2021: המדריך המהיר לגמר

הערב, ה-22/05, ייערך גמר אירוויזיון 2021. להלן המדריך המהיר למי שמתכוון לצפות הערב בתחרות:

המיקום: Rotterdam Ahoy, רוטרדם, הולנד.
מנחים
Chantal Janzen, Edsilia Rombley, Jan Smit ו-Nikkie de Jager.
מה בתכנית הערב? 26 מדינות מתחרות על הבכורה: 20 אשר העפילו משני חצאי הגמר + 5 הגדולות + המדינה המארחת. הצבעת הקהל בבית מהווה 50% מסך הניקוד. בנוסף, לכל מדינה צוות שופטים המונה 5 אנשים מתעשיית המוזיקה והבידור המקומית. הצבעת השופטים מהווה את 50% הנותרים מסך הניקוד. סדר ההופעות נקבע על ידי מפיקי התחרות, כאשר הגרלה מוקדמת קבעה אילו מדינות תופענה בחצי הראשון של הערב ואילו בחציו השני.
מופע הפתיחה יכלול את מצעד הדגלים בו יעלו כל המבצעים, בזה אחר זה, לנפנוף מהיר לקהל ויצעדו לגרין רום. מופע הביניים הראשון יהיה "Music Binds Us" בביצוע Afrojack, Glennis Grace ו-Wulf. לאחר מכן ייערך המופע "Rock the Roof" בהשתתפות זוכי אירוויזיון מהעבר: Lenny Kuhr, Teach-In feat. Getty Kaspers, Sandra Kim, Helena Paparizou, Lordi ו-Måns Zelmerlöw. הספירה לאחור לסגירת הקווים תבוצע על ידי מופע "The Human Countdown".
מי מצביע הערב? כולם, כל 39 המדינות שהשתתפו בתחרות, כולל אלו שלא העפילו לגמר. בסוף הערב יפנו המנחים לדוברים של כל מדינה. כל אחד מ-39 הדוברים יקריא את הצבעת השופטים בלבד. לאחר 39 ההצבעות יקריאו המנחים את תוצאות הצבעת הקהל בבית, כאשר היא כבר משוקללת. ההקראה תהיה מהשיר שקיבל את התוצאה הנמוכה בשופטים עד השיר אשר הגיע למקום הראשון בהצבעתם, ללא קשר לאופן בו דירג אותם הקהל. הנקודות הן למעשה סכימה של כל הנקודות שהוענקו בהצבעת הקהל מכל 39 המדינות. המדינה אשר סכום הנקודות, שקיבלה מהשופטים ומהקהל בסוף הערב, יהיה הרב ביותר, תוכרז כזוכת אירוויזיון 2021.
קצת טריוויה: רוב השירים יבוצעו באנגלית, למעט שני שירים בצרפתית, שיר בסרבית עם כותרת בספרדית, שיר בספרדית, שיר רוסית עם מספר שורות באנגלית, שיר באיטלקית, שיר באוקראינית ושיר באלבנית. השיר ההולנדי הוא באנגלית, וכולל שורה בסרנן טונגו. הערב יתחרו 11 זמרות, 7 זמרים ו-8 הרכבים.

המדינות המתמודדות (לפי סדר הופעתן)*:

סיכויי הזכייה חושבו כממוצע היחס הדצימלי של 3 אתרי הימורים מובילים: Ladbrokes, WILLIAM HILL ו-PADDY POWER.

01.  קפריסין
מי? Elena Tsagrinou. נולדה ב-1994 באתונה, יוון. היא השתתפה ב- "Greece Got Talent" בגיל 14 והגיעה עד לשלב חצי הגמר. ב-2013 הצטרפה ללהקה OtherView, וב-2014 השתתפה בתכנית המוזיקלית "Just The 2 Of Us" כמנטורית. ב-2018 יצאה בקריירת סולו. 
מהו השיר? "El diablo" הוא אלקטרופופ ודאנס-פופ עם השפעות של טכנו.
סיכויי זכייה: השיר ממוקם במקום ה-11 בסיכויי הזכייה. היה גבוה יותר כשהתחילו החזרות, אך מיקום השיר כפותח התחרות, כמו גם ההופעה הפושרת בחצי הגמר, כנראה פגמו בסיכויי הזכייה של השיר.

02.  אלבניה
מי? Anxhela Peristeri, ילידת קורצ'ה, אלבניה. חיה בעבר ביוון והשתתפה שם ב-"X Factor". הוציאה אלבום אחד ב-2004. ב-2014 שבה לאלבניה. 
מהו השיר? "Karma" הוא בלדת פופ-אתנו עם הפקה עשירה, גם אם מיושנת.
סיכויי זכייה: השיר ממוקם במקום ה-26 והאחרון בסיכויי הזכייה. מיקום השיר שני בסדר השירים, הנחשב רע סטטיסטית, לא תרם לסיכויי הזכייה הגבוהים, וכנראה בשל כך אלבניה כרגע ממוקמת במקום האחרון.

03.  ישראל
מי? עדן אלנה. נולדה ב-2000, בקריית גת. בתיכון למדה במגמת תיאטרון. באותן השנים, למדה גם פיתוח קול. אלנה זכתה בעונה האחרונה של ה-X Factor, שיתפה פעולה עם אמנים ישראלים גדולים, דיבבה סרטים והשתתפה בטקס הדלקת המשואות. היא שירתה בלהקת חיל החינוך והנוער והשתתפה בגרסה הישראלית של המחזמר "חנות קטנה ומטריפה". זכתה ב"כוכב הבא לאירוויזיון 2020" ונערך עבורה קדם פרטי. השיר הזוכה, "Feker libi", נכתב על ידי דורון מדלי ועידן רייכל. זמן קצר לאחר ביטול האירוויזיון, נבחרה לייצג את ישראל גם ב-2021.
מהו השיר? "Set Me Free" הוא אלקטרו-דיסקו/ניאו-דיסקו עם אלמנטים של Fאנק ורגאטון. 
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-21 בסיכויי הזכייה. ישראל יורדת מעט בדירוג, וחוזרת למקום שהייתה בו לפני כחודש וחצי אחרי חשיפת הגרסה החדשה לשיר.

04.  בלגיה
מי? Hooverphonic, הרכב בלגי מפורסם מאד, אשר הוקם ב-1995. לאורך שנות פעילותה יצרה וניגנה מוזיקת טריפ הופ, רוק אלטרנטיבי, אלקטרוניקה, אלקטרופופ ורוק. בשנת 2000 יצא להיטה הגדול ביותר, "Mad About You", אשר היה ללהיט בכל העולם. באותה שנה נתבקשה הלהקה לכתוב שיר במיוחד לטקס פתיחת יורו 2000 שהתקיים בבריסל, בלגיה. השיר בן 12 הדקות, "Visions", הפך לשיר האליפות והופעתה של הוברפוניק בטקס הפתיחה נראתה ונשמעה על ידי למעלה ממיליארד איש. השנה הוציאה Hooverphonic את אלבומה ה-11. ההרכב ידוע בהחלפת הסולנית שלו מידי כמה שנים, ועד כה היו בו שש סולניות.
ההרכב נבחר ישירות לייצג את המדינה באירוויזיון 2020. זמן קצר לאחר ביטול אירוויזיון 2020, רשות השידור הבלגית אישרה כי Hooverphonic ייצגו אותם גם ב-2021. הלהקה עוררה סערה זוטא במאי האחרון, כאשר היו היחידים מבין נציגי 2020, אשר סירבו להשתתף בקליפ "Love Shine a Light" אשר ביצעו כמעט כל משתתפי 2020. בנובמבר האחרון, הלהקה נפרדה ממי שהייתה הסולנית שלה מ-2018, Luka Cruysberghs, והחזירה את הסולנית הקודמת Geike Arnaert, אשר שרה בלהקה בשנים 1997-2008. Cruysberghs קיבלה את הבשורה בשיחת זום.
מהו השיר? "The Wrong Place" הוא בלדת פופ אלטרנטיבי ואלקטרופופ, מלודית, קודרת, שמזכירה שיר מתוך פסקול של סרט.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-19 בסיכויי הזכייה.

05.  רוסיה
מי? Manizha. נולדה ב-1991 בדושנבה, טג'יקיסטן. זמרת אינדי ומוזיקת עולם. בת למשפחה טגי'קיסטנית מפורסמת ופורצת דרך. שרה ומופיעה מגיל 12, בעלת השכלה מוזיקלית. זכתה במספר תחרויות מוזיקליות, הייתה חברה בפרויקט Ru.Kola, בלהקת Assai ובלהקת Krip De Shin.
מהו השיר? "Russian Women", הוא Fאנק-ראפ-מוזיקת עולם עם חלקים פשוטים והמנוניים. רוב השיר ברוסית, עם מספר שורות באנגלית. מלחיני השיר הם הישראלים אורי קפלן, מלהקת הבלקן ביט בוקס, ואורי אבני.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-14 בסיכויי הזכייה.

06.  מלטה
מי? Destiny נולדה ב-2002 בבירקירקארה, מלטה. ב-2014 השתתפה ב-Festival Kanzunetta Indipendenza וסיימה במקום השלישי עם השיר "Festa t'Ilwien". בהמשך זכתה ב-Asterisks Music Festival במקדוניה וב-SanRemo Junior באיטליה. ב-2015 זכתה בקדם ג'וניור המלטי בעקבות ביצוע ל-"Think" של Aretha Franklin. היא נסעה עם השיר "Not My Soul" לאירוויזיון ג'וניור שהתקיים בסופיה, בולגריה. היא ניצחה בתחרות ואף שברה את שיא הניקוד, שנקבע ב-2004. באותה שנה היא והצוות שליווה אותה בתחרות זכו במדליית Midalja għall-Qadi tar-Repubblika, מטעם נשיא מלטה. ב-2017 התמודדה ב-Britain's Got Talent וסיימה במקום השישי. ב-2020 זכתה ב-X Factor Malta ונבחרה לייצג את המדינה הקטנה בתחרות עם השיר "All of My Love". אחרי ביטול האירוויזיון, נבחרה לייצג את מלטה השנה.
מהו השיר? "Je me casse" הוא פופ קצבי עם השפעות צ'רלסטון והיפ-הופ.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-3 בסיכויי הזכייה. מלטה הייתה הפייבוריטית לזכייה במשך רוב עונת האירוויזיון, אך החזרות גרמו לשתי מדינות לעקוף אותה. היא כעת ביחסים הגרועים ביותר שהיו לה העונה, ומיקומה שישית בסדר השירים לא עוזר לאמונה של המהמרים בה.

07.  פורטוגל
מי? The Black Mamba. הרכב אשר הוקם ב-2010. בשנה הראשונה להקמתם הם כבר הספיקו להופיע בארה"ב, בריטניה, בספרד ועוד. הוציאו עד כה שלושה אלבומים. אלבומם האחרון, "The Mamba King", יצא ב-2018 והגיע למקום החמישי במצעד האלבומים הפורטוגלי.
מהו השיר? "Love is on My Side" הוא בלדת רוק רך, הנפתחת בצלילי תזמורת נוגים ורומנטיים, אשר מחזירה אותנו לשירים האמריקאים הגדולים של שנות הארבעים והחמישים. 
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-8 בסיכויי הזכייה. אחת מהפתעות השנה. אף אחד לא שם לב לפורטוגל עד תחילת החזרות. היא עקפה כמה פייבוריטיות גדולות, וכעת מדברים על אופציה שתנצח בהצבעת השופטים.

08.  סרביה
מי? Hurricane. להקת בנות, אשר הוקמה ב-2017. הוציאו מספר סינגלים לאורך השנים וצברו פופולאריות במדינה בהדרגה. ב-2020 התמודדו בקדם הסרבי וזכו בו עם השיר "Hasta La Vista". עקב ביטול האירוויזיון, נבחרו שוב לייצג את המדינה גם השנה. חברת ההרכב Sanja Vučić ייצגה את סרביה באירוויזיון 2016 עם השיר Goodbye (Shelter)", וסיימה במקום ה-18.
מהו השיר? "Loco Loco" הוא פופ-EDM עם השפעות של Moombahton, וגם השפעות מהפופ הבלקני העכשווי.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-16 בסיכויי הזכייה.

09. בריטניה
מי? James Newman. נולד ב-Settle, בריטניה. ב-2013 זכה ב-BRIT Award בקטגוריית שיר השנה, עבור "Waiting All Night" שכתב ל-Rudimental and Ella Eyre. השיר גם הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי. "Blame", שכתב עם Calvin Harris לאחיו הצעיר, John Newman, הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי. בהמשך היה בין הכותבים של השיר "Lay It All On Me" של Ed Sheeran, אשר הגיע למעמד פלטינה בבריטניה ובארה"ב. היה מועמד לשני פרסי גראמי, עבור השתתפות בכתיבת שירים ל-Toni Braxton ול-Kesha. כתב ל-Jess Glynne, Little Mix, Jessie Ware, Ed Sheeran, Olly Murs, ZAYN, Liam Payne, Louis Tomlinson ו-James Arthur. הוא היה גם מעורב בכתיבת השיר האירי לאירוויזיון 2017, "Dying to Try". היה אמור לייצג את המדינה בשנה שעברה עם השיר "One Last Breath". לאחר ביטול אירוויזיון 2020, אושר כנציג המדינה גם השנה.
מהו השיר? "Embers" הוא שיר פופ-דאנס והאוס-בראס. השיר נפתח בהוק חצוצרות, שיחזור בשיר לכל אורכו. 
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-20 בסיכויי הזכייה.

10.  יוון
מי? Stefania. נולדה באוטרכט, הולנד. זמרת, שחקנית, מדבבת ויוטיוברית. ב-2013 השתתפה ב-The Voice Kids הולנד. ב-2016 נבחרה לייצג את הולנד כחלק מההרכב Kisses בקדם אירוויזיון ג'וניור. ההרכב סיים במקום השמיני בתחרות. נבחרה לייצג את יוון באירוויזיון 2020 עם השיר "SUPERG!RL". לאחר ביטול האירוויזיון נבחרה לייצג את המדינה גם השנה.
מהו השיר? "Last Dance" הוא מידטמפו עד אפטמפו אירופופ ודאנספופ באווירת אייטיז.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-14 בסיכויי הזכייה.

11.  שווייץ
מי? Gjon's Tears. נולד  ב-Gruyère, שווייץ. התמודד ב-Got Talent האלבני וסיים במקום השלישי. התמודד ב-The Greatest Swiss Talents. ב-השתתף ב-The Voice הצרפתי. שירו "Répondez-moi" נבחר באופן פנימי להיות השיר השווייצרי לאירוויזיון 2020. השיר המריא בטבלאות ההימורים, וערב ביטול התחרות היה שני בסיכויי הזכייה, אחרי בולגריה. בעקבות ביטול התחרות, נבחר לייצג את המדינה באירוויזיון גם השנה.
מהו השיר? "Tout l'Univers" הוא בלדת פופ דרמטית עם צלילי אמביינט, לצד צלילי תזמורת.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-4 בסיכויי הזכייה. הייתה אחת הפייבוריטיות לזכייה, אך רבים החלו לפקפק בסיכויה לקחת את הגביע לאור ההעמדה היומרנית.

12.  איסלנד
מי? Daði & Gagnamagnið. הרכב ופרויקט של הסולן Daði Freyr, יליד רייקיאוויק, איסלנד. בעל תואר ראשון בניהול מוזיקלי והפקת אודיו. בנעוריו למד לנגן על גיטרה בס, תופים ופסנתר. היה חבר בהרכב RetRoBot. ב-2014 עבר Freyr לברלין ותחת השם Mixophrygian הוציא אלבום אחד. הלהקה Daði & Gagnamagnið מאופניית בלבישת סוודרים ירוקים עם פניהם המצוירות בפיקסל ארט עליהם. ההרכב התמודד בקדם פעמיים, כאשר בהשתתפותם השנייה ב-2020 זכו עם השיר "Think About Things", שהיה אחד הפייבוריטים לזכות באירוויזיון 2020. עקב ביטול האירוויזיון, נבחר ההרכב לייצג את המדינה בתחרות גם השנה.
מהו השיר? "10 Years" הוא פופ-רטרו-סינת'וייב, שמשלב בין הFאנק לאלקטרוני. מאחר ואחד מחברי הלהקה נמצא חיובי לקורונה, ההרכב החליט לא להופיע בלעדיו, והיום בערב, כמו גם בגמר אם יעפילו אליו, תשודר ההופעה מהחזרה.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-6 בסיכויי הזכייה. התחזקה בטבלאות וכבר נכנסה לטופ 5, אבל כנראה העובדה שנקבל הופעה מוקלטת ולא חיה, פוגעת בסיכויי הזכייה שלה, ומחזירה את איסלנד למקום השישי.

13. ספרד
מי? Blas Cantó. נולד ב-1991 ב-Ricote, ספרד. ב-2004 התמודד בקדם האירוויזיון ג'וניור. בשנת 2010 היה לחבר בלהקת הבנים Auryn וזכה עמם בפרס "LOS40 Music Awards" ובפרס MTV Europe Music Awards. בשנת 2011 התמודדה הלהקה בקדם הספרדי וסיימה באחד בטופ 3. ב-2018 זכה בריאליטי שירה הספרדי "Tu cara me suena". ב-2020 נבחר לייצג את המדינה בתחרות והציג את שירו "Universo". לאחר ביטול האירוויזיון, הוכרז כנציג המדינה גם ל-2021.
מהו השיר? "Voy a quedarme" הוא בלדת פופ ספרדית רומנטית מהספר. היא לא ייחודית בשום מובן, היא אלגנטית, צפויה במידה, לא הכי עדכנית, אך נעימה ומלודית.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-25 בסיכויי הזכייה.

14.  מולדובה
מי? Natalia Gordienko. נולדה בקישינב, מולדובה, אז ברה"מ. ב-2005 הייתה הסולנית של להקת Millennium, עמה הגיעה למקום השלישי בקדם דאז. ב-2006 נבחרה לייצג את מולדובה באירוויזיון עם Arsenium ו-Connect-R. עם שירם "Loca" הם סיימו במקום ה-20. הוציאה שני אלבומים. זכתה בקדם המולדובי ב-2020 עם השיר "Prison". בעקבות ביטול האירוויזיון, נבחרה לייצג את המדינה שוב השנה.
מהו השיר? "Sugar", האוס/דאנס-פופ ובארוק-פופ.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-22 בסיכויי הזכייה.

15. גרמניה
מי? Jendrik. נולד ב-1994 בהמבורג, גרמניה. בנעוריו למד לנגן את פסנתר וכינור ובהמשך למד במכון למוזיקה באוניברסיטת אוסנבריק. במהלך לימודיו החל להופיע במחזמרים.
מהו השיר? "I Don't Feel Hate" הוא פופ-דיקסילנד עם אלמנטים של דו-וופ ורוק. 
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-24 בסיכויי הזכייה.

16.  פינלנד
מי? Blind Channel, הרכב פוסט-הארדקור, ניו-מטאל ורוק אלטרנטיבי, שנוסד ב-2013. חברי ההרכב מגדירים את כ"פופ אלים". השתתפו בפסטיבלים ברחבי העולם. הוציאו עד כה שלושה אלבומים.
מהו השיר? "Dark Side" הוא נו-מטאל בסגנון שזכה לפופולריות בתחילת שנות האלפיים בזכות הרכבים כמו Linkin park, The Rasmus ו-Tokyo Hotel. 
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-7 בסיכויי הזכייה. עוד מדינה שהפתיעה. החזרות הקונסיסטנטיות של ההרכב הפיני הקפיצו אותם למקום השביעי בסיכויי הזכייה, הכי גבוה שהיו כל העונה.

17.  בולגריה
מי? Victoria. נולדה בווארנה, בולגריה. ב-2015 התמודדה ב-X Factor הבולגרי וסיימה במקום השישי. ב-2016 הצטרפה ל-Monte Music. ב-2020 נבחרה באופן פנימי להיות הנציגה הבולגרית לאירוויזיון, והייתה אמורה לבצע בו את השיר "Tears Getting Sober". ערב ביטול התחרות, היה ממוקם השיר במקום הראשון בסיכויי הזכייה. עקב הביטול, נבחרה לייצג את בולגריה גם השנה.
מהו השיר? "Growing Up is Getting Old", הוא בלדה נוגה בסגנון שירי חג המולד ושירים מסרטי דיסני ישנים.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-10 בסיכויי הזכייה. הייתה בטופ 5 בסיכויי הזכייה כל העונה, החלה להתדרדר, וכעת ניצבת בתחתית הטופ 10.

18. ליטא
מי? The Roop, הרכב רוק, פופ-רוק, רוק רך, דאנס-רוק ואינדי, אשר הוקם ב-2014. השתתפו בפסטיבלים ברחבי העולם, הוציאו שני אלבומים. הגיעו למקום השלישי בקדם המקומי ב-2018. בשנה שעברה זכו בקדם הליטאי והיו מהפייבוריטים לזכות באירוויזיון עם השיר "On Fire". השנה קיבלו מיקום אוטומטי בגמר הקדם הליטאי, וזאת עקב ביטול אירוויזיון 2020. את הקדם הם לקחו בסערה.
מהו השיר? "Discoteque" הוא פיוז'ן של דיסקו ואינדי-אלקטרוניקה. בסאונד שלו השיר קליט, קצבי, ומאד smooth. 
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-11 בסיכויי הזכייה. שיא שלילי לליטא העונה, אשר מוקמה בטופ 10 לכל אורכה.

19.  אוקראינה
מי? Go_A הם הרכב אלקטרו-פולק, המשלב במוזיקה שלו אינסטרומנטים אתניים שונים מכל העולם. הוציאו אלבום אחד עד כה. ב-2020 השיר "Solovey" בביצועם זכה בקדם המקומי. עקב ביטול האירוויזיון בשנה שעברה, נבחרו ישירות לייצג את אוקראינה השנה בתחרות. מבין שלושה שירים בחרה וועדה את השיר "Shum". לאחר כי התברר כי השיר לא עומד בכללי התחרות, וכולל שיר פולק מסורתי, הציגה הלהקה שיר חדש בעל שם זהה כשיר האירוויזיון שלהם.
מהו השיר? "Shum" הוא שיר פולקטרוניקה וטכנו. השיר נפתח בצליל סינת'י גבוה ורפטטיבי, ומיד הזמרת נכנסת בקולה הגבוה והפוקלוריסטי. מקצב הטכנו נכנס בבית הראשון. בפזמון המקצב נשאר זהה לזה בבית, אך הקצב עולה, וההרגשה הכללית היא של מסיבה כפרית ופסיכדלית.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-5 בסיכויי הזכייה. אני לא מאמין שיש להם סיכוי אמיתי לזכייה אוקראינית, ועדיין, המיקום המצוין בסדר השירים וההופעה המהפנטת של האוקראינים, מקפיצים את המדינה לשיא עונתי של המקום החמישי בסיכויי הזכייה.

20. צרפת
מי? Barbara Pravi. נולדה ב-1993, בפריז, צרפת. ב-2015 חתמה על חוזה עם Capitol Music France. ב-2018 החליטה לשנות את הסגנון המוזיקלי שלה ולהתמסר למוזיקת שאנסון צרפתית. היא כתבה שירים ל-Julie Zenatti, Chimène Badi, ו-Jaden Smith. הייתה שותפה בכתיבת שני השירים הצרפתיים האחרונים לאירוויזיון ג'וניור, כאשר האחרון מבינם זכה בתחרות. Pravi פעילה נגד אלימות נגד נשים, לאחר שהודתה שסבלה בעצמה מאלימות. היא תורמת למיזמים מוזיקליים, הקשורים לקידום זכויות נשים. הוציאה עד כה שני אלבומים.
מהו השיר? "Voilà" הוא בלדת שאנסון קברטית ותיאטרלית, השואבת מהמסורת המוזיקלית של Édith Piaf.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-2 בסיכויי הזכייה. הייתה אחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה, בשלב מסוים השבוע כבשה את המקום הראשון, ירדה לשלישי, וכעת חזרה למקום השני בסיכויי הזכייה. פריז 2022 היא כרגע אופציה ריאלית.

21.  אזרבייג'ן
מי? Efendi, ילידת באקו, אזרבייג'ן, אז ברה"מ. ייצגה את אזרבייג'ן בתחרות Silk Way Star. בנוסף, סיימה במקום השלישי ב-The Voice המקומי. ייצגה את המדינה בקזחסטן, בפסטיבל Nur-Sultan. נבחרה לייצג את המדינה באירוויזיון 2020 עם השיר "Cleopatra". בשל ביטול האירוויזיון בשנה שעברה, נבחרה לייצג את המדינה השנה.
מהו השיר? "Mata Hari" הוא אתנו-פופ קצבי. 
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-17 בסיכויי הזכייה.

22.  נורבגיה
מי? Tix. נולד ב-Bærum, נורבגיה. עשה לעצמו שם כמפיק בסצנת ה-Russ music, שהיא תת ז'אנר נורבגי של מוזיקה אלקטרונית, הכוללת השפעות מ-EDM, היפ-הופ וטכנו, וכוללת לרוב מילים פרובוקטיביות. כתב ל-Flo Rida ול-Ava Max. החל מ-2018 התמקד בתמות ומילים יותר רציניות בשיריו. ב-2019 הגיע למקום הראשון במצעד הנורבגי עם השיר "Jeg vil ikke leve". ב-2020 הגיע שוב למקום הראשון במצעד עם "Kaller på deg" ואחר כך עם "Karantene". באותה שנה היה לאמן המנוגן ביותר בפלטפורמות הסטרימינג בנורבגיה. הוא שפט באותה שנה באיידול הנורבגי. הפסיעה מסצנת ה-Russ music לשירים יותר אישיים הפכה אותו לפופולרי בקרב קהלים חדשים, והביאה לו הערכה מתעשיית המוזיקה והעיתונות המקומית. הוא זכה לשבחים על פתיחותו בנוגע לנושאים כמו בדידות, דיכאון ומחשבות אבדניות. Tix ידוע בזכות סגנון הלבוש המצועצע והצבעוני, הכולל מעיל פרווה, משקפי שמש וסרט שיער עם המילה "TIX" עליו. הוא מרכיב משקפי שמש כדי להסתיר עוויתות שיש לו בעיניים.
מהו השיר? "Fallen Angel" הוא בלדה עד מידטמפו פאוור פופ המנונית.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-18 בסיכויי הזכייה. זה הכי נמוך שהייתה נורבגיה העונה, אשר הקפידה לשמור על המקום העשירי לכל אורכה.

23. הולנד
מי? Jeangu Macrooy. נולד ב-1993 בפרמריבו, בירת סורינאם. ב-2011, ביחד עם אחיו התאום הקימו להקה בשם Between Towers והוציאו אלבום אחד. הוציא שני אלבומי סולו ו-EP אחד. למד בקונסרבטיון של פרמריבו, וב-2014 עבר לחיות בהולנד על מנת ללמוד ב-ArtEZ Popacademy באנסחדה. בשנת 2015 חתם בחברת התקליטים Unexpected Records. שירו "Gold" נבחר לפרסם את הסדרה "משחקי הכס". נבחר לייצג את הולנד באירוויזיון 2020 עם השיר "Grow". בעקבות ביטול האירוויזיון, נבחר לייצג את המדינה גם השנה.
מהו השיר? "Birth of a New Age" הוא שיר מסוגת ה-Soul-גוספל.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-23 בסיכויי הזכייה.

24. איטליה
מי? Måneskin, להקת רוק מרומא, הכוללת ארבעה חברים, אשר הכירו בתיכון. הלהקה הוקמה ב-2016. ב-2017 התמודדו ב-X Factor המקומי, וסיימו בו במקום השני. EP הבכורה שלהם הגיע למעמד פלטינה. הוציאו עד כה שני אלבומים.
מהו השיר? "Zitti e buoni" הוא גלאם-רוק וארט-רוק בעל צליל גראנג'י. השיר זכה בפסטיבל סנרמו האחרון.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-1 בסיכויי הזכייה. קפצו לפסגת טבלאות ההימורים לאחר החזרות הראשונות שלהם, הפסידו לרגע את המקום הראשון השבוע לצרפת, אך עם חשיפת סדר השירים כבשו בחזרה את המקום הראשון. האם נוסעים לאיטליה בשנה הבאה?

25.  שבדיה
מי? Tusse. נולד ב-2002 ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, והגיע לשבדיה לבדו בתור ילד כפליט מלחמה. ב-2018 התמודד בתחרות הכשרונות "Talang 2018" והגיע לחצי הגמר. הוא התמודד ב-2019 באיידול השבדי, וזכה בתחרות. מאז הוציא חמישה סינגלים.
מהו השיר? "Voices" הוא בלדת פופ המנונית. מידטמפו פופ עם פזמון מאד קליט וחלקים רפטטיביים וגנריים למדי, אך אפקטיביים.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-13 בסיכויי הזכייה.

26. סן מרינו
מי? Senhit. ילידת בולוניה, איטליה. את הקריירה החלה כזמרת במחזמרים בשווייץ ובגרמניה. הוציאה עד כה שלושה אלבומים. ב-2011 ייצגה את סן מרינו בתחרות עם "Stand By", אך נכשלה מלהעפיל לגמר התחרות. ב-2014 שינתה את שם הבמה שלה מ-Senit לשמה המקורי Senhit. היא נבחרה להיות נציגת סן מרינו באירוויזיון 2020 עם השיר "Freaky". לאחר ביטול האירוויזיון נבחרה לייצג את המדינה גם השנה. Senhit הוכיחה עצמה בשנה האחרונה כאימפריית רשתות חברתיות קטנה. היא העלתה גרסת רמיקס וגרסת Orchestra לשירה מ-2020, כמו גם גרסאות חדשות וקליפים מושקעים לקלאסיקות אירוויזיון. בהופעה יתארח הראפר האמריקאי Flo Rida.
מהו השיר? "Adrenalina" הוא אירופופ לטיני עם דרופ אתנו-פופ, שנשמע כמו לקוח מלפני 20 שנה.
סיכויי זכייה? השיר ממוקם במקום ה-9 בסיכויי הזכייה. התחילה את העונה בטופ 10, התדרדרה לאחר מכן, אבל ההופעה בחצי הגמר, הנוכחות של Flo Rida והמיקום האחרון בסדר השירים, דוחפים את סן מרינו למיקום הגבוה ביותר שהייתה בו במצעד סיכויי הזכייה.

ערב מוצלח אירופה, ערב מוצלח ישראל 🙂

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.