2018: ישראל – תכנית אודישנים שביעית ושמינית

ממשיכים עם האודישנים, ומאחר והם ממשיכים כסדרם וללא התפתחות משמעותית, החלטתי לאחד את סיקור שתי התכניות לפוסט אחד. התכנית הארוכה, של יום ראשון, גרפה 19.3% רייטינג והיכתה שוק על ירך את "מהפכה במטבח" של רשת. התכנית המקוצרת, באופן מפתיע, ניצחה בקרב הרייטינג את "אבודים" של רשת, אחרי שהפסידה לה בשבוע שעבר. עם זאת, שתי התכניות סובלות מירידה קלה בנתוני הצפייה ("הכוכב" קיבלה 16.9% באותו הערב). טרם התכנית נודע לנו כי ליאת בנאי, שעברה את האודישן בשבוע שעבר, פרשה מן התחרות. הדבר נכתב בטור הרכילות של "ישראל היום" ובאותו בוקר נכתב פוסט על ידי "הכוכב הבא" כדי להוציא את העוקץ מהספויילר. הטיעון שלה היה בעייה בלוח הזמנים. האמת? אני לא קונה את זה; אין לה ממש קריירה עכשיו, וזה צריך לעמוד בראש מעייניה. מדוע התמודדה מלכתחילה? יש כאן יותר מידי חשיפות מבחינתה בתכניות ריאליטי ופחות מידי התמקדות בהחייאת הקריירה.

המתמודד הראשון להערב הוא אושר בחתה, בן 23 מקריית גת. יוצא להקת חיל האוויר. הוא בוחר לשיר את "תוכו רצוף אהבה" של ישי ריבו. קול פייטני מסלסל, יודע לשיר מאד טוב טכנית וגם לדעת לרגש. אושר בעל קול צלול עם צרידות מקסימה בקצוות. הוא לא כובש את הבמה, אבל בוודאי מספיק אפקטיבי בהופעה שלו לשלב הזה. עם כמה שיופים, הוא יכול להיות טוב מאד. הוא מסיים עם תמיכה מסיבית מהקהל ומהשופטים (למעט אסף) ועם 83%.

2.jpg

המתמודדת הבאה היא ליאור חן, בת 18.5 מנתניה. היא בוחרת לשיר את "אין לי אותך" של עדן בן זקן. לא שם את האצבע על מי היא מזכירה לי, אולי נופר סלמן. הקול שלה פחות מאנפף מזה של בן זקן. הבעיה היחידה שלה הוא חוסר היכולת שלה לזוז על הבמה ולמכור את השיר ויזואלית. היא מסיימת עם 88% ותמיכה מכל השופטים.

LIOR.jpg

המתמודד הבא הוא לידור עובדיה, בן 21 מקריית אתא. הוא בוחר לשיר את "איפה את" של נתן גושן. הקול לא מדויק, אבל הוא מפצה על כך באנרגיה גבוהה, אולי הוא בחר שיר לא נכון, אבל הביצוע נשמע קצת קריוקי לעומת הביצוע המאד רגשי של גושן. עם זיופים רבים לקראת סוף השיר ואדומים מכל השופטים, הוא מסיים את דרכו בתחרות עם 40%.

LIDOR

המתמודדים הבאים הם צמד: שי שרעבי, בן 33 מכספר סבא וגלעד צארום, בן 31 מהרצליה, המתקראים צמד היאמנז. הם בוחרים לשיר את "בלי להתכוון" של אייל גולן. שי נשמע כמי שמנסה להישמע כמו אייל גולן וגם מחקה אותו בשפת הגוף. גם לגלעד לא הקול הכי מקורי, אבל הם נשמעים טוב והרמוני ביחד. אפילו טוב מאד. הקהל די אוהב אותם, אך השופטים מתלבטים. הם מסיימים עם 78% וכחול מ-3 שופטים.

YAMAN

סמא ג'אבור, בת 17 מחיפה. המתמודדת הצעירה של הערב, היא בוחרת לשיר את "הללויה" של לאונרד כהן. הבחירה מעט קלישאתית וגם הביצוע מאד מאד בוסרי. עם זאת, קרן מציינת שהיא "נורא מיוחדת" וזו כנראה הפעם היחידה שאני מסכים או אסכים איתה. סמא מביאה איתה את אותה האנרגיה הבלאנש-ית שדיברתי עליה מלפני כמה פרקים. יש הרבה כריזמה ויכולת מוזיקלית, גם אם זה לא מתבטא באיזושהי ווקליות מדהימה. היא מסיימת עם 74% ועולה לשלב הבא. אני חושב שיש לי פייבוריטית.

SAMA.png

המתמודד הבא הוא בר גרוצקי, בן 25 מתל אביב/יבנה. אח של דנה גרוצקי, כתבת בגיא פינס, כך מסתבר… הוא בוחר לשיר את "פרפרים" של אורי בנאי. הביצוע קטן מידי, מזכיר הופעות רחוב לא מוצלחות ולא ממש כובשת. השיר נורא פשוט ולא דורש הפגנה של יכולת מיוחדת. הפה שלו מאד סגור כל הזמן והוא צריך להפסיק לחשוב על איך שהוא נראה במהלך האודישן ויותר על איך לבצע את השיר בצורה מיטבית. הוא מסיים את הערב עם 78%, ורק אסף שמצביע "אדום".

BAR.png

המתמודד הבא הוא רועי איבגי, בן 21 מטבריה. הוא בוחר לשיר את "רק מתגעגע" של אייל גולן. הקול מאנפף מידי לטעמי, קצת מנסה להישמע כמו אייל גולן, אבל לא לגמרי רע. הוא לא קנה אותי, מה גם שנראה שהוא מתמקד בצד הטכני ולא מבין עד הסוף על מה הוא שר. הוא מסיים עם 61% ולא עובר לשלב הבא, עם "כחול" רק מסטטיק ובן אל.

ROY

המתמודד האחרון להערב, הוא קשת בן זאב, בן 21 מחולון. קשת הוא הבן של ורדינה כהן (מה שעושה אותו האחיין של יזהר כהן). הוא בוחר לשיר את "Cold Water" של ג'סטין ביבר. אז אנחנו כבר יודעים מראיון שנתנה אימו לרדיו, שהוא לא התקבל לנבחרת…. הביצוע עצמו סביר בלבד, הוא מופיע עם המון ביטחון ויכולת תנועה וכריזמה, אבל קולית השיר הזה לא נמצא בשום מקום, גם האנרגיה מאד נמוכה. הוא מקבל "כחול" משום מה מכל השופטים ומסיים את הערב עם 75%.

KESHET.png

המתמודדים שעלו לשלב הבא:

  1. ליאור חן – 88%
  2. אושר בחתה – 83%
  3. צמד היאמנז – 78%
  4. בר גרוצקי – 78%
  5. קשת בן זאב – 75%
  6. סמא ג'אבור – 74%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

עוברים לפרק הקצר. המתמודד הראשון הוא האווי דנאו, בן 17 מתל אביב. כמובן שהוא הגיע לתכנית בעקבות סיפור אישי מרגש; הוא ואימו, שנולדה בפיליפינים, גרו וגרים בבית של הבוסית לשעבר שלה על מנת למנוע את גירושה בחזרה לפיליפינים. הוא בוחר לשיר את "Don't" של אד שירן. הוא שר טוב, קצת מאנפף, מאד מתרגש ולחוץ. ברגע שצריך לקלוע בתווים הגבוהים הוא פורח. הוא צריך לעבוד על ההופעה הבימתית שלו ולהיפטר מהבעת הפנים הלחוצה. מלבד הראל, כל השופטים מצביעים "כחול" והוא עובר לשלב הבא עם 81%.

HAWI

המתמודד הבא הוא עמית משה אורן, בן 20 מראשון לציון. הוא בוחר לשיר את "מבקש סליחה", שיר מקורי שכתב בעצמו. הוא חמוד מאד (שזה התואר הכי נורא שאפשר לתת לראפר), ויכול להיות מעניין, אם בתכנית רוצים למצוא את טונה או את נצ'י נצ' הבא. יש משהו מאד Raw במילים שלו, הוא לא ניסה לכתוב להיט, רק להקיא את הרגשות שלו וזה יוצא מאד אותנטי. כל השופטים תומכים והוא עולה לשלב הבא עם 75% (מה שאומר שהקהל לא השתגע).

AMIא

המתמודדת האחרונה להערב היא אור אברמוב, בת 19 ממושב ישע. סיפור הרקע הוא ההתקפות על עוטף עזה. היא שרה את השיר הכי יפה של אריק איינשטיין, "שיר של אחרי מלחמה". כבר זכתה אצלי בכמה נקודות. הביצוע יפה ונקי, הקול חם והיא שולטת בו. הבחירה בשיר מהסבנטיז מכריח אותה להוכיח את הרלבנטיות שלה בשיר יותר עדכני בהמשך. רק קרן וסטטיק ובן אל מצביעים "כחול" והיא מסיימת עם 51%. המנחים (כעת עם ארז טל, במקום רותם) מחליטים להשתמש בכפתור ה-Save ולהעבירה לשלב הבא.

OR.jpg

המתמודדים שעלו לשלב הבא:

  1. האווי דנאו – 81%
  2. עמית משה אורן – 75%
  3. אור אברמוב – 51%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.