2017: עדכון – 60 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (12-18/3/17)
13/3 – בולגריה: חשיפת השיר והאמן
18/3 – ארמניה: חשיפת השיר

ניתן לקרוא על אירועי השבוע החולף בבלוג:
estonia הגמר באסטוניה
lithuania חצי הגמר בליטא
sweden
 שלב ה-Andra chansen בשבדיה
iceland
 חצי גמר 2 באיסלנד
romania
 הגמר ברומניה
portugal
 הגמר בפורטוגל
greece הקדם ביוון

וסקירה על השירים שנחשפו השבוע: netherlands הולנדestonia אסטוניה, greece יווןau אוסטרליה, czech_republic צ'כיה ו-israel ישראל

eurovision_heart כללי
* מנחה אירוויזיון 2005, Pavlo Shylko הידוע בתור DJ Pasha, נבחר להיות הדובר הרשמי של התחרות השנה.
* מסתבר כי לא רק ביורקמן הצטרף לצוות ההפקה השנה, אלא 20 שבדים נוספים…

azerbaijan אזרבייג'ן
השיר האזרבייג'ני צפוי להיחשף מחר.

italy איטליה
המדינה בטוחה בניצחונה וכבר עשתה החלה בהכנות ראשוניות בלבד באירוח בעיר טורינו.

iceland איסלנד
בגמר הצפוי להיערך מחר ייערכו שני סיבובי הצבעה. בסיבוב הראשון יצביעו 7 צוותי שיפוט בינלאומיים שיהוו 50% מהקולות, בעוד הקהל יהווה את 50% הנותרים. שני שירים יעלו לסופר גמר ושם תהיה 100% הצבעת קהל.

albania אלבניה
הגרסה האנגלית שהיא גם גרסת האירוויזיון לשיר תיחשף ב-12 למרץ. בינתיים ניתן לקרוא את מילות השיר כאן.

estonia אסטוניה
בימוי ההופעה של המדינה באירוויזיון ייעשה על ידי Filip Adamo ו-Rennie Mirro, שביימו מספר הופעות מלודיפסטיבלן בעבר. Adamo גם היה ראש המשלחת השבדית ב-2013.

armenia ארמניה
השיר ייחשף ב-18 למרץ, ושמו – "Fly with me". השיר נכתב בהשראת סיסמת האירוויזיון של השנה,  “Celebrate Diversity”. השיר יכלול אמלנטים אתניים ארמניים, אירופאים, אפריקאיים ואסיאתיים. מלחיני השיר הם Lilith Navasardyan ו-Levon Navasardyan,שעמדו גם מאחורי הלחן של ארמניה 2016. שם השיר משחק קצת עם השם של ארטסביק, שמשמעותו "נשר".

bulgaria בולגריה
זהות האמן שייצג את המדינה תיחשף ב-13 לפברואר.

belarus בלרוס
Navi Band שחררו את הגרסה הרשמית לאירוויזיון. היא בגדול כמעט זהה לגרסת הקדם עם תוספת צעקות בחצי הדקה האחרונה.

netherlands הולנד
חובבים שמו לב לעובדה שלשם השיר ההולנדי "Lights and shadows" יש את אותם ראשי תיבות כמו לשמות חברות השלישיה: Lisa, Amy, Shelly. סתם אנקדוטה.

lithuania ליטא
ביום שני הודיעה רשות השידור שהיא נותנת למתמודד שהודח מהתכנית באחת משלוש התכניות האחרונות להתמודד בגמר. לשם כך נפתחה הצבעה וומי זכה בהצבעה הוא….. Lollita Zero. הפלא ופלא.
מסתבר כי דני מונטל יהיה בחר בצוות השופטים בגמר. כנראה שזה פחות מפריע לרשות השידור הליטאית שהוא עומד מאחורי ההופעה של גרטה זזא…. אני צופה הרבה דרמה.
נקבע סדר ההופעות בגמר. Paula תיפתח את הערב, בעוד Aiste תסגור אותו.

fyr_macedonia מקדוניה
שבוע סוער עבר על מקדוניה: לפי הדיווחים, השיר השני שנבחר, לאחר ששסרביה חטפה למקדוניה את הבחירה המקורית, לא ייצא אל הפועל. לפי גורמים ברשות השידור הסיבה היא אי הסכמה בין רשות השידור לבין כותבי השיר. גורמים אחרים טוענים שהסיבה היא פוליטית פנימית בתוך רשות השידור המקדונית.
בנוסף, שמועות טוענות כי רשות השידור של מקדוניה "מכרה" למעשה את השיר לסרביה, וכי הוא לא נחטף, וזאת עבור בצע כסף. מנגד נטען כי היו אלו כותבי השיר שהעדיפו פשוט את הזמרת הסרבית, שהיא ווקליסטית טובה בהרבה מיאנה המקדונית.
שמועה אחרונה וזדונית במיוחד טוענת שמפלגת השלטון במקדוניה מתנכלת ליאנה מאחר והיא לא מזוהה עם המפלגה. מסתבר כי יאנה נבחרה בתקופה של לפני הבחירות וכעת גורמים פוליטיים בוחשים בקלחת.
אבל כל זה לא משנה, כי השיר יוצג היום. נמסר כי מאחורי השיר עומד לא אחר מאשר Borislav Milanov, מי שהיה אחד הכותבים של בולגריה בשנה שעברה ושל השיר הסרבי "החטוף" השנה. שם השיר: "Dance alone".

norway נורבגיה
נקבע סדר השירים בקדם. Ulrikke תפתח את הקדם, בעוד Ella תסגור אותו. ניתן לראות את סדר השירים המלא כאן. במקום צוותי השיפוט של בלגיה ורוסיה יצביעו צוותי השיפוט של ישראל ובריטניה.

san_marino סן מרינו
מסתבר כי באופן הזוי למדי, בעקבות העצומה האינטרנטית הקוראת לסן מרינו לקחת את אמה, שהתחרתה בקדם הפיני, כנציגתם לאירוויזיון, היא אשכרה פנתה לרשות השידור של סן מרינו והציעה את עצמה. בתגובה רשות השידור אמרה שהיא לא מחפשת נציגים לתחרות. מה שהוביל למסקנה שהם מצאו כבר נציג או שהם מתכננים לפרוש.
בבמהלך השבוע הודיעה רשות השידור של סן מרינו כי בחרו בכוכב בינלאומי ובמזרת מקומית לבצע דואט. השמועות דיברו על Tony Hadley סולן להקת Spandau Ballet ו-Monica Hill. שמועות אחרות דיברו על כך שטוני רק יכתוב את השיר והמבצעים יהיו Serhat ו-Segolena Balmi-Monetta, בת דודתה של ולנטינה. השיר אמור להיחשף ב-14 לחודש.

spain ספרד
Hans Pannecoucke, מי שביים את ההופעות ההולנדיות ב-2014-2016, יביים השנה את ההופעה הספרדית.
המתמודדת בקדם, LeKlein, ציינה כי המנהל שלה דרש שיבצעו קדם חוזר בעקבות השערוריות שליוו אותו. היא התלוננה לטלוויזיה הספרדית על כך ששמה שובש בזמן הטלווטינג, ומכאן שהרבה קולות עבורה נפסלו (צפייה בקדם מוכיחה שהיא טועה). היא טוענת כי Toñi Prieto, ראש מחלקת הבידור נכנסה בזמן המוםע האמנותי עם iPad והדרריכה את השופטים לגבי משהו (האם חשפה את תוצאות הטלווטינג בפניהם?). היא גם הדגישה את אמירתה של השופטת בפאנל, שאמרה "את הפייבוריטית שלי, אבל את מקבלת רק 8 נקודות".
בינתיים, הקליפ הרשמי של השיר הספרדי לאירוויזיון נחשף:

serbia סרביה
נחשף כי שם השיר של טיאנה הוא "In too deep" ואף נחשף חלק מהפלייבק באופן רשמי:

טענה שעלתה, אך טרם הוכחה, היא שהשיר לא רק שהוצע לפני כן למקדוניה, אלא שהוא למעשה נכתב עבור השתתפותה של הזמרת Krista מטעם בולגריה, והיא דחתה אותו. השיר הוא פופ קצבי עם אלמנטיים אתניים וצפוי לקבל באירוויזיון הופעה שתתמקד בצד הויזואלי, משהו שסרביה לא עשתה הרבה זמן. השיר צפוי להיחשף מחר.

poland פולין
מסתבר כי בקדם הפולני Carmel ניצחה בהצבעת הקהל בענק, עם מספר קולות יותר מכפול ממה שקיבלה קאשה.

portugal פורטוגל
עדיין לא ברור מה תהיה מידת ההצלחה של המדינה באירוויזיון השנה, אך התחרות עצמה הייתה די מוצלחת ברמה המקומית. עקב כך הודיעה רשות השידור הפורטוגלית כי היא תדבוק בפורמט גם עבור אירוויזיון 2018.

france צרפת
שוחררה החלק הדו-לשוני של השיר, כפי שהולך להיות מושר באירוויזיון, והוא ניתנן להאזנה כאן.

croatia קרואטיה
ז'ק הודק אמר בראיון שהשראה לשיר הייתה אלימפיידת הנכים… היום הוא חשף את הקליפ הרשמי לשירו:

russia רוסיה
לפי האתר ESCKAZ רוסיה טרם בחרה נציג והודיעה לכל האמנים שהגיעו לישורת האחרונה שהיא שוקלת פרישה מהתחרות. בנוסף, אתמול נודע כי ייתכן ורוסיה לא תתייצב לפגישת ראשי המשלחות אשר תיערך בשבוע הבא. במידה ולא יופיעו, ייאלצו לשלם קנס ל-EBU.

sweden שבדיה
המדינה מתכוננת לגמר המלודיפסטיבלן, שייערך מחר. צוותי השיפוט הבינלאומיים יהיו מהמדינות הבאות: ארמניה, אוסטרליה, צרפת, ישראל, איטליה, מלטה, נורבגיה, פולין, צ'כיה, אוקראינה ובריטניה. את הניקוד הישראלי תעניק טלי אשכולי.
עבור הופעתה בחזרה הגנרלית ליסה אייקס שינתה מעט את המילים, ובמקום המילה Fuck היא תשיר את המילה Damn. בהופעה חיה עבור הצבעת הקהל היא תישאר עם המילה Fuck… גם רובין שינה בהופעה את המילה "fuckin'" ל-freakin'".
כרגע המובילה בטבלאות ההימורים היא Wiktoria ואחריה Nano ו-Jon Henrik. כל השאר הרחק מאחוריהם.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.