2022: נורבגיה – סיקור Melodi Grand Prix – שלב "ההזדמנות השנייה" – חלק 2

המסע הארוך והמתיש של נורבגיה לטורינו ממשיך. אמש נערך חלק 2 של שלב "ההזדמנות השנייה", ה-Sistesjansen של ה-Melodi Grand Prix. ארבעה שירים התמודדו על כרטיס אחד לגמר, שיערך בשבת.

הערב נפתח בהצגת ארבעת המתמודדים: TrollfesT, Mari Bølla, Kim Wigaard ו-Maria Mohn. המנחים הם Kåre Magnus Bergh, Ingrid Gjessing Linhave ו-Ronny Brede Aase. הערב לא יהיו דו קרבות בשלב הראשון, אלא הצבעה פתוחה לכל ארבעת המתמודדים.
התחרות מתחילה!

Mari Bølla – Your Loss – בסקירת השירים כתבתי: "הכותרת של השיר גורמת לי לצפות לשיר שמחה לאיד מרים. זה הזכיר לי קצת את "Bang Bang" של Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj. הפזמון רוקיסטי מיושן, ואחריו מגיע קטע ראפ-היפ-הופ. מאד מוזר. אני צופה שזה לא יגיע לשום מקום משמעותי בקדם. יש בשלב מסוים Milenial Woop, שהייתי מעדיף לוותר עליו. המון סגנונות מעורבבים בשיר אחד, שאין בו כלום. 2/5."
בטרום הגמר כתבתי: "היא יושבת על ספה ויקטוריאנית. לצידה חמש רקדניות, שנותנות בווגינג ושאר תנועות. היא לובשת חליפת מכנסיים לבנה. עטויית פרנז'ים. הפזמון חלש מאד, אבל שאר החלקים דווקא לא רעים. היא צולחת את קטע הראפ. ווקאלית היא לא רעה. היא צריכה להיות גאה בהופעה הזו. עולה אצלי ל-3/5."
בחלק 1 של שלב ההזדמנות השנייה כתבתי: "טוב, היא מדיחה את Daniel Lukas מהמקום הרביעי שלי להערב, ומבחינתי מגיע לה להגיע לשלב הבא על פניו. ביצוע טוב מאד לשיר לא הכי פרשי, אבל כזה שעובר."
בהופעה החיה: ההופעה זהה לזו שבטרום הגמר, רק ששערה עשוי בצורה שונה. הופעה מצוינת.

Kim Wigaard – La melodia – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מתחיל כבלדת פסנתר נוגה, וממשיך כפופרה שלאגריסטית זולה. זה נורא מכל בחינה. השיר הוא קלישאה של שירי קדם, אשר אין להם שום סיכוי להגיע לאירוויזיון. בסוף השיר יש כמובן מודולציה זולה. כל כך הרבה דרמה על כלום. אני מנחש שזה יקבל הופעה קלישאתית תואמת. 1/5."
בטרום הגמר כתבתי: "זה השיר הגרוע ביותר בקדם הנורבגי השנה. הוא עולה בשמלה מוזהבת. די, זה לא יכול להיות גימיק. אני מבין שיש לך שיר גרוע, אבל ללבוש שמלה לא יציל אותו. הבמה אפופת עשן ואורות זהובים שוטפים אותה. בפזמון האחרון השמלה שלו מתרוממת. אנחנו מכירים את השטיק הזה עוד מ-2013."
בחלק 1 של שלב ההזדמנות השנייה כתבתי: "נורא מכל בחינה, בכל צורה ותצורה. פרודיה."
בהופעה החיה: ההופעה זהה לזו חצי הגמר. עבודת המצלמה שודרגה טיפה, והעשן מצטלם מעט יותר טוב. זה עדיין שיר תת רמה.

Maria Mohn – Fly – בסקירת השירים כתבתי: "אתנו-פופ סקנדינבי מנוון, חצי אפוי ונעדר נוכחות. יש הרבה דרמה מזויפת ואינסטרומנטים כאילו איכותיים בעיבוד. בפזמון יש העצמה מלאכותית של דרמה. זה לא מעניין בשום צורה. 2/5."
בטרום הגמר כתבתי: "היא מופיעה על רקע וידאוארט של הרים עם הגב לקהל. היא מסתובבת ומציגה אאוטפיט באפור וחום חושף רגליים. ווקאלית היא נשמעת טוב, מפליאה בשירת סופרן. לצידה ארבעה גברים, המתופפים על פחים. הופעה קלישאתית, אך יציבה, של שיר גרוע למדי."
בחלק 1 של שלב ההזדמנות השנייה כתבתי: "עוד שיר פסאודו-ניו-אייג', שיכול להינות גם מסדר השמעת השירים ולמצוא את עצמו בחלק 2 של "ההזדמנות הנוספת". "
בהופעה החיה: עבודת המצלמה מתמקדת בה יותר מבטרום הגמר. הביצוע הווקאלי לא מרהיב. היא מנסה לתעל יותר דרמה, מה שאולי פוגם בביצועה הווקאלי. לקראת הסוף, היא אוספת את העצמה ונותנת הופעה טובה.

TrollfesT – Dance Like a Pink Flamingo – בסקירת השירים כתבתי: "חלק מהשיר נשמע כמו שלאגר זול וקלאב-מדי על אסיד, חלק אחר כולל גראולינג עצבני. זה כאילו כתבו את השיר תוך כדי תנועה, שרבטו משהו, לא עברו על המלודיה שוב, פשוט הקיאו משהו, קשרו אותו בסרט ושלחו לטלוויזיה הנורבגית. זה אימפולסיבי, חסר הוק ומבולגן נורא. לא יודעת, אני נהניתי. 3/5."
בטרום הגמר כתבתי: "הם עולים בתלבושות מטורפות בוורוד, שזה ספק תחפושות ספק דראג. אני מניח שהם מנסים להיראות כמו פלמינגוז… למעט זה, ההופעה די סטטית, ואכן, לא צריך יותר מזה. מטופש ונהדר. ההופעה כולה היא הזייה, שאין לראות בזמן שאתה פיכח."
בחלק 1 של שלב ההזדמנות השנייה כתבתי: "שיר משוגע וחמוד נורא. אולי ייזכרו כ-novelty act ויזכו בכרטיס לשלב הבא? הנורבגים יכולים להפתיע."
בהופעה החיה: זה ה-שיר של הקדם הסאחי הזה! הופעה שנותנת בראש, ולא שונה בהרבה מהופעת טרום הגמר. עבודת המצלמה שונתה, ולא תמיד היא עושה חסד עם השיר.

הגיע זמן להצגת פיינליסטית אוטומטית נוספת.
Anna-Lisa Kumoji – Queen Bees – בסקירת השירים כתבתי: "פופ-צ'רלסטון קצבי וקברטי. התמה של השיר למיטב הבנתי היא העצמה נשית. צלילי חצוצרה ומוזיקה שמחה מלווים את השיר. זה לא הכי מרשים בעולם, וחשבתי שהז'אנר הזה כבר מיצה את עצמו. הפזמון בקצב זהה לזה של הבתים. יש הרבה שטיקים של הפקה בשיר, שאמורים ליצור איזושהי דרמה. בסוף השיר, הקצב מואץ. אהבתי את השורה "הם יכולים לישוק לנו בישבנים". 3/5."
בהופעה החיה: האאוטפיטים הם בהשראת שנות העשרים של המאה העשרים, עם השפעה ברורה מצבעי הדבורים, בשחור וצהוב. Kumoji נשמעת טוב, אבל ההופעה הבימתית שלה לא הכי חלקה. לקראת הסוף, ההופעה תופסת קצב. לא בטוח עד כמה שיר אפקטיבי.

להלן דירוגי לשירי הערב:

  1. TrollfesT – Dance Like a Pink Flamingo
  2. Anna-Lisa Kumoji – Queen Bees
  3. Mari Bølla – Your Loss
  4. Maria Mohn – Fly
  5. Kim Wigaard – La melodia

תוצאות ביניים. שני השירים שקיבלו את מרב הקולות הם:

Maria Mohn
TrollfesT

מופע הביניים עכשיו – נציגי 2005, Wig Wam:

הגיע זמן תוצאות! הזוכה בשלב "ההזדמנות הנוספת", שזוכה בכרטיס לגמר, הוא/היא/הם:

Maria Mohn

ביום שבת סוף סוף גמר ה-Melodi Grand Prix, ובו נדע מי ייצג את נורבגיה בטורינו. בינתיים ניתן לצפות שוב בחלק 2 של שלב "ההזדמנות השנייה" כאן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.