2022: סרביה – סיקור ה-Pesma za Evroviziju – חצי גמר 2

ברוכים הבאים לחצי הגמר השני של הקדם הסרבי, ה-Pesma za Evroviziju. 9 שירים העפילו אמש לגמר. הערב יתמודדו 18 שירים נוספים על 9 מקומות אחרונים בגמר. ניתן לצפות בשידור החי כאן או כאן.

הערב נפתח בהופעתם של Måneskin מהאירוויזיון ולאחר מכן ביצוע מקומי לשיר האירוויזיון שלהם, "Zitti e buoni".
לבמה עולים מנחי הערב, Dragana Kosjerina ו-Jovan Radomir. הם מציגים את השיר האיטלקי מהאירוויזיון השנה, של Mahmood & Blanco. לאחר מכן הם מציגים את מנחי הגרין רום, Kristina Radenković ו-Stefan Popović. כמו אתמול, בגלויות לפני כל הופעה, הזמרים עושים ליפסינק לשיר אירוויזיון מהעבר. התחרות מתחילה!

Srđan Lazić – Tražim te – בגרסת הסטודיו: Adult Contemporary נוסף, שמתחיל בשקט ואז תופס קצב בפזמון של מוזיקת חתונות. פופ-דאנס דודתי. יש ל-Željko Joksimović כמה שירים כאלה. אין בשיר הזה שום דבר מרענן או חדשני. לזמר, שהשתתף גם בקדם של 2020, יש קול גברי נעים, אבל השיר הזה לא זה. 2/5.
בהופעה החיה: הוא לובש אאוטפיט שחור המכסה את כולו וז'קט שנופל מכתפיו. לצידו רקדן ורקדנית בלבן. ההופעה הווקאלית טובה מאד, אבל זה שיר סתמי מאד, כנראה השיר החלש של הערב.

Julijana Vincan – Istina i laži – בגרסת הסטודיו: שיר של האחיות פירסן הבלתי נלאות. למעשה זה לא רע כמו שרציתי שזה יהיה. פופ-רוק בהפקת אלקטרו קלה בפזמון. בבתים זה יותר רגוע ובעיקר נשמע כמו חלק שנועד לבנות דרמה לפזמון המתפוצץ. 3/5.
בהופעה חיה: השיר מתחיל בנגינת נבל. מדובר ברביעיית בנות, לבושות בחוסר טעם, ושבחרו בחוסר טעם בשתי כותבות שירים הזויות. בפזמון הסולנית תופסת גיטרה ועושה כאילו היא מנגנת עליו. שאר חברות ההרכב מנגנות על כלים שונים. הסולנית קצת צועקת, ומה שנשמע סביר בסטודיו לא באמת עובר בלייב.

Marko Nikolić – Dođi da te volim – בגרסת הסטודיו: בלדת פסנתר, שוב מסוגת ה-Adult Contemporary. זה נימוח חנפני, קלישאתי ופורט על נימי הרגש עם מלא כינורות והרגשה פומפוזית משהו. מה שכן, זה עשוי לפי החוקים של שירים מהסוג הזה. הקול של הזמר, שמזכיר את זה של Željko Joksimović, מאופק ולא משתפך, וזה ייאמר לזכותו. 3/5.
בהופעה החיה: הוא מבצע את השיר בעודו מנגן על פסנתר. הוא לובש חליפה, כמו בתמונה של גרסת האודיו ביוטיוב. זה בדיוק מה שציפיתי שזה יהיה. הוא קם אחרי הפזמון הראשון ונעמד במרכז הבמה. בסוף השיר זיקוקים בוידאוארט. זה קיטשי וקלישאתי כמו בסטודיו.

Zoe Kida – Bejbi – בגרסת הסטודיו: בלדת עד מידטמפו פופ-ג'אז. זה אחד השירים הטובים עד כה בקדם לטעמי. זה יוצא מהשטנץ הפופי הרגיל. הזמרת שרה בקול מלחשש, ואז עולה קצת לגבהים בפזמון, אבל לא עד הסוף, כדי להדגיש את אווירת המועדון האפלולי. יש ברייק של חצוצרות אחרי הפזמון. זה חושני, מכשף ומגניב. בפזמון האחרון היא מתחילה להגזים קצת עם צעקות של זמרת נשמה. לא הייתה חייבת. 3/5.
בהופעה החיה: היא עם שיער נפוח ושמלה כסופה זרוקה מעט, עם חגורה שחורה. האנרגיה שלה היא הכל, והיא מתעלת סקס אפיל, איפוק והמון סטייל. בוידאוארט דקלים על רקע שקיעה סגולה. זה מגניב לגמרי, אבל אני חושש שאולי לא יימצא לה מקום בגמר, וחבל :(.

Orkestar Aleksandra Sofronijevića – Anđele moj – בגרסת הסטודיו: אתנו-פופ מקומי ומוזיקת עולם נחמד. השיר מתבסס על נגינת אקורדיון ועל מקצב אחר לגמרי בחלקו האחר, והולך לי קצת לאיבוד. אני מעריך את החיבור לתרבות המקומית כאן, אבל יש הרגשה לפרקים של שיר תיירים, שמנסה לרקוד על כמה חתונות. 3/5.
בהופעה החיה: חברי הלהקה כולה לובשים חליפות אלגנטיות ושיקיות. ההופעה הווקאלית מצוינת, אבל המעבר בין המקצבים עדיין צורם.

Chegi & Braća Bluz Band – Devojko sa plamenom u očima – בגרסת הסטודיו: השיר מתחיל באינטרו שזורק ללהקות הרוק היוגוסלביות של שנות השמונים. ההמשך שונה לגמרי, ולוקח אותנו לפופ-בלוז אמריקאי. הפזמון כבר מקבל קצת מקצב של גיטרה חשמלית ועולה בקצב. יש כאן שני זמרים וקולותיהם משתלבים זה בזה. קולותיהם מתכתיים ורובוטים בבתים ופזמון קצת נשמע צעקני. אלו עומדים בניגוד למוזיקה החמימה והמגניבה. 3/5.
בהופעה החיה: הם לבושים בשחור וזהב וחובשים משקפי שמש. ההופעה מאכזבת, והם ממש צועקים בפזמון. זה שיר עם מלודיה והפקה מגניבות, אבל ההופעה הווקאלית היא פשוט לא.

Euterpa – Nedostaješ – בגרסת הסטודיו: עוד להקה לאוסף. זה פופ-רוק חצי כוח, עם קישוטי אלקטרו קטנים ורצון נוראי להיות להיט אצטדיונים כשיגדל. זה לא חזק מספיק. הבתים בונים לדרמה שלא מגיעה בפזמון. הזמר לא חזק מספיק, ולפחות בסטודיו לא נשמע כריזמטי. 2/5.
בהופעה החיה: ההרכב לבוש בשחור עם סרטים אדומים, גיטרות אדומות ושעון עצר מאחוריהם. הסולן מנסה חזק מידי לטעמי. הוא סתם משתולל על הבמה, ולא באמת יודע להופיע מול מצלמה.

Dušan Svilar – Samo ne reci da voliš – בגרסת הסטודיו: הוא חוזר לאחר שהתמודד בקדם של 2018. זו בלדת Adult Contemporary נוספת, מבוססת פסנתר וכלים אקוסטיים. בברייק אחרי הפזמון יש סקסופון, שזורק אותנו חזרה לאייטיז. הגיע הזמן להתקדם. זה נחמד, אבל סתמי למדי בו זמנית. 3/5.
בהופעה החיה: הבמה מוחשכת והוא מנגן על פסנתר. הוא פוסע קדימה למרכז הבמה. הוא לבוש חליפה שחורה ושר במלוא גרון. הוא נשמע מצוין, אבל השיר עצמו לא סוחב יותר מידי.

Ivana Vladović and Jovana Stanimirović – Prijaće ti – בגרסת הסטודיו: איזה אינטרו ארוך. מידטמפו אלקטרופופ אנדר-פרודוסד, אייטיזי, מקורי ומגניב. בגשר קולותיהן עולים לסופרן, רק כדי לתת לנו פזמון שהוא פופ-ג'אז לאונג'י מזומבל למדי. איזה ערבוב מוזר של סגנונות ואיזו קפיצה מרהיבה וחסרת בושה. לא יודע מה לחשוב על זה. מצד אחד, זה טיפשי מאד, מצד שני יש כאן כמה רגעים ממש טובים. 3/5.
בהופעה החיה: הזמרות לובשות אאוטפיטים בשחור, אפור ובז'. מאחוריהן שעון גדול בוידאוארט ורקדניות שלא קשורה לכלום. זה כל כך מבולגן, אבל יש שם משהו שאפשר ללטש לשיר נהדר, רק צריך לנקות את כל הבלאגן. אני תוהה אם זה יעפיל לגמר, לפני שנתיים זכה בחצי הגמר שיר הרבה יותר מבולגן ומטופש… ההופעה הווקאלית לוקה בחסר, וההרמוניות הווקאלית לא שם.

Gift – Haos – בגרסת הסטודיו: רוק ניינטיזי פשוט למדי, אך מגניב, קליט ואותנטי. זה בטח הולך לעבוד מצוין על הבמה. אחרי הפזמון, יש סינתיסייזר ברקע שזורק לאייטיז. ב-C part יש סולו גיטרה חשמלית. זה נשמע מאד שלם, והם נשמעים כמו להקה שפשוט באה לעשות את הקטע שלה וללכת הביתה. יופי. 3/5.
בהופעה החיה: זה קצת שונה ממה שציפיתי שזה יהיה. הסולן עולה עם ז'קט בלי כלום מתחת ופס אדום עבה מתחת לעיניו. ההופעה הווקאלית וגם זו הבימתית מצוינות. זה אולי הכי הרבה השפעה של Måneskin שנראה הערב, וזה חייב להעפיל לגמר. הופעה שהיא גלאם-רוק, בשיר שהוא הרבה יותר צנוע, אבל עשיר מלודית.

Zejna Murkić – Nema te – בגרסת הסטודיו: בלדה רגשנית טיפוסית, שמזכירה קצת את הלחנים של Marija Šerifović. לזמרת יש קול נשי חם שמתאים לשירי נשמה, אבל היא נשמעת כמו מי שהייתה משתלבת יותר בהרכב נשי, תלוי כמה כריזמה בימתית יש לה. השיר הזה לא מחדש כלום, אבל הוא טוב במה שהוא עושה, ויש לזה הרבה קהל בסרביה. האם זה יספיק על מנת לעלות לגמר? 3/5.
בהופעה החיה: כמו שחשבתי, היא עולה מפונפנת, בשמלה מלאת מלמלה בצבע אפרסק, ונותנת לי וייבים של משפחת קרדשיאן. יש שלג מזויף, רקדן בחליפה מוזהבת ושלג וקרח בוידאוארט. זה די בטוח עולה לגמר, היא זמרת מצוינת, שמדייקת מאד בתווים הגבוהים, וקצת צריכה לעבוד על רגעים שאינם רגעי השיא של השיר.

Sara Jo – Muškarčina – בגרסת הסטודיו: ה-פייבוריטית של חצי הגמר הזה ושל הקדם כולו. היא הייתה נציגת 2013 כחלק מהרכב. את השיר כתב ראפר ומפיק מוזיקלי מוכר. זה אחד השירים היותר מודרניים של הקדם. פופ מודרני, שמשלב מעט תרבות מקומית במוזיקה מערבית עכשווית. ההפקה לעילא ולעילא. זה סקסי ופשוט נכון. לא אתנגד שתייצג את סרביה בטורינו. 3/5.
בהופעה החיה: היא מתעלת את Lady Gaga ו-Nicky Minaj, ונשמעת יותר טוב משתיהן. היא לובשת אאוטפיט שחור חושפני למדי, רוקדת לצד ארבעה רקדנים הוידאוארט סגול וההופעה עשויה ומחושבת מאד. זה חזק מאד ויכול לבלוט עבור סרביה בטורינו. את ההופעה אפשר לסכם כשילוב של סקס וווקאל.

Marija Mirković – Požuri, požuri – בגרסת הסטודיו: היא כתבה את שירה בעצמה. בלדה סיפורית משהו, עם אלמנטים פולקלוריסטיים, פחות בהפקה, יותר במלודיה, שבנויה קצת כמו שיר עם. זה נחמד. יש לה קול יפה מאד, לא מתאמץ, אבל איכשהו אני רואה את השיר הזה נופל בין הכסאות כמו חלק מהשירים בחצי הגמר של אתמול. 3/5.
בהופעה החיה: היא לובשת חליפה בלבן וזהב ונראית מאד אלגנטית, אולי קצת יותר מידי. היא חובשת כובע לבן גדול ועומדת בתוך מלבן גבוה מואר. היא כמעט ולא זזה כל השיר, רק לקראת סוף השיר יוצאת מהמלבן. אני מודאג מחוסר הכריזמה שלה.

Rocher Etno Band – Hajde sad nek' svak' peva – בגרסת הסטודיו: עוד הרכב. הנוכחי התמודד בקדם של 2020. אתנו-פופ טיפוסי, שלא מחדש דבר, אבל תמיד נחמד לקבל בתחרות. זה גם ז'אנר שרק סרביה יכולה לשלוח, אז למה לא. יש הרבה כלי נגינה מקומיים, שמכניסים אותך לאווירה, ולזמר שירה של זמר מסורתי, רק הייתי רוצה שיר עם הוק יותר ברור וזכיר. 3/5.
בהופעה החיה: האווירה דרמטית מאד, כצפוי. הבמה חשוכה. הם כולם לובשים שחור, ונראים כאילו יצאו מ"משחקי הכס" או מאיזה סרט על סמוראים. ההופעה הבימתית מופקת מאד, אבל לא כל חברי ההרכב מסוגלים לסחוב את ההופעה מבחינת כריזמה בימתית. ווקאלית הם נשמעים נהדר.

Vasco – Znaš li – בגרסת הסטודיו: בלדה עד מידטמפו אלקטרופופית, עם הפקת נצחונות לא קשורה בפזמון. הוא יורד בקולו נמוך ואז עולה גבוה. אני אוהב את הקצב הרגוע של המלודיה, אבל ההפקה קצת זולה וחסרת השראה לטעמי. לא רע, אבל גם סביר שייקבר בחצי הגמר. 3/5.
בהופעה החיה: הוא עולה בסוודר אדום, ז'קט שחור מעוצב ומכנסיים תואמות בשחור, ונעליים באדום. בוידאוארט צללית אדם, המניחה את ידיה על המסך. הוא חייב ללמוד איך לתקשר עם המצלמה. הוא נשמע בסדר ווקאלית, אבל ההופעה קצת מלחיצה.

Tijana Dapčević – Ljubi, ljubi doveka – בגרסת הסטודיו: נציגת מקדוניה 2014 נקראה לדגל, אחרי שכותבת השיר הסתכסכה עם הזמר המקורי של השיר. פופ קצבי עם אלמנטים לטיניים או ים תיכוניים. Leontina Vukomanović יודעת את העבודה וכותבת להיטי פופ כבר עשורים. זה לא מאיים על הזכייה, אך יראה גמר לדעתי. קליט, שמח ומבוצע על ידי זמרת כריזמטית. 3/5.
בהופעה החיה: הנה היא חוזרת. בגלויה היא מבצעת את השיר של אחותה, מקדוניה 2019. בלייב היא לובשת חליפה אדומה בלי חולצה מתחת. היא נראית מצוין וכהרגלה מתעלת המון כריזמה, אבל היא לא יכולה לעשות זאת לבדה. אין רקדנים, אין כוראוגרפיה. נראה שזרקו לה סטייליסט, אבל שכחו שמישהו אמור אשכרה לביים את ההופעה הזו. ובכל זאת, היא מצילה את השיר הזה. חייבת גמר.

Gramophonedzie – Počinjem da ludim – בגרסת הסטודיו: מדובר בדיג'יי מקומי, שאליו מתלווה הזמרת Milana Popović ונותנת את הווקאל. זה אחלה פופ-האוס בהפקה מקורית ומפתיעה, אשר משלבת גם אלמנטים של ג'אז ומוזיקת אינדי. זה מגניב, שונה בנוף, אך לא מוותר על הקליטות שלו. לא רציתי שייגמר. 3/5.
בהופעה החיה: הזמרת לובשת אאוטפיט שחור ולבן, אליה מתלווה רקדניות באפור נוצץ ורקדן טופלס. זה שיר מצוין, אבל היא לא סוחבת אותו בלייב, וזה נורא חבל. היא טובעת בהפקה של הדיג'יי. עדיין אני מקווה שזה יראה גמר.

Naiva – Skidam – בגרסת הסטודיו: הפייבוריטית שלי מהשנה שעברה! היא הייתה אחת ההפתעות בקדם ההוא. היא חוזרת עם קולה מלא הנשמה והייחודי, הפעם למידטמפו פופ-בלוז, שבפזמון עובר להיות משהו שיכול להיות שיר של Amy Winhouse. ההגשה דרמטית. ההפקה נעה בין הבלוזי המסורתי לאלקטרו המודרני. נהדר. אני בטוח שהיא תעביר את השיר עם המון אטיטוד כמו שהיא יודעת. 3/5.
בהופעה החיה: היא יושבת על כורסא, לובשת שמלת סטרפלס שחורה חושפנית. היא מפלרטטת עם המצלמה, אבל מה הסיפור עם לשבת על הכורסה המטונפת הזו לאורך רוב השיר. שיר מצוין, אבל מה נסגר עם ההעמדה הזו?

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר:

  1. Sara Jo – Muškarčina
  2. Naiva – Skidam
  3. Zoe Kida – Bejbi 
  4. Gift – Haos
  5. Tijana Dapčević – Ljubi, ljubi doveka
  6. Rocher Etno Band – Hajde sad nek' svak' peva
  7. Gramophonedzie – Počinjem da ludim
  8. Orkestar Aleksandra Sofronijevića – Anđele moj
  9. Marija Mirković – Požuri, požuri
  10. Chegi & Braća Bluz Band – Devojko sa plamenom u očima
  11. Zejna Murkić – Nema te
  12. Vasco – Znaš li
  13. Marko Nikolić – Dođi da te volim
  14. Ivana Vladović and Jovana Stanimirović – Prijaće ti
  15. Julijana Vincan – Istina i laži
  16. Dušan Svilar – Samo ne reci da voliš
  17. Euterpa – Nedostaješ
  18. Srđan Lazić – Tražim te

ועכשיו, ההיסטוריה של יוגוסלביה באירוויזיון. במופע הביניים, נציגי סרביה ונספחים בשירי יוגוסלביה לדורותיהם.

את המופע מסכם Milan Popović, הלא הוא Daniel, בשירו משנת 1983, "Džuli".

הגיע זמן תוצאות. השירים העולים לגמר הם:

  • Tijana Dapčević
  • Orkestar Aleksandra Sofronijevića
  • Zoe Kida
  • Zejna Murkić
  • Gift
  • Gramophonedzie
  • Sara Jo
  • Naiva
  • Chegi & Braća Bluz Band

המתמודדים מגרילים את מיקומם בגמר:
Tijana Dapčević – 5
Orkestar Aleksandra Sofronijevića – 2
Zoe Kida – 10
Zejna Murkić – 4
Gift – 3
Gramophonedzie – 7
Sara Jo – 11
Naiva – 1
Chegi & Braća Bluz Band – 15

מחר ייערך גמר הקדם הסרבי.
ניתן לצפות שוב בחצי הגמר השני כאן:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.