2021: עדכון – סיכום יום החזרות השביעי

היום נערך יום החזרות השביעי. אלו החזרות השניות של 8 המדינות הממוקמות 10-17 בסדר ההופעות בחצי הגמר השני. להלן פירוט של מה שנצפה ממרכז העיתונאים הווירטואלי:

 גאורגיה – ההופעה זהה לזו שהייתה בחזרה הראשונה. שיפור בזוויות הצילום, שמן הסתם הפכו למדויקות יותר. אחד השירים היותר אותנטיים ופחות מסחריים, המתמודדים השנה בתחרות, אך לצערי אני לא מאמין שיימצא לו מקום בגמר. החלק שבו מקרינים את המילים של השיר על פניו וגופו של Tornike ממש יפה. אני לא חושב ש-3 הדקות הללו מספיקות לקהל בכדי להבין את המבצע והשיר, זה לא אינסטנט. במשך רוב השיר הזמר פשוט עומד ומבצע את השיר, כמה פשוט. פתיחה יפה ומרגשת ליום החזרות השביעי.

 אלבניה – אחרי שהייתה אחת ההפתעות של שבוע החזרות לפני שלושה ימים, Anxhela Peristeri חוזרת לחזרה שנייה. מאז יום שלישי, הרבה החלו לחשוב שיש לאלבניה, מדינה שהייתה בתחתית טבלת ההימורים בחודשים האחרונים, סיכוי גבוה להעפיל לגמר. Peristeri ציינה בראיון שאחת מהופעות האירוויזיון האהובות עליה, היא ההופעה של "Fuego", השיר הקפריסאי לאירוויזיון 2018. הכוראוגרפית והמנהלת האמנותית Sacha-Jean Baptiste, שהייתה אחראית לבימוי של האחרון, יצרה עבור Peristeri הופעה דומה מאד. התוצאה אפקטיבית מאד ודרמטית. הזמרת עצמה סופר מקצוענית ונותנת הופעה פשוט מצוינת. העובדה שהיא נותנת שלושה ביצועים ברמה זהה זה אחר זה, רק מדגיש כמה היא ווקליסטית מעולה.

 פורטוגל – עוד מדינה, אשר החלה לעלות בטבלאות ההימורים אחרי חזרתה הראשונה היא פורטוגל. אני לא יודע למה אנשים מופתעים, מהרגע הראשון השיר הזה נשמע כמו בחירה בטוחה לשיר שופטים, אשר גם חלק מהקהל יוכל להתחבר אליו. אין שינוי בהופעה עצמה, יש בה כמה רגעים מאד חזקים בזכות הפלייבק האמוציונלי של התזמורת. אני רק יכול לדמיין כמה זה היה אפקטיבי עם תזמורת אמתית בחי. האפקט, שבו הזמר פוסע על המסלול לבמה הקדמית ועמו במסך הלד שלשמאלו צועדת דמות מצוירת שהיא מושא השיר, הוא חזק.

 בולגריה – כשפייבוריטים יורדים ושירים שאף אחד לא שם אליהם לב עולים, נדמה שהיחידה ששומרת על יציבות יחסית בטבלאות ההימורים היא בולגריה, שזה מצחיק, כי בשבועות האחרונים היא החלה להתדרדר בסיכויים, ודווקא עכשיו, אחרי החזרה הראשונה שלה, היא חוזרת להיות רלבנטית. הופעה טובה ועקבית, אשר צפויה לתת לה את אחד מהמקומות הראשונים בחצי הגמר, ואולי גם בגמר. מתחת לבימת הסלע עליה היא עומדת, רצפת הלד מראה מים, כאילו על סלע שנסחף בים. מאחוריה עשן סמיך. זה נראה כמו הופעת תיאטרון, ויעבוד על הרבה מאד צופים ושופטים. לו יודע אם ענדה אותם בפעם הקודמת, אבל היא עוטה שרשרת ועגילים גדולים, שנותנים טאץ' אלגנטי לחליפה המרושלת וההיפסטרית. המצלמה הפעם מתמקדת בתמונה, שמונחת לצידה. הפעם זו תמונה ממוסגרת שלה בתור ילדה, מצולמת עם אביה, שמתמודד כעת עם מצב בריאותי קשה. מרגש.

 פינלנד – כמעט כולם תמימי דעים בדבר הסיכוי של Blind Channel להעפיל לגמר. אין עוד שיר כזה בתחרות, והם עושים על הבמה את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב, וזה לתת בראש. זה לא יזכה, אבל יש לסגנון הזה קהל נאמן בכל רחבי אירופה. זה לא שיר או הופעה שמחדשים משהו, אבל בתוך הנישה שלו הוא מבוצע טוב ובאופן אפקטיבי. אחרי השירים השקטים של פורטוגל ובולגריה, זה צפוי לבלוט. החזרה הנוכחית זהה לקודמתה ומבוצעת היטב, אנרגטית וזועמת. אני לא בטוח עד כמה המשמעות של האצבע האדומה במקום האצבע המשולשת עוברת לקהל בבית.

 לטביה – היה ברור מראש, ש-Samanta Tīna לא תביא את לטביה לגמר השנה, אבל אחרי החזרה הקודמת זה ברור עוד יותר. החזרה לפני שלושה ימים הוכיחה שוב שהיא פרפורמרית שלא ניתן להתחבר אליה. מי שמכיר אותה ואת היסטוריית הקדמים שלה, יודע שהיא מחליפה סגנונות מוזיקליים כמו גרביים. ואכן, התוצאה היא אמן לא אותנטי, אמנם עם יכולות קוליות, אבל כזה שהקהל לא נקשר אליו. ההופעה ללא שינוי. היא כל הזמן מנסה להרשים וווקלית… רצפת הלד, כמו הקיר האחורי מציג מין זהב מותך כזה. בשלב מסוים הוא מציג מספר ידיים שכביכול באות לעטוף את Tīna. אחר כך הבנתי שהידיים בעצם באות לעשות כתר, כמו שהיא עושה בתחילת ובסוף השיר. אני מרגיש מותש אחרי שלוש הדקות הללו.

 שווייץ – עם עלייתה של איטליה אל תוך הטופ 3 בטבלאות ההימורים אתמול, שווייץ נדחקה אל המקום הרביעי. אני ציינתי שאני לא חושב שהשיר יזכה בתחרות, וכי החזרה של השיר לפני 3 ימים לא סייעה למדינה יותר מידי לקרב את התחרות לז'נבה בשנה הבאה. בנוסף, יש שמועות המתארות את Gjon's Tears כבנאדם מאד תחרותי, שלא מתייחס לאמנים האחרים בתחרות בכבוד. בחזרה הנוכחית לא ניכרים שינויים מיוחדים. הסטיילינג שעשו לו עדיין קשה לצפייה. ההופעה הווקלית מצוינת, אבל משהו בקונספט לא מתחבר ולא עובר במצלמה. זה שיר קומפטטיבי מאד, אבל זה פשוט לא יורד בגרון. רק בחזרה הנוכחית שמתי לב, שהפלטפורמה בצורה כיסא שהוא עומד עליה, מתחלקת לשלושה חלקים ולא לשניים.

דנמרק – זה יכול להיות הסוס השחור של הערב, וזה גם יכול להיות סתם סוס עייף, שנשאר בחצי הגמר. המיקום של השיר בסדר ההופעות מצוין עבור הדנים, אבל השיר בדנית, והסגנון המאד רטרואי יכול לעבוד רק אם הקהל יבין מה Fyr & Flamme רוצים ממנו. בניגוד לחזרה ביום שלישי, החזרה הנוכחית עברה ללא תקלות והסולן עדיין לא נראה הכי נינוח. הוא כן נראה יותר פרשי אחרי שעשו לו פן בשיער. ווקלית, עם זאת, הוא לא מדייק, יכול להיות שהוא סתם בוחר לא לאמץ את הקול שלו. כשהוא רץ לבה הקדמית, רצפת הלד נצבעת בתכלת, וכך גם קיר הלד מאחורה. אחרי זה חוזרים לסגול "המוכר והטוב". הסולן מוציא את האזנייה, שכנראה מפריעה לו לשמוע את עצמו, ומסיים את הנאמבר.

היכונו למחר, לחזרות השניות של איטליה, גרמניה, הולנד, צרפת, בריטניה וספרד.

התמונות מתוך אתר האירוויזיון הרשמי וצולמו על ידי Andres Putting ו-Thomas Hanses.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.