדיה. 2/5."
בהופעה החיה: זה נראה לי עדיין כמו 21 נקודות בגמר האירוויזיון, ואני מתפלל שזה לא יזכה הערב, אבל יש לי תחושה רעה. השיר עצמו הוא העתק הדבק של מלא להיטי פופ ודאנס מה-25 שנים האחרונות.

Dotter – Little Tot – בטרום הגמר כתבתי: "הפייבוריטית הענקית של השנה! אחרי שסימה במקום השני בשנה שעברה, והפכה לחביבת חובבים. זה שיר יותר מיידי מ-"Bulletproof", אבל עדיין כזה ששט באזורים המוזיקליים של Sia. היא לבושה באאוטפיט שחור, ולצידה רקדנים בלבוש תואם. זה הרבה פחות רגשי, ותוקף ישר כשיר להיטי ואגרסיבי. אני לא רואה את זה זוכה במלודיפסטיבלן, כי זה נעדר נשמה. זה שיר טוב משירה בשנה שעברה, יותר מקורי, אבל לא סוחף מספיק. היא תעפיל לגמר, אבל מי יודע מה יקרה שם. 3/5."
בהופעה החיה: אני חושב שהיא הולכת להרוויח מהמיקום שלה בסדר השירים. היא עולה לפני השיר האחרון, בהופעה חזקה מאד ועם פזמון עם הוק ברור. היא הוסיפה אפקטים של תאורה שלא היו בטרום הגמר.

Arvingarna – Tänker inte alls gå hem – בטרום הגמר כתבתי: ""היורשים" עולים בחליפות שחורות שונות ונותנים בראש (סוג של) בהמנון שלאגר-דאנסבנד, שהשבדים אוהבים לאהוב והחובבים אוהבים לשנוא. על הבמה פרופס שמדמים תאורת רחוב ווידואארט של עיר בלילה. זה נראה ממש כמו הבמה של השיר האוסטרלי לאירוויזיון 2015. שלאגר של פעם, ואני לא שונא את זה. לעומת רוב השירים ששמענו עד כה, לפחות הבנים נשארים אותנטיים למה ולמי שהם. 3/5."
בהופעה החיה: זה הגילטי פלז'ר של הערב. דנסבנד מפעם, לא מקורי, לא מעניין, אבל משובב נפש. ההופעה חזקה, אבל לא צפויה לעשות משהו משמעותי הערב.

מופע ביניים ראשון. Shima Niavarani, Måns Zelmerlöw ו-Christer Björkman מבצעים מחווה לאחרון בשם "Christers La Dolce Vita".

הצבעת צוותי השיפוט הבינלאומיים:
צוות השיפוט הצרפתי מעניק את מרב הניקוד ל-Tusse.
צוות השיפוט האלבני מעניק את מרב הניקוד ל-Dotter.
צוות השיפוט האיסלנדי מעניק את מרב הניקוד ל-Tusse.
צוות השיפוט הישראלי מעניק את מרב הניקוד ל-Eric Saade.
צוות השיפוט הבריטי מעניק את מרב הניקוד ל-The Mamas.
צוות השיפוט השווייצרי מעניק את מרב הניקוד ל-Tusse.
צוות השיפוט קפריסאי מעניק את מרב הניקוד ל-Eric Saade.
צוות השיפוט ההולנדי מעניק את מרב הניקוד ל-Tusse.

התוצאות אחרי הצבעת השופטים הבינלאומיים:

מופע הביניים השני הוא השיר "Come Over Love" של Måns Zelmerlöw. לאחר הופעה של Shima Niavarani עם השיר זוכה מלודיפסטיבלן 2020, "Move", במה שההפקה כינתה "גרסת חורף", הגיע זמן לתוצאות הצבעת הקהל:

19 נקודות – Alvaro Estrella
16 נקודות – Anton Ewald
7 נקודות – Paul Rey
22 נקודות – Arvingarna
28 נקודות – Charlotte Perrelli
35 נקודות – Danny Saucedo
52 נקודות – Clara Klingenström
36 נקודות – Klara Hammarström
56 נקודות – The Mamas
48 נקודות – Dotter
49 נקודות – Eric Saade
96 נקודות – Tusse

מה שאומר שהזוכה הוא….

Tusse

בהצלחה ל-Tusse ולשבדיה ברוטרדם!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.