2022: קרואטיה – סיקור Dora

פסטיבל Dora המיתולוגי הוא הקדם המקומי. מי יהיה נציג קרואטיה 2022?

הקדם נערך באולם הספורט על שם Marino Cvetković באופטיה. הערב מתחיל בהופעה של נציגת 2021, Albina, בשיר האירוויזיון שלה, "Tick-Tock".

מנחי הערב הם Duško Ćurlić, Elizabeta Brodić ונציגת 2018, Franka Batelić. הם מציגים את 14 המתמודדים. התחרות מתחילה…

Mila Elegović – Ljubav – השיר הוא בלדת פופ-קאנטרי. הזמרת מתחילה את השיר ישובה על שרפרף עם אאוטפיט שחור ונעלי עקב. הפזמון הוא sing along-אי ונשמע כמו שירי שלום משנות התשעים. הבתים והפזמון, כל אחד בוייב אחר לגמרי. יש כאן ניסיון לכתוב שיר שידבר לכמה שיותר אנשים, אבל זה לגמרי נעדר זהות, ומנסה לרכוב על כמה אופנות במקביל. 3/5.

Mia Negovetić – Forgive Me (Oprosti) – אהובת הכותבים השבדיים חוזרת… בשיר של כותבים שבדיים. מה הסיכוי שמדובר בריג'קט מלודיפסטיבלני? הפזמון גדול ודרמטי, ומתכתב עם שירים מ-The Greatest Showman ברמה המוגזמת. הבתים מאד לא מקוריים, אבל אני לא מצליח להיזכר איזה שיר זה מזכיר לי. היא מבצעת את השיר טוב, אבל חייבת לשחרר יותר, יש משהו לוחץ ולחוץ בהופעתה. 2/5.

Marko Bošnjak – Moli za nas – מרקו הבוסני? הוא עולה בחליפה שחורה עם מסגרת אפורה וחולצה עמוקת מחשוף. מאחוריו הוידאוארט בעשן אדום, מאד דרמטי. זו בלדת פופ-דרמטית. אפשר להגיד שזו הגרסה הבלקנית של "Arcade", השיר זוכה אירוויזיון 2019. הבעיה כאן היא שבכל 3 הדקות יש לחיצה על הדוושה במלוא העצמה שלא לצורך. אין רגע אחד שעוצרים ונותנים לצופים להרגיש. 3/5.

Jessa – My Next Mistake – היא פותחת את ההופעה בגבה לקהל ואז מסתובבת. בגשר נכנסות ארבע רקדניות. היא והן לבושות בשחור ובצבעי ניאון. כותב השיר כתב כמה וכמה להיטי פופ בעבר, זה לא מהכי מוצלחים שלו. מדובר בדאנס-פופ בהפקה מיושנת. היא ווקאליסטית מאד מוגבלת, וגם הנוכחות הבימתית שלה לא המוצלחת שראיתי בימי חיי. 2/5.

Zdenka Kovačiček – Stay on the Bright Side – ווטרנית הקדמים והמוזיקה הקרואטית. מדובר בבלדה עד מידטמפו פופ-ג'אז. השיר נפתח בשירת זמרי הליווי, שנותנים בשירת גוספל לעניים. הם עומדים מאחוריה ונותנים בריקוד מביך, משל היו הופעה בקדם אירוויזיון 1991 בבימוי צדי צרפתי. זה גילטי פלז'ר למען האמת וכיף להאזנה וצפייה. Kovačiček צברה קילומטרז' בקריירה שלה וראוייה להערכה, גם אם השיר הנוכחי היה ראוי להפקה הרבה יותר טובה. 3/5.

Tina Vukov – Hideout – את השם שלה שמעתי כבר לפני עשור וחצי, היא אחת האמניות המוכרות היחידות, המשתתפות בקדם השנה. היא עולה עם שמלת עור שחורה והינומה, שיורדת עם תחילת השיר. מכונת רוח עובדת שעות נוספות. מדובר בבלדת פסנתר פופ-רוק קודרת. עמה פסנתרן ושני זמרי ליווי בשחור, הם נראים כמו נזירים. האווירה כבדה ואמנותית, אבל השיר פשוט לא מעניין. הוא לא רע בשום צורה, אבל נורא למל"מי. 3/5.

Roko Vušković – Malo kasnije – מלחין השיר הלחין לכמה מהכוכבים הגדולים בקרואטיה ובבלקן. השיר נפתח בשעון חול מתהפך. שוט של פסנתרן ורקדנית. שני מתופפים עומדים בקצה הבמה. הזמר באאוטפיט שחור, כולל מעיל עור. זו בלדת פופ adult contemporary, ז'אנר שעדיין מאד פופולרי באזור זה של העולם. המון דרמה, הפקה גדולה, אבל מלודיה קצת משמימה. מרגיש שמנסים למכור לנו סחורה משומשת. 3/5.

Bernarda – Here for Love – המרבונה הייתה אמורה לשיר את מלטה 2020, שלא התקבל לקדם הקרואטי. בשנה שעברה הגיעה עם השיר שעבר דרך בחירות פנימיות במלטה ובבולגריה, אך הפך לחביב חובבים. עכשיו היא עם שיר שלה, ועוד כמה כותבים שבדיים ואיריים. היא בשמלה שחורה. עמה ארבעה רקדנים ורקדניות בעליוניות אפורות ומכנסיים שחורות. זה אירופופ-דאנס לא קליט במיוחד בבתים, עם השפעות RnB. בפזמון זה הופך ל-Dubstep משונה. לא הבחנתי במלודיה אפילו לרגע. 2/5.

Eric Vidović – I Found You – בשנה שעברה הוא התמודד עם אחד השירים היותר טובים בקדם לטעמי. הפעם הוא מגיע עם פופ-דיסקו-Fאנק חצי אפוי. הוא לבוש בחליפה בשחור וכסף, ומקפץ בטיפשות עם ארבעה רקדנים ורקדניות. יש גם שריקות מעצבנות אחרי הפזמון, שאמורות להוות איזשהו הוק לשיר. זה נורא מתחנף, גם אם חביב לפרקים. 3/5.

ToMa – In the Darkness – גם שיר זה נכתב בשת"פ עם כותבים שבדיים-איריים. השיר נפתח באוטוטיון. המצלמה סובבת סביב הזמר, הלבוש חליפה פשוטה באדום-שחור. מדובר בבלדת פופ-RnB, שמנסה להעביר נשמה, אבל נשמעת בעיקר גנרית. אני גם לא מצליח להבין את המילים מעבר למבטא שלו. זה בסדר, אבל זה נשמע כמו משהו שיכולתם לשמוע בכל קדם אחר ברחבי היבשת. 3/5.

Elis Lovrić – No War – השיר מתחיל בפריטות גיטרה דרמטיות. הזמרת מנגנת על גיטרה, בעוד אורות אדומים שוטפים את הבמה. היא לובשת חולצה מכופרת בצבע זית ומכנסיים שחורים. סוג של בלדת פופ-אינדי בבית, אשר הופכת בפזמון לפופ-פולק. התמה היא אנטי-מלחמתית. המוזיקה מעניינת, יש שילוב של אקורדיון, ונגינת תזמורת, אנגלית וקרואטית, ובעיקר מסר פציפיסטי. הכי מעניין ששמעתי עד כה. 3/5.

Ella Orešković – If You Walk Away – השיר נפתח בצליל אלקטרופופ-אמביינט. הזמרת לבושה בחזיית סטרפלס ומכנסונים שחורים. גופה עטוף באאוטפיט רשת. בפזמון השיר תופס קצב והופך לפופ-דאנס. זה השיר הכי קצבי ששמעתי עד כה בקדם. יש לזה פוטנציאל, אבל זה לא הולך עד הסוף, וחבל. היא זמרת טובה, פחות רקדנית, והכריזמה הבימתית שלה לוקה בחסר. כשיר, מדובר בשיר מועדונים כיפי, אבל לא הכי קומפטטיבי. 3/5.

Tia – Voli me do neba – מלחין השיר הוא אותו המלחין של שירו של Marko Bošnjak בקדם. הזמרת עולה בעליונית עשוית נוצות ושמלת כסף שקופה. סוג של בלדה עד מיטדמפו אלקטרופופי חביבה וקליטה. היא יותר זמרת אולפנים, ולא ממש מצליחה להעביר את השיר בלייב. בפזמון האחרון היא פוסעת קדימה על הבמה ונותנת לי 0 אנרגיה. 3/5.

Mia Dimšić – Guilty Pleasure – בלדת פופ-קאנטרי א-לה Taylor Swift. היא יושבת על פלטפורמה לא ברורה, לבושה באאוטפיט שחור מפונפן ומנגנת בגיטרה. רקדן באפודה שחורה רוקד סביבה. זה שיר מאד שלם מלודית, נשמע אורגני, לא מחורטט ולא מתאמץ. למעשה, לפרקים נדמה שהוא לא מנסה אפילו. היא זמרת טובה וקולה נעים. ההופעה מופקת במינימליזם ראוי להערכה, והיא בעלת כריזמה בימתית. 3/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם:

  1. Elis Lovrić – No War
  2. Zdenka Kovačiček – Stay on the Bright Side
  3. Mia Dimšić – Guilty Pleasure
  4. Marko Bošnjak – Moli za nas
  5. Tia – Voli me do neba
  6. Ella Orešković – If You Walk Away
  7. Roko Vušković – Malo kasnije
  8. ToMa – In the Darkness
  9. Eric Vidović – I Found You
  10. Mila Elegović – Ljubav
  11. Tina Vukov – Hideout
  12. Mia Negovetić – Forgive Me (Oprosti)
  13. Jessa – My Next Mistake
  14. Bernarda – Here for Love

במופע הביניים, חוזרת נציגת 2021, Albina, להופעה נוספת.

המנחה ונציגת 2018, Franka, עולה ביחד עם Albina, לביצוע מיטב להיטי קרואטיה בתחרות.

הגיע זמן תוצאות.
צוות השיפוט של Rijeka מעניק את מרב הנקודות ל-Bernarda.
צוות השיפוט מ-Pula מעניק את מרב הנקודות ל-Eric Vidović.
צוות השיפוט מ-Osijek מעניק את מרב הנקודות ל-Mia Dimšić.
צוות השיפוט מ-Varaždin-Čakovec מעניק את מרב הנקודות ל-Mia Dimšić.
צוות השיפוט מ-Split מעניק את מרב הנקודות ל-Marko Bošnjak.
צוות השיפוט מ-Vukovar מעניק את מרב הנקודות ל-Marko Bošnjak.
צוות השיפוט מ-Knin and Šibenik מעניק את מרב הנקודות ל-Mia Negovetić.
צוות השידור מזאדאר מעניק את מרב הנקודות ל-Mia Negovetić.
צוות השיפוט מדוברובניק מעניק את מרב הנקודות ל-Eric Vidović.
צוות השיפוט מזאגרב מעניק את מרב הנקודות ל-ToMa.
הניקוד של השופטים מתורגם ל-1-14 נקודות. Mia Dimšić מובילה. אחריה Mia Negovetić ו-Marko Bošnjak.

הגיע זמן לניקוד הקהל:
12 נק' – Mila Elegović
9 נק' – Roko Vušković
9 נק' – Jessa
17 נק' – Ella Orešković
11 נק' – Tia
20 נק' – Zdenka Kovačiček
23 נק' – Tina Vukov
25 נק' – ToMa
43 נק' – Eric Vidović
30 נק' – Elis Lovrić
47 נק' – Bernarda
108 נק' – Marko Bošnjak
60 נק' – Mia Negovetić
166 נק' – Mia Dimšić

בהצלחה ל-Mia Dimšić ולקרואטיה בטורינו!

ניתן לצפות בתחרות המלאה כאן:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.