2022: שבדיה – סיקור ה-Melodifestivalen – גמר

אחרי 5 תכניות טרום גמר, הערב שבדיה בוחרת. גמר המלודיפסטיבלן המסורתי, שבסופו נדע מי ייצג את שבדיה באירוויזיון 2022. אל הגמר הגיעו 12 שירים, אשר מתוכם יבחר הזוכה, בשילוב של קולות קהל ושופטים בינלאומיים. פרטים על כותבי השירים והמבצעים ניתן לקרוא כאן. ניתן לקרוא את סיקורי טרומי הגמר בקישורים הבאים: טרום גמר 1, טרום גמר 2, טרום גמר 3, טרום גמר 4 וחצי הגמר.

הערב נפתח בתזמורת צבאית, המנגנת את ה-Te Deum. מנחי הערב Oscar Zia ו-Farah Abadi פוסעים, ואחריהם המתמודדים. האחרונים עולים על הבמה ומוצגים על ידי המנחים.

התחרות מתחילה!

Klara Hammarström – Run to the Hills – בטרום הגמר כתבתי: "שיר קצבי, שמתחיל במלודיית פופ-פולק, מקבל דרופ EDM-י וכמה אלמנטים קלטיים. יש כאן כמה חלקים מאתגרים ווקאלית. זה נשמע כמו להיט, אך לא בטוח שהיא הזמרת הנכונה לבצע אותו. ההרגשה בהופעה היא עתידנית משהו. אנרגטי על גבול המתיש. היא לבושה בתלבושת וונדר וומן. היא נשמעת לא טוב, וזמרי הליווי מחפים עליה. מצטרפת אליה וונדר וומן נוספת בירוק. לא הצלחתי להבין מה זה, פופ היסטרי וחסר אלגנטיות. 2/5."
בהופעה החיה: היא החליפה את החלק התחתון של הלבוש שלה. כל השאר זהה להופעת טרום הגמר. זה חסר סיכוי לדעתי לזכות הערב. הבנתי שההופעה שלה בחזרת השופטים הייתה איומה, ולכן לא הייתי מצפה ממנה לסיים גבוה הערב.

Theoz – Som du vill – בטרום הגמר כתבתי: "שיר פופ שמח בשבדית, אנרגטי, קיצי ומחויך. ניתן לשמוע ש-Axel Schylström מעורב בכתיבת השיר. יש קטע של מחיאות כפיים קצובות בשיר. הוא לובש אאוטפיט סגול, ומאחוריו מסכי לד נעים, המשדרים אורות צבעוניים מרצדים. ארבעה רקדנים לבושים בכתום מצטרפים אליו. זה נראה מצוין. השיר עצמו מטופש למדי, גנרי, אבל מוערכת השירה בשבדית. ווקאלית הוא נתמך קשות על ידי קולות הרקע. זה מופק לעייפה, ויראה גמר כמו כלום. 3/5."
בהופעה החיה: זה אחד הלהיטים של המלודיפסטיבלן השנה, שאני מתפלא שלא ראה גמר אוטומטי. יש מצב שהערב זה יקרה לו."
בהופעה החיה: להופעה נוספה עוד פירוטכניקה מהשלבים המוקדמים. זה היה אמור להיות אחד ה-להיטים של המלודיפסטיבלן, אבל בסוף הסתפק מההעפלה מחצי הגמר… זה אנרגטי, מרים וכיפי. ההופעה מושחזת מאד, ואמנם השיר קצת תעשייתי, אבל זה עובד.

Anna Bergendahl – Higher Power – בטרום הגמר כתבתי: ""כוח עליון" אמור להיות השלישי בטרילוגיית שלאגרי הפופ-קאנטרי בעלי השמות הדתים-נוצריים של Bergendahl. מדובר בשלאגר-קאנטרי גרנדיוזי, יותר משיריה הקודמים. הוא גם קאנטרי יותר. היא עולה באאוטפיט חום בהיר, הכולל גם כובע גדול. היא נראית מבוגרת מכפי גילה, קצת כמו נשות דרום ארה"ב, או לפחות התדמית שלהן. זה שיר דרמטי, נוקשה. היא שרה במרכזה של במה עגולה, מאחוריה וידאוארט של סוסים דוהרים וברקים. זה נורא נורא לוחץ. 2/5."
בהופעה החיה: אומרים שהוסיפו לה יותר עשן בהופעה. חוץ מזה, ההופעה היא זהה. מדברים על כך שהיא לא תצליח לגבור על יריביה ולהגיע לגמר, וייתכן שכך יהיה. היא נראית עייפה ולא הכוכבת שנגלתה לנגד עינינו ב-2019-20. על הנייר מגיע לה להגיע לגמר, אבל אולי כדאי לתת לה לנוח שנה בבית. היא לוחצת נורא חזק."
בהופעה החיה: היא פיזרה את השיער, ולפי דעתי גם קצת זזה יותר. איך היא נפלה מהפייבורטיזם של הקדמים ב-2019 וב-2020 והגיעה לזה? היא נראית ונשמעת לא מחוברת. זה כנראה שירת הברבור שלה בקדם השבדי.

John Lundvik – Änglavakt – בטרום הגמר כתבתי: "נאמר כי המילים בשבדית לא טובות, כנראה כי השיר נכתב במקור באנגלית. בלדה עדינה וחשופה, ללא אלמנטים דרמטיים, מיושנת, עם אלמנטים נוצריים. נציג 2019 עולה באאוטפיט אפור בהיר, הכולל סריג הקרוע בצווארון וג'ינס תואמים. הוא ווקליסט מצוין, אבל השיר הזה אינו התה. בלדה של פעם, חסרת טעם וריח. הבמה עירומה. הוא עומד לבדו ומזמר, כאשר רק התאורה והעשן תומכים בו. 2/5."
בהופעה החיה: הופעה ווקאלית מושלמת לשיר חורד. ב-C part המלצה מצלמת את הקהל, שמדליק את מצלמות הסמארטפונים. זה עושה איזשהו אפקט, אבל השיר הוא ממש זוועות.

Tone Sekelius – My Way – בטרום הגמר כתבתי: "השיר נשמע כמו המנון ממצעד הגאווה. פופ-שלאגר מיושן ונדוש, אך גם שמח. מילים מעצימות ומלודיה שהקהל ימחא מחיאות כפיים קצובות לצליליה. היא לובשת שמלת בז' מנופחת וארוכת שובל. עמה רקדן ורקדנית בכותנות סאטן. בוידאוארט וילון סאטן מוזהב. יש תזמורת בצורת מיותרת, שאמורה לתת להופעה איזשהו אפקט יוקרתי. אם הייתה תקווה שהשיר האחרון יציל את הערב, היא נגוזה כעת. 2/5."
בהופעה החיה: שיר נכון לבחור לפתוח איתו את הערב. זה ירים את הקהל המדוכא. אני רואה גמר בעתיד שלה. היא פושטת את המעיל הגדול וחושפת שמלת ערב אדומה חדשה, שלא הייתה עמה בטרום הגמר. בסדר."
בהופעה החיה: השמלה שלה עברה שפצור קל, והיא הוסיפה קצת פירוטכניקה. חוץ מזה, הכל נשאר אותו דבר. היא אחלה וקסומה, אבל השיר עצמו הוא קשקוש פופ-אירוטראש, שנשמע כמו ריג'קט של מצעד הגאווה.

Anders Bagge – Bigger Than the Universe – בטרום הגמר כתבתי: "השיר מתחיל רגוע, וממשיך באווירת אופרת רוק א-לה Meat Loaf, כלומר קצת בומבסטית. הוא עולה בחליפה שחורה, ומבחינה ווקאלית לא נשמע טוב, הוא רץ לפני הפלייבק. זה קיטש מטופש נורא. יש כמובן מודולציה אחרי מודולציה, ומקהלת ילדים ברקע. זה כנראה יעפיל לגמר, אבל זה שיר איום ונורא. 1/5."
בהופעה החיה: לפי כל התחזיות, זה הולך לזכות בטלווטינג. אם השופטים יעשו את עבודתם נאמנה, זה יסיים במקום שני או שלישי. ההופעה הווקאלית טובה, אבל אני מעדיף לקבל שבץ מלראות את זה בטורינו.

Robin Bengtsson – Innocent Love – בטרום הגמר כתבתי: "פופ רטרואטי עם מודולציה. מזכיר את שיריו הקודמים יש לשיר סאונד של המנון אצטדיונים אפקטיבי עם פזמון קצבי. זה נשמע מחושב מידי לטעמי. הביצוע בחי טוב למדיי. המודולציה זולה וחסרת משמעות. 3/5."
בהופעה החיה: הוא לובש חולמה לבנה, ז'קט ומכנסיים שחורים. הוא מנסה להרים את הקהל, אבל השיר הזה נורא חלבי. אני מאד אתפלא אם זה יסיים בבוטם 2. שיר טיפשי מאד, שיורד אצלי ל-2/5.

Faith Kakembo – Freedom – בטרום הגמר כתבתי: "פאוור בלאד מידטמפו. השיר נפתח בנגינת פסנתר, וגדל עם מקהלה ששרה ברקע. היא לובשת שמלה ורודה נוצצת ומרהיבה. השפעה ברורה של Adele ושל "Hold On" של Nano. זה נחמד, לא רע בכלל, אבל קצת uneventful. הפזמון לא קליט כל כך והשיר קצת למלמ"י, אבל העיבוד נקי. הימור למקום אחרון הערב. מתלווים אליה זמרי ליווי מלאי תשוקה, וזה מזכיר קצת את הופעת האירוויזיון של Tusse. ציון 3/5."
בהופעה החיה: ההופעה זהה לזו שבטרום הגמר. אני לא חושב שהיא עצמה חזתה שהיא תעפיל לגמר. היא לא חזקה ווקאלית, אבל היא נתמכת על ידי הפלייבק בחוזקה.

LIAMOO – Bluffin – בטרום הגמר כתבתי: "שיר אלקטרופופ מודרני בהשפעת The Weeknd, עם הרב שירת פלצט ודרופים. כמה אלמנטים נשאלו מ-"Heartless" של Kanye West. הפזמון מאכזב מעט. ההרגשה היא של שיר מחושב מאד וניסיון לאינטימיות מזויפת. הוא מגיש אנרגיות של Benjamin Ingroso רק בלי הפרופ היקר. בוידאוארט צבע סגול, ודמותו עולה בפזמון. ההרגשה היא של מסיבה. זה לא רע, אבל זה ריקני למדי. 3/5."
בהופעה החיה: נמסר כי ל-LIAMOO השינוי הכי גדול מטרום הגמר. הוא הוסיף תאורה, וארבעה רקדנים. משהו בהופעה שלו קצת לחוץ. זה לא הכי מלוטש, אבל זה שיר חזק, וההופעה טובה. זמרי הליווי גוברים עליו ווקאלית, כנראה בכוונה.

Cornelia Jakobs – Hold Me Closer – בטרום הגמר כתבתי: "בלדת מידטמפו מקורית ומאתגרת ווקאלית עם הוק חזק. מודרני, מסוגנן ועכשווי. מזכיר את Lana Del Rey או Billie Eilish. היא מתחילה את השיר בישיבה. המצלמה מסתובבת סביבה. זה מאד לא מלודיפסטיבלני. בפזמון עיגול ירוק גדול דולק מאחוריה. הפזמון דרמטי והמנוני מאד. זה יכול להיות מעניין אם זה ייבחר לייצג את שבדיה בתחרות. 3/5."
בהופעה החיה: הפייבוריטית הגדולה, ומי שעתידה לזכות הערב, אם השופטים יצביעו נכונה. היא עולה לבמה יחפה ומופיעה כמו כוכבת. הוסיפו לה עוד תאורה ועוד אבני חן לאאוטפיט שלה. העיגול מאחוריה מסתובב עכשיו בניגוד לטרום הגמר. זה נראה ונשמע כמו זוכה.

Cazzi Opeia – I Can't Get Enough – בטרום הגמר כתבתי: "פופ-דיסקו מודרני, שמזכיר את הסגנון של Agnes, Zara Larsson ו-Ava Max. רומנטי וחלומי. הזמרת עולה באאוטפיט כעור וצבעוני. עמה ארבעה רקדנים ורקדניות בלבוש תואם. זה קצת כמו חמישה חדי קרן על הבמה. הצבעים מאד קליידסקופיים ונוצצים. היא בקושי סוחבת את השיר ווקאלית. זה טיפשי ומעצבן. 2/5."
בהופעה החיה: היא שינתה חולצה, והצבעים בשרוולים שלה עם צבעים בהירים יותר. זה יכול לעבוד, כי זה השיר האחרון והוא קליט למדי, למרות שהוא מעצבן."
בהופעה החיה: היא הוסיפה עוד פירוטכניקה ועוד אבני חן לאאוטפיט המוגזם שלה. הלבוש שלה הוא חסין אש, שזה חשוב כי הפירוטכניקה הולכת לתת בראש. זה שיר מזומבל מאד, והיא נשמעת מתנשפת.

Medina – In i dimman – בטרום הגמר כתבתי: "אתנו פופ לטינו-בלקני מסיבתי, שלא הייתם מצפים לשמוע מהזמר. יש אפילו שימוש בקאזו. אפקטיבי ומרענן בליינאפ של המלודיפסטיבלן הנוכחי. לא משהו ששבדיה אי פעם שלחה, וגם לא נראה לי שהפעם היא תשלח. זה מאד המנוני, המלודיה זורמת, מאד קריבית, דרמטית לפרקים ונינוחה ברגעים אחרים. הדרופ אחרי הפזמון הוא מאד האוס-נצחונות. לא בטוח עד כמה השבדים מסוגלים לעכל את זה. 3/5."
בהופעה החיה: זה השיר האהוב עליי הערב, אבל זה עוד מסוג השירים שהשבדים נותנים להם מקום לגמר, אבל אף פעם לא מיקום סופי גבוה, שלא לדבר על ניצחון.

להלן דירוגי לשירי הגמר, לאחר ההופעות:

  1. Medina – In i dimman
  2. Cornelia Jakobs – Hold Me Closer
  3. Theoz – Som du vil
  4. LIAMOO – Bluffin
  5. Faith Kakembo – Freedom
  6. Anna Bergendahl – Higher Power
  7. Tone Sekelius – My Way
  8. Robin Bengtsson – Innocent Love
  9. Cazzi Opeia – I Can't Get Enough
  10. Klara Hammarström – Run to the Hills
  11. John Lundvik – Änglavakt
  12. Anders Bagge – Bigger Than the Universe

מופע ביניים ראשון. Oscar Zia מבצע את "Lena Anthem" של Lena Philipsson, בגרסתו שלו, הנקראת מן הסתם "Oscar Anthem".

הצבעת צוותי השיפוט הבינלאומיים:
צוות השיפוט ההולנדי מעניק את מרב הניקוד ל-Medina.
צוות השיפוט הצ'כי מעניק את מרב הניקוד ל-Theoz.
צוות השיפוט הישראלי מעניק את מרב הניקוד ל-Cornelia Jakobs.
צוות השיפוט הפיני מעניק את מרב הניקוד ל-John Lundvik.
צוות השיפוט האירי מעניק את מרב הניקוד ל-LIAMOO.
צוות השיפוט הספרדי מעניק את מרב הניקוד ל-Cornelia Jakobs.
צוות השיפוט האוסטרלי מעניק את מרב הניקוד ל-Cornelia Jakobs.
צוות השיפוט האיטלקי מעניק את מרב הניקוד ל-Cornelia Jakobs.

התוצאות אחרי הצבעת השופטים הבינלאומיים:

מופע הביניים השני הוא מופע Spoken Word של Sara Nazari:

וכעת לניקוד הקהל:

18 נקודות – Anna Bergendahl
29 נקודות – Cazzi Opeia
56 נקודות – Klara Hammarström
5 נקודות – Robin Bengtsson
53 נקודות – Tone Sekelius
90 נקודות – Anders Bagge
18 נקודות – Faith Kakembo
26 נקודות – Theoz
17 נקודות – John Lundvik
56 נקודות – Medina
26 נקודות – LIAMOO
70 נקודות – Cornelia Jakobs

מה שאומר שהזוכה הוא/היא….

Cornelia Jakobs

בהצלחה ל-Cornelia Jakobs ולשבדיה בטורינו!
ניתן לצפות שוב בקדם המלודיפסטיבלן כאן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.