2019: המדריך המהיר לחצי גמר 2

הערב, ה-16/05, ייערך חצי הגמר השני של אירוויזיון 2019. להלן המדריך המהיר, הזריז והמקוצר למי שמתכוון לצפות הערב בתחרות:

המיקום: אקספו תל אביב, תל אביב, ישראל.
מנחים: ארז טל, בר רפאלי, לוסי איוב ואסי עזר.
מה בתכנית הערב? 18 מדינות, מתוך 41 המדינות המתחרות השנה, יתמודדו הערב בחצי הגמר. בסוף הערב יוכרזו 10 המדינות אשר קיבלו את מספר הניקוד הרב ביותר, כאשר הצבעת הקהל בבית מהווה 50% מסך הניקוד. בנוסף, לכל מדינה צוות שופטים המונה 5 אנשים מתעשיית המוזיקה והבידור המקומית. הצבעת השופטים מהווה את 50% הנותרים מסך הניקוד.
מופע הפתיחה יכלול את ….
לאחר שכל 18 השירים המתמודדים יופיעו, להקת שלווה, מתמודדי הכוכב הבא לאירוויזיון, ישירו את "Million Dreams". בנוסף אליהם יופיעו יזהר כהן, קותימאן וליאור סושרד. שלושת השירים של איטליה, בריטניה וגרמניה, שממוקמים אוטומטית בגמר, יוצגו הערב.
מי מצביע הערב? המדינות המצביעות הן 18 המדינות המשתתפות הערב + איטליה, בריטניה וגרמניה, אשר מיקומן בגמר מובטח. שלוש המדינות הן חלק מ-5 המדינות המממנות של התחרות, ולכן מעפילות אוטומטית לגמר. כל המדינות המשתתפות הערב נקבעו על פי הגרלה. נערכה גם הגרלה לקביעת מי מהמעפילות האוטומטיות תצביע הערב.
קצת טריוויה: רוב השירים יבוצעו באנגלית, למעט שיר באלבנית. השיר הקרואטי כולל פיזמון בקרואטית, השיר הדני כולל שורות בצרפתית וגרמנית, השיר הנורבגיה כולל שורה חוזרת בסאמית צפונית. הערב יתחרו 9 זמרות, 7 זמרים ו-2 הרכבים.

המדינות המתמודדות (לפי סדר הופעתן)*:

סיכויי ההעפלה לגמר חושבו כממוצע היחס הדצימלי של 2 אתרי הימורים מובילים: William Hill ו-Paddy Power.

01. armenia ארמניה
מי? Srbuk, ילידת ירוואן, בירת ארמניה. הנציגה הראשונה של ארמניה שנולדה בארמניה העצמאית ולא בברה"מ. השתתפה ב-X Factor הארמני וסיימה במקום השני. השתתפה ב-The Voice האוקראיני וסיימה במקום הרביעי.
מהו השיר? "Walking Out" הוא פופ-RnB עם Soul והפקה אלקטרונית מושחזת. השיר נפתח בהפקת Soul עם צלילי מחיאות כפיים, צלילים אלקטרוניים ומהר מאד נכנס כלי מיתר שנותן לשיר את הטאץ' הקטן הארמני. הבאס כבד, מדגיש את המקצב של השיר.
סיכויי העפלה לגמר? כרגע ממוקמת במקום ה-9 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

02. ireland אירלנד
מי? Sarah McTernan, ילידת Scarriff, מחוז קלייר, אירלנד. בעלת השכלה מוזיקלית. סיימה במקום השלישי ב-The Voice האירי.
מהו השיר? "22" בנוי כפופ סינגר-סונגרייטרי בעל הפקה פשוטה, הכוללת כלים אקוסטיים ומעט כאלו חשמליים. המקצב של השיר פשוט ביותר. יש משהו בשיר מאד layed back ורגוע, אך גם משהו מאד לא קומפטטיבי.
סיכויי העפלה לגמר? כרגע ממוקמת במקום ה-18 והאחרון בסיכויים לההעפלה. השיר גם מוקם שני בסדר ההשמעה, מיקום שבאופן מסורתי ידוע כבעייתי מאד.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

03. moldova מולדובה
מי? Anna Odobescu, ילידת דובסרי, מולדובה. היא בוגרת האקדמיה למוזיקה, תיאטרון ואמנות פלסטית של קישינב.
מהו השיר? "Stay" הוא פאוור בלאד אגרסיבית, מיושנת ואירוויזיונית מאד. שיר בינוני עד רע, בלדה צעקנית ודרמטית, הלחן שבלוני וחובבני.
סיכויי העפלה לגמר? כרגע ממוקמת במקום ה-15 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

04. switzerland שווייץ
מי? Luca Hänni, יליד ברן, שווייץ. זכה בתחרות הריאליטי-שירה הגרמנית "‘Deutschland sucht den Superstar". הוא היה הלא-גרמני הראשון לזכות בתכנית. היה לשווייצרי הראשון מזה 52 שנים שכבש את המקום הראשון במצעד בגרמניה. בנוסף הוא גם דוגמן ומנחה.
מהו השיר? "She Got Me" הוא דאנס-פופ עם השפעות של מוזיקה שחורה ומוזיקה לטינית, עם דגש על רגאטון. הבתים והגשר הם יותר RnB, כאשר הפיזמון הוא יותר על הצד הרגאטוני. הדרופ אחרי הפיזמון הוא כבר טורקי או ערבי או מזרח תיכוני.
סיכויי העפלה לגמר? ממוקמות כעת במקום ה-5 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

05. latvia לטביה
מי? Carousel, הרכב מריגה, בירת לטביה, אשר היה צמד עד השנה, ונהפך לרביעייה.
מהו השיר? "That Night" הוא בעל צליל בלוגראסי-קאנטרי מובהק. השיר כולו נשען על צליל הגיטרה האקוסטית וקולה העדין של הסולנית. זה רחוק מלהיות מתוחכם, וקצת נשמע כמו מוזיקת רקע.
סיכויי העפלה לגמר? הלהקה ממוקמת במקום ה-17 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

06. romania רומניה
מי? Ester Peony, ילידת בוקרשט, בירת רומניה. התגוררה מספר שנים בקנדה. נחשבת לא מוכרת במולדתה.
מהו השיר? "On a Sunday" הוא בלדת פופ-בלוז חצי Lana Del Rey, השוואה שעשיתי קצת בכוח. הפקה צנועה והתוצאה היא שיר חביב מאד. עם זאת, השיר זוכה להעמדה אירוויזיונית קלישאתית למדי.
סיכויי העפלה לגמר? ממוקמת במקום ה-12 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

07. denmark דנמרק
מי? Leonora, ילידת Hellerup, דנמרק. היא מחליקה אמנותית והתחרתה באליפות העולם לנוער. זכתה עם אחיה במדליית זהב באליפות דנמרק להחלקה על הקרח. כילדה זכתה לבדה באליפות דנמרק בהחלקה על הקרח לילדים. עובדת כמאמנת של החלקה אמנותית וכוראוגרפית.
מהו השיר? "Love Is Forever" הוא מידטמפו סינגר-סונגרייטרי, על אף שלאונורה עצמה לא הייתה מעורבת בכתיבתו. פופ-פולק, המשלב משפטים בשפות שונות, כולל חלק נכבד בצרפתית. מחויך, אביבי וקליל, על רקע קולה מתקתק של הזמרת, אך גם מאד חנפני.
סיכויי העפלה לגמר? ממוקמת במקום ה-10 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

08. sweden שבדיה
מי? John Lundvik, יליד לונדון, בירת בריטניה, אשר אומץ על ידי משפחה שבדית. זמר, כותב ואצן לשעבר. נמנה בין כותבי השיר הבריטי לאירוויזיון השנה.
מהו השיר? "Too Late for Love" הוא פאוור-בלאד עם אלמנטים של Soul וגוספל.  השיר מתחיל כבלדת פסנתר שקטה ומתעצם לשיר גוספל אפטמפו בהמשך. ההפקה היא הכל מהכל. חוץ מגוספל אנחנו מקבלים גם הפקה אלקטרונית כבדה ודיסקואית
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-1 בסיכויי ההעפלה לגמר, לצד הולנד.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

09. austria אוסטריה
מי? PÆNDA, ילידת Deutschlandsberg, שטיריה, אוסטריה. בעלת השכלה מוזיקלית. מלמדת פיתוח קול בבית ספר למוזיקה Leobersdorf. השתתפה בתכנית הריאליטי-שירה הגרמנית Popstars.
מהו השיר? "Limits" הוא בלדת פופ אלקטרונית מינימליסטית. השיר מתחיל בקול הסופרן של הזמרת ובעיבוד שכמעט ולא נשמע. בגשר היא יורדת אוקטבה, רק כדי לעלות שוב בפיזמון, וזאת על רקע הפקה אלקטרונית-אמביינטית עדינה מאד, עם עיטורים בלבד.
סיכויי העפלה לגמר? ממוקמת במקום ה-13 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

10. croatia קרואטיה
מי? Roko, יליד Split, קרואטיה. בעל השכלה מוזיקלית. ב-2017 סיים במקום השני בריאליטי שירה מקומי. בדצמבר 2018 סיים במקום הראשון בריאליטי שירה אחר, תחת המנטור Jacques Houdek, אשר הלחין את שירו לתחרות.
מהו השיר? "The Dream" הוא קיטש שבלוני ומעייף. מדובר בשיר של שלושה אקורדים, שחוזר על עצמו בלופ, כולל בפיזמון.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-16 בסיכויי ההעפלה לגמר. לפי דעתי יעפיל לגמר למרות מה שאומרות הטבלאות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

11. malta מלטה
מי? Michela, ילידת גוזו, מלטה. זכתה ב-X Factor המלטי, אשר הפרס בו היה ייצוג המדינה באירוויזיון.
מהו השיר? "Chemeleon" הוא פופ RnB עם אפרו-פיוז'ן. הפקת השיר מדויקת, קצת מלפני שלוש שנים, אבל כזו שיכולה לעבוד. מריאצ'י מקסקיני, צלילים קאריביים, דרופ אלקטרוני עם בס כבד.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-6 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

12. lithuania ליטא
מי? Jurij Veklenko, יליד קלייפדה, ליטא. עובד בחברת IT (טכנולוגיית מידע).
מהו השיר? "Run with the Lions" הוא פופ-רוק המנוני ובעל מבנה מעט שבלוני וצפוי, אך כזה שעומד בזכות עצמו. הסגנון הוא OneRepublic לעניים.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-14 בסיכויי ההעפלה לגמר, אך מבין שירי חצי הגמר הראשון הוא ממוקם ראשון בסיכויי הזכייה בגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

13. russia רוסיה
מי? Sergey Lazarev, יליד מוסקבה, רוסיה. בעל קריירה מוזיקלית ענפה ונחשב לאחד מזמרי הפופ המצליחים ברוסיה כיום. ב-2016 ייצג את רוסיה באירוויזיון עם השיר "You Are the Only One". השיר הגיע למקום הראשון בטלווטינג, אך רק למקום החמישי בניקוד השופטים, ולבסוף סיים במקום השלישי הכללי.
מהו השיר? "Scream" הוא פאוור בלאד דרמטית מאד, בעלת הפקה תזמורתית, ועיבוד קודר, שמזכיר מחזות זמר. מתחיל כבלדת פסנתר פשוטה, אך הגשר ממהר להגיע, ועמו מתגברים צלילי הפסנתר וגם צלילי תופים רועמים. הפיזמון מלוווה בכינורות דרמטיים שמתווים את הכיוון המלודי של השיר ואת האווירה העצבנית משהו. בבית השני יש כבר הפקה אלקטרונית עדינה, שוב להגברת הדרמה. בפיזמון השני נכנסת להקת הליווי, המדמה להקת גרגוריאנית. 3 דקות שהולכות ומתגברות ואשר נבנו להשאיר את הקהל במתח תמידי.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-3 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

14. albania אלבניה
מי? Jonida Maliqi, ילידת טיראנה, בירת אלבניה. זמרת ומנחת טלוויזיה. שופטת ב-The Voice המקומי.
מהו השיר? "Ktheju tokës" הוא בלדה אתנית-ניו אייג'ית. השיר מתחיל בצלילי תופים רועמים ואחריהם נכנס קולה הצלול והמכשף של Jonida. על רקע צליל גס מאד, נכנס לופ אלקטרוני וקולה של הזמרת עולת בצעקה רמה. השיר בעל משמעות פוליטית מקומית.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם במקום ה-11 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

15. norway נורבגיה
מי? KEiiNO, שלישייה שהוקמה עבור הקדם המקומי. סופרגרופ מקומי הכולל את Fred Buljo, יליד Kautokeino, מוזיקאי וראפר סאמי, Alexandra Rotan, ילידת ילידת Råholt. זמרת פופ וכותבת שירים, ו-Tom Hugo, יליד קריסטיאנסנד, נורבגיה. זמר וכותב שירים.
מהו השיר? "Spirit in the Sky" הוא הימנון פופ-האוס אירופופי, אשר בבתים מצליח להישמע כמו Clean Bandit או The Chainsmokers, אבל בפיזמון חותך להמנוני הפופ-דאנס של הניינטיז.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-8 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

16. netherlands הולנד
מי? Duncan Laurence, יליד Spijkenisse, הולנד. זמר וכותב שירים. מורה לפיתוח קול ולכתיבת שירים.  השתתף ב-The Voice ההולנדי והגיע לשלב חצי הגמר בנבחרת של Ilse DeLange, נציגת הולנד 2014, אשר דחפה אותו להשתתף באירוויזיון. מאז נחשף השיר, הוא ניצב במקום הראשון בסיכויי הזכייה בתחרות.
מהו השיר? "Arcade" הוא בלדת Blue Eyed Soul, אשר מתחיל שקט עם עיבוד עדין ורק בפיזמון מקבל עיבוד אגרסיבי גוספלי. זה נשמע לפרקים כמו שיר נושא מודרני לסרט של ג'יימס בונד. לקראת סוף השיר הוא עולה לקרשנדו וקולו של Laurence נחנק מאמוציות. זו תצוגה אפקטיבית ביותר של מוזיקת פופ אמוציונלית.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-1 בסיכויי ההעפלה לגמר, לצד שבדיה, וכאמור במקום הראשון בסיכויי הזכייה בתחרות כולה במוצאי שבת.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

17. fyr_macedonia מקדוניה
מי? Tamara Todevska, ילידת סקופיה, יוגוסלביה, היום מקדוניה. זמרת משנות התשעים, עת הייתה ילדה. ייצגה את המדינה ב-2008 ולא הצליחה להעפיל לגמר.
מהו השיר? "Proud" הוא פאוור-בלאד, המתחיל בנגינת פסנתר, ובהמשך מקבל עיבוד תזמורתי. תמרה שרה בקול אמוציונלי ומנסה לתעל רגש באמצעות משחק בקולה העולה ויורד. בחלק האחרון של השיר נכנסים זמרי הליווי, שמנסים לתת בוסט לשיר.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-7 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

18. azerbaijan אזרבייג'ן
מי? Chingiz, יליד מוסקבה, רוסיה. עבר בגיל צעיר לגור באזרבייג'ן . זכה בתחרות האיידול המקומית. התמודד בתחרות The Voice האוקראינית.
מהו השיר? "Truth" הוא דאנס-פופ-האוס בעל צלילי אמביינט, הנפתח בצלילים אוריינטליים, או יותר נכון קישוטים, הנעלמים ככל שוייב המסיבה מתעצם.
סיכויי העפלה לגמר? השיר ממוקם כעת במקום ה-4 בסיכויי ההעפלה לגמר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.