2023: מלטה – סיקור MESC – טרום גמר 2

מלטה ממשיכה בהליך הבחירה שלה. 13 שירים ישתתפו בטרום גמר הקדם המלטי השני. מי שיעפיל משלב זה, יתמודד בחצי הגמר.

מנחי הערב הם Josmar ו-Ryan Borg. כמו בשבוע שעבר, גם הערב המנחים עורכים ראיונות קצרים עם שני מתמודדים לפני הופעותיהם.

Francesca Sciberras – Masquerade – היא לובשת שמלת ירוק בקבוק מוגזמת, כאילו היא בחינה של אחותה הקטנה. בלדת פופ מלטית מאד, מיושנת, אייטיזית, פומפוזית, ועם זאת ריקה למדי. הקול שלה לא מדהים, והיא נשמעת חלש. יכול להיות שמדובר בבעיה טכנית. לקראת סוף השיר עלייה של חצי טון. מספיק בקושי. 2/5.

The Busker – Dance (Our Own Party) – השיר מתחיל בצלילי סקסופון. כל חברי הלהקה לובשים סוודרים בצבעים שונים ולא תואמים. זה פופ אייטיזי של לובי בבתי מלון. יש קצת נגיעות של דיסקו וFאנק. הם הרכב בעל פוטנציאל, לפחות במונחים מלטיים, ולפחות אחד מהם חתיך. ההופעה הזויה, במיוחד של הסולן, שעושה תנועות מוזרות. עם זאת, זה שיר סביר בהחלט, ואולי הטוב ביותר עד כה בקדם הזה. 3/5.

Lyndsay – Haunted – שיר שנכתב על ידי צוות בינלאומי מזומבל וכושל. הן מתחרות על השיר הטוב ביותר או על השמלה הגרועה ביותר? השיר הנוכחי היא בלדה, אלא מה, שנשמעת מועתקת מ-The Greatest Showman או משהו כזה. היא מתקשה בנמוכים להישמע כמו שצריך. זה נורא רוצה להיות המנון, אבל נשמע בעיקר לא מקורי. איך כל כך הרבה אנשים חתומים על הדבר הזה? 2/5.

Maxine Pace – Alone – התמודדה בקדם ב-2017, אז סיימה במקום השישי. היא לובשת שמלה לבנה ונראית מצוין. זו בלדת פופ מודרנית ומפתיעה למדי. זה לא רע בכלל, גם אם לא מהודק מספיק. יש לי הרגשה שבסטודיו זה נשמע הרבה יותר טוב. זה קודר יחסית לבלדות של הקדם המלטי, ונשמע אורגני ואותנטי למדי. כן, המילים קצת סתמיות, אבל מלודית זה שיר ממש נחמד. בחלק האחרון של השיר מצטרפת להקת גוספל, והזמרת פוצחרת בסדרת צעקות. 3/5.

Marie Claire – Thankful – שיר ראשון של Ylva ו-Linda Persson הבלתי, אבל יש גם כותבים אחרים. בלדה מחורבנת ומאד מלטית. לא ברור על מה היא אסירת תודה, בוודאי לא על השיר הגנרי הזה. בלדת פופ עלובה וחלשה. חלק מהשיר מושר במלטית, זה לא עוזר לשיר לא להיות זבלי. 1/5.

Ian – On My Own – השיר מתחיל בצלילי פופ-דיסקו. לזמר קול מעט מאנפף. זה אכן המנון דיסקו. סוג של מידטמפו. העיבוד המסיבתי קצת מוזר, אולי אפשר היה לתת לזה עיבוד טרנס-טכנו ולהפוך את זה ללהיט מועדונים. כשיר זה לא שיר גרוע לחלוטין, אבל צריך לעבוד עליו. הרבה. לזמר יש הרבה ביטחון על הבמה. 3/5.

Kirstie – Girls Get Down – השיר נכתב על ידי Cyprian Cassar, שכתב הרבה שירים לקדם המלטי. כותב נוסף הוא Muxu, שהיה מכותבי השיר המלטי לאירוויזיון 2018. השניים גם כתבו שיר נוסף, שהתמודד בשבוע שעבר. השיר מתחיל בדרופ עצבני, אחריו הזמרת מתחילה לשיר, ומזייפת כבר על ההתחלה. מדובר בפופ-היפ-הופ עם הפקה אגרסיבית. היא לובשת עליונית ורודה, מכנסיים כחולים וז'קט כחול מופשל. זה שיר גרוע, מועתק, חסר השראה ולא מעניין בעליל. היא גם הזמרת הלא נכונה לבצע שיר כזה. 2/5.

Dario Bezzina – Bridle Road – גם שיר זה נכתב על ידי צוות בינלאומי. כותרת השיר היא "דרך הרסן" או אלוהים יודע מה. זה נשמע כמו סוג של פטיש. מדובר בבלדת פופ-קאנטרי מיושנת ולא מתוכמת במיוחד. הפזמון שמאלצי במיוחד. זה שיר חתונות, זה נורא סתמי, והביצוע בינוני בהתאם. זה נגמר כמו שזה התחיל. 2/5.

Brooke – Checkmate – בין הכותבים Dino Medanhodzic, מכותבי מלטה 2022 ו-Lukas Meijer, נציג פולין 2018. הזמרת התמודדה בקדם ב-2016-18. הגיעה למקומות השני, רביעי ושלישי בהתאמה. הציפיות גבוהות. היא עולה עם אאוטפיט שחור מרשים למדי. יש לה הרבה ביטחון והרבה אטיטוד. פופ מידטמפו עד קצבי דרמטי למדי. זה בנוי טוב, כמו להיט. מבין כל השירים ששמעתי עד כה בקדם, זה נשמע כמו משהו שהמלטים ירצו לשלוח לליברפול. אלא אם כן יחליטו להחליף שיר, כמנהגם בקודש. זה נשמע כמו משהו שעשוי להתמודד ראש בראש עם "Regina". לא רע. 3/5.

Mark Anthony Bartolo – Tears – כתב את שירו בעצמו. ב-2020 התמודד ב-X Factor המקומי, שהיה הפלטפורמה לבחירת הנציג לאירוויזיון. ב-2022 הגיע למקום ה-11 בקדם עם "Serenity". הוא מנגן על גיטרה אקוסטית תוך כדי הופעה. זה פופ-פולק סתמי למדי. הוא חביב ומוזיקלי, כפי שלמדתי להכירו ב-X Factor, אבל הסיכוי שלו לייצג את מלטה בתחרות קלוש ביותר. אני מפרגן לו על המלודיה המתוקה, ועל הניסיון לתת משהו אחר למלטה. זה חסר סיכוי. 3/5.

Dan – It'll Be OK – כתב את שירו בעצמו. הוא מופיע עם חולצת הוואי כעורה. הוייב הכללי הוא קריבי. זה פופ מחויך, מידטמפו עד קצבי, עם השפעות של מוזיקה קריבית ורגאיי. זה מאד laid back. יש לו קול עם נשמה, אבל השיר הנוכחי קצת רזה. הקהל עשוי לאהוב את זה. זה חביב, ולא מזיק, אבל רחוק מלהיות משהו מרשים. שרבוט מוצלח. 3/5.

Dario – Pawn in a Game – שניים מכותבי השיר כתבו בין היתר את השיר של Eva Rydberg & Ewa Roos במלודיפסטיבלן השנה. השיר מתחיל כבלת פופ ואז מגביר קצב לפאוור-פופ, המנון קצבי, זה נורא מנסה להיות להיט, אבל נשמע כמו חיקוי של חיקוי. קיטש דהוי. 2/5.

Matt Blxck – Up – שיר נוסף של Cyprian Cassar. גם הוא התחרה ב-X Factor המקומי ב-2020. ב-2022 התמודד בקדם עם "Come Around", וסיים במקום השביעי. השיר הנוכחי מתחיל עצבני. מדובר בהמנון ראפ עם פזמון הכולל דרופ טראנס עצבני ולהיטי. הוא לובש ז'קט סגול, חולצה מלאת חורים וג'ינס קרוע לאללה. יש בזה משהו מגניב, מאד לא רגיל. 3/5.

להלן דירוגי לשירי טרום גמר הקדם השני:

  1. The Busker – Dance (Our Own Party)
  2. Maxine Pace – Alone
  3. Matt Blxck – Up
  4. Mark Anthony Bartolo – Tears
  5. Ian – On My Own
  6. Dan – It'll Be OK
  7. Brooke – Checkmate
  8. Francesca Sciberras – Masquerade
  9. Lyndsay – Haunted
  10. Dario Bezzina – Bridle Road
  11. Dario – Pawn in a Game
  12. Kirstie – Girls Get Down
  13. Marie Claire – Thankful

ביום שישי הבא יתקיים טרום הגמר השלישי של הקדם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.