2021: עדכון – סיכום יום החזרות הרביעי

היום נערך יום החזרות הרביעי עבור 8 המדינות הממוקמות 10-17 בסדר ההופעות בחצי הגמר השני. להלן פירוט של מה שנצפה ממרכז העיתונאים הווירטואלי:

 גאורגיה – מסכי הלד נפתחים, צבועים בכחול, מהם צועד Tornike לבמה. הוא לובש חולצה לבנה מכופתרת ומכנסיים שחורים, כמו בקליפ. בבית השנה, עננים בכחול כהה ושחור נעים באטיות בוידאוארט. אחרי שני הבתים הראשונים, הוא מתיישב על קופסה מרובעת. ברגע זה, מילות השיר מוקרנות עליו ועל חולצתו. הוא קם. המילים "My Love" באנגלית וגאורגית בוידאוארט. הביצוע טוב, ואותי הוא מאד מרגש, הוא נראה מאד מחובר לשיר. עם זאת, די ברור לי שזה לא הולך לשום מקום ולא יגיע קרוב אפילו לגמר. לקראת סוף השיר, יש צבעים יותר חמים, כתומים בוידאוארט. הופעה משביעת רצון בהחלט למי שאהב את השיר כמוני.

 אלבניה – האינטרו הדרמטי מלווה בעשן אדום בוידאוארט כאשר מקדימה צלליתה של Anxhela. היא לבושה באאוטפיט כסוף וחושפני כמו רבות מהזמרות השנה. בפזמון השני, הוידאו של העשן עובר לצבע תכלת, ובבית השני שני הצבעים מופיעים ביחד. כמו שכבר נאמר לנו, היא לבדה על הבמה, ללא רקדנים. מכונת הרוח עובדת שעות נוספות, ויש הרבה לונגשוטס, שמראות אותה כנמלה על הבמה הגדולה. ויזואלית זה נראה טוב, אבל יש המון רגעים שמזכירים את "פואגו" מבחינת בימוי הנאמבר. האם נגמרים הרעיונות לסשה ז'אן בפטיסט? ווקלית, היא נשמעת מצוי, כמעט כמו בסטודיו. זמרת מקצוענית, אבל אני לא חושב שהשיר חזק או עדכני מספיק בכדי להגיע לגמר. בחזרה הנוספת היה שימוש בעשן לבן בסוף השיר והוידאוארט דימה עשן לבן גם כן.

 פורטוגל – הקונספט הבימתי נראה די זהה לזה שראינו בקדם הפורטוגלי. ההופעה מתחילה בשחור לבן והצבע נכנס בפזמון השני. המצלמה מתמקדת בחברי הלהקה השונים, אשר אלומות אור מאירות אותם. הוידאוארט נכנס לפעולה בבית השני, והוא מציג למרבה ההפתעה צלליות של תזמורת. בצד מוקרנת תמונה של אישה פוסעת בעיר, כנראה רפרנס לתמה של השיר, המדבר על אישה שעוסקת בזנות. סולן הלהקה חוטף גיטרה ומתחיל "לנגן". צבעי זהב שוטפים את הוידאוארט (כולל לב גדול מוזהב ומיותר), והתאורה נהיית מוזהבת לקראת סוף השיר. גם קולות זמרי הליווי המוקלטים מראש התעבו בשלב זה. מי שלא אהב את השיר, ההופעה הזו לא תגרום לו לאהוב אותו. לדעתי זה יגיע לגמר בזכות השופטים.

 בולגריה – Victoria עולה לבמה בחולצה מכופתרת אפורה רחבה, מכנסיים אפורים רחבים ונעליים חומות. זה לוק מאד מילניאלי ובילי איילישי. היא יושבת על בימה קטנה בצורת סלע משופע, אשר נחשף בפזמון הראשון. הצבעים חום וזהב שולטים על הבמה, וגם השיער שלה חום-זהוב. היא מלטפת תמונה, שמונח לידה. בפזמון השני, היא נעמדת, בעוד הבמה מתחילה להסתובב. לקראת סוף השיר היא פוסעת לאורך בימת הסלע. מפל של חול יורד ו- Victoria שולחת את ידה לתפוס אותו. האימג' שלה על בימת הסלע, כשהאורות שוטפים את הבמה, מאד אפקטיבי. ווקלית זה נשמע טוב מאד ומעביר את אותה התחושה שקיבלנו בסטודיו.

 פינלנד – ההופעה של Blind Channel מאד דומה לזו שבקדם הפיני. את הבמה שוטפים אורות כחולים מרצדים. תמונות חברי הלהקה תלויים מלמעלה, מוצגים בוידאוארט. בפזמון השני אורות אדומים מהבהבים לצד הכחולים. הבמה הגדולה מאפשרת להם לנוע יותר מאשר בקדם. את האצבעות המשולשות שאסרו עליהם לעשות הם החליפו באצבעות צבועות באדום. קולות הרקע הוקלטו מראש, והקטע של ה"אה הא, אה הא", שהמלווים שרים מלווים על ידי סולני הלהקה עצמם, וזה לא נשמע טוב כל כך. בגדול ההופעה זורמת חזק מאד. הצילום תזזיתי כמו בקדם ובכמו הופעות רוק כבד. הם עושים את מה שהם יודעים לעשות והשיר יעבוד על מי שאוהב את הז'אנר. אין כאן הפתעות, ואני חושב שזה עולה די וודאי לגמר. בחזרה הנוספת שעשתה הלקה היה גם פירוטכניקה. ציפינו לזה.

 לטביה – Samanta Tīna פותחת את ההופעה בגבה לקהל. היא מופיעה עם שמלה בירוק בקבוק, עם שסע, כשהחלק העליון שלה מכוסה בפרנזים מנצנצים, ויש גם פרנז'ים על כפפות שלה. את Tīna מלוות 3 מלוות עם מסכות, כמו אלו שליוו אותה בקדם של 2020, רק עם ביגוד ירוק תואם לשלה. אני די בטוח שהן לא שרות בלייב. הוידאוארט אמור להיות מלכותי ומראה צורות כמו בקליידסקופ רק בצבע זהב בלבד. חלק חשבו שזה נראה כמו טינופת ופחות כמו זהב. ההופעה הווקלית שלה טובה מאד, אבל השיר לא נגיש וההופעה עצמה, שמזכירה את זו של פורטוגל ב-2019, לא ממש מנגישה אותו לקהל. זה בוטם 3 בחצי הגמר לפי דעתי.

 שווייץ – Gjon's Tears עומד על מן במה קטנה לבנה עם קירות, זה קצת נראה כמו כיסא מהצד. הוא לובש חולצה שחורה משנות השמונים, שנראית רע מאד. בוידאוארט מים שחורים. המצלמה מתמקדת הרבה על פניו של Gjon, בעודו עושה תנועות ריקוד עם היד. בבית השני הוא כבר בריקוד אמנותי עם כל הגוף. המצלמה עוברת מלהסתובב סביב הבמה הקטנה לקלוזאפים עליו ועל גופו, בעוד האורות הלבנים מרצדים. לפני הפזמון האחרון, אור סגול שוטף את הבמה. בסוף השיר קירות ורצפות הבמה מתפרקים וזזים לכיוונים שונים. הוא נותר על חלק אחד. ווקלית הוא נותן הופעה טובה מאד, ויזואלית זה לא עובר. המימיקה שלו טובה ומשכנעת, אבל הסטיילינג מחריד וההרגשה היא קרה משהו, בניגוד לבולגריה 2017 לדוגמה.

דנמרק – Fyr & Flamme על הבמה בקונספט בימתי זהה למה שראינו בקדם השני. הסולן פוסע קדימה ועולה על הבימה העגולה הקטנטנה. במרחק מה ממנו, חבר הצמד השני על בימה זהה. הצבעים השולטים הם שוב ניאון ורוד ותכלת. אחרי כמה שניות, הוא עוצר את ההופעה, משהו לא עובד במוניטירים והוא מבקש לתקן ולהתחיל מחדש. הצמד לבוש בדיוק כמו בקדם. הסולן הם ז'קט סגול ומכנסיים לבנים. הוא נותן את קטע הריקוד המוזר שלו כמו בקדם. אין שימוש בקולות רקע מוקלטים מראש, אלא בזמרי ליווי ששרים בחי. הוידאוארט מראה אורות נעים, שגורמים לנו לחוש שאנו נוסעים בתוך מנהרה. ב-C Part הוא עובר לקדמת הבמה להסתחבק עם הקהל הלא קיים. הוא חוזר לבימה הקטנה שלו לפזמון אחרון. הוא נשמע ונראה לחוץ, וסביר שישתפר בחזרות הבאות. זה גבולי עדיין מבחינתי מבחינת העפלה לגמר.

היכונו מחר לחזרות השניות של ליטא, סלובניה, רוסיה, שבדיה, מקדוניה, אירלנד, קפריסין, נורבגיה, קרואטיה, בלגיה, ישראל, רומניה, אזרבייג'ן ואוקראינה.

התמונות מתוך אתר האירוויזיון הרשמי וצולמו על ידי Andres Putting.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.