2018: ארמניה – חצי גמר 2

ברוכים הבאים לקדם הארמני, ה-"Depi Evratesil" (לעבר האירוויזיון). ניתן לצפות בלייב ביוטיוב או באתר הטלוויזיה הארמנית. בניגוד לשנה שעברה, אז נערכה התחרות במתכונת ריאליטי-שירה א-לה "הכוכב הבא", השנה הדפי לובש צורה של קדם מסורתי.

לאחר שזעזעו את החובבים והדיחו את Tamar Kaprelian בחצי הגמר הראשון, עליו ניתן לקרוא כאן, הערב 10 שירים נוספים יתמודד על חמשת המקומות האחרונים בגמר.

האם הארמנים יכפרו על עוונם ויעבירו את שירי החובבים של Asmik Shiroyan ו-Sevak Khanagyan לגמר, או ידיחו אותם ויסתפקו בגמר נוראי? בקרוב נדע.

הערב מתחיל בהצגת כל המתמודדים.

Maria's Secret – Escape – בסקירת השירים, ערן כתב: "השיר נפתח בנגינת פסנתר וכינורות עצובים. בלדת פופ עם דמיון רב מידי ל-"Stitches" של שון מנדז. קטע הראפ מובן, כי היו צריכים למצוא מוזיקה מקורית למלא את החלקים הריקים בשיר… לא אוהב מקרים בוטים של שונות נמוכה בין שירים, זו הדרך העדינה ביותר שאני יכול לבטא את מה שאני חושב על השיר 1/5."
בהופעה, הבמה מאוד דרמטית, אפופת עשן ומריה עושה את חיקוי האמינטה הטוב ביותר שלה, שאינו מוצלח. היא מזייפת קשות בגבוהים. הראפ שלה מעניין, אבל לא מתאים ללוק הנסיכה שלה. השיר עצמו מעניין, אבל לא עם המבצעת הזו. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Arman Mesropyan – What You Hide – בסקירת השירים, ערן כתב: "ארמן גבר נאה, אודה ולא אבוש. זה שיר שלישי ברציפות שהכותב שלו הוא Vahram Yanikyan, ובכל פעם יצא לו משהו בינוני+. שוב, המילים גורמות לי להתכווץ בכיסא, המוזיקה לא מעניינת והכל, למעט ההפקה, נשמע מאד חובבני. בלדת פופ קדמית טיפוסית, עם עלייה זולה של חצי טון 2/5."
אני לא כל כך מתלהב מהמראה של ארמן כמו ערן. התלהבתי יותר מהייק בחצי הראשון, שלא צלח לגמר. ההופעה מאוד מתנ"סית עם רקדנית שמשחקת עם הצעיף שלה שמתפרס על כל הבמה וגם מסביב לצווארו של ארמן. ארמן שר עם הרבה רגש, אבל הוא לא זמר כזה טוב, אפעס. אני בטוח שהוא נפלא בערבי קריוקי, אבל לא לייצג מדינה באירוויזיון. השיר עצמו מאוד מיושן, סובייטי. שיר מספר שתיים קלאסי ולא יותר מהפסקת שירותים. 1/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Kamil Show – Puerto Rico – בסקירת השירים, ערן כתב: "עוד פייבוריט. מי היה מאמין שדראג קווין יהיה אחד המועמדים המובילים לניצחון בארמניה? אז קמיל מברבר את הבתים, בעוד זמרת קצת יותר טובה שרה את רוב השיר. לא מבין את זה עד הסוף, בלי קמיל מדובר בשיר פופ-לטיני סתמי וזול. ועם קמיל? זה נורא מנסה להיות וורקה סדוצ'קה, וזה מצליח להיות יותר Dustin The Turkey לצערם 2/5."
מאוד משעשע שדראג קווין בכלל מתמודד בקדם הארמני. נראה לי שיש כאן פינק-וושינג מהסוג שישראל המציאה באירוויזיון עוד ב-98, אבל אני מניח שהקהילה הגאה בארמניה צריכה להתחיל איפשהו, והומור זה תמיד כרטיס כניסה קלאסי למיינסטרים. בהופעה, הרבה קורה על הבמה. שתי רקדניות עם מחבתות. שלוש זמרות ליווי ששרות את השיר בפועל בזמן שקמיל מכין מדג'ה על כיריים ורודים ובעיקר "עושה שמח" עם שתי הרקדניות. זה מאוד "קיץ על החוף על החוף על הקיץ" מקלאב הוטל לוטרקי ארמניה. עם זאת, יחסית למה שעלה לגמר בחצי הראשון ומה שראינו עד כה, זה לא רע. 3/5

גרסת האולפן:

ההופעה החיה:

Suren Poghosyan – The Voice – בסקירת השירים, ערן כתב: "השיר נכתב על ידי שני כותבים, שמוכרים לנו מהניסיונות הבלתי פוסקים שלהם לשלוח שיר לאירוויזיון: Georgios Kalpakidis ו-Jonas Gladnikoff. זה בדיוק כמו שאתם מדמיינים; בלדת פופ חסרת זכות קיום, גנרית להחריד, בלתי זכירה, חסרת משמעות, למל"מית. שיר קדמים טיפוסי, שבעז"ה יישאר בקדם 2/5."
אחרי הפוגת ה"פוראח", אנחנו חוזרים לבלדות סטנדרטיות. שוב רקדניות שמשחקות עם חבל, הפעם כזה שנפרש למעין טלית. סורן שר עם הרבה כוונה ורגש בזמן שהרקדניות מפריעות לו. השיר עצמו נשמע כמו אלף שירי קדמים אחרים ואני מסכים עם ערן בגדול. עדיין, לאור מה שעלה בחצי הראשון, יש לו סיכוי טוב לעלות לגמר. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Amaliya Margaryan – Waiting for the Sun – בסקירת השירים, ערן כתב: "אחד מחביבי החובבים המוקדמים. בלדת העצמה טיפוסית, הרבה כינורות, דרמה ומה שאני מדמיין כפרצוף סובל שר. לא הבנתי את ההתלהבות. אולי זה מעיד על הרמה הכללית הנמוכה של הקדם הנוכחי. לשיר יש כל שטיקי ההפקה הידועים, כולל קטע אופראי וברייק אינטסרומנטלי דרמטי. תפור מידי לבימת התחרות 2/5."
בהופעה, אמליה מופיעה שוב על במה אפופת עשן, עם עיניים קשורות, משל היתה דוני מונטל, ושמלת כלה. השיר הוא בלדה דרמתית והקול העצמתי של אמליה משתלב יפה עם כל הדרמה.
לפני הפזמון האחרון, היא מורידה את הכיסוי. הקהל מתלהב מהביצוע הקולי. שוב שימוש בכנפיים א-לה קונצ'יטה פינת סרגיי לזאזרב. בינתיים, זה היה הכי טוב שראינו הערב, וזה לא אומר הרבה. 3/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

גיחה קצרה לגרין רום לראיין את המתמודדים שהופיעו, ובחזרה לשירים.

AlternatiV – Stare at Me – בסקירת השירים, ערן כתב: "לא הבנתי למה הם מוכנים "אלטרנטיב"? זה נשמע רגיל וסחי למדי. מידטמפו, סינגר-סונגרייטרי בינוני להחריד. נשמע כמו חבורה ששרה ומנגנת בגראג' של ההורים. אין כאן כלום, לא עניין, לא הפקה, לא מילים מעניינות, לא קצב, לא מלודיה משמעותית. רפטטיבי וסתמי 2/5."
בהופעה, הלהקה סתם נותנת הופעת באר. הקול של הסולן נעים מאוד, אבל השיר עצמו לא ממש קיים, לא זכיר, ולא מספיק דרמתי מצד אחד או כיפי מהצד השני. אולי זה מה שחושבים בארמניה שהוא "מודרני". זה לא. 2/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

TyoM – Follow the Ocean – בסקירת השירים, ערן כתב: "תיום מציג מבטא קשה ותלתלים קשים עוד יותר. על אף המראה ההיפסטרי שלו, הוא מגיש אתנו-פופ שאיבד את הרלבנטיות שלו ב-2005. הפקה של שקל וחצי, שיר שנכתב ברבע שעה ומילה לא הבנתי 2/5."
בהופעה, מסתבר שתיום לא ממש יודע לשיר. זה מאוד קצבי יחסית למה ששמענו הערב. יש כמה רקדני ליווי שמנסים לעשות חפלה, אבל זה לא עובר. זה מאוד מיושן ומאוד קלאב הוטל. 1/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Sevak Khanagyan – Qami – בסקירת השירים, ערן כתב: "עוד שיר שזכה לתשומת לב הוא השיר הזה. בלדת פופ מודרנית בארמנית מלאה. ההפקה מצוינת, לא עמוסה מידי. סבק שר ברגשנות מאופקת והמלודיה זורמת מאד. אני יכול לראות את זה על בימת האירוויזון, כי זה יכול לדבר להרבה אנשים. לקראת סוף השיר סבק פותח מבערים והשיר מקבל נופח דרמטי יותר. הייתי מעדיף שזה יישאר שיר קטן ופחות "אירוויזיוני" 3/5."
בהופעה, סבק לובש אפוד מגן שאולי אמור להגן עליו מפני יריות או לגרום לו להיראות חתיך. השיר הוא עוד בלדה, כפי ששמענו הערב, אבל עם נגיעות בלקניות. הוא שר יפה יחסית להערב, אבל אין ממש הופעה. כל ההופעה מתבססת על הכריזמה והקול של סבק. אמנם יש לו כריזמה וקול, אבל זו עדיין לא הופעת אירוויזיון. 3/5 

גרסת האולפן:

ההופעה:

Mariam Petrosyan – Fade – בסקירת השירים, ערן כתב: "בלדת פסנתר, אשר מאריים כתבה בעצמה. קול מלחשש וחרישי ומוזיקה עדינה, הפקה קטנה מבוססת כינורות ופסנתר. זה יפה, שקט ורגיש. הפזמון מקסים, המלודיה פריכה וסוחפת, זה קצת ניינטיזי או תחילת האלפיימיז ומזכיר לי את השנים המוקדמות של אנגון. יפה 3/5."
כבר ראינו שתי הופעות כאלה הערב, בלדה פשוטה מאוד על במה אפופת עשן עם דרמה וברקים. לאור ההשוואה, מרים יוצאת עם יה על התחתונה. זה משעמם וגם היא לא שרה היטב בגבוהים. אמנם היא נראית נהדר, אבל זו הבלדה שאני הייתי מעביר לגמר הערב. 1/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

Asmik Shiroyan – You & I – בסקירת השירים, ערן כתב: "אחד הפייבוריטים המוקדמים ומי שנמצאת כרגע ראש בראש עם תמר קרפליאן. אסמיק זכורה כמי שהשתתפה בריאליטי-השירה הארמני בשנה שעברה לבחירת הנציג לתחרות, אבל הודחה מוקדם מידי על ידי איווטה מוקיצ'יאן, באקט של ביצ'יות לא הוגנת. לשיר הפקה מעניינת וסאונד כללי מודרני, זה סופר קצבי, שיר שמושך לרחבות המועדונים. הפזמון מעט מוריד ומעט בסיסי ברמה המלודית, אבל בסך הכל מדובר בשיר הטוב עד כה. בין כותבי השיר Neil Ormandy, שכתב לג'יימס ארת'ור, ו-Marli Harwood, שכתבה ל-Kygo, כתבה את "It Hurts" לקדם השני ב-2014 ואף כתבה שיר לאלבומה של מירה עוואד 3/5."
בהופעה, אסמיק מופיעה עם חצאית כסופה על במה מוגבהת עם מדרגות. הקול שלה נשמע נהדר. מתלווה אליה רקדן עם מסכה כסופה שמנסה להרים את ההופעה מקלאב מרמת מתנ"ס, אבל ללא הצלחה יתרה. השיר עצמו כיפי מאוד, כתוב היטב ו"מרים", אבל אסמיק עדיין לא מבצעת אותו בצורה מושלמת. כרגע, יש לזה הרבה פוטנציאל, והייתי שמח לו זה היה נשלח לליסבון, אבל לאחר מה שקרה לתמר, לא אופתע אם היא תודח גם כן לפני הגמר. 4/5

גרסת האולפן:

ההופעה:

לפני התוצאות, אנחנו מקבלים סקירה של כל השירים של ארמניה באירוויזיון עד כה והופעה של אחת הזמרות שהתמודדה בקדם שנה שעברה וסיקור של הזכייה של ארטסוויק שנה שעברה בקדם. אז רואים את השירים (הנוראיים שכבר עלו לגמר).

והעולים לגמר הם –
Sevak Khanagyan – Qami
Amaliya Margaryan – Waiting for the Sun
Kamil Show – Puerto Rico
Mariam Petrosyan – Fade
Asmik Shiroyan – You & I

ניתן להשלים את כל המשדר מטה:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.