2021: נורבגיה – סיקור Melodi Grand Prix – שלב "ההזדמנות השנייה"

המסע הארוך של נורבגיה לרוטרדם לא נגמר. והערב משדר ארוך במיוחד, שלב "ההזדמנות השנייה", ה-Sistesjansen של ה-Melodi Grand Prix. חמישה עשר השירים, אשר לא העפילו לגמר, יתחרו על מקום בודד בגמר. בשידור נצפה בהופעות טרום הגמר של השירים, שכן עקב הקורונה העדיפו בטלוויזיה הנורבגית, ובמידה רבה של צדק, לא להביא את האמנים שוב לאולם.

כך נראים סיכויי השירים בשלב זה, לפי האתר eurovisionworld.com:

ODDS

התחרות מתקיימת ב-H3 Arena בעיר Fornebu. ניתן לצפות בשידור חי כאן. הערב נפתח בהצגת 15 המתמודדים של הערב, כולל ראיונות, אזרחים מן השורה שמבצעים את שיריהם, צילומי לייב שלהם לפלטפורמות של הרשתות החברתיות ועוד. המתמודדים הם: Beady Belle, Jorn, Stina Talling, Daniel Owen, Ketil Stokkan, Maria Solheim, Big Daddy Karsten, Dinaye, Ole Hartz, Landeveiens Helter, Marianne Petha & Mikkel Gaup, Royane, TuVeia, Ane.Fin ו-RIVER.
המנחים הם Ronny Brede Aase, Kåre Magnus Bergh  ו-Silje Nordnes. הם יושבים בחדר במשרדי הטלוויזיה הנורבגית, הרי מדובר בתחרות, שרובה הוקלטה מראש ואין אולם ואין קהל. ההופעה הראשונה להערב היא ההופעה המוקלטת של זוכה קדם 2020, "Attention" של Ulrikke Brandstorp.
התחרות מתחילה!

Beady Belle – Playing with Fire – בסטודיו: השיר נכתב על ידי שלושת חברי ההרכב, הפועלים יחדיו משנות התשעים. השיר מתחיל באזעקה מלחיצה. אחריה, צלילי Fאנק וביט א-לה בילי אייליש. הזמרת שרה ברגי'סטר נמוך ופורצת בפזמון האייטיזי המסונתז. זה מגניב, מאד עכשווי, עם מלודיה רזה, אבל לא רעה. שיר שמבוסס בעיקר על ההפקה האפנתית שלו. הכל יהיה תלוי בהופעה החיה, שכן זה יכול לסיים כמו שיר מלודיפסטיבלן נשכח מטרום גמר אי שם לפני 3 שנים. אני מנחש שמישהו מכותבי השיר שמע את "On Fire" של The Roop. בפיזמון האחרון יש עלייה של חצי טון. לא רע בכלל. 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: הסולנית לובשת חליפת ספורט שחורה. מאחוריה מראות מרובות, והיא משחקת איתן. ההופעה הווקלית טובה יותר והיא גם מצליחה להעביר אישיות ואופי בהופעה החיה. 4 רקדנים לבושים בשחור מצטרפים אליה ומוסיפים לאטיטוד של ההופעה. הכל מופק לעילא, למרות שהיא עצמה נטולת פאסון ולא ממש משדרת סטאר קווליטי.

זה מהשירים האהובים עליי בקדם כולו, אבל סיכוייה לקבל כרטיס לגמר קלושים.

Jorn – Faith Bloody Faith – בסטודיו: השיר נכתב בין היתר על ידי Åge Sten Nilsen, סולן WigWam, נציגי 2005, ועל ידי המבצע עצמו. מזמן לא היה לנו איזה להיט רוק טוב. כמו שציפיתי, זה שלאגר זול עם הפקה רוקיסטית. מאד אוהב את הגיטרה החשמלית, אבל משהו שם מתאמץ מאד לרקוד על שתי חתונות, לדבר אל הבייס הרוקיסטי ואל החובבים חובבי המלודיה הקליטה בו זמנית. בשלב כלשהו נכנס כלי נגינה פרסי… זה כבר לרקוד על 3 חתונות. סתמי ונשכח. 2/5.
על ההופעה החיה כתבתי: הופעה טיפוסית של רוקר מזדקן, לא שיש בזה משהו רע. ההופעה נפתחת בצמד מלוות, המניעות את ידיהן, ובהמשך תתופפנה על תופים. הלהקה לבשה במיטב הקלישאות הנורדיות. אש ואור שוטפים את הבמה. יש ל-Jorn קול גדול, אבל זה פשוט שיר רע וקלישאתי. בשלב כלשהו הוא רוכב על שטיח פרסי, כאשר הצלילים הפרסיים מעטרים את המעבר בין הפזמון לבית.

Jorn נחשב מהפייבוריטים לזכות לכרטיס לגמר, שייערך בשבת. אישית, אני חושב שמדובר בשיר חלש, אך גם כזה שזוכה להופעה ווקלית טובה.

Stina Talling – Elevate – בסטודיו: זה השיר הראשון שנחשף מהקדם. השיר מתחיל כמידטמפו גנרי מאד, ולצערי לא משתנה יותר מידי בהמשך. זה נשמע כמו עשרות שירים אחרים ששמעתי. יש הוק זכיר בגשר, אבל בגדול השיר לא מתרומם בשום שלב, לא מרשים, מאד מהונדס. 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: זהו השיר החביב על החובבים, והוא זוכה להופעה מאכזבת ביותר. Talling לבושה בלבן וזהב, קולה משתנק וסביבה רקדנים מקפצים, משל היינו באירוויזיון 2006. חלש ביותר ולא אפקטיבי כמו שזה היה אמור להיות. היא נראית מבוגרת מכפי גילה וההופעה קלישאתית ולא מספקת.

Talling היא הפייבוריטית לקחת את הכרטיס לגמר הערב. למען האמת, היא גם הייתה פייבוריטית לזכות בטרום הגמר שלה, אם אני זוכר נכון, אבל ההופעה שלה די חיבלה בסיכוי של זה לקרות. אני מקווה, שגם הפעם זה לא יקרה.

Ketil Stokkan – My Life is OK – בסטודיו: נציג 1986 ו-1990 חוזר! פופ-ג'אז מידטמפו, אשר מזכיר קצת את הסגנון של Amy Winehouse, או ספציפית את "Rehab". זה פחות שלאגריסטי ממה שציפיתי. הבתים קצת דלים מבחינת לחן, הליריקה פשוטה ומתמקדת בכך שכולנו מושלמים בצבע, בדת ובמין שלנו. הפזמון מעט יותר מלודי ומזכיר לנו שמדובר בפופ-סקנדניבי. עם זאת, השיר לא מתפתח יותר מידי. חביב, אבל שם זה נגמר. 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: Stokkan עולה בחליפה בצבע Royal Blue. הקול שלו לא מדהים, אפשר להבין שאחרי 30+ שנים לא יהיה לך את אותו הקול, אבל גם הכריזמה הבימתית נעלמה ואין זכר לזמר שאנו זוכרים מ-1986 ומ-1990. זה נראה יותר כמו הופעת קריוקי. לצידו שלוש זמרות ליווי בשמלות מיני אדומות עשויות פאייטים וסקספוני דמה. הופעה חלשה מאד. 2/5.

הוא נמצא במקום האחרון בסיכויי ההעפלה לגמר, ולא בכדי. עם אחד השירים החלשים בליינאפ היום ובקדם הנורבגי כולו, נציג 1986 ו-1990 ככל הנראה יסיים את דרכו בתחרות הערב.

Maria Solheim – Nordlyset – בסטודיו: בלדה סקנדינבית טיפוסית, המושרת בקולה העדין והנוגה של Solheim. הצליל הוא אקוסטי וחם ומכניס אותך לאווירת החורף הנורבגי המושלג. זה מקסים, גם אם מאד צפוי. זה השיר היחיד בנורבגית בטרום הגמר הנוכחי, מה שעשוי לשחק לטובתו. אני חושב שיש לזה סיכוי לא מבוטל להעפיל לגמר, וזה גם השיר הראוי ביותר בעיני להגיע לשם מבין שירי הערב. 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: Solheim מתילה את ההופעה בישיבה על משהו שנרה כמו באר. התפאורה מוחזרה לפי דעתי מהקדם של השנה שעברה, ומדמה יער, כאשר הזמרת אמורה להיות פייה, אני מניח. היא לבושה באאוטפיט ירוק-בקבוק. הבמה אפופת עשן. לצערי זה לא עובר מסך. השיר חמוד מאז, אבל הכריזמה שלה לא סוחבת, ולא אתפלא אם רבים מהצופים ישתעממו מזה. בחלק האחרון של השיר, היער הופך לים וסביבה יש מדוזות…

ל-Solheim יש את אחד השירים בקדם כולו, אך בגרסת סטודיו. בלייב השיר זוכה לתפאורה מצועצעת וצפויה למדי. אני מניח שגם היא לא מאיימת על הפייבוריטים הערב.

 Daniel Owen – Psycho – בסטודיו: פופ-RnB, המושר בקולו החם של Owen. זה מאד Justin Bieber פינת להקת בנים מסוף הניינטיז. הפזמון מאד קליט, אך רפטטיבי. ההופעה החיה תדרוש כוראוגרפיה ורקדנים על מנת להרים את השיר. זה לא פורץ דרך, אבל זה מגניב ומופק ברמה גבוהה. לא רואה את זה מגיע לרוטרדם, אבל זה חמוד מאד. 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: Owen עולה בחליפה חומה משעממת ונעליים לבנות. עמו שתי רקדנים ושתי רקדניות. הוא מתחיל חלש, אבל צובר ביטחון ככל שהשיר מתקדם. הכוראוגרפיה המושחזת מרימה את הפזמון, כמו גם ההפקה העדכנית. הוא לא הפרפורמר הכי מדהים שייצא לכם לראות, אבל זה בהחלט עובר…

אז את דו הרבה שלו הוא צלח בקלות, אבל לא זכה בדו הקרב הקובע. אם הנורבגים יחליטו ללכת על פופ ניינטיזי קליט, זה השיר שלהם, אבל בליינאפ כה מגוון, לא בטוח שיש לו סיכויים רבים. מה שכן, השיר נתקע לך בראש.

Dinaye – Own Yourself – בסטודיו: פופ קדם-ניינטיזי קליט מאד. הבתים נשמעים כמו "Express Yourself" של Madonna. הפזמון כבר מזכיר את "What's The Pressure?" של Laura Tesoro. השיר נכתב על ידי Christian Ingebrigtsen, חבר להקת A1 לשעבר, שגם היה מכותבי השיר הנורבגי לאירוויזיון 2020, "Attention", של Ulrikke Brandstorp, היה מכותבי "Perfect Villain" של Zulte, שסיים במקום השני בקדם הפיני ב-2017, וכתב שירים נוספים לקדם הנורבגי לאורך השנים. שמח, קליל, Fאנקי, קצת פרווה ולא הכי מקורי, אבל לא רע בכלל. הפיזמון האחרון מעלה את הדרמה, אבל אני לא יכול להתגבר על כמה שהעיבוד של החצוצרות נשמע כמו השיר של Tesoro. חבל. 2/5.
על ההופעה החיה כתבתי: Dinaye עולה עם אאוטפיט אדום וצוות שלם של רקדנים. אני לא מסוגל להתגבר על כמה השיר הזה נשמע כמו תרכובת של השירים הנ"ל. שום דבר כאן לא מקורי. היא עושה לי רושם של קצת לחוצה, אולי זה היעדר כריזמה. היא שרה סביר, אך מאבדת אוויר בשלב מסוים, אולי כי היא משקיעה יותר בלדייק בכוראוגרפיה.

מקווה שהריפאוף הזה מ-Lady Gaga לא ייראה את אור היום.

Ole Hartz – Vi er Norge – בסטודיו: השיר מתחיל בנגינת כינור, באווירה קלטית. שירתו של Hartz בבית מזכירה לנו, שאנחנו מתעסקים כאן בפולק סקנדינבי. הפזמון הוא כבר שלאגר-דנסבנד זול למדי, שיר שיכורים וחתונות. זה פחות גרוע ממה שחשבתי, אבל עדיין לחלוטין לא הטעם שלי. הבתים הם החלק החזק בשיר, יש בהם איזו אווירה אפלה, שבאה בניגוד לשיר השיכורים שמתפתח בהמשך. 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: ההופעה נראית כמו קלישאה על קלישאה. Hartz והרקדנים לבושים במן טייק מודרני על תלבושות מסורתיות בשחור ולבן. הבמה אפופת עשן, אשר נעלם בפזמון. הרקדנים תופסים את כל תשומת הלב, ו-Hartz עושה רושם חובבני למדי. אם השיר הקודם הצליח לסדר שיר מבולגן בהופעה חלקלקה, השיר הזה מתבלגן עוד יותר בהופעה ממה שהיה מלכתחילה. הוא לא זמר או פרפורמר מרשים. השיר מסתיים בפריטכניקה מיותרת.

חייב לציין כי המשדר ארוך ובלתי נסבל. מדוע כל השירים שלא העפילו משתתפים בתחרות? לא היה נכון יותר להביא רק את חמשת השירים, שסיימו במקום השני בכל טרום גמר? ועוד משהו, למה אני צריך לראות שוב את הגלויות המשמימות? זה לא שצריך להכין את הבמה להופעות, אנחנו צופים הרי בהקלטות שלהן… בכל מקרה, השיר של Hartz הוא הדנסבנד התורן של הקדם הזה, וצריך להיות שיכור כדי להצביע לו לדעתי.

Big Daddy Karsten – Smile – בסטודיו: הבתים הם ראפ קריבי קייצי ושמח, הפזמון הוא כבר המנון מידטמפו-פופ בהפקת Bras-פופ, שהייתה עדכנית לפני שלוש שנים בערך. השיר עצמו הוא המנון להט"בי, שמנסה לרקוד על כמה חתונות במקביל. זו יכולה להיות ההפתעה של הערב עם ההופעה הנכונה, אבל הפזמון קצת חלש לי, גם אם חביב.
על ההופעה החיה כתבתי: Karsten עולה באוברול ורוד גדול עם קפוצ'ון תואם עם אזני דוב. מאחוריו צבעי דגל הגאווה ו-4 רקדנים בוייב הומואי, שלא ניתן לטעות בו. הופעה כיפית וצבעונית, אבל ציפיתי שהוא יהיה עם יותר אנרגיה, והוא בקושי זז. את הכריזמה שהוא לא נותן לנו, מנסים לתת לנו הרקדנים. קצת מאכזב. לקראת סוף השיר – קונפטי.

Landeveiens Helter – Alt det der – – בסטודיו: השיר היחיד בנורבגית בטרום הגמר הזה. מדובר במידטמפו אמצע הדרך, למלמ"י ואייטיזי. זה כנראה השיר החלש של טרום הגמר ולא בעל סיכויים רבים לצלוח את דו הקרב הראשון. דוברי נורבגית אף מציינים כי המילים בנורבגיות קרינג'יות. המלודיה לא מעניינת יותר מידי, ממוחזרת ועייפה. 2/5.
בהופעה החיה: הרביעייה עולה באאוטפיטים כעורים, בחום, אפור ושחור. הם מקפצים על הבמה הערומה. אין שום תפאורה על הבמה, שקל הם לא השקיעו. פתאום לצמד שזה עתה הופיע יש סיכוי להעפיל לשלב הבא…. מעבר לכך ההרמוניות הקוליות שלהם לוקות בחסר, והשיר כולו הוא משהו שאבד עליו הכלח. הכל נורא חובבני, כולל הריקוד המטופש שלהם בפזמון, והפירוטכניקה העלובה.

נורא. השיר הגרוע של הקדם כולו. קרינג'י, בלתי שמיע ולא ראוי לצפייה.

Royane – Circus – בסטודיו: הקאבר של הסינגל הזכיר לי את הסינגל של Britney Spears בעל אותו השם. השיר הזה מנסה להיות השיר המגניב של הערב, למרות שהוא לא הולך עד הסוף. פופ-RnB לא הכי עדכני, שהזכיר לי שירים מלפני 15 שירים. ההפקה קצת מבולגנת. היה ניתן לקחת את אפנת האפרוביטס מלפני כמה שנים וליצור משהו קצת יותר עכשווי. ועדיין, זה מהשירים היותר טובים של הערב. 3/5.
בהופעה החיה: Royane עולה בפיאה בלונדינית ויושבת מול כדור בדולח כמגדת עתידות. הרקדניות סביבה מורידות לה את השל וחושפות מחוך עם ז'קט של ring master. כל הבמה מעוצבת כזירת קרקס, כולל הרקדנים, שנראים כמשתתפיו. זה הגילטי פלז'ר של הערב, ובטח יהפוך לחביב חובבים קטן. זה כנראה הכי מגניב שהיה לנו הערב.

אני מאד מחבב את זה. הופעה קרקסית וקצת צומית. מקווה שנראה אותה גם בקדם 2022.

Marianne Petha & Mikkel Gaup – Pages – בסטודיו: פופ חלש עם Joik בפזמון, כמה מקורי. נדמה כי השיר נתפר סביב קריאות ה-Joik, כי לבדו הוא לא מצליח לעמוד. Petha נשמעת כמו זמרת לא מעניינת במיוחד, והשיר כולו לא הולך לשום מקום. ה-C Part כבר נותן דרמה אירוויזיונית ובפזמון האחרון יש מודולציה שמנסה למכור את השיר, אבל השיר נשמע לי כמו one note ושטוח מאד מבחינה מוזיקלית. 2/5.
בהופעה החיה: ההופעה צפויה, עם במה אפופת עשן, חליפת מכנסיים לבנה נוצצת ל-Petha ולבוש מסורתי ל-Gaup. ה-Joik שלו נשמע מוקלט. השיר מנסה לשדר משהו מיסטי, אבל לדעתי מצליח להיות Keiino לעניים. משהו שם לא אפוי עד הסוף. אף אחד מהם לא מרשים מבחינת נוכחות בימתית.

אחד השירים החלשים בליינאפ, שלהפתעתי נמצאים בטופ 5 בסיכויי ההעפלה לשלב הבא. הם ירוויחו כמה קולות בזכות סדר ההשמעה הערב, שעובד לטובתם, אבל זה חסר השראה, ואני מסרב להאמין שייקח מקום בגמר לשיר אחר שראוי לכך.

אחד מהשירים הטובים הערב, שמאבד מכוח המשיכה שלו אודות להופעה חסרת אנרגיה. הוא מקום שלישי בסיכויי הזכייה הערב, אבל אני חושב שזה stretch.

Ane.Fin – Walking in My Sleep – שם הבמה של Ane Caroline Finstad. היא בין כותבי השיר, לצד Niklas Rosström, אשר כתב בעבר לקדמים הפיניים. בשנה שעברה היה בין כותבי "Come Alive" של Geirmund בקדם הנורבגי.
בסטודיו: להיט אלקטרו-האוס עכשווי עם אלמנטיים אורבניים ברורים והשפעות משנות התשעים. זה קצת קר, אולי בגלל ההפקה המלוטשת והמתכתית, שעומדת בניגוד לצליל ה-Soul החם. זה טוב, מיידי מאד, קליט, אבל לא יעבור בלי הופעה מדויקת. אני לא רואה את הקהל הנורבגי מצביע לזה בהמוניו, למרות שזה מהשירים היותר טובים השנה בליינאפ הנורבגי. 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: היא עולה בז'קט חום גדול ומכנסיים חומים. מתחת לז'קט יש לה עליונית לבנה. המצלמה מתקמדת בעיקר בגב שלה, מה שכנראה לא תורם לרושם שהיא עושה. ההופעה אסתטית, טובה, מאד Janet Jacksonאית. היא לבדה על הבמה, שזה צעד אמיץ. בגדול, בחרו לקחת את ההופעה הזו למקום אורבני ומאד raw, ואני לא בטוח שזה עובד לטובתה.

אחד השירים הטובים, יש בו משהו layed back ולא קומפטטיבי מספיק, ולכן אני לא מאמין שיש לו איזשהו סיכוי לקבל מקום בגמר. אולי אם הייתה הצבעת שופטים, אך זה לא המצב לצערי.

TuVeia  – Bli med meg på gar’n – שלישיית ראפ הכוללת את החברים Roar Galaaen Bredalslien, Kristian Galaaen Bredalslien  ו- Bendik Johnsen. החברים הם בין כותבי השיר.
בסטודיו: "בוא לחווה שלי". שיר פופ-שלאגר-ראפ לבן ומשעשע, שיכול לבוא רק מסקנדינביה. בין חלקי הראפ החלביים, נשמעים קרקורי תרנגולים, ובמעברים כינור כפרי. זה משועשע וחמוד מאד, כנראה הפייבוריט שלי בטרום גמר זה. זה נשמע כמו הגרסה הכפרית של Sean Banan. אני מצפה לראות ערימות חציר ובעלי חיים על הבמה הערב… 3/5.
על ההופעה החיה כתבתי: החברים עולים עם חליפות ירוקות, כאשר מאחוריהם וידאוארט המדמה חווה עם חיות משק ורקדניות מקפצות. יש גם כנרת אחת. זה כל כך חמוד ומשעשע, שהלוואי וזה יעלה לגמר, אבל די ברור לי שאין סיכוי. הבנים לא הכי יודעים מה לעשות על הבמה.

איזה שיר כיפי. זה לחלוטין השיר המועדף עליי הערב וכנראה בקדם כולו. אם לנורבגים יש חוש הומור, הם יצביעו לזה.

River – Coming Home – צמד הכולל את Lennart Karlsen ו-Thomas Heiland. שניהם בין כותבי השיר. Heiland נשוי לבתו של Karlsen. חבר הצמד Heiland היה בעבר בצמד Cir.Cuz, אשר התמודד בקדם 2014.
בסטודיו: מתחיל כבלדה וממשיך כשיר העצמה קצבי. פופ-קאנטרי, שנשמע כמו "Hey Brother" של Avicii, ובכך קצת איחר את הרכבת באיזה 6 שנים. היו גם שהשוו את השיר ל-"Storm" של Victor Crone. הביצוע של הסולן כריזמטי והצליל של השיר תופס אותך, בעיקר ומדובר בצליל כל כך מוכר וקצת ממוחזר. זה יהיה קרב קשה ביניהם לבין Imerika. 2/5.
על ההופעה החיה כתבתי: הצבע השולט בהופעה הוא שחור, עם קישוטים שונים. זה אלגנטי מאד, אבל השיר מאד מוכר ולא מקורי… הופעה פשוטה, נקייה, ולצערי אפקטיבית. על רצפת הלד משודר כביש והצבע הזהוב מקשט את הבמה.

אם הנורבגים ייכלו על קלישאה, שמקומה אי שם ב-2014-2015, אז זה השיר המושלם והדלוח למשימה, אבל אני סומך עליהם שיעשו בחירה קצת יותר חכמה.

להלן דירוגי לשירי הערב, אחרי ההופעות החיות:

  1. TuVeia  – Bli med meg på gar’n
  2. Beady Belle – Playing with Fire
  3. Ane.Fin – Walking in My Sleep
  4. Big Daddy Karsten – Smile
  5. Maria Solheim – Nordlyset
  6. Royane – Circus
  7.  Daniel Owen – Psycho
  8. Ole Hartz – Vi er Norge
  9. Stina Talling – Elevate
  10. River – Coming Home
  11. Jorn – Faith Bloody Faith
  12. Ketil Stokkan – My Life is O
  13. Marianne Petha & Mikkel Gaup – Pages
  14. Dinaye – Own Yourself
  15. Landeveiens Helter – Alt det der

הגיע זמן תוצאות! מי שעולה/ים לגמר הם/היא…

Jorn

טוב, זה היה די ברור. חבל. ביום שבת גמר ה-Melodi Grand Prix, ובו נדע מי ייצג את נורבגיה באירוויזיון 2021. בינתיים ניתן לצפות שוב בשלב "ההזדמנות השנייה" כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.