2022: ספרד – סיקור פסטיבל בנידורם – חצי גמר 2

הקדם הספרדי ממשיך. ברוכים הבאים לחצי הגמר השני של הקדם, פסטיבל בנידורם. 4 שירים העפילו מחצי הגמר הראשון לגמר. כעת 7 שירים נוספים יתמודדו בחצי הגמר השני. גם מתוכם 4 שירים יעפילו לגמר. ההצבעה היא 50% של צוות שיפוט, 25% הצבעת קהל ו-25% הצבעת צוות שיפוט דמוסקופי. ניתן לצפות במופע הערב כאן.

מנחי הערב הם Alaska ו-Máximo Huerta. היא מציגה את שופטי התחרות: Natalia Calderón, Miryam Benedited, Estefanía García, Marvin Dietmann ו-Felix Bergsson. לאחר מכן מוצגת מנחת הגרין רום, Inés Hernand. התחרות מתחילה.

Xeinn – Eco – בסקירת השירים כתבתי: "השיר האחרון שייך למי שהושווה על ידי החובבים הישראלים למרגי. ולא בכדי. מדובר בפופ רטרו אייטיזי, שהולך עד הסוף, ומזכיר בכך את "לא להיות לבד" של מרגי. ההפקה נפלאה, אבל השיר עצמו לא שם. זה מעט מלודיה, והרבה מאד אווירה. זה יעבוד, אולי, על הנערות המקומיות, אבל אני בספק אם למישהו באירופה יהיה איכפת מזה. זה נחמד ורקיד, אבל לא מעניין, לא מחדש, ומאד ממוסחר. 3/5."
בהופעה החיה: הוא נוסע בזמן במהלך ההופעה, ומסיים בבית הסוהר. הבמה אפופת עשן ואלומות אור מקיפות אותו, משל היה מדובר בהופעה של שבדיה 2014. ווקאלית הוא טובע בקולות רקע, אבל הוא לא נשמע רע. הוא צריך ללמוד איך לשחק מול המצלמה, כי כרגע זה לא נראה בטוח מספיק. האווירה בהופעה היא אורבנית משהו. ההעמדה עמוסה.

Marta Sango – Sigues en mi mente – בסקירת השירים כתבתי: "צלילי אייטיז תמימים מתגנבים עם האינטרו של השיר הזה. Sango שרה את המלודיה המוכרת הזו ומצליחה להעביר רגש וטכנו בו זמנית. סוג של באבלגאם-פופ עם סינת'פופ לא רע בכלל, שיכול בעיקר להתרסק באירוויזיון. זה לא הכי ייחודי, גם אם מופק כהלכה. יש אלמנטים של שלאגר, וזה בהחלט להיט רדיו, אבל כזה שמעברו לבמה בעייתי. 3/5."
בהופעה החיה: ההעמדה של השיר רטרואית משהו. זה מאד גלאם, צבעוני ושמח, ומתעל אווירה אייטיזית. הזמרת והרקדנים לבושים באאוטפיטים בצסע סגול וטורקיז. יש שימוש בכוראוגרפיית טיקטוק. זה חמוד מאד ויכול לדבר לדור הצעיר, אבל זה קרינג'י לעיתים. לקראת סוף השיר יש פירוטכניקה. הכל נראה מאד חובבני, אבל זה בהפוך על הפוך.

Javiera Mena – Culpa – בסקירת השירים כתבתי: "הפעם אנחנו מקבלים להיט פופ-האוס מראשית שנות האלפיים. הפזמון לא קיים, אלא מעבר בין הבתים, שנשמע כמו הדבר הכי מודרני בשיר הזה. יש המון אפנות מיושנות בשיר, שדחסו ביחד כדי להתחבב על המאזינים, אבל זולת הפקה כבדה, אין כאן כלום. הזמרת חסרת אופי, והמלודיה עצלה וכזו שלא חשבו עליה עד הסוף. לתחושתי, זה הולך להתרסק על הבמה בקדם. 2/5."
בהופעה החיה: היא עולה לבמה עם מסכה, שנראית כמו עיטורי חינה. היא עומדת מעל דרם מדרגות עם מלבוש עור שחורץ בתחתית הבמה ארבע רקדניות בשחור. היא יורדת במדרגות ומופיעה עם הרקדניות. ההופעה הווקאלית היא מתחת לכל ביקורת, והיא נותנת מינוס באלמנט הכוכבות. זה יכול להיות גילטי פלז'ר.

Gonzalo Hermida – Quién lo diría – בסקירת השירים כתבתי: "בלדה ראשונה בליינאפ. אין כאן בשורה חדשה. מדובר בבלדת פופ מהספר, בביצוע זמר ספרדי שרמנטי ורגיש. זה יכול להתפוצץ על הבמה, לפחות זו של הקדם, שכן זה מאד אמוציונלי, ועל רקע המקצבים הקצביים והמחושבים, זה בולט כמשהו יותר רגיש ונגיש. זה עשוי טוב. ההפקה של כלי המיתר תורמת לאמוציות של השיר, אבל שמענו את השיר הזה כבר בעבר. 3/5."
בהופעה החיה: הזמר אובחן כחיובי לקורונה, ולכן לא יכל להופיע בקדם, וגם לא להופיע בחזרות. במקום ההופעה, יוצג הקליפ של שירו.

Rigoberta Bandini – Ay mamá – בסקירת השירים כתבתי: "כרגע מדובר בשיר המושמע ביותר בספוטיפיי מבין שירי הקדם (מקום 52 במצעד הספוטיפיי הספרדי). מסיבה זו, מדובר בפייבוריט. לא שכן, זו הזמרת הפופולארית ביותר מבין הזמרים המשתתפים בקדם. זה אלקטרופופ אלטרנטיבי משהו, ויש לזה קטע. המלודיה מעניינת, וההפקה נעה בין צלילים קצובים ורפטטיביים לכאלו מלודיים ומחבקים. טוב מאד. 4/5."
בהופעה החיה: היא מתחילה את ההופעה בשמלת כלה-אלמנה. היא מסירה את ההינומה, ואליה מצטרפות שלוש זמרות. הן משלבות ידיים ונעות מצד לצד. בהמשך מצטרפים שני רקדני ליווי. כולם לבושים לבן. הופעה אדישה ונפלאה. בחלק האחרון של השירף פטמה גדולה מופיעה במקום גלובוס. נפלא.

Rayden – Calle de la llorería – בסקירת השירים כתבתי: "אחד השירים היותר מדוברים של הקדם. נשמה כי מדובר בשיר מתוך הסנרמו ולא מהפסטיבל הספרדי. ואולי זה סימן שפסטיבל בנידורם הולך בכיוון הנכון. ספוקן וורדורוק אורבני מלווה בביטים והפקת באס, שנעה בין מלודיה ים תיכונית לצלילי היפ-הופ. חלק מהחובבים השוו את זה ל-"Soldi", אבל זו ראייה צרה. זו מוזיקה לטינית-אורבנית עם אלמנטים של רוק קלאסי. זה יקום ויפול על איך זה יראה על הבמה. 3/5."
בהופעה החיה: הסולן שר על במה צרה, ולאחר מכן יורד במדרגות למרכז הבמה. הוא כריזמטי בטירוף, וגם שאר חברי ההרכב, אבל ההרמוניה ביניהם לא חזקה. ההופעה מגניבה, אבל לא הכי נינוחה שיש. עבודת המצלמה תזזיתית.

Sara Deop – Make You Say – בסקירת השירים כתבתי: "יש לה שם אנגלוסכסי, וגם השיר עצמו מתחיל באנגלית. זה פופ-רגאטון חביב ולא מזיק. לשיר דרופ אלקטרוני ומרגיז, שלא מוסיף לשיר דבר, ונדמה שנמצא שם כדי למלא את 2:52 הדקות. זה משהו שקיים בעשרות שירים ברחבי העולם. השיר לא מתפתח לשום מקום. רדוד. 2/5."
בהופעה החיה: הכוראוגרפיה היא של Vicky Gómez, שעבדה עם ההופעות של ספרד בג'וניור של 2020 ו-2021. התפאורה מזכירה את זו של בריטניה באירוויזיון 2018. ההופעה דלה למדי מבחינה ווקאלית. קשה להבין על מה היא שרה, זו מתמקד יותר בחזותי, ומעט מאד בווקאלי. מטופש מאד.

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר אחרי ההופעות:

  1. Rigoberta Bandini – Ay mamá
  2. Rayden – Calle de la llorería
  3. Marta Sango – Sigues en mi mente
  4. Xeinn – Eco
  5. Gonzalo Hermida – Quién lo diría
  6. Javiera Mena – Culpa
  7. Sara Deop – Make You Say

הקווים נפתחים להצבעה. הגיע הזמן למופע הביניים הראשון, Ruth Lorenzo מבצעת את השיר הספרדי לאירוויזיון 1991, "Bailar pegados".

Hernand מראיינת את המתמודדים בגרין רום. מופע הביניים השני הוא של Niña Polaca עם "Nora":

הגיעה זמן ההצבעה. תחילה הצבעת השופטים, שקולותיהם מהווים 50% מהתוצאה הסופית:

ועכשיו תוצאות צוות השיפוט הדמוסקופי, שקולותיו מהווים 25% מהתוצאה הסופית:

תוצאות הצבעת הקהל, שקולותיו מהווים 25% מהתוצאה הסופית:

להלן תוצאות חצי הגמר, כאשר המודגשים עולים לגמר:

  1. Rigoberta Bandini – 111
  2. Rayden – 90
  3. Xeinn – 81
  4. Gonzalo Hermida – 76
  5. Marta Sango – 63
  6. Javiera Mena – 50
  7. Sara Deop – 49

בשבת ייערך הגמר, ואז נדע מי ייצג את ספרד בטורינו.
ניתן לצפות שוב בחצי הגמר כאן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.