2020: נורבגיה – סיקור Melodi Grand Prix – טרום גמר 1

המסע של נורבגיה לרוטרדם מתחיל הערב. השנה הוחלט לחלק את הקדם המקומי, ה-Melodi Grand Prix ל-5 טרומי גמר וגמר. בכל טרום גמר יתחרו 4 שירים על מקום אחד בגמר. בנוסף לרביעייה, בכל טרום גמר יופיע אחד הפיינליסטים האוטמטיים. בסך הכל יש חמישה פיינליסטים אוטומטיים, כך שבגמר יתחרו 10 שירים.

טרום הגמר הראשון מוקדש לדרום נורבגיה. התחרות מתקיימת ב-H3 Arena בעיר Fornebu. המנחים הם Kåre Magnus Bergh, Ingrid Gjessing Linhave ו-Ronny Brede Aase. ניתן לצפות בשידור חי כאן או כאן.
הערב נפתח בציון ההישג של ההרכב KEiiNO באירוויזיון 2019, שלושת המנחים בקטע הומוריסטי קצר והערב מתחיל! ארבעת המתמודדים של הערב מוצגים על ידי המנחים ועולים לבמה לקול תשואות הקהל. אלו הם: Geirmund, Kim Rysstad, Lisa Børud ו-Raylee. הראשון שהוגרל להופיע הוא Geirmund והוא יתמודד מול Lisa Børud. מה שאומר ש-Kim Rysstad יתמודד מול Raylee. המנצחים בדו קרבות יתמודדו זה מול זה על מקום בגמר. התחרות מתחילה!

Geirmund – Come Alive – בסטודיו: המנון פופ חזק, שמזכיר את Imagine Dragons, במיוחד בפיזמון. השיר בנוי כלהיט אצטדיונים, עם השפעות של רוק, מוזיקה אלקטרונית ואפילו מוזיקת פולקלור. זה מעט גנרי מידי ואגרסיבי רוב הזמן. בין כותבי השיר Eric Lumiere, אשר כתב את ליטא 2019, שירים לקדמים בשווייץ ובבריטניה ו-Niklas Rosström אשר כתב שירים לקדמים בפינלנד. 3/5.
בהופעה החיה: Geirmund עומד על במה חשוכה, כאשר אלומות אושר מאירות אותו ואת שני המתופפים מאחוריו. הביצוע הקולי מאד טוב, הוא מציג קעקוע של צלב על זרועו כאשר הוא שר על הדם בורידיו. כולם לבושים שחורים ונראים קצת כמו נזירים. זה שיר נורא גנרי, שמנסה להיות המנוני בכל הכוח. יש עבודת תאורה ומצלמות אגרסיבית וההעמדה למעט זאת היא מינימליסטית. יפה ואסתטי על הבמה, אבל כשיר זה סתם.

Lisa Børud – Talking About Us – בסטודיו: אלקטרו-פופ קצבי, והשיר הכי מודרני ועכשווי מבין שירי טרום הגמר הנוכחי. השיר הושווה לשירה של Malou Prytz ממלודיפסטיבלן 2019. ההפקה מותאמת להופעה גדולה באולם והפיזמון מדבר וקצבי. זה רחוק מלהיות מסטרפיס, אבל זה נעים להאזנה ויכול להרים מסיבה. בין כותבי השיר Jimmy Jansson השבדי, שכתב הרבה מאד שירים למלודיפסטיבלן השבדי, Anderz Wrethov, מהכותבים של קפריסין 2018 ושבדיה 2019. גם Laurell Barker בין הכותבים, אחרי שעמדה בשנה שעברה מאחורי השירים של שווייץ, גרמניה ובריטניה וב-2018 מאחורי שווייץ. 3/5.
בהופעה החיה: הצבע השולט על הבמה הוא תכלת. היא לא מחזיקה את השיר כל כך ווקלית, אבל זה באבלגאם-פופ ממכר והרקדנים והרקדניות סביבה נותנים שואו ראוי ומבדר. לקראת סוף השיר היא מאבדת אוויר…

הגיע זמן תוצאות. Geirmund ו-Lisa Børud עולים לבמה. הקהל הצביע באינטרנט והחליט שלשלב הבא עולה….

Lisa Børud

לאחר רעיון עם אחד הפיינליסטים האוטומטיים, Sondrey. ממשיכים בדו קרב השני.

Kim Rysstad – Rainbow – בסטודיו: בלדת פופ, אשר מאבדת את דרכה בפיזמון והופכת למעין שיר ג'יימס בונד-wannabe. אם לא הייתי יודע, הייתי מנחש שמדובר בשיר ממזרח אירופה, רק עם זמר עם מבטא ממש טוב. הדרמה נראית כפויה והמלודיה סתמית למדי. בין כותבי השיר Knut Bjørnar Asphol, שכתב עם Rybak את נורבגיה 2018, כתב ל-Didrik Solli-Tangen ועוד. Rysstad עצמו גם בין הכותבים. 2/5.
בהופעה החיה:  הוא עומד על במה קטנה בחליפה כעורה עם ז'קט משי בצבע ירוק בקבוק עם עיטורי זהב. מאחוריו וילון זהוב. הוא נשמע לא טוב בפיזמון והמלווים נותנים את הנפח הווקלי. זה נשמע דרמטי שלא לצורך, עם שטיקים של הפקה על מנת להוסיף לדרמה. בסוף ההופעה הוא פוסע קדימה, כאשר מאחוריו זיקוקים. זה נורא קיטשי.

Raylee – Wild – בסטודיו: ריף הגיטרה בתחילת השיר העלה האשמות לגניבה ספרותית, אבל זה לא משהו שאי אפשר לשנות… מדובר בפופ-אפרו-פיוז'ן/Moombahton מאד מודרני ואפנתי. חובבים הישוו את השיר ל-"Fuego", "Replay", לשאקירה או "Mama" של Jonas Blue. אני דווקא מצאתי שזה נשמע מאד מאד כמו "Say My Name" של David Guetta, Bebe Rexha and J Balvin. אי אפשר להגיד שזה הדבר הכי מקורי, אבל זה מאד אפקטיבי, מופק לעייפה ונורא רוצה להיות להיט כשיהיה גדול. בין כותבי השיר Andreas "Stone" Johansson, שהיה מהכותבים של שבדיה 2019 ו- Anderz Wrethov ו-Laurell Barker, המוזכרים לעיל. 3/5.
בהופעה החיה: היא עומדת בלבוש מנצנץ וחושפני על רקע מה שנראה כמו שקיעה בסוואנה האפריקאית. שתי רקדניות מצטרפות אליה ואז שני רקדנים נוספים. זה מעדות ה-Fuego ודי ברור שזה היווה השראה לשיר, אבל זה מרים וכיפי. היא מבצעת את השיר טוב, קול מעט מתיילד. על הבמה זה עובד וההופעה נראית מקצועית. בפיזמון השני יוצאות להבות מהבמה. הם הביאו הופעה, שקורה בה משהו לכל אורך 3 הדקות וזה מאד אפקטיבי. אהיה מופתע אם זה לא יעפיל לגמר.

הגיע זמן תוצאות. Kim Rysstad ו-Raylee עולים לבמה. הקהל הצביע באינטרנט והחליט שלשלב הבא עולה….

Raylee

ועכשיו הפיינליסט האוטומטי הראשון עולה להופיע.

Sondrey – Take My Time – בסטודיו: הועלו השוואות ל-The Weeknd ואחרים בגזרת ה-RnB, דיסקו-Fאנק. הגרוב הסבנטיזי בשילוב הסינתיזיירים עובד יפה, אבל גם פה אין שיר שסובל ממקוריות יתר וממצה את עצמו מהר מאד. הפיזמון הזכיר לחובבים את שבדיה 2018. 3/5.
בהופעה החיה: Sondrey עומד על במה קטנה המוארת בניאון תכול. סביבו ארבעה רקדנים עם במות תואמות. כולם לבושים בחליפות אדומות, עם סטנדים מוארים בניאון תכול. בגשר השני, הם יורדים ופוסעים לקדמת הבמה. זה כיפי, גרובי, זורם. זה לא גאוני, אבל שיר חביב מאד והופעה מהוקצעת ומלאת סטייל.

להלן דירוגי לשירי הקדם, אחרי ההופעות החיות:

  1. Lisa Børud – Talking About Us
  2. Sondrey – Take My Time
  3. Raylee – Wild
  4. Geirmund – Come Alive
  5. Kim Rysstad – Rainbow

בהמשך סרטונים קצרים על הקדם הנורבגי מ-1997. זו השנה הראשונה שבה היה טלווטינג בקדם והרבה קולות לא נספרו עקב תקלות. Marianne E. Olsen, שסיימה חמישית, הייתה אמורה לסיים רביעית אם כל הקולות היו נספרים.
ממשיכים עם הסופר-גמר. תחילה מופיעה Lisa Børud ואחריה Raylee. בין ההופעות סרטון נוסף על ההיסטוריה של הקדם הנורבגי.

הגיע זמן תוצאות! הזמרת שעולה לגמר היא….

Raylee

בשבוע הבא טרום גמר שני עם 4 מתמודדים נוספים. בינתיים ניתן לצפות שוב בטרום גמר 1 כאן:

תגובה אחת הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.