2022: סרביה – סיקור ה-Pesma za Evroviziju – חצי גמר 1

ברוכים הבאים לחצי הגמר הראשון של הקדם הסרבי, הלא הוא ה-Pesma za Evroviziju. הערב יתחרו 18 שירים ראשונים על 9 מקומות בגמר. ניתן לצפות בשידור החי כאן או כאן.

הערב נפתח בגלויה של סרביה מאירוויזיון 2021, ואז השלישיה עולה על בימת הקדם. אלו הן Hurricane עם "Loco Loco". זוהי גרסת פלייבק מלאה.

לבמה עולים מנחי הערב, Dragana Kosjerina ו-Jovan Radomir. הם מציגים את מנחי הגרין רום: Kristina Radenković ו-Stefan Popović. לנצח היא תתקע בגרין רום. התחרות מתחילה!

Sanja Bogosavljević – Priđi mi – בגרסת הסטודיו: השיר נפתח בצלילי אלקטרו. הפזמון מגיע די מהר. זה אירופופ רטרואטי ונוסטלגי, סוג של גילטי פלז'ר, אבל חצי אפוי. הקול של הזמרת קצת מתיילד, ונשמע חלש. גם ההפקה עצמה מאד mellow. זה מן שיר רדיו, שאמנם המלודיה שלו קליטה, אבל אין לו אימפקט. צלילי סיטאר הודי ב-C part קצת מחוץ לקונטקסט. 3/5.
בהופעה החיה: היא עולה בשמלה קצרה עם הדפסים שונים וצבעונים עליה. למי שקיווה להופעה חיה יותר מבגרסת הסטודיו צפויה אכזבה. עמה שתי רקדניות ושלושה רקדנים שרוקדים בצורה מביכה. הם מתחלקים לזוגות ומרקדים יחדיו. זה חמוד נורא ומביך למדי בו זמנית.

VIS Limunada – Pesma ljubavi – בגרסת הסטודיו: שיר פופ נוסטלגי באווירת פיפטיז. אני שמח שזה הולך עד הסוף עם הסאונד הפיפטיזי, ולא עושה טייק אייטיזי זול על זה, כמו שיוגוסלביה הייתה עושה אי שם לפני 40 שנים. הבעיה היא שהשיר הנוכחי לא מתרומם מעבר לזה. חוץ מהסאונד הרטרואי אין שם יותר מידי, וזה באמת היה יכול להיות שיר בכל קדם ביבשת בכל שנה שהיא. 3/5.
בהופעה החיה: שני הסולנים עולים בחליפות בצבעים פסיכדליים למדי. הוא בוורוד מזעזע, והיא בתכלת קיא. לשניהם תספורת פטרייה, שהייתה מעליבה את Monika Liu. אין הרבה שאפשר לעשות עם השיר הטיפשי והחביב הזה. הם לא יראו גמר, זה די ברור לי.

Zorja – Zorja – בגרסת הסטודיו: סוג של חביב חובבים. השיר נפתח בקריאות פולקלוריסטיות. השיר הוא בלדה דרמטית, מלודית, המושרת במלוא הרגש. הפזמון כולל את הקריאות הסרביות מתחילת השירף ואז נכנסת הפקה תזמורתית כבדה ע"ש Zeljko Joksimovic. זה שיר סרבי טיפוסי, שנשמע תפור לאירוויזיון, עם הרבה דרמה, רגעי שיא ולחיצה כבדה על דוושת הרגש. 3/5.
בהופעה החיה: מכונת הרוח עובדת שעות נוספות. היא לובשת שמלה לבנה, עם עיטורי זהב בכתפיים ושמש לראשה. שלוש זמרות ליווי בשחור מאחוריה, וזו מאחורי זו. ההופעה הווקאלית ללא רבב. הוידאוארט מוזהב, הזמרת מנגנת בכינור. זה קצת יותר מידי, אבל עשוי לעבוד על הסרבים.

Bojana Mašković – Dama – בגרסת הסטודיו: פופ-דיסקו ניינטיזי אירופופי, קליט, אך מאד רגוע ו-mellow. הזמרת שרה בקול נמוך ומחולשש ומעבירה אווירה סקסית. זה נחמד מאד, להיט לאונג'י משהו עם הפקה סתמית ולא מקורית. אנחנו מידי פעם מקבלים שירים כאלו בקדם, והם אף פעם לא עושים משהו מרשים מידי מבחינת תוצאות. 3/5.
בהופעה החיה: היא עולה בשמלה שחורה כבדה למדי. לצידה שני רקדנים בחליפות שחורות וחולצות שקופות. הם נוגעים אחד בשני קצת יותר מידי לטעמי. שתי חצוצרניות דמה גורמות להופעה להיראות מביכה יותר ממה שהיא הייתה אמורה להיות. שום דבר כאן לא מתקשר לאחר.

אחרי ראיונות אין ספור בגרין רום, התחרות ממשיכה.

Boris Subotić – Vrati mi – בגרסת הסטודיו: את השיר הוא כתב בעצמו. מדובר בבלדה עגמומית, בלקנית, אקס-יוגוסלבית טיפוסית. זו יכלה להיות רצועה נידחת באלבום של עדן בן זקן, לדוגמה, רק שאצלה זה היה מקבל הפקה קצת יותר טובה. אחרי הפזמון הראשון יש צלילי בוזוקי, וזה הדבר הכי מעניין בשיר. המון דרמה בשקל. שמענו כל כך הרבה שירים כאלה לאורך השנים. זה באמת, כלום ושום דבר. 2/5.
בהופעה החיה: הוע לובש חליפת תכלת, שלא הולמת את גזרתו הדקה. את הבמה שוטפים אורות כחולים. זו הופעה ווקאלית טובה, ואני בטוח שזה יעבוד על הרבה אנשים בבית.

Ivona – Znam – בגרסת הסטודיו: גם היא כתבה את שירה בעצמה. מדובר בבלדה עד מידטמפו סינגר-סונגרייטרית. צלילי הגיטרה האקוסטית מקשטים את השיר, כאשר להקת זמרי ליווי מחזקים את הזמרת ווקאלית. בפזמון השיר מקבל כבר ביט באס יותר כבד ופונה לכיוון פופ-RnB, מבחינת הפקה לפחות. צלילי אלקטרו נכנסים, ולתחושתי כל ה"עושר" ההפקתי הזה מחפה על מלודיה רזה ולאה. באמצע השיר היא חותכת לאנגלית, ואז חוזרת לסרבית. 3/5.
בהופעה החיה: היא שוכבת על מיטה עם מצעים לבנים. היא עצמה לובשת עליונית שחורה חושפנית וקרדיגן לבן. עמה במיטה ארבעה רקדנים ורקדניות בחולצות לבנות ומכנסיים סגולים. בוידאוארט גורדי שחקים. מכונת רוח פורעת את האפרו שלו, אבל היא לא נותנת לי מספיק אנרגיה בהופעה.

Bane Lalić and MVP – Tu gde je ljubav ne postoji mrak – בגרסת הסטודיו: השיר נכתב על ידי Bane Lalić עצמו. זה רוק'נרול א-לה Elvis Presley. מאד אמריקאי, כולל קריאות yeah-yeah-yeah. אני לא רואה שום סיכוי שזה עולה לגמר, זה כה קלישאתי, ונשמע כמו מאות שירים ששמעתי בז'אנר הזה. 2/5.
בהופעה החיה: ההופעה בשחור ולבן. הוא די חתיך, אבל קצת מלא בעצמו. הלהקה שעמו מנכנת בהעודם יושבים על כורסאות. זה לא הכי רוק'נרול למיטב ידיעתי. אוקיי, השתכנעתי, זה עולה אצלי ל-3/5.

Angellina – Origami – בגרסת הסטודיו: עוד פייבוריטים חובבים לייט. אחד מכותבי השיר הוא Marko Kon, נציג סרביה לאירוויזיון 2009. פופ-האוס קליט ומאחלש חושים. הפזמון מושר באדישות ראויה לציון, שבוודאי יזכה להופעה חיה נפלאה ותואמת. אחרי הפזמון יש ברייק אתני מגניב למדי. ההפקה טובה, לא הכי חדשנית, ונדמה שסרביה תקועה שמונה שנים אחרי כולם, אבל זה עובד. שיר קליט, שעם הריוואמפ הנכון יכול להרים את טורינו. 3/5.
בהופעה החיה: ה זול ונפלא. היא עולה באאוטפיט כסוף צמוד. לצידה חמש רקדניות בלבוש תואם. ווקאלית זה מאד חלש, אבל זה אחלה שיר מרים ומרקיד. יאללה, תקפלי ת'אוריגמי.

Ana Stanić – Ljubav bez dodira – בגרסת הסטודיו: בלדת פופ דרמטית ורגילה למדי. בפזמון נכנסת להקת ליווי נשית ותומכת בזמרת. זה נשמע כאילו עם אטיטוד, אבל לא באמת. הבתים מזכירים לי את סרביה 2019, רק מעט יותר קצבי, ואני מקווה שזה לא אומר שזה מה שהסרבים ילכו עליו. זה לא גרוע, אבל גם רחוק מלהרשים. 3/5.
בהופעה החיה: היא לובשת עליונית שחורה ומכנסיים ורודים. זה נראה נורא זול. בוידאוארט רקדנים בלבוש מינימליסטי. היא הייתה שם דבר לפני 15 שנים, אך כעת לא נותר מכך הרבה. ההופעה דלה, ווקאלית היא נשמעת בסדר. השיר עצמו לא זה.

Julija – Brzina – בגרסת הסטודיו: מלחין השיר השתתף בעצמו בקדם לפני שנתיים. אלקטרופופ קצבי עם קטע ראפ רובוטי משהו. הגשר קליט, ומהווה את ההוק של השיר. זה נחמד, שמעתי הרבה שירים כאלה, במיוחד מהאזור הזה של העולם, וזה לא מחדש שום דבר, אבל בליינאפ הנוכחי בולט לטובה. הפקת האלקטרו כבדה מאד, וזה נשמע כמו שיר מועדונים שמשמיעים שכולם כבר גמורים ב-3:00. יש כמה חלקים מאד אפקטיבים בשיר, כולל לופ האתנו-פופ השזור בפזמון.
בהופעה החיה: היא עולה בשיער מנופח ואיפור זול. היא לובשת חליפת גוף זולב בצבע גוף ומסה לרקוד, אבל זה יוצא מביך. עמה רקדן ושלוש רקדניות. היא נשמעת בסדר, אבל לא אמורה לשיר ולרקוד בו זמנית. יש מצב שהיא לא עולה לגמר אחרי ההופעה הזו?

Aca Lukas – Oskar – בגרסת הסטודיו: הידוע לשמצה… די ברור שהוא עולה לגמר. אחד הזמרים היותר מפורסמים שיצאו מהמדינה, שגם זכה לתהודה בשאר היבשת בתחילת הניינטיז. השיר עצמו הוא בלדת adult contemporary סרבית טיפוסית. במובן הזה, השיר תפור לקדם, עם ההפקה "המתאימה" ומבנה השיר הצפוי מראש, כולל הניגון הסרבי אחרי הפזמון. 3/5.
בהופעה החיה: כמה סמים עברו בנהר? הוא מתחיל את ההופעה בעודו מנגן על פסנתר. ארבע כנריות בלבן ואחת בשחור-לבן מלוות אותו. זה "בתלם אוהבים" של רגב הוד. הופעה קיטשית ופומפוזית, כולל זיקוקים זולים בסוף. בדוק שהוא בגמר.

Konstrakta – In corpore sano – בגרסת הסטודיו: אחד השירים היותר מיוחדים בקדם הסרבי, בוודאי בחצי הגמר הזה. אינדי-אלקטרופופ מעניין, מקורי וקליט. הקול של הזמרת דומיננטי מאד ומתריס משהו. מקהלת גברים בשירה פולקלוריסטית סרבית מפציעים מידי פעם, כמו גם קולות מסונתזים. יש בשיר גם השפעות של מוזיקה שחורה ומוזיקה מחתרתית. דרמטי, קצבי, עצבני ונהדר. 4/5.
בהופעה החיה: היא לובשת חליפת מכנסיים לבנה ופרחים בדש חולצתה. מישהו רוחץ את ידיה, והיא ממשיכה לרחוץ את ידיה. חמשת זמרי הליווי לבושי שחורים ומנופפים בבדים לבנים. מאחוריהם צלב אדום גדול, ואז הרבה צלבים גדולים. עיניה הירוקות חורכות את המסך.

Igor Simić – To nisam ja – בגרסת הסטודיו: שיר של Darko Dimitrov, המלחין המקדוני המפורסם. הוא היה סוג של הפתעה בקדם של 2020, הפעם הוא חוזר עם שיר חזק יחסית, לפחות תחרותי מאד. זו בלדת פופ מקורית, דרמטית, שהוא מבצע כהלכה, משחק עם כולו, נשמע מחובר לשיר. ההפקה מדויקת מאד. יכול להיות שיש לנו כאן זוכה. 3/5.
בהופעה החיה: הוא לובש חליפת שלושה חלקים שחורה ואלגנטית, אבל לא כזו שיושבת עליו הכי טוב. הוא נשמע מעולה. בפזמון יונים עפות בוידאוארט. עבודת המצלמות מהודקת ובסנכרון עם הדרמטיות של השיר.

Mia – Blanko – בגרסת הסטודיו: פופ-דיסקו באווירת סוף הניינטיז. אחרי אינטרו ארוך יחסית, נכנסת הזמרת בשירה קצובה יחסית. השיר נכתב על ידי כותבת הלהיטים Aleksandra Milutinović, אבל נראה שנגמר לה סוס. זה נשמע כמו השירים שכתבה ל- Aleksandra Radovic לפני למעלה מעשור. זה יכול להעפיל לגמר, אבל לא מעבר לזה. 3/5.
בהופעה החיה: את ההופעה פותחים ארבעה רקדנים בוורוד. הזמרת שוכבת על הרצפה. גם היא לבושה בוורוד. ההופעה הווקאלית טובה מאד למרבה הפלא. זה קצת כמו ביוטרית שמופיעה בשיר שכתבו לה.

Jelena Pajić – Pogledi – בגרסת הסטודיו: אלוהים, הקדם הזה ארוך. הפעם מדובר בפופ-דאנס, למרבה ההפתעה, גנרי למדי, שיכול היה גם להיות בלדה קורעת לב בשינוי טמפו. זה כאילו סרביה נתקעה בזמן אי שם ב-2010. זו בלדה עד מידטמפו, צפויה נורא, בהפקת חתונות זולה. די עם זה. 2/5.
בהופעה החיה: היא לובשת שמלה אדומה עם רצועות תחרה שתלויות על ידה. הבמה חשוכה. בפזמון מכונת רוח גורמת לשיערה ולשמלתה להתבדר ברוח. זה נורא זול. היא עושה תנועות עם הידיים, והכל נראה נורא מוגזם.

Biber – Dve godine i šes' dana – בגרסת הסטודיו: נורא אהבתי את ההרכב הזה לפני 17 שנים. מה השתנה מאז? לא הרבה. הם עדיין עושים מוזיקת פולקלור נעימה, מפוארת, שלוקחת אותך ללב הבלקן. זו בלדה אקוסטית לגמרי, ממלאת לב, חמימה, נפלאה. לא קומפטטיבית, לא באה לזכות, אך פשוט טובה. 3/5.
בהופעה החיה: הבמה מוחשכת, אורות זהובים שוטפים אותה. שלושה מחברי הלהקה לבושים בשחור. זה מאד אסתטי. זה יכול להישאר בחצי הגמר ולא להעפיל לגמר, למרות שזה נפלא לטעמי. כנרית בזהב עולה אחרי הפזמון הראשון. זה פשוט מרהיב, ועולה אצלי ל-4/5.

Marija Mikić – Ljubav me inspiriše – בגרסת הסטודיו: הקול שלה והמלודיה של השיר ישר זרקו אותי לזמרת הישראלית נרקיס. בפזמון היא כבר הולכת לאיבוד לדעתי והשיר מתדרדר לבלדת פופ אקס-יוגוסלבית טיפוסית וחסרת זהות. אחרי הפזמון יש ברייק לקטע אתני חצי כוח. זה בסדר. 3/5.
בהופעה החיה: היא לובשת שמלה לבנה ענקית, ונראית כמו עוגת פבלובה. מאחוריה שלוש זמרות ליווי בשמלות לבנות מנופחות וחובשות כתרים. היא בקושי זזה כל ההופעה, ולמרות שהיא נשמעת טוב, אני חייב הודות שההופעה לוקה בחסר.

Lift – Drama – בגרסת הסטודיו: מסיימים את הערב ברעש גדול. הרכב פאנק-רוק בשיר למלמ"י למדי. אתם קוראים לזה רוק? עברו שלוש דקות ואני עדיין לא מבין איך זה הולך. נורא בסיסי. אני בטוח שזה יעלה לגמר, במסגרת אפקט Måneskin. בינוני עד סביר. 3/5.
בהופעה החיה: למרבה הפלא, ההרכב לבוש לבן. הסולן צווח בפלצט מעורר פלצות, כנראה כי הוא חושב שהוא Damiano. למען האמת, ההופעה שלהם מצוינת, אבל השיר פשוט לא מספיק טוב.

להלן דירוגי לשירי הקדם, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. Konstrakta – In corpore sano
  2. Biber – Dve godine i šes' dana
  3. Angellina – Origami
  4. Julija – Brzina
  5. Igor Simić – To nisam ja
  6. Zorja – Zorja
  7. Lift – Drama
  8. Sanja Bogosavljević – Priđi mi
  9. Bojana Mašković – Dama
  10. Marija Mikić – Ljubav me inspiriše
  11. Mia – Blanko
  12. VIS Limunada – Pesma ljubavi
  13. Aca Lukas – Oskar
  14. Ivona – Znam
  15. Bane Lalić and MVP – Tu gde je ljubav ne postoji mrak
  16. Ana Stanić – Ljubav bez dodira
  17. Boris Subotić – Vrati mi
  18. Jelena Pajić – Pogledi

במופע הביניים, חברות להקת Hurricane, נציגת 2020-1, מבצעות להיטי אירוויזיון מהעבר: ארמניה 2008, קפריסין 2018, אזרבייג'ן 2021 ו-סרביה 2007.

הגיע זמן תוצאות. השירים העולים לגמר הם:

  • Biber
  • Zorja
  • Lift
  • Aca Lukas
  • Konstrakta
  • Ivona
  • Angellina
  • Marija Mikić
  • Ana Stanić

המתמודדים מגרילים את מיקומם בגמר:
Biber – 13
Zorja – 8
Lift – 6
Aca Lukas – 9
Konstrakta – 18
Ivona – 16
Angellina – 14
Marija Mikić – 17
Ana Stanić – 12

מחר ייערך חצי הגמר השני של הקדם הסרבי.
ניתן לצפות שוב בחצי הגמר הראשון כאן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.