2020: בלרוס – סיקור ה-Eurofest

ברוכים הבאים לקדם הבלרוסי. הקדם נערך אמש ב-"600 Metrov" שבמינסק. 12 שירים עלו להופיע, והמנצח נקבע על פי הצבעת שופטים בינלאומיים והקהל בבית.

NAPOLI – Don't Let Me Down – בסקירת השירים כתבתי: "פופ, שמנסה לחקות את הסאונד העדכני של כוכבות הפופ השולטות במצעדים כיום. לצערי, זה המון הפקה, ביטים וסאונד, על מעט מאד שיר. 2/5."
בהופעה החיה: כך תהרסי את סיכוייך לזכות בקדם. היא עולה באאוטפיט ירוק זרחני ללא כתפיות, ושני רקדנים בלבושי שחור מפוספס מוזר מאד, המחוברים זה לזה ואליה בקורים בצבע שמלתה. על הפנים של אחד מהם מסכה גדולה בצורת עין, על הפנים של השני – מסכה בצורת שפתיים. מעבר לכך שזה מסיח את הדעת, זה טיפשי מאד. היא רוקדת נורא מוזר.

Sasha Zakharik – Rocky Road – בסקירת השירים כתבתי: "מידטמפו לכל המשפחה. זה נשמע כמו שיר סבנטיזי ש-Peter, Sue & Marc היו יכולים לשלוח לקדם השווייצרי לפני 40 שנים. קברטי, מחוייך, חביב ונעים לשמיעה, אך מאד לא מאתגר. אני מעריך את העובדה שזה נעדר הפקה אלקטרונית. 3/5."
בהופעה החיה: היא מתקשרת עם דמותה בוידאוארט, שעולה במדרגות, מנגנת על פסנתר ועוד. היא עצמה במראה בוהמייני, משדרת משהו מאד לא מתאמץ, קליל, אבל גם מאד לא קומפטטיבי. הבמה ריקה לגמרי. אין שטיקים מיותרים.

Anastasiya Malashkevich – Invisible – בסקירת השירים כתבתי: "המבטא שלה לא ברור, הקול שלה מעצבן. השיר עצמו לא קיים, אסופה של אקורדים, שמחקים דברים שכבר שמענו. כישלון. 1/5."
בהופעה החיה: הצבע השחור שולט. היא עולה בשמלה שחורה מנצנצת עם שרוולי תחרה וכובע שחור רחב שוליים. בפיזמון הצבעים פורצים בוידאוארט. ההופעה הווקלית כואבת לשמיעה. שתי רקדניות בשחור מלוות אותה, עוטות מסכות חצי שקופות, המכסות את פיהן. אתן מפחדות, שתדביק אתכן בקורונה?

CHАKRАS – La-ley-la – בסקירת השירים כתבתי: "מוזיקת עולם עדינה ומחניפה. זה לא הפופ האגרסיבי שהם אוהבים לשלוח, וזה לא דבר רע. השיר מורכב כולו מ-לה-ליי-לה ולא ממילים אמיתיות. זה קטע. אני לא חסיד של מוזיקת ניו-אייג', אבל הפולקלור המקומי בשילוב הפקה סינת'פופית קנה אותי. 3/5."
בהופעה החיה: תצוגה מרהיבה של פולקלור ניו-אייג'י מהפנט. אני בדרך כלל לא מחובבי הז'אנר, אך בקדם הזה, השיר הנוכחי נוצץ כיהלום. חברות הלהקה נראות כפיות/אלות, כל אחת מהן צבועה על ידי התאורה בצבע שונה ולפניהן שמאנית, שמנגנת על כלי נשיפה. הוידאוארט הוא יצירה בפני עצמה. נהדר.

Anastasiya Hlamоzda – Burning Again – בסקירת השירים כתבתי: "השיר מתחיל בנגינת חליל וממשיך כבלדה קודרת. ההפקה כל כך כבדה, שאני בקושי מסוגל להבין מה היא שרה. זה שיר טוב, למרות הכל, עם מלודיה ברורה, רק להוריד את הרגל מהגז במיקסינג, כי זה קצת יותר מידי. 3/5."
בהופעה החיה: היא לובשת שמלה/חליפה שחורה עם קציפת תחרה ורודה. אני לא מצליח להבין מה היא שרה, למרות שזה באנגלית. הקול שלה טוב, אבל נדמה שהיא מתאמצת להישמע כמו מישהי שהיא לא. בוידאוארט עץ המואר לסירוגין באור ורוד. היא לבדה על הבמה.

Anastasiya Razvadоvskaya – Hello – בסקירת השירים כתבתי: "הפקה אמביינטית, שמושכת לפיזמון פופ-דיסקו מידטמפו. זה חביב, אבל זה מאד בלרוסי… אני לא מבין מה היא שרה. בבתים זה פופ-RnB, אבל זה לא רלבנטי לכלום, לא נשמע עדכני במיוחד. 2/5."
בהופעה החיה: עם עליונית כסופה עם יהלומים מזויפים, ז'קט ומכנסיים ורודים, מגישה הזמרת יכולת ווקלית מוגבלת, כמו גם אנגלית לא קיימת. היא יושבת על ספה עם שלוש רקדניות בלבן-צהוב. לקראת הפיזמון הן נעות לקידמת הבמה.

Yan Yarosh – Fire – בסקירת השירים כתבתי: "בלדת פסנתר, שמתפקדת כשוברת שגרה בקדם הזה. הפיזמון הוא כבר הרבה יותר נימוח ומחניף למאזין. אין לי מושג על מה הוא שר, כי המבטא כבד. יש לזה חלקים מלודיים מאד, אבל זה חייב לעבור שפצור כבד מאד כדי להפוך להיות שיר שלם. 3/5."
בהופעה החיה: הוא בולט על רקע ההופעה המינימליסטית והשיר הנקי והאקוסטי. כמתבקש, הוא לובש טישירט שחורה ומנגן על אורגנית. הופעה נקייה. הוא נשמע טוב, אם מתעלמין מהעבודה, שהמבטא שלו מקשה על הבנת השיר.

Angelika Pushnоva – True Love – בסקירת השירים כתבתי: "שיר שמח ואופטימי. ל-Pushnоva קול גנרי למדי ומבטא מורגש. עם זאת, השיר נחמד מאד. לא הכי פרשי ועדכני, אבל שמח וקופצני. גיטרה אקוסטית משתלבת במקצב מעט יותר אלקטרוני, ומביאה ללהיט בופי וחביב. זה לא מזיק, אבל גם לא מועיל… מזכיר את השיר הבלרוסי של השנה שעברה. 3/5."
בהופעה החיה: זה נראה זול, אבל נשמע סבבה. התוצאה הסופית היא קלילה וכיפית. הזמרת עושה חיים על הבמה, וכל החבילה נורא קריבית ושמחה. ווקלית, זה לא דורש יותר מידי. אירופופ קצבי ומשמח. היא והמלווים נראים כמו צעירים אמריקאים בחופשת קיץ.

Darya Khmelnitskaya – On Fire – בסקירת השירים כתבתי: "פופ קצבי וסתמי. זה נורא גנרי וחסר נשמה. ההפקה היא של לפני 10 שנים והמלודיה גם. זה מאד לא אפקטיבי. רזה מאד, החל במלודיה השבלונית והעצלה, וכלה במילים הגנריות וחסרות המשמעות. 2/5."
בהופעה החיה: הזמרת עולה באיפור כבד ואאוטפיט כתום, הדומה למה שהיא לבשה בקליפ. לצידה שני רקדנים מביכים ושלושה זמרי ליווי. כל השיר הוא חרפה, למעט הדרופ בפיזמון, שעשוי כהלכה.

АURА – Barani svajo – בסקירת השירים כתבתי: "השיר נפתח בחמת חלילים. הבתים מעניינים, נשמעים כמו בלדת רוק מקומית. בפיזמון זה כבר הופך לקלישאתי מעט, עם מלודיה שבלונית. השיר בנוי כמו להיט אצטדיונים, מאד סינג-אלונג. נשמע שיש לה קול גדול. אם יש לה גם יכולת הופעה, זה יכול להיות אפקטיבי בלייב. 3/5."
בהופעה החיה: היא עולה בשמלה בצבעים חיוורים ומכונת רוח, שמשדרגת את הדרמה של השיר. ווקלית היא נשמעת מושלם. ארבע זמרות ליווי תומכות בה. זה נשמע מדויק, גם אם קצת משהו שנשלף מאירוויזיון 1999. חביב ומחויך, אך מאד מאד חנפני. זה אפקטיבי בלייב כמו שחשבתי.

KeySi – Chili Pepper – בסקירת השירים כתבתי: "מדובר בחביב חובבים קצבי ומרים. בניגוד לשירים האחרים בקדם, השיר הזה מכוון מצעדים ושואל מסגנונות פופ עכשוויים, המשלבים את האפרו-פיוז'ן עם מקצבים מערביים. מה הקשר לבלרוס? אין קשר, אבל זה מרים כמו שצריך. הדרופ האלקטרוני מאד אפקטיבי  3/5."
בהופעה החיה: זה הכי טראשי שהיא יכלה לחשוב עליו. היא עולה בלבוש אדום בוהק, עם ארבע רקדניות בלבוש תואם ומסכות. היא מנסה לעשות "Fuego", גרסת בלרוס. זו יכולה להיות יציאה מעניינת מבלרוס, בהחלט הקומפטטיבית ביותר ממה שיש להם להציע. כיפי מאד. היא נראית נהדר והמבטא שלה חמוד מאד.

VАL – Da vidna – בסקירת השירים כתבתי: "השיר השני בבלרוסית בקדם. מדובר בחביב חובבים נוסף, אולי בזכות השפה. זה מתחיל כמו פופ-RnB אורבני ונחמד, וממשיך כמו אלקטרופופ גנרי למדי. עם זאת, אני מעריך את השיר על המלודיה הזורמת והעגולה שלו. זה שיר מסיבות מידטמפואי לא רע בכלל. 3/5."
בהופעה החיה: הסולנית עולה בלבוש שחור ושיער שזור חרוזים. הנגן והרקדן שעמה לבושים בשחור. הכל נראה מאד אלגנטי ומדויק. הדרופ האלקטרוני מצוין, ויכול לקבור לנו אם נבחר ב-"Roots". את הבמה שוטפים זיקוקים לקראת סוף השיר.

להלן דירוגי לשירי הקדם, שעודכן לאחר ההופעות החיות:

  1. CHАKRАS – La-ley-la
  2. VАL – Da vidna
  3. Yan Yarosh – Fire
  4. KeySi – Chili Pepper
  5. Sasha Zakharik – Rocky Road
  6. Anastasiya Hlamоzda – Burning Again
  7. АURА – Barani svajo
  8. Angelika Pushnоva – True Love
  9. NAPOLI – Don't Let Me Down
  10. Anastasiya Razvadоvskaya – Hello
  11. Darya Khmelnitskaya – On Fire
  12. Anastasiya Malashkevich – Invisible

הגיע זמן תוצאות. השופטים הבינלאומיים מעניקים את הניקוד למתמודדים. לאחר מכן, הניקוד מתורגם ל-1-8, 10 ו-12.

הגיע הזמן לניקוד מהקהל:

עם 10 נקודות מהשופטים ו-10 מהקהל, VAL הם הזוכים.

בהצלחה ל-VAL ולבלרוס ברוטרדם!

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.