2017: עדכון – 200 ימים לאירוויזיון

שבעה חודשים לפני אירוויזיוון 2017 וחודש וחצי לאחר המועד שנקבע כי שיר שנחשף בו יכול להשתתף בתחרות. קבלו את חלק ב' של סקירת תמונת המצב בדרך לאירוויזיון 2017.

כללי
* בחוקי התחרות אשר פורסמו זה מכבר נקבע כי 46 מדינות יכולות להשתתף השנה בתחרות. מספר המתמודדות בגמר יעמוד כמו ב-2016 על 26 מדינות. 40 מדינות אישרו כבר את השתתפותן. החל מ-10 באוקטובר, כל מדינה אשר תודיע על פרישה תאלץ לשלם קנס כספי. רוסיה, מולדובה ואוסטרליה אשר השתתפו בשנה שעברה טרם אישרו השתתפותן השנה
* השבוע משלחת של ה-EBU ביקרה בקייב על מנת לבחון את התקדמות ההכנות לתחרות. ה-Reference group מטעם ה-EBU, האחראית על קיום התחרות מידי שנה, תתייצב בקייב גם בחודש הבא לפקח על ההתקדמות לקראת התחרות במאי הקרוב

lithuania ליטא
המדינה עסוקה בבחירות לפרלמנט, אך ב-23 יפורסמו החוקים של הקדם השנתי. הליטאים ממשיכים באותו הפורמט בו השתמשו מ-2014. כמו בשנה שעברה ישנם שני מסלולים, אחד של זמרים שמגיעים עם שיר מוכן ומסלול נוסף שבו זמרים שלא הגישו שיר יקבלו שירים שנשלחו ללא זמר. ניתן לשלוח שירים עד ל-1 בדצמבר. התכנית הבנוי כריאליטי-שירה תיערך לאורך החודשים ינואר ופברואר, ובתכנית השמינית ייבחר המנצח. לפי הטלוויזיה הליטאית, חבר שופטים בינלאומי ייקח חלק בבחירת הנציג והשיר.

montenegro מונטנגרו
בניגוד לשנים האחרונות, מונטנגרו לא תטיל את משימת כתיבת השיר על אמן מסוים, אלא קוראת לשלוח אליה שירים שונים. ניתן לשלוח שירים עד ה-17 בנובמבר.

norway נורבגיה
גם השנה ייערך הקדם המסורתי, ה-Melodi grand prix. בספטמבר חלף המועד שבו ניתן היה להגיש את השירים. השירים הנבחרים ייבחרו בחודשים הקרובים כאשר מבצעיהם ייבחרו על ידי ה-NRK בשיתוף הכותבים. לקדם יחזרו צוותי שיפוט בינלאומיים שישתתפו בבחירת השיר המנצח.

sweden שבדיה
28 שירים יתחרו במלודיפסטיבלן המסורתי, המתקיים מאז 1958, אך מתקיים במתכונתו הנוכחית והגרנדיוזית החל מ-2002. הרכב ראשון שהבטיח את מקומו מבין 28 המתמודדים הוא Les Gordons. חצאי הגמר ייערכו במהלך חודש פברואר והגמר ייערך ב-11 למרץ.

france צרפת
הטלוויזיה הצרפתית פתחה בקריאה לשלוח אליה שירים. ניתן לשלוח שירים עד ה-30 לנובמבר.

germany גרמניה
הטלוויזיה הגרמנית השיקה את קדם 2017 בסרטון הבא:


ה-NDR פנו לכותבים שונים ובמקביל מחפשים את הזמרים בעלי הפוטנציאל לייצג את המדינה. בקיץ הם ביקשו לקבל מועמדים דרך אתר האינטרנט שלהם, וכעת, ייתכן עקב חוסר הצלחת המהלך, נקבעו אודישנים בקלן והמבורג בתחילת נובמבר. הזמרים שייבחרו יתמודדו בשלב המקדים שייערך בדצמבר ומתוכם ייבחרו 3 זמרים שיתחרו בגמר "Unser Song 2017". השופטים בתחרות יהיו 3 זמרים מקומיים, ביניהם Lena זוכת אירוויזיון 2010 ונציגת 2011. את השלושה ניתן לראות בוידאו לעיל.

italy איטליה
בדומה לשנים האחרונות, גם ב-2017 נציג איטליה לאירוויזיון ייבחר מתוך פסטיבל סן רמו. תחילה הכבוד יוצא לזוכה בקטגוריית האמנים המבוססים, ה-Campioni. במידה ויסרב, מארגני התכנית ייבחרו מבין מתמודדי סן רמו האחרים, ללא קשר למיקומם בתחרות עצמה, אלא לפי קריטריונים שלהם. בין המתמודדים שנאמר שישתתפו בתחרות ניתן למצוא שמות כמו Nina Zilli נציגת 2012 ו-Fausto Leali נציג 1989.

ukraine אוקראינה
בדומה לשנה שעברה, ייארח גם השנה קדם. 50% מהקולות יהיו של הקהל בבית ו-50% של השופטים באולפן. אחת השופטים היא Jamala, זוכת אירוויזיון 2016, שהביאה את התחרות לאוקראינה. ייערכו שלושה או ארבעה חצאי גמר עם 8-12 מתמודדים בכל אחד. 2-3 שירים מכל חצי גמר יעפילו לגמר. מתמודד אחד, שזכה במסלול ה-Wildcard באינטרנט, כבר הבטיח את מקומו בחצי הגמר והוא KUZNETSOV עם השיר "Deep Shivers".

united_kingdom בריטניה
המדינה כבר פתחה את ההרשמה וניתן לשלוח שירים עד ה-1 לנובמבר. במקביל נערך "מחנה לכתיבת שירים", כמו במקרה של אסטוניה, בו כותבי שירים, מלחינים וזמרים מצוותים על מנת ליצור שירים בעלי פוטנציאל להתחרות באירוויזיון. ידוע כבר כי אמילי דה פורסט, זוכת אירוויזיון 2013 משתתפת במחנה כזה, אך הפעם בתור כותבת שירים. וועדה מקצועית תמפה את השירים בסיוע חובבי אירוויזיון מקומיים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.