2017: איטליה – תוצאות חצי הגמר וגמר פסטיבל סנרמו

חצי הגמר האיטלקי נקרא "הערב הרביעי". לא אלאה אתכם בפרטים על השירים וההופעות, שכן ראינו כבר את כולם, אך אתעכב על התוצאות המעניינות: 16 מצבעים עלו עם שיריהם לגמר התחרות, והם: Chiara, Clementino, Marco Masini, Alessio Bernabei, Michele Zarrillo, Elodie, Paola Turci, Bianca Atzei, Sergio Sylvestre, Samuel, Michele Bravi, Lodovica Comello, Ermal Meta, Francesco Gabbani, Fabrizio Moro ו-Fiorella Mannoia. מה שאומר שמהתחרות הודחו Ron, Al Bano, Gigi D'Alessio ו-Giusy Ferreri. בקטגוריית האמנים הצעירים ניצח Lele כצפוי. לא הייתי פוסל אותו כמועמד, כפי שב-2011 נבחר המנצח בקטגוריית הצעירים לייצג את המדינה באירוויזיון.

טרם הגמר, מבחינת סיכויי זכייה בתחרות Firoella Mannoia עמדה בראש, בהפרש עצום מהאחרים. אחריה Elodie הצעירה. לא הרחק מאחוריה Francesco Gabbani, שהיה סביבו באז גדול מאד עקב שיר המשעשע וההופעה המשעשעת אף יותר. רביעי ניצב Sergio Silvestre האמריקאי. כל השאר די הרחק מאחוריהם, למרות שאתר ההימורים BETFAIR XCHANGE מציין גם את Chiara כמועמדת שיכולה להפתיע. אך להזכירכם אין בהכרח קשר בין הזוכה בפסטיבל לבין נציג איטליה לאירוויזיון. הוא אמנם מקבל עדיפות, אך אם חברת התקליטים שלו לא מוכנה להרפתקאה הכלכלית שנראית האירוויזיון, יילכו בקלות על מתמודד אחר.

אז גמר פסטיבל סנרמו נקרא "הערב החמישי", ואני מודה ומתוודה שלא הייתה לי סבלנות או אורח רוח לצפות במשדר הארוך והמייגע הזה. עבור האיטלקים מדובר באירוע של ממש, הניצחון הוא לא חזות הכל. כל הטקס, ההדר, המורשת המפוארת של הסנרמו, זה משהו שהם מאד מכבדים, ולכן הם מושכים אותו, כדי להנות ממנו עוד קצת. באשר אליי, ובכן, יש לי קוצר רוח ישראלי טיפוסי.

תוצאות הסיבוב הראשון בגמר היו כדלקמן:

sanremo

כמו שניתן לראות פיורלה הפייבוריטית סיימה במקום הראשון גם בהצבעת חובבי המוזיקה וגם בהצבעת צוות השיפוט. זה היה מספיק עבורה על מנת להגיע למקום הראשון. אך מי שנהנה מתמיכת הקהל הוא פרנסיסקו גבאני, שסיים במקום הששני הכללי. Elodie סיימה רק במקום השמיני וכיארה רק במקום ה-14. לאחר מכן נערך סיבוב הצבעה שני ולהלן תוצאותיו:

sanremo1

צוות השיפוט המקצועי העביר את תמיכתו לארנל ושם את פיורלה רק במקום השלישי. חובבי המוזיקה נהגו הפוך. פרנסיסקו הגיע למקום השני אצל חובבי המוזיקה ובצוות השיפוט המקצועי, אך למקום הראשון בקהל ובגדול הם 44% מהצבעת הקהל, וזה הספיק לו על מנת לכבוש את המקום הראשון!

מעניין להשוות עם תוצאות חצי הגמר:

sanremo2

פיורלה הגיעה למקום הראשון בחצי הגמר כאשר במקום השני מישל בראווי. פרנסיסקו סיים רק במקום השלישי, מקום שני בקרב חובבי המוזיקה, אך רק מקום שלישי בקהל, וזה בלי להזכיר את צוות השיפוט שלא ממש התייחס אליו. אבל זה כבר היסטוריה

זמן קצר לאחר הגמר הוכרז כי פרנסיסקו גאני אכן יהיה נציג איטליה לאירוויזיון! בהצלחה!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.