2019: הולנד – Duncan Laurence הוא נציג המדינה לאירוויזיון

רשות השידור של הולנד, הכריזה ביום שני, כי הנציג שלה לאירוויזיון 2019 יהיה Duncan Laurence. המדינה שוב הלכה על בחירה פנימית ישירה בזמר, אך הפעם הזמר אנונימי יחסית. האם כישלון בתחרות יביא את המדינה לחשב מסלול מחדש? מי ששמע את השיר ציין כי הולנד תגיע גבוה השנה, האם מדובר באופטימיות מוקדמת ומוגזמת? וגם כיצד התנהגותו של נציג 2018 הביאה את הולנד לבחור בנציג הנוכחי?

המבצע
Duncan Laurence הוא Duncan de Moor. נולד ב-1994, ב-Spijkenisse, הולנד. מגיל 13 הוא החל לכתוב מילים לשיריו ומאוחר יותר ללהקתו The Slick and Suited ולאמנים אחרים. הלהקה הוקמה ב-2013 ב-Fontys School of the Arts ב-Tilburg, והופיעה בפסטיבל Eurosonic Noorderslag. ב-2017 Laurence סיים את לימודיו. מאז הוא נותן שיעורי פיתוח קול ומלמד כתיבת שירים, הוא משויך ל-Sony / ATV Music Publishing. ב-2014 השתתף ב-The Voice ההולנדי. הוא הצטרף לנבחרת של Ilse DeLange, נציגת הולנד לאירוויזיון 2014, והגיע לשלב חצי הגמר.

השמועה אומרת כי ברשות השידור ההולנדית היו כה מתוסכלים וכועסים מהתנהגותו של נציג 2018, Waylon, החל מבחירת השיר וכלה בעימותים עם עיתונאים, שהם ביקשו ללכת על אמן אנונימי יחסית, שיהיה בעל יחסים אישיים טובים יותר וקל לניהול. נמסר כי זה היה אחד השיקולים בבחירה של Laurence לנציג ההולנדי השנה. שיקול נוסף היה כנראה היכולת של רשות השידור להשפיע על בחירת השיר. גם Waylon ב-2018 וגם OGENE ב-2017 התעקשו לבחור את השיר בעצמם. ב-2018 זה התבטא בכישלון באירוויזיון, בעוד ב-2017 השיר שנבחר זכה להצלחה יחסית, אך הניסיון של רשות השידור לשנות את השיר לפני כן נתקבל בסירוב מצד OGENE, והראשונים הרגישו שהם מאבדים שליטה על הבחירה והתוצאה הסופית.

לפי שמועות, השיר שנבחר הוא בלדת רוק, אשר עלתה ליוטיוב בספטמבר, אך הוסרה לפני זמן קצר. נמסר כי השיר מושר בקול מיוחד וכי הוא מזכיר את הגרסה של Callum Scott ל-"Dancing On My Own" והסגנון של Annie Lennox ו-Haevn והשיר "Birds", שייצג את הולנד ב-2013. כמו כן, נמסר כי מי ששמע את השיר התלהב מאד וכי רשות השידור מאמינה שהשיר יגיע גבוה באירוויזיון בתל-אביב. אתר Genius פרסם כי שם השיר הוא "Closer to the Heart", אשר נכתב על ידי Duncan Laurence, Carlota van de Logt ו-Alex Vasi, אך לא התקבל לכך אישור מאף גורם.

הופעה של Duncan Laurence במסגרת הסטארטאפ Sofar:

בשנה שעברה, נציג הולנד Waylon עם השיר "Outlaw In ‘Em", העפיל לגמר וסיים בו במקום ה-18: