אחרי 5 תכניות והמון דרמה, הערב שבדיה בוחרת. גמר המלודיפסטיבלן המסורתי, שבסופו נדע מי ייצג את שבדיה באירוויזיון 2018. אל הגמר הגיעו 12 שירים, אשר ייבחרו בשילוב של קולות קהל, שופטים ושופטים בינלאומיים.
ניתן להשלים את המופע הראשון כאן.
ניתן להשלים את המופע השני כאן.
ניתן להשלים את המופע השלישי כאן.
ניתן להשלים את המופע הרביעי כאן.
ניתן להשלים את תכנית ההזדמנות הנוספת כאן.
הערב נפתח בתקציר הפרקים הקודמים, חצאי הגמר + שלב ההזדמנות הנוספת. כמו תמיד האינטרו הוא של מנחה הערב, David Lindgren, ששר את שיר הנושא של המלודיפסטיבלן השנה. אחרי הצגת כל ההמתמודדים, מתחילים בתחרות! את התשואות הרמות ביותר קיבלו בנימין אינגרוסו, ואחריו פלקיס סנדמן וסמיר וויקטור. מה זה אומר על התוצאות הצפויות?
Méndez – Everyday – בגרסת הסטודיו: הוא חוזר אחרי עשור וחצי! מנדז מתעדכן עם הזמן ושולח שיר אלקטרו-פופ עכשווי, כל כך עכשווי שהוא נשמע בפיזמון בדיוק כמו שיר שהיה להיט לא מזמן ואני מתקשה כעת לזכור את שמו. אני מאמין שזה יהיה אפקטיבי מספיק בלייב כדי לעלות ישירות לגמר, אבל אני ממש נגד 1/5. בטרום הגמר ציינתי: "הוא נראה כמו מי שנמלט מריב כנופיות, עם קעקועים על הפנים ושעון מזהב. בפיזמון האווירה משתנה לפורח לטיני בלתי מתפשר עם רקדניות לטיניות תואמות. בזמן הפיזמון נדמה שהקהל אוהב, לפחות לפי האפליקציה. השיר פשוט מאד לביצוע, ולא נראה שמנדז מתאמץ יותר מידי, האם יש לנו מעפיל ראשון לגמר שכולו כרגע על טהרת הגברים? ההתלהבות של הקהל הולכת ופוחתת ככל שהשיר ממשיך. נדמה כי זהות המעפילים קשה לפענוח השבוע." על הההופעה באנדרה כתבתי: "מנדז יוצא מתוך האפלה אפופת העשן ופותח בספרדית. הוא עושה עבודה טובה על הבמה והשיר אפקטיבי יותר מזה של סיגריד." ההופעה בגמר: אז הוא לא עלה אוטומטית לגמר כמו שחשבתי, אבל כן העפיל מהאנדרה כפי שציפיתי. הוא חסר סיכוי הערב. ההופעה זהה לאלו שכבר ראינו. הוא נראה לי פחות נינוח וקצת מנסה למכור סקס אפיל שאין לו. ועדיין, הוא מקצועי מאד. הלב באפליקציה מראה אהבה מפתיעה מצד הקהל. בכל מקרה השופטים יקברו את זה…
Jessica Andersson – Party Voice – בגרסת הסטודיו: יסיקה חוזרת, הם בגדול? פופ אגרסיבי ועצבני שמנסה להחיות מחדש את הקריירה של המבצעת שלו. זו אחת הסיבות לכך שהפופ השבדי כל כך מצליח וכל כך שנוא מאידך. שיר חלול וסתמי, לא נשמע מקורי, לא מעניין, חסר נשמה ומהות 1/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "מקום חמישי ולא יותר לטעמי. יסיקה עולה בחליפה שחורה מחרידה, אליה מתלוות ארבע רקדניות לבושות ורוד שנראות כמו המלאכיות של צ'רלי. הרקע הוא וידאוארט של אורות סגולים מנצנצים. ההופעה הקולית איומה ונוראה, כאשר זמרי הליווי מחפים עליה. האפליקצייה מראה על התלהבות מוגבלת ביותר. זה נורא ואיום." ההופעה בגמר: אז שוב טעיתי כשחשבתי שזה יסיים במקום החמישי בטרום הגמר, אך זה סיים באחד משני המקומות הראשונים… האפקט של זה אחרי השירים של יון ומרטין מאד חזק. ההופעה קלישאתית, שרלוט פרלי סטייל והקול שלה לא עומד לה. אבל כאמור זה אפקטיבי והאנרגיה גבוהה ומרימה. איך זה יסיים בסוף הערב? באמת שכבר אין לי מושג.
LIAMOO – Last Breath – בגרסת הסטודיו: זוכה האיידול המקומי במידטמפו פופ המנוני עם ראפ בבתים. הראפ עצמו נשמע מיושן מאד, הפיזמון סופר אפקטיבי ונשמע כמו בלדה עד מיטמפו מודרני מוכוון מצעדים. זה לא יגיע לאירוויזיון בגלל הראפ, אבל יש מצב לטופ 3 בגמר המלודיפסטיבלן 3/5. בבהופעה בטרום גמר ציינתי: "עבודת מצלמות תזזיתית, אך מדויקת. ליאמו מקבל במה שמדמה הופעה במועדון, ועוד לפני הפיזמון האפליקציה מעידה על פופולאריות רבה של השיר. הוידאוארט הוא של תאורה שיכולה לגרום להתקף אפילפסיה, כאשר מעל הזמר יש נדבך נוסף של תאורה שלא מוסיף להופעה מאומה. עבודת המצלמות עושה כאב ראש אמיתי, אבל אני מודה שזה נראה כמו וידאוקליפ וזה אפקטיבי. ענן עשן תורם לפיזמון אחרון. זה עדיין לא מנצח את אינגרוסו מהתכנית של השבוע שעבר." ההופעה בגמר: שיר ראשון שמרשים באמת. ליאמו עושה עבודה טובה בראפ ובשירה, עבודת המצלמות מתעלת את הדרמה ואדג'יות הנדרשת ממנה. פיזמון מלודי להחריד והחלק של הראפ מרענן בים השלאגר והקיטש, בניגוד לרושם הראשוני שלי. נכון לעכשיו זה השיר הטוב של הערב… לפחות עד שפליקס יעלה לבמה.
Mariette – For You – בגרסת הסטודיו: הפייבוריטית הגדולה של הערב ואולי של המלודיפסטיבלן כולו השנה. זה שיר קצבי עם הפקה שבדית מהודקת ומהוקצעת. הבתים זורקים ל-Dua Lipa וזמרות צעירות אחרות בנות זמנינו, אבל הפיזמון פשוט מאכזב בכל מדד. בדיוק כמו שלא הבנתי מה הייתה ההתלהבות משירה בשנה שעברה, גם מהשיר הזה לא אבין את ההתלהבות. זה כנראה מגיע לגמר, אבל זה לא יזכה במלודיפסטיבלן השנה 2/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "מריאט יושבת על במה מוגבהת שנמצאת על פירמידה (?), לובשת חולצת בטן לבנה מעוצבת וג'ינס מעוצבים ושיערה אסוף בכיסוי ראש כלשהו. אסתטית היא נראית מצוין, אבל הכוראוגרפיה שלה טיפשית לחלוטין וגמלונית. השיר עצמו הוא שום כלום, ממש כמו השיר שלה בשנה שעברה. זה יעלה לגמר וזו בושה גדולה." ההופעה בגמר: נודניקית, אמן תראי אירוויזיון מהבית גם השנה. היא שינתה את הלבוש מהטרום גמר והיא לבושה הפעם כולה בלבן, כולל כיסוי הראש. זה שיר שכל כולו הפקה ו-0 שיר. ההופעה וההפקה העמוסות רק מבליטות את העובדה שאין כאן כלום, פשוט עלוב.
Felix Sandman – Every Single Day – בגרסת הסטודיו: פליקס הוא חבר לשעבר בלהקת FO&O. בלדה מודרנית ואפקטיבית. אם תהיה לזה ההופעה הבימתית החזקה שאני מצפה שתהיה לזה, אז אפשר לבנות כאן על כרטיס ישירות לגמר. מזכיר מאד את מה שקורה במצעדים כרגע, זאיין מליק פינת שון מנדז. נחמד 3/5. בטרום הגמר ציינתי: "פליקס מתחיל את ההופעה על הקטוולק, יושב על….לא ממש ברור מה זה…מגבר? ושר למיקרופון גדול שמשתמשים בו לתכניות רדיו. זוויות הצילום מזכירות וידאוקליפ. למה צריך להרוס שיר טוב בהופעה כל כך יומרנית?? השאירו את זה לשבדים שידעו איך למצוץ את האותנטיות והתמימות מכל מה שניתן…. השיר טוב ומרגש, מינימליסטי ואקוסטי. יופי של שיר ועבודה יפה של פליקס." בהופעה באנדרה ציינתי: "זה השיר החביב עליי באנדרה ואם יעלה לגמר יהיה גם הפייבוריט שלי לזכייה. בלדת פופ טובה ועצובה. פליקס עדיין מפספס פה ושם קולית, ההופעה באמת האסתטיקה וזוויות הצילום היא ללא רבב, ניתן רק לקוות שהיא תהיה מספיק לסחוב אותו לשלב הבא. נדמה שהוא נותן את כולו בשיר הזה, אבל האפליקציה מראה שהקהל התחיל בהתלהבות ונרגע מהר מאד…." ההופעה בגמר: אז כמו שציינתי זה הפייבוריט שלי הערב וכנראה השיר היחיד על בימת המלודיפסטיבלן שיש לו נשמה. גם היום הוא בא עם הרבה כוונה ונשמה. זה כנראה הזוכה המוראלי של הערב, אבל את בירת פורטוגל הוא יראה בתור תייר אם יקנה כרטיס ביולי-אוגוסט ככה. קצת הרשיתי לעצמי להתמוגג.
Margaret – In My Cabana – בגרסת הסטודיו: מרגרט נשמעת כמו קמיליה קבאלו והשיר אמור להיות מושפע מהלהיט של האחרונה "Havana". זה לא נשמע כמוהו, אבל בהחלט "מושפע" ממנו. כל מיני מילים בספרדית מוזילות נורא את הניסיון ליצור להיט מודרני, אבל האמת שזה פופ סתמי למדי עם הפקת מועדונים אגרסיבית. יש מצב שזה מסיים את דרכו הערב, בניגוד להימורים 2/5. בטרום הגמר ציינתי: "היא לא עולה עם אסלה על הבמה, כמו שהייתה אמורה לעלות בתחילה. מרגרט לבושה במכנס גבוה דמוי טרנינג ועליונית בטן א-סימטרית, הכל בכתום. הרקדנים/ות לבושים במיטב לבוש המועדונים לאביב 2018 והוידאוארט מציג נוף קריבי. ההופעה הווקלית סבירה, שזה יותר טוב ממה שחשבתי, אבל זה נון-שיר." בהופעה באנדרה ציינתי: "מרגרט החליפה לתלבושת צהובה וגם המלווים החליפו, לתלבושות שחור לבן. אולי אני טועה, אבל הוסיפו מגע בינה לבינם, אבל הקונספט הכללי נשמר. האפליקציה מראה שהצופים מחבבים את ההופעה." ההופעה בגמר: הפורח מגיע בדיוק בזמן, אחרי שכולנו בכינו מהתרגשות בזמן ההופעה של פליקס. היא עדיין בחליפה הצהובה הכעורה מהאנדרה, שתואמת לשיר כמו כפפה ליד. השיר זוכה להייפ מסוים אצל החובבים, אבל מבחינתה היא יכולה להתהדר בעובדה שהגיעה לגמר המלודיפסטיבלן, ולא מעבר.
Rolandz – Fuldans – עוד שיר בשבדית. הפעם זהו קצב רוק'נ'רולי מהפיפטיז. מזכיר מאד בסגנון את Owe Thörnqvist מהשנה שעברה. זה שיר הומוריסטי ומטופש למדי. אי אפשר להשתמש בתירוץ של שיר הומוריסטי כדי למכור שיר מיושן. זה באמת שיר מאד חלש, עם אווירה מיושנת של שלאגרים שנס ליחם לפני 50 שנים 1/5. בבהופעה בטרום גמר ציינתי: "הלהקה עולה לבמה בתלבושות אלביס ושתי מלוות חסרות חן בשמלות כסף. זה באמת שיר אינפנטילי, אבל לפי הלב הפועם באפליקציה הקהל משתגע. יש גשם של אש וזיקוקים והכל מרגיש מאד לא נכון…" ההופעה בגמר: פורח שבדי למהדרין. אין מה להגיד ואין מה לומר. השבדים הטרילו בשליש הגמר שלהם והעלו אותם ללא כל סיבה נראית לעין או לאוזן למען האמת. הדבר הטוב שזה יכול לעשות זה להדגיש כמה אינגרוסו היה טוב. קרקס קרקסי.
עקב התקלות שחוותה באוזנייה מוקדם יותר, ריינדה עולה להופיע בשנית. האם היו מקרים כאלו בעבר במלודיפסטיבלן?
אחרי המופע האמנותי של הערב, הגיע זמן ההצבעה!
הצבעת צוותי השיפוט הבינלאומיים:
פולין מעניקה את מרב הנקודות למרגרט, כמצופה.
אלבניה מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.
איסלנד מעניקה 12 נקודות לפליקס.
איטליה מעניקה 12 נקודות לבנימין אינגרוסו.
קפריסין מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו. החברה שלו מריעה בקהל.
אוסטרליה מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.
הטופ 3 כרגע
גאורגיה מעניקה 12 נקודות לפליקס סנדמן.
בריטניה מעניקה את מרב הנקודות לסמיר וויקטור.
ארמניה מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.
צרפת מעניקה את 12 הנקודות שלה לפליקס סנדמן.
פורטוגל האחרונה להצביע ומעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.
מצב הנקודות אחרי שכל צוותי השיפוט הצביעו:
החלק השני של המופע האמנותי הוא של המנחה David Lindgren בשיר קברט היתולי. החלק האחרון של המופע האמנותי הוא אינטרפטציה ג'זאית של "I Can't Go On" שיר האירווזיון של שבדיה ב-2017 בביצוע רובין בנגטסון, הפעם בביצוע זמרת הג'אז אמביינט קרולין אף אוגלס!
הגיע שלב תוצאות הקהל:
37 נקודות – יסיקה אנדרשון
41 נקודות – מרטין
41 נקודות – מרגרט
49 נקודות – מרייאט
51 נקודות – ריינאדה
51 נקודות – רולנדס
53 נקודות – ליאמו
60 נקודות – סמיר וויקטור
62 נקודות – יון לונדביק
62 נקודות – מנדז
64 נקודות – פליקס סנדמן
67 נקודות – בנימין אינגרוסו
מה שאומר שהזוכה הוא……………….
Benjamin Ingrosso
בהצלחה לבנימין בליסבון!