2020: ישראל – תכנית אודישנים 10, 11, 12 ו-13

השבוע שודרו שוב 4 תכניות, במהלכן הובטח לנו שהתחיל שבוע האודישנים האחרון. אז קצת אורך רוח… לצד הובלה קבועה בטבלאות הרייטינג, הייתה ל"כוכב" השבוע גם שבירת שיא עונתי. אך מעל כל אלו, האפיל ענן הקדם אירוויזיון 2021, מאחר והתבשרנו כי תאגיד השידור לא ימשיך עם התכנית כפלטפורמה לבחירת נציג ישראל באירוויזיון מעבר ל-2020. נחזור כעת לתכנית.

התכנית העשירית נפתחת באודישן של להקת התבלינים. להקה שהוקמה באילת ב-2002. גם הפעם בוחרת שירי לא להצביע עקב הכרות מוקדמת בינה לבין חברי הלהקה. הצבעת כל שופט עולה ל-10%. ההרכב בוחר לשיר שיר מקורי בשם "נמאס לי ממך". זה רוק'נ'רול מיושן, וזה לא יעבוד בשום צורה, למרות שהסולן כריזמטי ובעל קול משוגע. השופטים משווים אותו לירמי קפלן. כל השופטים נותנים כחול, למעט אסף, והם מסיימים עם 59%. המנחים מחליטים לתת להם "Save" והם עוברים לשלב הבא. לכולנו ברור, שהם לא יגיעו רחוק בתכנית הזו.

המתמודדת הבאה היא נועה פרג', בת 21 מבאר שבע. מופיעה באירועים. היא בוחרת לבצע את "Without You" בגרסת Mariah Carey. הביצוע מתחיל כביצוע קריוקי לכל דבר. די ברור שהיא זקוקה להכוונה. היא לא מושלמת ווקלית, אבל יש לה יכולות טכניות, שהיא לא יודעת מה לעשות איתן. עם אדום מסטטיק & קרן ומאסף, היא מסיימת עם 66%. שירי חושבת שזה היה מיושן, אבל היא מעריכה את היכולות שלה כזמרת. אסף חשב שזה היה מלא מאמץ.

המתמודד הבא הוא אלדד כהן, בן31. מדריך נוער בסיכון, במקור מנתיבות, חי ברמת גן. בראיון שלפני האודישן הוא מספר על החוויות שלו כמדריך. הוא בוחר לשיר את "כלום לא טעים" של קרן פלס. הוא פותח את השיר בסלסול. אני לא יכול לשמוע את הביצוע הזה מבלי להיות ציני. מי הציע לו לשיר את השיר הזה ולמה? אין מצב שהוא בחר לבצע את השיר הזה בעצמו. הרבה דמעות על כלום. הוא עובר לשלב הבא עם 78% ו-"כחול" מכל השופטים.

המתמודדים הבאים עברו לשלב הבא:

  1. אלדד כהן – 78%
  2. התבלינים – 59%

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

תכנית מס' 11 נפתחת באודישן של גאלה בראון. עלתה לארץ לפני 13 שנים. הופיעה בשיר "בננות" של סטטיק ובנאל. היא מבצעת את "Ain't Nobody" של Chaka Khan. יש לה הרבה סטייל וגרוב, אך מבחינה ווקלית ונוכחות היא לגמרי זמרת חתונות. היא מסיימת עם 75% ועולה לשלב הבא, ללא הצבעה של אסף וסטטיק ובנאל. אסף מרגיש שזה נשמע כמו מישהו שמזייף את המצויינות שלו.

המתמודד הבא הוא נווה מאמו, בן 17 מנתניה. הוא בוחר לבצע את "Hello" של Lionel Richie. זה ביצוע לא אחיד. יש לו קול מאנפף, ודי ברור שהוא היה צריך לשיר שיר אחר. עם "כחול" מקרן בלבד ו"אדומים" מכל השאר, הוא מסיים עם 51%. איתי חושב שהוא עוד בוסר. צודק.

המתמודדת הבא היא ליאורה יצחק, בת 45 מלוד. התפרסמה כששרה ב"חליפות" של הדג נחש. היא מבצעת את "מעלה מעלה" שיר מקורי וידוע שלה. אין שום סיבה שלא תעלה לשלב הבא. הביצוע נשמע כמו בסטודיו. כל השופטים מצביעים בעדה, למעט איתי, והיא מסיימת עם 74%.

המתמודדים הבאים עברו לשלב הבא:

  1. גאלה בראון – 75%
  2. ליאורה יצחק – 74%

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

תכנית מס' 12 מתחילה. רותם מכריזה על 40 מתמודדים שהרימו עד כה את המסך ועל שבוע אחרון של אודישנים. המתמודדת הראשונה היא חן הדר, בת 23 מאשקלון/כרכור. היא בוחרת לבצע את "Jelous" של Labrinth. השופטים עפים עליה, אבל הקול שלה מתיילד מעט. זה שיר מדהים, אבל הביצוע גנרי. עם "אדום" מאסף, ו-"כחול" משאר השופטים, היא מסיימת את האודישן עם 83% ועם מקום בשלב הבא. אסף טוען שהוא לא ראה נחישות בביצוע. אולי צודק.

המתמודד הבא הוא מיכאל צידון, זמר. בראיון המקדים הוא מספר כי התמודד לפני 7 שנים ב"אייל גולן קורא לך". עד היום לא הצליח להרים קריירה ואסי מדבר איתו על זה. הוא מפגין נחישות וכוח רצון. הוא בוחר לשיר את "חייאתי" של נסרין קדרי. מה שהכי ניכר, זה שכל השנים האלו על הבמה בציפייה לתהילה לא שחקו אותו. הוא שר עם הרבה רגש. הוא מעניין, גם אם עדיין לא לגמרי מלוטש, ואולי בגלל זה. יש לו פוטנציאל, אך הוא חייב הכוונה. בסוף השיר הוא פותח מבערים ומוכיח יכולות קוליות מדהימות. אסף לא מצביע, שאר השופטים מצביעים "כחול" והוא מסיים עם 72%.

המתמודדת הבאה היא עטרה אוריה, בת 23, זמרת. בוגרת רימון. אחרי הראיון האישי ומול השופטים, שבו היא חושפת כיצד עזבה את המשפחה הביולוגית שלה בגיל 13 ואומצה בגיל 19 אחרי שגרה ברחוב, מתחיל האודישן. היא בוחרת לשיר את "עכשיו או לעולם" של עידן חביב. שיר נורא. היא נשמעת לי כמו אפרת גוש, שירי ואיתי חושבים שהיא נשמעת כמו יובל דיין. היא מעבירה משהו אותנטי, אבל קולית הביצוע לא מדהים. כמה רחוק היא תוכל להגיע? נותרתי אחרי האודישן עם הרבה סימני שאלה. עם "כחול" מכל השופטים, למעט אסף שלא מצביע, היא מסיימת עם 73%. איתי חושב שזהי היה רגע נכון ואמיתי.

המתמודדת הבאה היא הילה וקנין, בת 28 מרמת גן. היא בוחרת לשיר את "רק איתך" של מורן מזור. שיר מתוך "הכלה מאיסטנבול". הדיקציה שלה קשה מאד והיא לא מדייקת. יכולה להיות זמרת ליווי. כל השופטים מצביעים "אדום" והיא מסיימת את האודישן עם 17%. אסף טוען שאין לה בגרות מוזיקלית.

המתמודדת הבאה היא דקלה מלכה, בת 29. זמרת הליווי של רותם כהן במשך שנתיים. רותם כהן מצטרף למנחים מאחורי הקלעים, עם חולצה פתוחה ומאמץ ניכר. דקלה מחליטה לבצע את "Stone Cold" של Demi Lovato. מזמן לא שמענו שיר באנגלית. היא יודעת להופיע מול מצלמה, היא נורא נכונה טכנית, אבל שם זה נגמר. זה יפה, אלגנטי, אבל לא מתחבר לי למשהו רגשי אמיתי. עם "אדום" מקרן ואסף, היא מסיימת עם 66%. קרן מסכימה כי מדובר בביצוע מאד טכני. המנחים מחליטים לתת לה "Save". דקלה עוברת לשלב הבא.

המתמודדים הבאים הם Wonder Years, הרכב של שלושה, שמנגנים ביחד מאז התיכון. רן דנקר מצטרף לשופטים מאחורי הקלעים במהלך לא ברור. הם בוחרים לבצע את "It Must Be Love" של Labi Siffre. זה ביצוע בלוגראס אמריקאנה. זה קצת שירה מסביב למדורה, למרות שהם הרמוניים ומאד likeable. אסף מצביע "אדום" והם עוברים לשלב הבא עם 77%. קרן משתפכת עליהם, עכשיו תראו איך היא מחליטה להעיף אותם בשלב הבא.

המתמודדת הבאה נשלפת מתוך הקהל על ידי אסי… בר פורמן, בת 16 ממגדל העמק. היא בוחרת לשיר את "Something's Got a Hold on Me" של Etta James. היא נשמעת מאד בוגרת לגילה, קצת ילדת פלא. עם זאת, היא מלאת ביטחון ומוכיחה קול מלא Soul. כן, יש שם הרבה טכניקה ומעט אמוציות, אבל זה נכון לשלב זה. עם "אדום" מאסף ואיתי היא מסיימת עם 78%. איתי חושב שזה היה צורח מידי, ושהיא צריכה למנן.

המתמודדים הבאים עברו לשלב הבא:

  1. חן הדר – 83%
  2. בר פורמן – 78%
  3. Wonder Years – 77%
  4. עטרה אוריה – 73%
  5. מיכאל צידון – 72%
  6. דקלה מלכה – 66%

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

תכנית 13 נפתחת באודישן של ההרצלים. הם טוענים ש"זה עוד לא היה באירוויזיון" שזה, שוב, לא נכון. אחד מחברי הלהקה, השתתף בעונה לפני שנתיים כחלק מהרכב אחר. הם מבצעים את "Soldi" של Mahmood. זו בחירה מאד חכמה של שיר, אבל אין ספק שהסגנון הזה מעצבן. הביצוע טוב, אבל הסגנון הזה הולך להישחק אחרי שתיים-שלוש הופעות שלהם בתכנית. כל השופטים, למעט אסף, מצביעים להם "כחול" והם עוברים לשלב הבא עם 77%. השופטים עפים עליהם בקטע אחר. אמדורסקי אומר שזה סטרייטי וסחי מידי, צודק.

המתמודד הבא הוא אורן אטינגר, בן 25, במקור מניו ג'רזי. מורה לאנגלית. הוא בוחר לשיר את "Crazy" של Gnarls Barkley. זה שיר ששחקו אותו עד דק. זה אכן ביצוע של ריאליטי-שירה. אני לא חושב שיש בביצוע משהו מובחן וזה מעט חנפני וצפוי. קרן חושבת שהוא שר ממקום עדין. הוא נותן עלייה של חצי טון בסוף השיר, שקונה את כולם. כל השופטים מצביעים בעדו והוא מסיים עם 85%. מה שכן, יש לו יכולות קוליות, הוא רק צריך להביא יותר אופי לבמה. סטטיק אוהב את זה שהוא מאופק, לדעתו.

המתמודדת הבאה היא יובל גז, בת 18 מבאר יעקב/ניר צבי. היא בוחרת לשיר את "Somewhere Over the Rainbow" של Judy Garland. הביצוע הוא Soul, אבל צעקני מאד. הקול שלה מאונפף וכל ההגשה מאד לא נעימה. גם המבטא לא חזק. היא לוחצת נורא חזק וזה גורם לה לזייף. קרן מצביעה "אדום", שאר השופטים, למעט שירי, מצביעים "כחול" והיא מסיימת עם 61%. קרן חושבת שזה נשמע כמו ילדה ששרה ולא כמו פרפורמרית. שירי חושבת שהיא נשמעת כאילו היא מחקה זמרות אחרות, ובכל זאת נותנת לה "כחול". היא מעלה אותה ל-69%, לא שזה מעלה אותה לשלב הבא…

המתמודד הבא הוא עדן שאבי, בן 25 מראשון לציון. סוכן רכב. מספר שהוא רוצה להיות הזמר המזרחי הראשון שיזכה באירוויזיון. הוא בוחר לשיר את "ממה את מפחדת" של אייל גולן ובניה ברבי. שירי חושבת שיש לו קול בריא. אני לא מת על השיר, אבל הוא מבצע אותו טוב. האם הקול שלו ייחודי? כנראה שלא. הוא גם לא פרפורמר מיוחד, אבל זה מספיק טוב ונכון לשלב זה. השופטים מצביעים בעדו, למעט אסף, והוא עובר לשלב הבא עם 72%. הקהל לא עף עליו. סטטיק חושב שיש לו קול מיוחד. אסף מחמיא לו, אבל טוען שהוא לא רואה את זה באירוויזיון. זה נשמע כמו התירוץ הקבוע כשהוא רוצה להוריד ולא יודע איך. האם מצפים ממנו להוריד והוא רק עונה על ציפיות של מישהו?

המתמודדת הבאה היא ליטל דוד, בת 30 מראש העין. אחרי קטע לא ברור, שבו מציקים לה על ה-ח' ו-ע'. היא בוחרת לשיר את "Jelous" של Labrinth. זה ביצוע מאד מיוחד, soulful מאד, למרות שהיא מזייפת פה ושם. בגבוהים יש לה קול צרוד ומעניין, אבל היא חייבת לבחור טוב יותר את השירים שלה וזה שיר קשה. הביצוע לא אחיד ולא בטוח שאפשר לכוון אותה. עם "כחול" מקרן ואיתי, היא מסיימת עם 46% בלבד. אסף חושב שהיא מגישה מצוינת, אך היו אי דיוקים. שירי מסכימה שזה לא היה מאוזן או אחיד. עם "Save" מאסי ורותם, היא עוברת לשלב הבא.

המתמודד הבא הוא ציון חורי, בן 36. שחקן מחזות זמר. הוא היה זמר ה-stand in באירוויזיון האחרון בהופעות של ישראל, ליטא וקרואטיה. הוא בוחר לבצע את "Hurricane" של מרינה מקסימיליאן. שיר מדהים. יש לו קול שמזכיר קצת את מרינה, או שהוא מנסה להישמע כמוה. שומעים שהוא ביצע את השיר מלא פעמים. שירי חושבת שהוא פרווה כזמר. אני לא לא מסכים איתה לגמרי… עם "אדום" מאסף, האודישן מסתיים עם 61%. שני שופטים מתלבטים. השופטים מתווכחים האם חסר לו רגש או טכניקה. לבסוף, כולם מצביעים "כחול" והוא מסיים עם 77%.

המתמודדת הבאה היא רותם אדרי טוחנר, בת 33 מיבנה. זמרת הליווי של איתי לוי ובעבר גם של עומר אדם. איתי לא מצביע בשל כך, וסטטיק ובן אל מתפצלים. רותם בוחרת לשיר מאש של "Djaja" של Aya Nakamura ו"מסיבה בחיפה" של ‫האולטראס, איתי לוי ודי ג'יי אילון מתנה. אם כבר מדברים כבר על טכני, זה מאד טכני. לא ברור מה המשמעות של השיר הזה מבחינתה, אבל זה משדר חוסר אותנטיות. עם "כחול" אחד מבנאל, היא מסיימת עם 47%. השופטים טוענים שזו הייתה בחירה מוזרה של שיר.

המתמודדים הבאים עברו לשלב הבא:

  1. אורן אטינגר – 85%
  2. ההרצלים – 77%
  3. ציון חורי – 77%
  4. עדן שאבי – 72%
  5. ליטל דוד – 46%

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.