2021: אסטוניה – סיקור ה-Eesti Laul – חצי גמר 2

היישר מ-Saku Suurhall, בטאלין, אסטוניה, זהו חצי הגמר השני של הקדם האסטוני, ה-Eesti Laul. גם הערב 12 שירים יתמודדו בחצי הגמר. אל הגמר יעפילו 6 שירים, אשר יצטרפו ל-6 השירים שהעפילו מחצי הגמר הראשון. התוצאה תיקבע על פי הצבעת הקהל והשופטים בשני סבבי הצבעה. חצי הגמר השני מתקיים הערב, אך הגמר רק בעוד שבועיים… ניתן לצפות בשידור החי כאן.

הערב נפתח בטראק אלקטרוני. המתמודדים מוצגים בזה אחר זה. התחרות מתחילה!

Sissi  – Time – בסקירת השירים כתבתי: "הפעם היא מגיעה עם בלדת נשמה. הפיזמון המנוני וההרגשה היא של אוסטריה 2018, מי שלהזכירכם היה הפייבוריט של השופטים. האם הפעם זה שלה? לא הייתי פוסל זאת על הסף. זה לא השיר המושלם שלו ציפיתי, אבל זה מתעלה על שיר הקדם שלה מ-2019 ובהחלט ראוי לעלות על בימת האירוויזיון. הפיזמון סוחף ואין לי ספק שזה יגיע לגמר הקדם ואולי אפילו יתמודד על הזכייה. 3/5."
בהופעה חיה: היא מתחילה את ההופעה בצל ואז האור נדלק. Sissi לובשת שמלה לבנה קצרה, עם דוגמה צבעונית בחזה. היא עומדת בבמה האחורית, כאשר זמרי הליווי עומדים מקדימה, ובהמשך מצטרפים אליה. די ברור שקולות הליווי מוקלטים. כבר אמרתי, ואומר זאת שוב, היא עוד תייצג את אסטוניה באירוויזיון. אם לא השנה, אז בשנים הקרובות. הופעה טובה, צנועה, הנשענת על עבודת מצלמה, הרמוניות קוליות ועל הדרמה שהשיר מביא עמו. בוידאוארט אורות יורדים כגשם.

Gram-Of-Fun – Lost in a Dance – בסקירת השירים כתבתי: "צלילי סינתיסייזר אייטיזי מכניסים אותנו לאווירת רטרו מגניבה. זה נשמע בדיוק כמו שיר, שיכל לצאת אי שם ב-1984. הבעיה היא שמה ששמעת ב-40 השניות הראשונות זה כל מה שתקבל. זה מצוין, ששולחים שירים, שלא נכתבו במיוחד לאירוויזיון, אבל לפעמים התוצאה היא שיר סופטיפיי חביב, שתשמע פעם אחת בטעות, אבל לא תחזור אליו יותר בעתיד. וזה הבעיה עם השיר הנוכחי. על אף שהוא טוב, יש בו משהו קצת uneventful. חבל. 3/5."
בהופעה חיה: מדובר באחד מחביבי החובבים, בקדם, שכמעט אין בו כאלה. הסולנית לבושה באאוטפיט תכול: מכנסי סן טרופז וז'קט בטן ועליונית לבנה. הלהקה מנגנת מסביבה, והכל נראה כמו מועדון באייטיז. זה חמוד, אבל אני בספק אם זה יכול להגיע להישג משמעותי. עם זאת, מגיע להם מקום בגמר. ההופעה הווקלית לא רעה בכלל.

אחרי הביקורת הציבורית, הפעם ניתן לראות את הגרין רום כמעט ריק. המתמודדים, ברובם, עוטים מסכות, וזמרי הליווי לא נוכחים. כולם שומרים על ריחוק חברתי.

Kadri Voorand – Energy – בסקירת השירים כתבתי: "כן, שומעים שמדובר במוזיקאית ג'אז. זה חביב, מאד Adult Contemporary, שמזכיר לי מוזיקה צפון אמריקאית דוגמת Sarah McLachlan, Sara Bareilles ואחרות. בלדת פסנתר פשוטה למדי. הקול של Voorand טוב מאד, היא נשמעת מקצועית. המבטא שלה מושלם, אבל אני חושב ששמעתי עשרות שירים כאלה במהלך חיי. זה נחמד, אבל לא עשוי מספיק. 3/5."
בהופעה חיה: Voorand לובשת שמלה לבנה ומנגנת על פסנתר. הבמה חשוכה. הופעה ווקלית אמוציונלית ומדויקת. בוידאוארט עפיפון לבן מתעופף, ולאחר מכן סילואטה של ילדה עם עפיפון דמוי פרפר. זה נורא לוחץ על נקודות רגישות, אבל לא באמת נוגע. ההופעה הייתה צריכה להיות מינימליסטית עד הסוף לדעתי.

Helen – Nii kõrgele – בסקירת השירים כתבתי: "עוד שיר באסטונית, כמה נחמד. האווירה היא רגועה וההפקה היא דרים-האוס עם קצת גיטרה חשמלית. זה חביב ונעים, אבל לא הולך לשום מקום. להיט רדיו, שיר דרך שכזה, שלא מאתגר בשום צורה. נשמע כמו one note לכל אורכו. ה-c part כולל צלילי פסנתר ונשמע שמנסה להזריק קצת דרמה לשיר המנומנם משהו, אבל זה מסיים לא כאן ולא שם. 3/5."
בהופעה חיה: היא נראית מאושרת ועמוסת איפור. עם שמלה שחורה, היא רוקדת לצד שולחן, ולצידה רקדנים ורקדניות עם פנים צבועות בלבן. לא בטוח שהבנתי את הסיפור שההופעה מנסה לספר. היא פוסעת לרחב הבמה, אבל בסיטואציה הזו השולחן מושך את רוב תשומת הלב, הוא כל כך נקי! מי עושה לך אבק? הרקדנים מתרוצצים ועבודת המצלמה מנסה נואשות לתפוס את הקצב. בפזמון האחרון, מלבישים ל-Helen כנפיים. כנראה שאחרי Tix זה איזה קטע בקדמים השנה. הרקדנים מתעופפים בשמיים. כל כך הרבה רעשי רקע.

REDEL – Tartu – בסקירת השירים כתבתי: "זה הגיע בדיוק בזמן עבורי! ראפ-רוק תעשייתי לא מסחרי ולא קליט. אני מת על זה. השירה במונו, המוזיקה בסטריאו, האווירה כאוטית, הבלאגן שולט, למרות השירה הרפטטיבית. זה נהדר. 4/5."
בהופעה חיה: כנראה הבחורים הכי מגניבים בטאלין רבתי. אחד מהם בוואנזי מוזר, בעוד השני מסתובב עם ציור של פרצוף על קרטון. ארבע רקדניות בלבוש שחור-כחול עתיר פרנז'ים ופאות תואמות. הכל כה כאוטי ונפלא. לקראת סוף השיר אחד מהם אוחז בזיקוק, בעוד השני מעופף באוויר. אני לא בטוח מה ראיתי, אבל לאזניי זה נשמע נהדר.

Rahel – Sunday Night – בסקירת השירים כתבתי: "אפשר לקרוא לך רחל במילעל? אהבתי את השיר של Anett x Fredi בקדם הקודם, אז הציפיות היו גבוהות. זה שיר פופ-Fאנק חביב, אבל אנונימי משהו, בלי הוק ברור. זו מסיבה בלי סיבה. יש שם קולות גוספל, גיטרת באס ואווירה ניו-יורקית כללית, אבל בז'אנר שלו, זה לא השיר הכי מרשים. נחמד להאזנה, מכניס לאווירה, אבל שם זה נגמר. 3/5."
בהופעה חיה: Rahel עוטה כפפות לבנות עד המפרק, גופיית בטן זהובה, חצי חצאית בצבע תואם ומכנסיים לבנים מתרחבים. על ראשה נזר או קשת מוזהבת. היא נעה על הבמה וסביבה ארבעה רקדנים. היא מתקשה לתקשר עם המצלמה וטובעת בקולות הרקע המוקלטים. זה לא טוב, הרבה רושם על שיר דל. זה אמור להיות שיר נשמה, אבל אני לא רואה נשמה על הבמה.

Uku Haasma – Kaos – בסקירת השירים כתבתי: "אנחנו עוזבים את הפופ הקליט לטובת מוזיקה אלטרנטיבית. בלדת רוק-בלוז לא קומפטטיבית, אבל טובה. Haasma נשמע טוב, אבל אני לא רואה איך השיר הזה, שמקומו בבר אפלולי, מעפיל לגמר. אולי אם יהיו כמה שופטים ממש נדיבים. השיר נגמר בפייד-אאוט, זה הכי לא אירוויזיוני שיכול להיות, אפילו מרדני. 3/5."
בהופעה חיה: השיר נפתח בבמה חשוכה וסילואטה של נגן גיטרה חשמלית. Haasma מפציע עם מחלפות מטורפות ומכנסיים בצבעים מטורפים עוד יותר. הוא עוצם עיניו תוך ביצוע השיר ונראה מאד ממוקד. יש לו קול חם ומצוין, אולי זה מה שיקרב אותו לגמר. בחלק השני של השיר הוא מצטרף ללהקה, שנמצאת על הבמה המרכזית. המצלמה מצלמת אותם הפוך ומתמקדת בחברים. זה הכי הרבה שאפשר לעשות עם השיר הזה, ואני נותן לבמאי two thumbs up.

Heleza – 6 – בסקירת השירים כתבתי: "השיר כולל פיזמון בצרפתית ובתים באסטונית. גם זה סוג של דרים-פופ, אבל יותר מעניין מהשיר הקודם, הרבה יותר. ההפקה מתפתחת, הקול של הזמרת מושך אותך פנימה. הצרפתית בשיר מעט יומרנית, אבל לא פוגמת השיר. ההפקה מדויקת. זה מידטמפו, שההפקה מושכת אותו קדימה. מאד חלומי, מאד אסטוני. יש בזה משהו מאד קר ועם זאת מאד חם ומלטף. הקול של הזמרת ממש עושה לי את זה. איזה כיף. 4/5."
בהופעה חיה: אחד השירים הטובים בעונת הקדמים השנה, אבל אני לא משלה את עצמי שיש לו סיכוי… היא עולה בשמלת מלמלה סגולה בשלוש קומות. בימתית זה מינימליסטי ומשודר במונו. רק בפזמון השיר עובר לסטריאו. היא לבדה על הבמה, מתנועעת כמו בת דודה שיכורה בחתונה. מנותק ונהדר.

Uku Suviste – The Lucky One – בסקירת השירים כתבתי: "זוכה קדם 2020, שצפוי לזכות גם הפעם, אלא אם השופטים יקברו את השיר שלו. זה מעפיל לגמר כמו כלום. מידטמפו אלקטרופופ עם אווירה ניינטיזית משהו. זה נשמע מאד מאד לא פרשי. אחד השירים הגרועים של הקדם הבאמת מצוין הזה. ההפקה כבדה ועמוסה ומחפה על היעדר לחן מורכב. זה מרגיז כמו השיר שלו ב-2020. 1/5."
בהופעה חיה: הפייבוריט הגדול של הקדם. Suviste מתחיל את ההופעה בצבעים אפורים-קודרים, כשברקים מעטרים את הוידאוארט. אפקטים של מצלמה, שמדמות הילוך איטי ושרשראות שיורדות מהתקרה מנסים להכניס דרמה לשיר הזה, אבל מדובר בשיר חלול, שגם אם יזכה בקדם, אין לו עתיד של ממש באירוויזיון. בחלק האחרון של השיר מצטרפת אליו רקדנית באדום, שלא עושה כלום.

Alabama Watchdog – Alabama Watchdog – בסקירת השירים כתבתי: "שם ההרכב די מסביר את הצליל האמריקאי, הנודף ממנו. זה אולדסקול רוקנרול, שבשמיעה ראשונה נשמע רטרואי וסבבה, אבל אז אתה מאזין למילים. השיר מתנגד למדיניות הסגר על גבול הכחשת הקורונה. בבית השני הדברים מתדרדרים עוד יותר עם מסר טרנסופובי ופוגעני, שבו הדובר מדבר על כך ש"אין נשים אם הן מתחברות לרשת/ הן לוקחות הורמונים / (ניתוח) תיקון או שיקום לא יבואו בקלות / מי ישלם אם זה לא יבוא בקלות / הגשם נהיה כבד יותר והשקרים נהיים גדולים יותר". איבדתם את זה, חברים. 1/5."
בהופעה חיה: ה"רעים" של הקדם הזה, עם שיר שנוי במחלוקת, ואפילו לא חצי טוב. ההופעה פשוטה, מאד raw. עבודת מצלמה תזזיתית והופעה ווקלית חלשה, שלא לדבר על כריזמה בימתית, מהצד של הסולן.

Jüri Pootsmann – Magus melanhoolia – בסקירת השירים כתבתי: "הוא חוזר, אחרי שכשל חרוצות באירוויזיון 2016. כאן הוא כבר מנסה להישמע יותר כמו Sam Smith, עם קולות פלצט, צלילי RnB חשופים לצד צלילי אלקטרופופ מתכתיים. זה שיר טוב, מלודי, אבל הבתים מעט יומרניים, בעוד הפיזמון ממש נשמע כמו שיר Smith. יופי של הפקה, עשירה, מעניינת. השיר נגמר לי מהר. 3/5."
בהופעה חיה: שורה של אור מאירה רק על החלק התחתון של פניו. בהמשך השורה עוברת להאיר על עיניו. בפזמון נדלקים האורות, הוא לובש חולצה לבנה ומכנסי עור שחורים. עבודת מצלמות אמנותית ומשתנה תכופות, כולל אורות אדומים מתחלפים. לכל אורך ההופעה הוא לא זז, כאשר רק המצלמה תורמת לדינמיות של השיר. זה יומרני, אבל מאד אפקטיבי. ווקלית, הופעה מצוינת. אולי הטובה של הערב.

Suured tüdrukud – Heaven's Not That Far Tonight – בסקירת השירים כתבתי: "זה כנראה השיר הפופי היותר בקדם האסטוני השנה. האם הוא יבלוט על הבמה? לא בטוח. זה דיסקו אולדסקול, לקח אותי חלקית ל-Afro-dite. שיר מלודיפסטיבלן שביום רגיל לא היה מעפיל לאנדרה שאנסן… זה יכול להיות גילטי פלז'ר, אבל למען האמת חוץ מאיזה רגע בפיזמון אין בו הרבה. 3/5."
בהופעה חיה: צמד עקרות בית בשמלות פאייטים בהופעה צפויה לחלוטין, אך חביבה. זה בדיוק מה שחשבתי שזה יהיה. הופעה חובבנית, אבל ניכר שהם נהנות על הבמה. Good for them. בפזמון האחרון זמרי הליווי עולים לשיר איתן, כולל Koit Toome, ממלחיני השיר…

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר, המתעדכן לאחר ההופעות החיות:

  1. REDEL – Tartu
  2. Heleza – 6
  3. Jüri Pootsmann – Magus melanhoolia
  4. Sissi  – Time
  5. Uku Haasma – Kaos
  6. Gram-Of-Fun – Lost in a Dance
  7. Kadri Voorand – Energy
  8. Suured tüdrukud – Heaven's Not That Far Tonight
  9. Helen – Nii kõrgele
  10. Rahel – Sunday Night
  11. Uku Suviste – The Lucky One
  12. Alabama Watchdog – Alabama Watchdog

עד שיתקבלו תוצאות ההצבעה, אנו נהנים מהמופע האמנותי, Curly Strings.

המנחה מכריז על 4 המקומות הראשונים של השופטים:

  • Kadri Voorand
  • Alabama Watchdog
  • Jüri Pootsmann
  • Gram-Of-Fun

המנחים מכריזים על ארבעת המעפילים הראשונים לגמר, לפי הצבעת השופטים והקהל:

  • Uku Suviste
  • Suured tüdrukud
  • Kadri Voorand
  • Jüri Pootsmann

הקווים נשארים פתוחים עבור הצבעת הקהל. מופע ביניים אחרון, Daniel Levi.

השופטים מוכנים להכריז על שני המאושרים הנוספים שעולים לגמר:

  • REDEL (וואו! מה?!)
  • Sissi

כמה פייבוריטים גדולים העפילו לגמר, לצד כמה בחירות מוזרות, אך נפלאות! ב-6/03 ייערך גמר הקדם האסטוני, ובו ייבחר הנציג האסטוני לאירוויזיון 2021.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.