2019: גרמניה – סיקור Unser Lied für Israel

גרמניה בוחרת. בלי חצאי גמר או דגימות של שירים, הצוות הגרמני עבד במשך חודשים והגיע ל-7 שירים, אשר אחד מהם ייצג את המדינה באירוויזיון בתל-אביב.

את הערב מנחות Linda Zervakis ו-Barbara Schöneberger. ההצבעה היא של הקהל בבית + פאנל אירוויזיון בן 100 אנשים + צוות מומחים בינלאומי בן 20 איש. בתחילת הערב Linda Zervakis ונציג גרמניה לאירוויזיון 2018, Michael Schulte, מבצעים את השיר הגרמני לאירוויזיון 2018, "You Let Me Walk Alone".

לאחר מכן, מוצגים פרשני הערב, Peter Urban ו-Michael Schulte. לינדה מסבירה את חוקי התחרות, ומתחילים…

Gregor Hägele – Let Me Go – גרגור עולה בטריקו לבנה ומכנסי צ'ינו שחורים. זו בלדת פופ אד-שירנית, ככל ששיר יכול להישמע כמו שיר שכתב האחרון. זה עובד על אותם השטיקים שמיכאל ניצח איתם בקדם בשנה שעברה: הגבר הלבן הרגיש והפגוע. השיר עצמו טוב בז'אנר שלו, אבל נדמה ששמענו המון שירים מהז'אנר הזה. זה קומפטטיבי מאד, למרות שזה עושה עצמו אחרת 3/5.

Aly Ryan – Wear Your Love – אחת הפייבוריטיות לניצחון. אלי עולה בשמלה לבנה, שנראית קצת כמו שמלת כלה. הרקדניות מפשיטות אותה והיא נשארת עם מלבוש זהוב וכעור. זה Brass Pop, עם פיזמון קצת חסר אישיות, אולי בגלל הזמרת, אבל עם פיזמון יחסית חזק. פופ עכשווי עם עיבוד שלוקח מעט לשנות ה-20. משהו בשירה שלה מעט חסר אנרגיה. זה קצבי ושמח, אבל היא פחות. מסוג השירים שתמצאו במלודיפסטיבלן, אבל לא יזכו בשבדיה. ווקלית זה לא מדהים 3/5.

Makeda – The Day I Loved You Most – מקדה עולה בשמלת זהב ונראית טוב. היא מגישה בלדת פופ-Soul שהולכת ומתעצמת עם הזמן. המלודיה מהודקת ואפקטיבית מאד, בלדה נקייה, stripped down. ווקלית היא מצויינת בלייב. ב-C part מצטרפת מקהלת גוספל בלתי נראית ובפיזמון האחרון גשם של זיקוקים. שוב הופעה מאד אפקטיבית לשיר טוב. לטעמי, השיר הכי טוב עד כה 3/5.

BB Thomaz – Demons – אנקדוטת טריוויה מעניינת, או שלא: BB התמודדה ב-The Voice המקומי ב-2017 והפסידה ל-Natia Todua, שהיום משמשת כשופטת באיידול הגאורגי, אשר בוחר את נציג גאורגיה לאירוויזיון 2019. בין כותבי השיר Tim Schou, סלון להקת A Friend in London לשעבר, נציגי דנמרק ב-2011. היא עולה בשמלה כתומה גזורה בחלקה התחתון וחושפת מכנסונים שחורים. השיר הוא מידטמפו פופ דרמטי עם אלמנטים של RnB. שיר העצמה עם בתים מעט שלאגריסטיים ופיזמון שמנסה להיות Soulfull, אבל הקול שלה קצת גבוה מידי ומשהו בפיזמון לא אפוי עד הסוף 3/5.

Lilly Among Clouds – Surprise – שם הבמה של Elisabeth Brüchner, אשר בין כותבי השיר. היא על במה אפופת עשן ומוחשכת בשמלה אדומה. השיר הוא Chamber pop ו-Art Pop א-לה Florence and the Machine. בחלק האחרון של השיר היא פוצחת בריקוד פריסטייל מסוג כלשהו, כאשר מאחוריה להבות הגהינום בוידאוארט. זה אחד השירים המיוחדים הערב, אולי הטוב ביותר עד כה 3/5.

Linus Bruhn – Our City – השיר הוא כזה שחוצה חובבים לשניים, או שאוהבים או ששונאים אותו. זה The Chainsmokers רק יותר lowkey, מאד תיכון אמריקאי, אלקטרופופ עם דרופ אלקטרוני ילדותי בפיזמון. מה שכן, קל מאד להתחבר אליו, הוא חמוד וחייכן, כובש במה. השיר לא מאתגר ווקלית, כך שיש סיכוי מאד קטן שהוא יזייף, ועובדה זו מסייעת לו להעביר את ההופעה בלי לחץ. הוא מופיע עם ביגוד פשוט, הכולל טריקו לבנה עם הדפס וז'קט אפור. הוידאוארט הוא של גורדי שחקים ומבנים אורבנים המצויירים בארט דיגיטלי ובסוף מילות השיר. אני לא מחובבי השיר, אבל הוא עשוי במקצועיות 3/5.

S!sters – Sister – הצמד נוצר עבור השיר, ולא להפך…. גם כאן Laurell Barker מעורבת בכתיבת השיר, אחרי שהייתה מכותבי שווייץ 2018 ובריטניה 2019. מדובר בבלדת פופ דרמטית וצעקנית, גם אם מודרנית. זה לוחץ מידי והמלודיה לא מעניינת במיוחד. זה כנראה השיר החלש של הערב. שתי הבנות לובשות שחורים על במה קטנה שמסתובבת בלי הפסקה 2/5.

להלן דירוגי לשירי הקדם, לאחר ההופעות:

  1. Lilly Among Clouds – Surprise
  2. Makeda – The Day I Loved You Most
  3. Aly Ryan – Wear Your Love
  4. Gregor Hägele – Let Me Go
  5. Linus Bruhn – Our City
  6. BB Thomaz – Demons
  7. S!sters – Sister

צמד המנחות פותחות את הקווים. אחרי אינספור ריקאפים וסרטון משרד התיירות הישראלי, שמסתובב בכל הקדמים, עולה לבמה Michael Schulte, נציג 2018, ומבצע את שירו "Back to The Start".

לאחר מכן עולה זוכת אירוויזיון 2010 ונציגת גרמניה ב-2011, Lena, עם השיר "Thank You".

אחריה עולה להקת Revolverheld לבצע את שירים החדש "So wie jetzt".

הקווים נסגרים, המנחות מציגות לקט מהשירים שנבחרו עד כה לאירוויזיון 2019. הגיע הזמן למופע ביניים נוסף, Udo Lindenberg featuring Andreas Bourani מבצעים את השיר "Radio Song". לאחר מכן Udo Lindenberg מבצע גרסה בגרמנית ל-"Walk on the Wild Side".

הגיע זמן התוצאות. תחילה מציג צוות השיפוט המקצועי את הניקוד של כל אחד מהשופטים. בטוויסט לא צפוי ומאכזב, S!sters מובילות את הטבלה:
תמונה1.png

הנקודות מתורגמות ל-12, 10 ו-4-8.
כעת מצביעים פאנל ה-100. הם מעניקים לצמד רק 6 נק', 8 נק' ללילי, 10 למקדה ו-12 לאלי. מהפך, אך דבר אינו סופי…
תמונה2.png

יון אולה סאנד עולה להכריז על הצבעת הקהל. מקדה מקבלת רק 6 נקודות. אלי מקבלת רק 7. מה שאומר ש-S!sters זכו, ואכן עם 12 מהקהל, הן נציגות גרמניה לאירוויזיון 2019.

תמונה3.png

הן מניפות את דגל ישראל…. בהצלחה ל-S!sters ולגרמניה בתל אביב!

ניתן לצפות שוב בתחרות המלאה כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.