2019: רוסיה – Sergey Lazarev מציג את שירו לאירוויזיון, "Scream"

רוסיה גאה להציג, Sergey Lazarev, טייק 2.

המבצע
על Sergey Lazarev כתבתי כאן, אך אחזור על הביוגרפיה: Sergey Lazarev נולד באפריל 1983, במוסקבה, רוסיה, אז ברה"מ. בגיל 6 החל לעסוק בהתעמלות אמנותית ולפני גיל 10 כבר שר ושיחק במסגרת ה-"Lokteus Children Choir". בגיל 14 זכה במספר פרסים והצטרף ללהקת הילדים Neposedi. בלהקה פגש את Vlad Topalov, אשר ביחד יהוו את הצמד Smash!! לזארב השתתף בפסטיבלים ותכניות טלוויזיה רבות ברוסיה עוד בילדותו, וב-1996 זכה בפסטיבל "בראבו" באיטליה. לזארב שקד גם על קריירת המשחק שלו, וסיים את לימודיו ב-Moscow's MKhAT Theatre School וב-MAAT.
בשנת 2000 הוקם צמד הפופ Smash!!, אשר צלע אחת שלו הייתה לזארב. הצמד זכה בפסטיבל Jūrmala ב-2002. ב-2003 יצא אלבום הבכורה שלהם וזכה להצלחה רבה ברוסיה ובמדינות אסיתיות רבות. ב-2004 הוציאו את אחד מלהיטיהם הגדולים, "Obsession", אשר זיכה אותם בפרסים רבים ברוסיה. כשבוע לאחר צאת האלבום השני, הצמד התפרק.
ב-2005 יצא לזארב בקריירת סולו. אלבום הבכורה שלו "Don't Be Fake" מכר למעלה מ-300,000 עותקים ברוסיה בלבד. ב-2006 זכה בפרס האמן החדש הטוב ביותר, ובמסגרת אחרת ניצח את דימה בילאן וזכה בפרס הזמר הטוב ביותר. ב-2007 שחרר את אלבומו השני. ב-2008 התמודד לראשונה בקדם אירוויזיון הרוסי עם השיר "The Flyer" וסיים במקום הרביעי. ב-2008 זכה בפרס MTV כאמן הטוב ביותר מטעם רוסיה. ב-2010 וב-2013 הוציא שני אלבומים נוספים. ב-2014 הסתבך בעקבות ראיון שבו אמר שעבורו יאלטה (הנמצאת בחצי האי קרים) היא עדיין אוקראינית, וזאת לאחר הפלישה הרוסית וכיבוש קרים באותה שנה. לאחר מכן התנצל על הראיון וטען כי דבריו הוצאו מהקשרם. הוא טען כי צוות חדשות אוקאיני ערך את הראיון כך שיתקבל רושם שהוא "אנטי רוסי".
ב-2016 נבחר לייצג את רוסיה באירוויזיון עם השיר "You Are the Only One". השיר התמודד באירוויזיון בשטוקהולם, הגיע למקום הראשון בטלווטינג, אך רק למקום החמישי בניקוד השופטים, ולבסוף סיים במקום השלישי הכללי.

השיר
"Scream" נכתב על ידי ה-Dream Team, הלא הם Philip Kirkorov ו-Dimitris Kontopoulos. שתי ההצלחות הגדולות שלהם בתחרות הם "Shady lady" של Ani Lorak מטעם אוקראינה ב-2008 ו-"Hold me" של Farid Mammadov מטעם אזרבייג'ן ב-2013. שני השירים סיימו במקום השני. בשנים האחרונות השירים שהם מביאים לתחרות לא נוחלים הצלחה: "This is Love" של Demy, שייצגה את יוון ב-2017, סיים במקום ה-19, לעומת זאת "X My Heart" של Aysel, שייצגה את אזרבייג'ן, לא העפיל לגמר האירוויזיון ב-2018. ב-2018 מולדובה שלחה את "My Lucky Day", שכתב קירקורוב ל-DoReDos, אשר סיימו במקום העשירי. Kirkorov עצמו ייצג את רוסיה ב-1995 עם השיר "Kolybelnaya dlya vulkana" וסיים במקום ה-17.
השיר תואר כפאוור בלאד, והוא אכן כזה. מדובר בשיר דרמטי מאד, בעל הפקה תזמורתית, ועיבוד קודר, שמזכיר מחזות זמר, קצת "פנטום האופרה", קצת "עלובי החיים". השיר מתחיל כבלדת פסנתר פשוטה, אך הגשר ממהר להגיע, ועמו מתגברים צלילי הפסנתר וגם צלילי תופים רועמים. הפיזמון, אשר נסמך על החזרה על כותרת השיר בלבד, מלווה בכינורות דרמטיים שמתווים את הכיוון המלודי של השיר ואת האווירה העצבנית משהו. בבית השני יש כבר הפקה אלקטרונית עדינה, שוב להגברת הדרמה. בפיזמון השני נכנסת להקת הליווי, המדמה להקת גרגוריאנית. 3 דקות שהולכות ומתגברות ואשר נבנו להשאיר את הקהל במתח תמידי. אני חייב לציין שזה הכל חוץ ממרגש. יש בשיר משהו מאד מכני, לא אותנטי. הוא מקיא עלייך את הרגשות שלו וזה מרגיש נורא מזויף, מאד מיושן וכמו משהו שנתפר לתחרות ועובד כדי לתת מקום להופעה מרשימה ויזואלית. זה הכל חוץ מאמנות אותנטית שיכולה לרגש.
השיר תואר כמשהו שנשמע כמו מתוך פסקול של סרט או של "משחקי הכס". ההקשר לתכנית האחרונה הוא אולי הדבר הקרוב ביותר למודרני שניתן לקשור לשיר הזה, שכן הוא כבד מאד ומנותק לחלוטין מכל מוזיקת מצעדים עכשווית. לרוסיה זה לא משנה, סרגיי הוא שם דבר ביבשת, במיוחד במזרח אירופה. המעריצים יצביעו לו בלי לשאול שאלות. ההפקה הבימתית תהיה לעילא ולעילא ותמשוך קולות של צופים שאינם ממעריציו. הכל יבוצע כדי למקסם את היכולת של השיר ושל רוסיה למשוך מצביעים. הבעיה, כמו ב-2016, תהיה עם השופטים. לפני 3 שנים סרגיי הגיע למקום הראשון בקהל, אך הפסיד עקב הצבעת השופטים שמיקמו אותו רק במקום החמישי. כדי לפתור את הסוגייה תפרו ה-Dream Team בעיני עצמם שיר שופטים, או לפחות מה שהם רואים כשיר שופטים. בלדה דרמטית וקודרת, כמו זה שניצחה אותם ב-2016, לדידם תדבר לשופטים יותר מאירוטראש נוצץ. הם צודקים חלקית, אך עדיין אני מתקשה לראות את השופטים ממערב אירופה נוהים אחר השיר. האם כוחם של השופטים ממזרח יספיק עבור התרחשות מוסקבה/סן פטרסבוג/קזאן/סוצ'י 2020? הסיפור של ג'מאלה תרם לזכייתה ב-2016, ואני חושב שזהו פרס שהם מפספסים. שוב, ההתמקדות היא במכניזם, מה שיכול להוביא למפלתם…
מילות השיר רומנטיות ועצובות, כמו שבלדה רוסית צריכה להיות. הדובר עוזב, כדי לא לתת לאהבותו לראותו בוכה. הוא רוצה שהיא תתמודד עם ההשלכות של הפרידה ותכאב כמוהו. הוא מתמוטט, מדמם ובוכה, אך לא יעשה זאת מולה. יש לו דמעות, אך הן לא זולגות, הן רוחשות בתוכו וצורחות. הוא מתעקש על לשמור על דמעותיו ולא לתת להם מענה, לפחות לא מולה. שאר המילים מלודרמטיות ולא ברור מדוע הוא מתעקש על להמשיך להופיע מולה, ולהצהיר על חוסר כוונתו לבכות? האם הוא לא יכול פשוט לעזוב כפי שהבטיח ולבכות לבדו? האלגוריה המתבקשת היא שסרגיי לא שר לאישה (!), אלא ליבשת אירופה, שהפנתה לו גב ב-2016 (או לפחות שופטיה). מסיבה זו הוא חייב לשוב ולהופיע לפנייה, ולהצהיר על הדמעות שנשארו אצלו עוד מ-2016 וצורחות מאחורי עיניו. תשחרר כפרה.
רוסיה תתמודד ב-16/05 בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2019 וצפויה להעפיל לגמר די בקלות. בגמר ככל הנראה השיר יסיים בטופ 5, עם טופ 2 מהקהל ולפחות טופ 10 מהשופטים. אני רוצה להאמין שזה לא יכול לזכות. אם זה יקרה, זה יקרה למרות השופטים. השיר ממוקם כעת במקום השני בסיכויי הזכייה לפי אתר ההימורים וויליאם היל, עם יחס דצימלי של 5.5.

מילות השיר, מתוך האתר genius.com

Scream

No, I can't stay here longer
You cannot make me cry
So, I will leave you to wonder
What will become of our lives

I’ll swallow hard, fall apart
Break and bleed but you won't see

Tears won't fall
While pride stands tall
Maybe they can’t be heard or seen
But tears aren't quiet things
They scream, they scream, oh
They scream, oh

Though my throat is on fire
My eyes will be liars
And they'll try to stay drier
Until you turn away

I'll swallow hard, fall apart
Break and bleed but you won't see

Tears will fall, I hear them all
They scream (Scream, they scream)
They scream, oh

Not so silent and innocent
Acid rain from your fingerprints
Echoes, rivers of loneliness
Hitting the walls of my heart

They scream, oh (Not so silent and innocent, acid rain from your fingerprints)
They scream, oh (Echoes, rivers of loneliness, hitting the walls of my heart)

הקליפ הרשמי של השיר:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.