2019: עדכון – 193 ימים לאירוויזיון

אירועי השבוע הקרוב (04-10/11/18)
* 04/11 – מלטה: The X Factor – תכנית אודישנים חמישית.
* 07/11 – ספרד: Operación triunfo – גאלה שביעית.

eurovision_heart כללי
* השבוע נחשפה סיסמת השנה, והיא "Dare to Dream". טרם נחשף הסמליל והעיצוב האמנותי שיתלווה לסיסמה. יון אולה סאנד, המפקח על התחרות מטעם איגוד השידור האירופי, חשף והסביר את הסיסמה לאחר שניפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדון על פרטי אירוויזיון 2019. לדבריו "הסיסמה מייצגת ומסמלת את המהות של האירוויזיון. הסיסמה מדברת על אחדות, על ההשתתפות בתחרות והתעוזה לחלום כי אתה יכול לזכות בה, להיות להיות אמיץ ובעל ביטחון מספיק, לעמוד ולהופיע מול העולם כולו הוא דבר השווה לחלום עבורו. זה מה שעשתה נטע בשנה שעברה, כשהופיעה בליסבון. היא עלתה לבמה עם חלום – חלום להביא את תחרות האירוויזיון בחזרה לישראל. והיא הצליחה בזאת…." כך אמר במסיבת עיתונאים בעת ביקורו בתל אביב. מקור.

בתגובה טען ז'ק הודק, נציג קרואטיה לאירוויזיון 2017, שזה בכלל היה רעיון שלו. בצחוק כמובן.

כמו תמיד, ההכרזה גררה אחריה פארודיות ברשת:

44987437_1810583295725205_1893878963181191168_n

* בהמשך הוכרז כי גם השנה Florian Wieder זכה במכרז ויעצב את בימת האירוויזיון 2019. למקום השני הגיעו מאיה חנוך ביחד עם אבי פחימה, אשר הביעה את אכזבתה וטענה כי חשוב היה לבחור מעצב מקומי. חנוך זכורה לחובבי התחרות כמי שעיצבה את בימת אירוויזיון 1999, שהתקיים בישראל. מקור.
עדכון: "ידיעות אחרונות" פרסם כי עיצוב הבמה יתבסס על משולשים ומגן דוד:  "מוטיב המשולשים הנעים על במה ענקית, ואפשרויות האקספוזיציה מייצרות מגוון רחב של צורות בהשראת מגן דוד, ברוח יהודית וישראלית". (חסר מקור).

ukraine אוקראינה
המדינה הכריזה על המתמודדת הראשונה בקדם, Natalia Hordienko, עם השיר "Hrim".

azerbaijan אזרבייג'ן
האם המדינה לא לומדת כלום מהכישלון של השנה שעברה? חצי מה-Dream Team, הלא הוא המלחין Dimitris Kontopoulos נצפה בבירת המדינה בליווי המפיק Ilias Kokotos, ראשת המשלחת ו-Aisel, נציגת המדינה ב-2018. האם זה אומר ש-Aisel תנסה להתמודד שוב באירוויזיון 2019 עם שיר של אותם הכותבים? הצמד עומד מאחורי שירים אירוויזיונים רבים, רובם סיימו במקומות גבוהים. בשנה שעברה השיר שכתבו לאזרבייג'ן סיים מחוץ לגמר, לראשונה עבור המדינה ולראשונה עבורם…

fc3b2682530b

italy איטליה
69 אמנים הגישו את מועמדותם לקטגוריית האמנים הצעירים. לשמותיהם לחצו כאן.

albania אלבניה
במסיבת עתונאים שערכה רשות השידור המקומית, ציין מפיק התחרות כי התחרות השנה תהיה שונה ממה שהכרנו בעבר. המנהלת האמנותית של התחרות ציינה כי השירים לא ייחשפו טרם התחרות.

estonia אסטוניה
האם האמנים האסטונים חווים מחסום יצירתי? שבוע לפני סגירת מועד שליחת השירים ורק 24 שירים התקבלו לטלוויזיה האסטונית. מקור. בנוסף, ראיון שתוכנן להבוקר עם Tomi Rahula, המפיק הראשי של הקדם המקומי, בוטל ללא התראה. האם הקדם האסטוני נקלע למשבר?

united_kingdom בריטניה
נציג נורבגיה לאירוויזיון 2017, JOWST, פרסם בחשבון הטוויטר שלו ששלושת השירים אשר שלח ל-BBC עבור הקדם הבריטי נדחו על ידי האחרונה.

georgia גאורגיה
האתר ESCKAZ חושף כי העונה החדשה של האיידול הגאורגי, אשר במסגרתה ייבחר הנציג לאירוויזיון 2019, תעלה ב-5/01. השנה תתאפשר הצבעה גם באמצעות הרשתות החברתיות והמסנג'ר. לגמר התחרות יגיעו 3-4 מתמודדים, אשר ישירו שירים מקוריים. הקהל ייבחר בנפרד את הנציג ואת השיר אותו ישיר בתחרות.

israel ישראל
עדכון: פורסם אודות מתמודדים נוספים, אשר יתחרו ב"כוכב הבא לאירוויזיון" והם ליהי טולדנו, אלעד תבורי ולא אחרת מאשר מאיה בוסקילה.

montenegro מונטנגרו
השבוע פתחה רשות השידור המונטנגרית, RTCG, את מועד שליחת השירים ל-30 ימים. לאחר מכן, השירים יישפטו באופן אנונימי על ידי וועדה שתכריע מי מהם עובר לשלב הבא. בשלב השני כבר ייחשף לוועדה שמות כותבי השיר והמבצע. לשירים יינתנו עד 50 נק' על הלחנה, עד 30 נק' על המילים ועד 20 נק' לפוטנציאל ההפקתי של השיר. מקור.
Nataša Baranin, ראשת המשלחת המונטנגרית, דיברה בתכנית בוקר במדינה על האירוויזיון וציינה כי הקהל בבית יכריע מבין השירים שיעברו את הוועדה, מי ייצג את המדינה בתחרות. מקור.

malta מלטה
שערורייה באי! השבוע בתחרות ה-X Factor המלטי, אשר נבחר כפלטפורמה לבחירת נציג מלטה לאירוויזיון 2019, הגיע מתמודד בשם Matthew Grech לאודישן. בוידאו שלפני האודישן הוא התראיין וסיפר שבעבר ניהל אורח חיים הומוסקסואלי, אך כיום הוא "מצא את אלוהים" כדבריו. Grech גם חבר בארגון אנטי-להט"בי המארגן טיפולי המרה. הוא עבר את האודישן בהצלחה, בתמיכת 3 מתוך 4 השופטים, כולל Ira Losco. השופטים, שספגו מתקפה בפייסבוק על כך שהעבירו אותו את האודישן, הסבירו כי לא ראו את הראיון עמו טרם האודישן. הראיון ורשות השידור המלטית, ששידרה אותו, הרגיזו את הקהל, הממשלה, האופוזיציה וארגונים לא ממשלתיים. עקב כך, הורידה רשות השידור את קליפ האודישן מהאתר שלה. Grech דרש התנצלות מרשות השידור ומהממשלה, שביקשה ממנה להוריד את האודישן שלו מהאתר. (מקור, מקור).

serbia סרביה
מועד שליחת השירים הוארך עד ל-15/11. מקור.

czech_republic צ'כיה
בדומה ל-2018, גם עבור 2019 תערוך המדינה קדם מקומי, שיכלול צוות שיפוט בינלאומי והצבעה אינטרנטית. ממש כמו בעונה הקודמת, התחרות כולה תשודר באינטרנט ולא בטלוויזיה המקומית. התחרות תיערך בסוף ינואר ומספר המשתתפים ייחשף במהלך דצמבר. בניגוד לשנה שעברה, ניתן יהיה להצביע גם מחוץ לצ'כיה, כאשר הצבעה זו תאוגד לנקודת שיפוט אחת. מקור.
מועד שליחת השירים הסתיים. רשות השידור הצ'כית ČT קיבלה כמעט 300 שירים, כאשר למעלה מ-60 מהם מכותבים צ'כים.

croatia קרואטיה
אושר רשמית, הקדם המקומי, ה-Dora, חוזר!

sweden שבדיה
בראיון ל-OGAE שבדיה, חשפו Christer Björkman והמפיק Henric von Zweigbergk, כי ב-27/11 ייחשפו מתמודדי המלודיפסטיבלן. נכון לעכשיו 20 מתמודדים נבחרו ומחפשים אחר 8 מתמודדים נוספים.

לפי האתר HANT, הזמר והיוטיובר Ben Mitkus בדרכו למלודיפסטיבלן. מקור.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.