2017: שבדיה – גמר המלודיפסטיבלן

אחרי 5 תכניות והמון דרמה, מגיע הערב, שבת, ה-11 במרץ, 2017, הליך בחירת השיר השבדי לאירוויזיון 2017 בפני סיום בגמר המלודיפסטיבלן המפורסם.
אל הגמר הגיעו 12 שירים, אשר ייבחרו בשילוב של קולות קהל, שופטים ושופטים בינלאומיים, לרבות טלי אשכולי, אשר תעניק את הנקודות מטעם ישראל. קצת מתיש שאחרי 5 מופעים נפטרנו רק מקצת יותר מחצי מהשירים שהתמודדו. למה היה צריך 4 חצאי גמר ושלב הזדמנות שנייה, תעשו שלושה מופעים ותגיעו לגמר. קצת אובר-קיל לטעמי.

ניתן להשלים את המופע הראשון כאן.
ניתן להשלים את המופע השני כאן.
ניתן להשלים את המופע השלישי כאן.
ניתן להשלים את המופע הרביעי כאן.
ניתן להשלים את תכנית ההזדמנות הנוספת כאן.

הערב נפתח בתקציר הפרקים הקודמים, חצאי הגמר + שלב ההזדמנות הנוספת. כמו תמיד אחרי האינטרו שלושת המנחים של הערב פותחים בקטע שיר ומחול. השלישייה, Clara Henry, David Lindgren ו-Hasse Andersson, הנחתה בגאון את כל המופעים עד כה, וזאת בניגוד לשנים האחרונות בהן לכל מופע היו מנחים שונים. אחרי הצגת כל ההמתמודדים, מתחילים בתחרות! רובין, אגב, קיבל את התשואות הרמות ביותר. תמהני אם זה אומר משהו לגבי התוצאות הערב. בין לבין יש קטעי וידאו משעשעים, הכוללים גם למרבה הזעזוע את אלכסנדר יבאק, זוכה אירוויזיון 2009.

1. Ace Wilder – Wild child – בגרסת הסטודיו: הפייבוריטית של השנה שעברה, שסיימה במקום השלישי, חוזרת עם שיר שמתחיל בסגנון Icona Pop בבתים ואז בפזמון חותך לטין-פופ אמריקאיי מקושקש של העשור הקודם. "ילד פרא" מתיימר להיות בועט ומיוחד, אך האמת שהוא פופ שמרני לחלוטין. הפזמון מזכיר לי את שיר המונדיאל של שקירה מ-2010. פח זבל של שיר 1/5
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "הופעה אפקטיבית ומודרנית למדי, הן מבחינת הסטייל והן מבחינת ההעמדה. אליה מצטרפים 4 רקדנים לובשי טרנינג.
בגמר: אני חייב להודות שבשבועות שחלפו למדתי לחבב את השיר, והוא הפך לפייבוריט שלי מבין שירי הערב, כמה מביך. הופעה חזקה ואפקטיבית, זהה למה שהיה בחצי הגמר. לצערנו סיכוייה של אייס להגיע להישג משמעותי (טופ 3) לא קיים כל כך. 3/5

ההופעה במופע הראשון:

ההופעה בגמר:

2. Boris René – Her Kiss – בגרסת הסטודיו: פופ-RnB. חושב שהוא ברונו מארס, אבל זה יותר מידי דיסקו ניינטיזי או אלקזרי, ובעל הרבה פחות סוואג מברונו. זה שמח ונוסטלגי, לוקח למחוזות ניינטיזיים, אז לסגנון הזה הייתה עדנה. הייתי פוסל את עלייתו לגמר, אבל רבע הגמר הזה החלש ואין לדעת. זה מסוג השירים שעוברים אותך מבלי להותיר רושם, קצת הזכיר לי את "The boy can dance" של אפרודייט מאחד המלודיפסטיבלנים הקודמים 2/5
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "הוא קצבי מספיק כדי למשוך אנשים לצפות בתחרות, אבל הוא לא Winning material. הוא מופיע מצוין וגם נשמע נהדר, ומצליח לשלב בין הריקוד לשירה, אבל זה פשוט לא זה." בוריס נותן הופעה מצוינת ומאד מקצוענית, זה חמוד ורקיד, אבל עדיין גנרי מידי…. נראה שהוא לא להיט באפליקציה לפי פעימות הלב החלשות יחסית.
בגמר: דווקא הפעם הלב דווקא יצא מגדרו, אך רק לשלב קצר. בוריס לא האמין בעצמו שהוא יגיע לגמר עם השיר הזה ושמר על אחידות בכל שלושת ההופעות שלו עד כה. מאד מקצועי. השיר הראשון הערב שהגיע משלב ההזדמנות השנייה.

ההופעה בתכנית ההזדמנות הנוספת:


ההופעה בגמר:

3.Lisa Ajax – I Don't Give A – מוקדם יותר טענתי שליסה טוענת לכתר השנה, אני לא מתכוון לחזור בי. היא זמרת מצוינת עם כמה שירי פופ ממש טובים. הפזמון המנוניי ורפטטיבי, כמו רבים מלהיטי הפופ בימינו (היי סיה!) הפקת אלקטרו-פופ עם ביטים כבדים ושיר שמצליח בתוך השטאנץ השבדי לבלוט כרלבנטי. היה במרכז שערורייה זוטא כי המילה F*ck חוזרת בו לרוב. 3/5
בסיקור חצי הגמר כתבתי ש"ליסה לבדה על הבמה לבושה עליונית כסופה וז'קט שקוף-כסוף כעור. מאחוריה מסך גדול המקרין וידאו של קלוזאפים שלה. עבודת המצלמה מזכירה לעיתים את זו של איווטה נציגת ארמניה ב-2016. אין רקדנים וההופעה מינימליסטית ככל שהופעה במלודיפסטיבלן יכולה להיות." ליסה מקסימה ומלאת כריזמה. היא מחייכת יותר ומנסה להיות "חמודה", אם אני זוכר נכון את ההופעה בחצי הגמר. "
בגמר: אז כבר אפשר לחזור בי ממה שאמרתי לגבי ניצחון? ליסה הגיעה לגמר דרך שלב ההזדמנות השנייה ולא הייתה לפייבוריטית שחשבתי שתהיה. גם היא שומרת על הופעת גמר זהה ונותנת הופעה ווקלית וויזואלית טובה. זה כנראה יגיע לחלק התחתון של הטבלה הערב. גם פה הלב יצא מגדרו באפליקציה, אך נחלש ולקראת הסוף הוא בקושי פועם….

ההופעה בתכנית ההזדמנות הנוספת:


ההופעה בגמר:

4. Robin Bengtsson – I Can't Go On – קפץ בהימורים עם חשיפת השירים. זה אלקטרו-פופ מאד מודרני, ג'סטין ביבר סטייל פינת The Weeknd.. המנוני, קליט ולהיטי. עם זאת, כמו כל דבר שבדי הוא חסר רגש ונשמה כמעט לחלוטין. עשוי לפי כל המתכון בפס הייצור המקומי. 3/5.
בסיקור חצי הגמר כתבתי ש"ההופעה מנצחת עם רובין והמלווים/ות לבושים בחליפות ונראים שיקיים מתמיד. יש הליכונים עליהם הם הולכים ומדמים את ה-"go on". הופעה אסתטית מאד שרשום עליה מקום ראשון בחצי הגמר…….. ואם שופטים את השיר לבדו, כמו שאמרתי הוא מרים מאד, אך חסר נשמה."
בגמר: חוסר הנשמה נרשם בשנית. זה כנראה הולך להגיע מאד רחוק הערב, אולי אפילו יגיע עד קייב. אני לא אוהב את השיר הזה יותר מידי, אבל מאד אוהב את העיבוד הממכר והרקיד.
ההופעה במופע השלישי:

ההופעה בגמר:

5. Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia – En värld full av strider (Vearelde gusnie jeenh vigkieh) – בגרסת הסטודיו: השיר נפתח בקרקורי ציפורים וממשיך כמו בלדת ניו-אייג' מהניינטיז. יש כאן שוב ייצוגג של התרבות הסאמית, שזה מאד נחמד. הבתים נשמעים כמו אינטרו מאד ארוך, והוא חסר קשר מוזיקלי עם הפזמון הפופי-המנוני. זה חביב, קצת מיושן, אבל לפחות מצליח לצאת מהדפוס השנתי של שירי אלקטרו-פופ. 3/5.
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "זה בערך כמו שדמיינתם את זה. הרבה הנפות ידיים מצד אנינייה ומכונת רוח שמרימה לה כשהמצלמות בסלואו מושן, בעוד יון הנריק לובש תלבושת סמית מסורתית, אך נוצצת. בשבדיה כמו בשבדיה…היא נראית כאילו היא לובשת סמרטוטים. הקהל מדליק אורות בשביל האווירה, אבל השיר הזה לא מתרומם לשום מקום, למרות המודולציה המאולצת. זה שיר בסדר, אבל ההופעה כל כך מלודרמטית ללא סיבה."
בגמר: אחת ההפתעות של השנה, אף אחד לא ציפה שהם יעלו ולא לורין נגיד. זה שיר שהשבדים יכלו לשלוח מ-1996 ועד 2009 והוא עדיין היה נשמע רלבנטי. היום הוא נשמע בעיקר מיושן וקיטשי 2/5

ההופעה במופע הרביעי:


ההופעה בגמר:

6. Anton Hagman – Kiss You Goodbye – "הבחור מ-"A friend in London" בין מחברי השיר. פופ עכשווי, גנרי וסטנדרטי… הוא יקבל קולות כי הוא בחור צעיר ונאה, אבלל אין בשיר הזה כלום והוא משאיר אותי אדיש וחסר רגש.
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "השיר מבדיל עצמו בהופעה, שבה עומד אנטון שמתהדר בתואר "כוכב יוטיוב" עם גיטרה ומעיל עור. השיר קצת משתדרג לדעתי בהופעה הפשוטה והנקייה הזו. 3/5"
בגמר: לא האמנתי שהוא יגיע לאנשהו מהאנדרה חאנסן, אבל אנטון ייזכר לנצח בתור זה שהעיף את לורין מהתחרות. אני מניח שהשופטים לא יעופו על זה, ובהנחה שהקהל לא יעוף על שיר מהאנדרה חאנסן, אני מניח שהוא יגיע איפשהו לתחתית הטבלה. ההופעה כמו בשלבים קודמים, אנטון לבוש בפשטות ושר עם גיטרה אקוסטית, כשמאחריו סרטון וידאו שלו המציג אותו קופץ ומרקד.

ההופעה בתכנית ההזדמנות הנוספת:


ההופעה בגמר:

7. Mariette – A Million Years – מתחיל כמו שיר סיה ונשמע כך גם לפי העיבוד. גיסון את בוסטרום נמצאים כאן בצוות הכותבים. הגשר נשמע דומה לזה של "Euphoria", אבלל הפזמון מאכזב, נשמע כמו משהו ששמענו עשרות פעמים, והדרופ מרגיש כמו מאמץ יתר 2/5.
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "מריאט עולה לבמה בראסטות קשות ושמלה לבנה מודרנית. היא מלווה בארבעה קדנים הקשורים לתקרה בחבלים. המצלמה תופסת בסלואו מושן את תנועותיהם כדי לדמות אותת עפים באוויר. ויזואלית זה יומרני והשיר לא מקבל טוויסט עקב כך. מריאט עומדת במרכז הבמה ומזיזה את הידיים הרבה, אך לא מעבר. חלש ביותר."
בגמר: לא ממש מצליח להבין איך זה הצליח להתחבב על כל כך הרבה אנשים. זה שיר חלש ביותר עם עיבוד מוכר מידי. הרקדנים שמחוברים במה שנראה כמו חבל טבור משדרים נואשות של מי שביים את ההופעה הזו.

ההופעה במופע השני:

ההופעה בגמר:

8. FO&O – Gotta Thing About You – הם היו הפייבוריטים הגדולים לניצחון של התחרות כולה, אבל אז נחשפו השירים וזוהרם עומם. השיר נוסחתי להחריד, ניסין לרקום המנוןן פופ-רוק א-לה OneRepublic. ובכן, הונגריה ויתרה על כמה שירים מאותו הז'אנר בשלבים הראשונים של הקדם שלה. שיר להקת בנים אמריקאי מאד, נדוש… אחרי דקה השיר ממצה את עצמו ואתה מבין לאן הוא הולך…. 2/5.
בסיקור חצי הגמר כתבתי ש: "הופעת להקת בנים טיפוסית. לא להאמין כמה חיכיתי לשיר הזה וכמה זה מעצבן. השיר קל לביצוע,  פשוט נורא מבחינה מלודית. מלא פירוטכניקה ומעלית שלוקחת אותם למעלה. שוב הרבה הופעה ושואו על מעט שיר.
בסיקור ההזדמנות השנייה כתבתי ש: "הופעה מלוטשת במידה, הם מאד מקצוענים, אבל השיר פשוט לא טוב ובעיקר נורא בסיסי. הם ויתרו על המעלית הפעם והחליטו ללכת על הופעה פשוטה יחסית, כולל פירוטכניקה. לדעתי זה עובד."
בגמר: ההופעה זהה לזו של שלב האנדרה חאנסן. שוב, הופעה חזקה וכריזמטית לשיר מאד חלש. אני לא רואה את זה מפתיע ועושה פתאום את האפקט שזה לא עשה בחצי הגמר. אמנם קיבל מקום טוב בסדר השירים, אבל לא נראה שהשופטים יחברו לזה יותר מידי, לטעמי לפחות.

ההופעה בתכנית ההזדמנות השנייה:


ההופעה בגמר:

9. Nano – Hold On – זה מתחיל כ-RnB אלטרנטיבי בסגנון The Weeknd וממשיך להאוס ניצחונות עם טאץ' של גוספל. זה כנראה השיר הכי מעניין שלל הערב, גם בעיני. נאנו הגיע כאנדרדוג, הסתמן כפייבוריט עם חשיפת דוגמיות השירים ועורר מחלוקת עקב היותו אסיר לשעבר שהורשע בשוד …. זה מודרני, עדכני ומשאיר טעם של עוד 3/5.
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "הוא פותח את השיר כאשר כל הבמה מוחשכת ורק העיניים שלו מוארות. אפקט דרמטי חזק. במהלך הבתים המצלמה תופסת זוויות צילום חריגות, קלוזאפים בעיקר.אני חושב שהשיר די הולך לאיבוד בפזמון. למה כל שיר חייבים להפוך לשלאגר? מתווה אליו להקת גוספל ושני רקדנים בריקוד אמנותי משהו."
בגמר: "כמו בחצי הגמר הראשון, גם כאן השיר וההופעה של נאנו בולטים מאד לטובה וזכירים. הכל החל מהמוזיקה השונה מהפופ-שלאגר הרגיל וכלה במראה הלא שגרתי שלו והקול הלא מושלם שלו, הכל גורם לזה to pop out. הלב באפליקציה משתגע, ונראה לי שההייפ שנוצר בחצי הגמר הראשון ימשיך גם הערב. ההימור שלי הוא לטופ 3 הערב.

ההופעה במופע הראשון:

ההופעה בגמר:

10.Wiktoria – As I Lay Me Down
אחד הפייבוריטים של העונה כולה. עוד לפני חשיפת השיר אמרו שזה יכול לקחת אירווזייון, אם רק יזכה בשבדיה. פופ קצבי צעיר ומרענן.. וויקטוריה נשארת באלמנט שלה ושרה פופ-קאנטרי חמוד מאד, עם הפקת דאנס עדינה יחסית. זה חזק מאד, שיר רדיו, אבל גם להיט מועדונים. בנוי מאד נכון, מדבק. אם היא לא לוקחת את המלודיפסטיבלן, היא הופכת לתקווה שבדית עתידית בקרב החובבים. 3/5.
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "הופעה נפלאה של וויקטוריה, היא נראית ונשמעת נפלא למעט השמלה האפורה הלא ברורה שלה, אולי שזה לא יסיח את הדעת מהשיר. יש סוג של מיטה על הבמה שהיא עולה עליה, אתם יודעים lay me down וכאלה. פופ כיפי, משוחרר, לא יומרני. נראה שהמצבעיים באפליקציה מאד אוהבים את השיר לפי הקצב של הלב הפועם. מיד אחרי שההופעה הסתיימה הבנתי הפזמון מועתק, כמו תמיד אצל השבדים, משיר אחר. הפעם מדובר בשיר "Want to want me" של ג'ייסון דרולו.
בגמר: יש כרגע אנטי-הייפ חובבים לא מובן לי נגד ויקטוריה. היא כרגע הפייבוריטית הגדולה לניצחון, כאשר רק רובין או נאנו יכולים לאיים על המעמד שלה. היא עולה לבמה הפעם בלבוש אדום ולא מחמיא. אולי זה רק אני, אבל היא נראית מעט לחוצה, אולי זה העובדה שהיא פייבוריטית. ווקלית היא קצת לוחצת חזק מידי. לא הופעה מושלמת, לא כמו זו שהייתה לה בחצי הגמר לפחות.

ההופעה במופע הרביעי:

ההופעה בגמר:
ההופעה בגמר:

11. Benjamin Ingrosso – Good Lovin –
אינגרוסו מביא לנו מידטמפו פופ-Soul עם הפקת טכנו והרגשת פאנק. זה כיפי, כי זה שומר על נאמנות לז'אנר ומסרב להפוך לשלאגר דלוח שכבר שמענו. כן, זה לא סובל ממקוריות יתר או מביא איתו בשורה חדשה, אבל הוא חביב ודיסקואי. 3/5
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "בניימין עולה לבמה עם סריג סגול ומכסניים כחולים בגזרה גבוהה מידי. הוא קצת שר מהאף והתנועות שלו מזכירות להקות בנים של פעם. 4 רקדני ליוי המתחזרים לזמרים מלווים אותי, וכולם רוקדים בסנכרון מושלם. זה קצת צ'יזי והופך בעיני לפחות אטקרטיבי בהופעה החיה. השיר מזכיר קצת את "Can't stop this feeling" של ג'סטין טימברלייק. בעקבות ההופעה השיר יורד אצלי ל-2/5.
בגמר: טרם ההופעה אינגרוסו מקבל תשואות רמות. הוא החליף את הסוודר הסגול בזו ורוד. חוץ מזה ההופעה די זהה. לא אופתע אם הוא זכה בחצי הגמר שבו השתתף, ואני רואה את השופטים והקהל עפים על זה כל אחד בדרכו. יש כאן טופ 5 די ברור לצערי. ההופעה לוקה בסטיילינג דוחה של המלווים ובהופעה צ'יזית כללית.

ההופעה במופע השני:

ההופעה בגמר:

12. Owe Thörnqvist – Boogieman Blues
הו כמה שזה מוזר ונפלא. זה מדבר על בלוז, אבל זה יותרר רוק'נ'רול קלאסי, פיפטיזי, רוקבילי. זה זול להחריד וכנראה יסיים במקום האחרון. די ברור שביורקמןן והחבר'ה עושים עליו סיבוב, בשביל הגימיק של הזמר הקשיש שמגיע להופעה אחרונה. למעשה הוא מציל אותם מעצמם ומאסופה של שירי אלקטרו-פופ גנריים. אז סוף סוף יש פה משהו מרענן. נקמה מושלמת תהיה לעלות לגמר, אבל זה לא יקרה 3/5.
בסיקור חצי הגמר כתבתי על זה: "הופעה בזיל הזול. אווה עולה עם חליפה כסופה ולו 3 מלוות בשמלות כסופות תואמות. זה שיר מיושן להחריד, אבל חייבים להעריך את אווה על ההופעה בגילו, אחרי עשרות שנים על הבמה והוא עדיין מופיע עם מלא התכוונות ואהבה למוזיקה.
בגמר: הסוס השחור של הערב ושל כל מלודיפסטיבלן השנה. הוא לא האמין שהוא עלה דירקט טיל פינאל והשיבוץ שלו בסוף הערב הוא מכוון. אני מניח שהם חושבים שכולם כבר התייאשו בשלב זה. הלב פועם באפליקציה באופן חלש ביותר, ואני מניח שזה לא יגיע לשום מקום. השופטים גם הם ידאגו לקבור את זה.

ההופעה במופע השלישי:

ההופעה בגמר:

אחרי הריקאפ של השירים וספק התנצלות של דיויד על הליקוק פנים שעשה לרובין בחצי הגמר (מה שהיה מבוכה לכל הצדדים), קלרה מארחת את פרנס, נציג שבדיה לאירוויזיון 2016, שמציג לראווה את הגראמי השבדי בו זכה השיר. מופע אמנותי ראשון הוא גרסת ביג בנד מודרנית לשירו של פרנס לאירוויזיון, "If I were sorry".

ההצבעה

פולין מעניקה את מרב הנקודות לרובין
צ'כיה מעניקה את מרב הנקודות לליסה אייקס.
נורבגיה מעניקה את מרב הניקוד לרובין ומעלה אותו למקום הראשון
איטליה מעניקה את מרב הנקודות ליון הנריק ואניניה.
מלטה מעניקה את מרב הנקודות לנאנו, שניצב במקום השני.
ישראל מעניקה את הנקודות הראשונות ל-FO&O. הישראלים מפרגנים גם לאינגרוסו, אך את מירב הנקודות מקבל רובין….

הטופ 3 כרגע

MELODI.png

צרפת מעניקה את מרב הנקודות למרייט ומעלה אותה למקום השלישי.
אוסטרליה מעניקה את מירב הנקודות לאינגרוסו ומעלה אותו למקום השני. כולם מתעלמים מויקטוריה! בריטניה מעניקה לאייס ויילדר את 12 הנקודות הראשונות שלה!
ארמניה מעניקה את מירב הנקודות למרייט ומחזיר אותה למקום השלישי.
אוקראינה היא האחרונה להצביע והיא מעניקה את מרב הנקודות ל…..יון הנריק ואניניה.

מצב הנקודות אחרי שכל צוותי השיפוט הצביעו:

MELODI1.png

החלק השני של המופע האמנותי כולל את שלושת השופטים:

החלק הבא של המופע האמנותי שייך לזארה לרסן, אחת הכוכבות הגדולות שיצאו בתקופה האחרונה משבדיה:

הגיע שלב תוצאות הקהל:

30 נקודות – ליסה אייקס
31 נקודות – בוריס רנה
32 נקודות – Owe
32 נקודות – אייס ויילדר
33 נקודות – בנימין אינגרוסו
34 נקודות – FO&O
37 נקודות – אנטון הוגמן
37 נקודות – מרייט
49 נקודות – יון הנריק ואניניה
50 נקודות – רובין (!!!!)
51 נקודות – ויקטוריה
מה שאומר שנאנו הגיע למקום הראשון בקהל, זה בינו לבין רובין. והזוכה הוא……………….

Robin Bengtsson

תוצאות סופיות:

MELODI2.png

3 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.