2018: שבדיה – גמר המלודיפסטיבלן

אחרי 5 תכניות והמון דרמה, הערב שבדיה בוחרת. גמר המלודיפסטיבלן המסורתי, שבסופו נדע מי ייצג את שבדיה באירוויזיון 2018. אל הגמר הגיעו 12 שירים, אשר ייבחרו בשילוב של קולות קהל, שופטים ושופטים בינלאומיים.

ניתן להשלים את המופע הראשון כאן.
ניתן להשלים את המופע השני כאן.
ניתן להשלים את המופע השלישי כאן.
ניתן להשלים את המופע הרביעי כאן.
ניתן להשלים את תכנית ההזדמנות הנוספת כאן.

הערב נפתח בתקציר הפרקים הקודמים, חצאי הגמר + שלב ההזדמנות הנוספת. כמו תמיד האינטרו הוא של מנחה הערב, David Lindgren, ששר את שיר הנושא של המלודיפסטיבלן השנה. אחרי הצגת כל ההמתמודדים, מתחילים בתחרות! את התשואות הרמות ביותר קיבלו בנימין אינגרוסו, ואחריו פלקיס סנדמן וסמיר וויקטור. מה זה אומר על התוצאות הצפויות?

Méndez – Everyday – בגרסת הסטודיו: הוא חוזר אחרי עשור וחצי! מנדז מתעדכן עם הזמן ושולח שיר אלקטרו-פופ עכשווי, כל כך עכשווי שהוא נשמע בפיזמון בדיוק כמו שיר שהיה להיט לא מזמן ואני מתקשה כעת לזכור את שמו. אני מאמין שזה יהיה אפקטיבי מספיק בלייב כדי לעלות ישירות לגמר, אבל אני ממש נגד 1/5. בטרום הגמר ציינתי: "הוא נראה כמו מי שנמלט מריב כנופיות, עם קעקועים על הפנים ושעון מזהב. בפיזמון האווירה משתנה לפורח לטיני בלתי מתפשר עם רקדניות לטיניות תואמות. בזמן הפיזמון נדמה שהקהל אוהב, לפחות לפי האפליקציה. השיר פשוט מאד לביצוע, ולא נראה שמנדז מתאמץ יותר מידי, האם יש לנו מעפיל ראשון לגמר שכולו כרגע על טהרת הגברים? ההתלהבות של הקהל הולכת ופוחתת ככל שהשיר ממשיך. נדמה כי זהות המעפילים קשה לפענוח השבוע." על הההופעה באנדרה כתבתי: "מנדז יוצא מתוך האפלה אפופת העשן ופותח בספרדית. הוא עושה עבודה טובה על הבמה והשיר אפקטיבי יותר מזה של סיגריד." ההופעה בגמר: אז הוא לא עלה אוטומטית לגמר כמו שחשבתי, אבל כן העפיל מהאנדרה כפי שציפיתי. הוא חסר סיכוי הערב. ההופעה זהה לאלו שכבר ראינו. הוא נראה לי פחות נינוח וקצת מנסה למכור סקס אפיל שאין לו. ועדיין, הוא מקצועי מאד. הלב באפליקציה מראה אהבה מפתיעה מצד הקהל. בכל מקרה השופטים יקברו את זה…

Renaida – All the Feels – בגרסת הסטודיו: השיר נפתח בצלילי דאנס-הול. זה פופ-רגאיי ואפרו-פיוז'ן, שלפי התמונות זכה להופעה מלודיפסטיבלנית גנרית שתביא את השיר אולי-אולי-אולי להזדמנות הנוספת. זה שיר שנסמך על הפקה עמוסה בלבד ולא מעבר. חוץ מביט אין בשיר הזה כלום. רניידה מנסה להישמע כמו ריהאנה, אבל נשמעת כמו חיקוי שלה מ-2011 ולא כמו ריהאנה העכשווית 1/5. בטרום הגמר ציינתי: "הצבע השולט בהופעה זו הוא הכתום. רניידה מפתיעה כפרפורמרית יציבה ווקליסטית דומיננטית. הכריזמה שלה לא מספיק גדולה כדי להציל את השיר ואתה נותר עם תחושה של שיר ריקני וסתמי". על הההופעה באנדרה כתבתי: "שינו לריינדה את הסטייל מעט. היא נראית עם קצת יותר סוואג ולבושה בחליפת ג'ינס אייטיזית במיוחד. הכתום נותר כצבע של האקססוריז ושל בגדי הרקדנים. גם כאן היא נותנת יופי של הופעה, אבל השיר עדיין לא עושה לי כלום. האפליקציה מראה כי הקהל מחבב, אבל לא עף עליה." ההופעה בגמר: היא שוב החליפה בגדים. הפעם זרקה על עצמה רשת צבובה עם חגורת עור שחורה עצומה. מתחת גופיה ומכנסון כתום, כי כאמור זה הצבע השולט בהופעה. ההופעה עצמה זהה, ושוב הכריזמה שלה נהדרת והיא זמרת טובה. בעזרת השם, בשנה הבאה תחזור עם שיר התואם למידותיה ולא השיר המאד חלש הזה. ואז באמצע השיר היא צועקת שהיא לא שומעת כלום באוזנייה. אחרי מאבק וצרחות מצידה, היא זורקת את האוזנייה לרצפה ומנסה להציל את מה שנותר מההופעה.
Martin Almgren – A Bitter Lullaby – בגרסת הסטודיו: שיר פופ-קאנטרי פשוט מאד, רדיו פרנדלי מאד, משובץ במקום הראשון בסדר ההשמעה וכנראה ייקבר בהצבעה. זה לא שיר רע, אבל מאד מוכר, פשוט ו"בטוח" מבחינת what you see is what you get. בקושי 3/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "האינטרו הזה עיטר כל כך הרבה שירים….. מרטין עוטה על עצמו חולצה ירוקה שמגיעה לו עד הברכיים וז'קט כחול באורך דומה. ההופעה מאד סטטית והאורות האדומים ששוטפים את הבמה נראים לא מתאימים לשיר. האפליקציה דווקא מצביעה על כך שהקהל מחבב את השיר. הופעה פשוטה וחביבה, עם זאת מבחינה ווקלית הוא מקרטע פה ושם." בהופעה בגמר: אז טעיתי בהערכה הראשונית שלי וזה עלה היישר לגמר. מרטין עדיין לובש את הזוועה שהוא לבש בטרום הגמר. השיר נשמע לי כעת כמו שיר נוצרי מסיונרי. אני לא אוהב, אך נראה שהקהל באפליקציה מצביע בהמוניו. אם זה זוכה, זו תהיה הטרלת אירוויזיון נפלאה. לא באמת.
John Lundvik – My Turn – בגרסת הסטודיו: הכותב Jonas Thander חוזר בגדול אחרי הכישלון עם אלכס פלוריאה בקדם הרומני. הפעם מדובר בפאוור בלאד חזקה מאד והמנונית. זה "אירוויזיוני" מאד ו"שבדי" מאד. סאנה נילסן, הגרסה הגברית. בלדת פופ עם סגנון ניצחי, חלבי למדי, אך אפקטיבי מאד. זה רואה גמר בקלות 3/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "יון פותח את השיר בנגינה על פסנתר, לבוש כולו בלבן. ההופעה הווקלית בוטחת, אבל ויזואלית זה טובע בקיטש ונופל לכל המלכודות האפשריות. זה נראה כמו הופעת סיום של פופ איידול מקומי. מאד מלודרמטי." בהופעה בגמר: אז כאן סוף סוף צדקתי כשאמרתי שזה יגיע לגמר בקלות וזה אכן הגיע, אך מאז עבר למעלה מחודש והשיר איבד מהאפיל שלו לטובת שירים אחרים. הנובלטי של השיר בהופעה הראשונה אבד, וקשה לי להאמין שהוא ישרוד את כל התותחים הכבדים שבאים אחריו. השופטים אולי יאהבו, אבל לדעתי זה השלב שבו הקהל יפנה לו עורף. ללב המתפוצץ באפליקציה אני כבר לא מתייחס, כי הוא נראה אותו דבר בכל שיר.

Jessica Andersson – Party Voice – בגרסת הסטודיו: יסיקה חוזרת, הם בגדול? פופ אגרסיבי ועצבני שמנסה להחיות מחדש את הקריירה של המבצעת שלו. זו אחת הסיבות לכך שהפופ השבדי כל כך מצליח וכל כך שנוא מאידך. שיר חלול וסתמי, לא נשמע מקורי, לא מעניין, חסר נשמה ומהות 1/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "מקום חמישי ולא יותר לטעמי. יסיקה עולה בחליפה שחורה מחרידה, אליה מתלוות ארבע רקדניות לבושות ורוד שנראות כמו המלאכיות של צ'רלי. הרקע הוא וידאוארט של אורות סגולים מנצנצים. ההופעה הקולית איומה ונוראה, כאשר זמרי הליווי מחפים עליה. האפליקצייה מראה על התלהבות מוגבלת ביותר. זה נורא ואיום." ההופעה בגמר: אז שוב טעיתי כשחשבתי שזה יסיים במקום החמישי בטרום הגמר, אך זה סיים באחד משני המקומות הראשונים… האפקט של זה אחרי השירים של יון ומרטין מאד חזק. ההופעה קלישאתית, שרלוט פרלי סטייל והקול שלה לא עומד לה. אבל כאמור זה אפקטיבי והאנרגיה גבוהה ומרימה. איך זה יסיים בסוף הערב? באמת שכבר אין לי מושג.

LIAMOO – Last Breath – בגרסת הסטודיו: זוכה האיידול המקומי במידטמפו פופ המנוני עם ראפ בבתים. הראפ עצמו נשמע מיושן מאד, הפיזמון סופר אפקטיבי ונשמע כמו בלדה עד מיטמפו מודרני מוכוון מצעדים. זה לא יגיע לאירוויזיון בגלל הראפ, אבל יש מצב לטופ 3 בגמר המלודיפסטיבלן 3/5. בבהופעה בטרום גמר ציינתי: "עבודת מצלמות תזזיתית, אך מדויקת. ליאמו מקבל במה שמדמה הופעה במועדון, ועוד לפני הפיזמון האפליקציה מעידה על פופולאריות רבה של השיר. הוידאוארט הוא של תאורה שיכולה לגרום להתקף אפילפסיה, כאשר מעל הזמר יש נדבך נוסף של תאורה שלא מוסיף להופעה מאומה. עבודת המצלמות עושה כאב ראש אמיתי, אבל אני מודה שזה נראה כמו וידאוקליפ וזה אפקטיבי. ענן עשן תורם לפיזמון אחרון. זה עדיין לא מנצח את אינגרוסו מהתכנית של השבוע שעבר." ההופעה בגמר: שיר ראשון שמרשים באמת. ליאמו עושה עבודה טובה בראפ ובשירה, עבודת המצלמות מתעלת את הדרמה ואדג'יות הנדרשת ממנה. פיזמון מלודי להחריד והחלק של הראפ מרענן בים השלאגר והקיטש, בניגוד לרושם הראשוני שלי. נכון לעכשיו זה השיר הטוב של הערב… לפחות עד שפליקס יעלה לבמה.

Samir & Viktor – Shuffla – בגרסת הסטודיו: זה נשמע כמו השיר שלהם מלפני שנתיים. פופ-דאנס קצבי שאונס את האוזן. זה מנסה נורא להיות Sunstroke Project עם הסקסופון בפיזמון. עושה לי רע השירים האלה, שמתאמצים נורא, וזה שיר שמנסה נורא קשה. זה עובר לגמר, או לפחות לאנדרה חאנסן 2/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "השיר מתחיל בוידאו שחור ולבן של השניים, אשר ממנו יוצא הצמד ועולה לבמה. הם לבושים בג'ינס וז'קטים ומלווים על ידי 4 רקדניות בטרנינג. זה עולה לגמר כמו כלום, אבל אני לא רואה את זה מצליח בגמר יותר מידי, טופ 5 בלחץ רב. ההפקה זולה ולא מהודקת בהשוואה להופעות אחרות של המלודיפסטיבלן." ההופעה בגמר: אני עדיין חושב שזה יסיים הערב בטופ 5. יש להם יופי של מיקום ומרייאט ששרה אחריהם תוריד לכולם את מצב הרוח. הייתם מאמינים שחצי ערב כבר מאחורינו. השבדים האלה יעילים. השיר מרים וההופעה אפקטיבית, למרות המאמץ הרב. אני לא מאמין שזה יזכה הערב, ואני חייב להודות שהניסיון לחקות את המולדבים מהשנה שעברה עושה לי טוב.

Mariette – For You – בגרסת הסטודיו: הפייבוריטית הגדולה של הערב ואולי של המלודיפסטיבלן כולו השנה. זה שיר קצבי עם הפקה שבדית מהודקת ומהוקצעת. הבתים זורקים ל-Dua Lipa וזמרות צעירות אחרות בנות זמנינו, אבל הפיזמון פשוט מאכזב בכל מדד. בדיוק כמו שלא הבנתי מה הייתה ההתלהבות משירה בשנה שעברה, גם מהשיר הזה לא אבין את ההתלהבות. זה כנראה מגיע לגמר, אבל זה לא יזכה במלודיפסטיבלן השנה 2/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "מריאט יושבת על במה מוגבהת שנמצאת על פירמידה (?), לובשת חולצת בטן לבנה מעוצבת וג'ינס מעוצבים ושיערה אסוף בכיסוי ראש כלשהו. אסתטית היא נראית מצוין, אבל הכוראוגרפיה שלה טיפשית לחלוטין וגמלונית. השיר עצמו הוא שום כלום, ממש כמו השיר שלה בשנה שעברה. זה יעלה לגמר וזו בושה גדולה." ההופעה בגמר: נודניקית, אמן תראי אירוויזיון מהבית גם השנה. היא שינתה את הלבוש מהטרום גמר והיא לבושה הפעם כולה בלבן, כולל כיסוי הראש. זה שיר שכל כולו הפקה ו-0 שיר. ההופעה וההפקה העמוסות רק מבליטות את העובדה שאין כאן כלום, פשוט עלוב.

Felix Sandman – Every Single Day – בגרסת הסטודיו: פליקס הוא חבר לשעבר בלהקת FO&O. בלדה מודרנית ואפקטיבית. אם תהיה לזה ההופעה הבימתית החזקה שאני מצפה שתהיה לזה, אז אפשר לבנות כאן על כרטיס ישירות לגמר. מזכיר מאד את מה שקורה במצעדים כרגע, זאיין מליק פינת שון מנדז. נחמד 3/5. בטרום הגמר ציינתי: "פליקס מתחיל את ההופעה על הקטוולק, יושב על….לא ממש ברור מה זה…מגבר? ושר למיקרופון גדול שמשתמשים בו לתכניות רדיו. זוויות הצילום מזכירות וידאוקליפ. למה צריך להרוס שיר טוב בהופעה כל כך יומרנית?? השאירו את זה לשבדים שידעו איך למצוץ את האותנטיות והתמימות מכל מה שניתן…. השיר טוב ומרגש, מינימליסטי ואקוסטי. יופי של שיר ועבודה יפה של פליקס." בהופעה באנדרה ציינתי: "זה השיר החביב עליי באנדרה ואם יעלה לגמר יהיה גם הפייבוריט שלי לזכייה. בלדת פופ טובה ועצובה. פליקס עדיין מפספס פה ושם קולית, ההופעה באמת האסתטיקה וזוויות הצילום היא ללא רבב, ניתן רק לקוות שהיא תהיה מספיק לסחוב אותו לשלב הבא. נדמה שהוא נותן את כולו בשיר הזה, אבל האפליקציה מראה שהקהל התחיל בהתלהבות ונרגע מהר מאד…." ההופעה בגמר: אז כמו שציינתי זה הפייבוריט שלי הערב וכנראה השיר היחיד על בימת המלודיפסטיבלן שיש לו נשמה. גם היום הוא בא עם הרבה כוונה ונשמה. זה כנראה הזוכה המוראלי של הערב, אבל את בירת פורטוגל הוא יראה בתור תייר אם יקנה כרטיס ביולי-אוגוסט ככה. קצת הרשיתי לעצמי להתמוגג.

Margaret – In My Cabana – בגרסת הסטודיו: מרגרט נשמעת כמו קמיליה קבאלו והשיר אמור להיות מושפע מהלהיט של האחרונה "Havana". זה לא נשמע כמוהו, אבל בהחלט "מושפע" ממנו. כל מיני מילים בספרדית מוזילות נורא את הניסיון ליצור להיט מודרני, אבל האמת שזה פופ סתמי למדי עם הפקת מועדונים אגרסיבית. יש מצב שזה מסיים את דרכו הערב, בניגוד להימורים 2/5. בטרום הגמר ציינתי: "היא לא עולה עם אסלה על הבמה, כמו שהייתה אמורה לעלות בתחילה. מרגרט לבושה במכנס גבוה דמוי טרנינג ועליונית בטן א-סימטרית, הכל בכתום. הרקדנים/ות לבושים במיטב לבוש המועדונים לאביב 2018 והוידאוארט מציג נוף קריבי. ההופעה הווקלית סבירה, שזה יותר טוב ממה שחשבתי, אבל זה נון-שיר." בהופעה באנדרה ציינתי: "מרגרט החליפה לתלבושת צהובה וגם המלווים החליפו, לתלבושות שחור לבן. אולי אני טועה, אבל הוסיפו מגע בינה לבינם, אבל הקונספט הכללי נשמר. האפליקציה מראה שהצופים מחבבים את ההופעה." ההופעה בגמר: הפורח מגיע בדיוק בזמן, אחרי שכולנו בכינו מהתרגשות בזמן ההופעה של פליקס. היא עדיין בחליפה הצהובה הכעורה מהאנדרה, שתואמת לשיר כמו כפפה ליד. השיר זוכה להייפ מסוים אצל החובבים, אבל מבחינתה היא יכולה להתהדר בעובדה שהגיעה לגמר המלודיפסטיבלן, ולא מעבר.

Benjamin Ingrosso – Dance You Off – בגרסת הסטודיו: אינגרוסו מגיע להופיע ב-pimp slot, כאשר היה אחד מהפייבוריטים בשנה שעברה והשנה הוא אחד ההימורים הגדולים לזכייה בקדם. השיר הוא המשך טבעי של שירו מהשנה שעברה, אבל טוב יותר. הוא נשמע בוגר יותר, השיר סקסי יותר והאווירה הכללית יותר מעזה וחצופה ופחות מתאמצת מהשנה שעברה. זה נשמע מקורי יותר, מגובש יותר. זה עולה ישר לגמר ומסיים שם מאד גבוה 3/5. בהופעה בטרום גמר ציינתי: "האחרון להופיע וברור לי שהוא בא לגנוב את הערב. יש משחק מדהים עם הוידאו-ארט, שמכסה את כולו, ונותן תחושה שאנו צופים בקליפ ולא בהופעה חיה. הוא בלבוש שחור מלא אייטיזי מאד עם קיק מודרני. ההופעה מהפנטת, הוא לבדו על הבמה, למעט המלווים שנמצאים מחוץ לטווח המצלמה. זה המנצח הגדול של הערב." ההופעה בגמר: הנה מגיע הפייבוריט הגדול, מי שסומן החל מטרום הגמר הראשון כמנצח הגדול מקבל מיקום מנצח ויכול לעשות את כל הדרך הערב לליסבון. ההופעה מדהימה ומהפנטת כמו בטרום הגמר הראשון. אינגרוסו עובד כמו מכונה ומצליח וההעמדה והאפקטים פשוט מצונים. השיר עצמו – לא רע בכלל.

Rolandz – Fuldans – עוד שיר בשבדית. הפעם זהו קצב רוק'נ'רולי מהפיפטיז. מזכיר מאד בסגנון את Owe Thörnqvist מהשנה שעברה. זה שיר הומוריסטי ומטופש למדי. אי אפשר להשתמש בתירוץ של שיר הומוריסטי כדי למכור שיר מיושן. זה באמת שיר מאד חלש, עם אווירה מיושנת של שלאגרים שנס ליחם לפני 50 שנים 1/5. בבהופעה בטרום גמר ציינתי: "הלהקה עולה לבמה בתלבושות אלביס ושתי מלוות חסרות חן בשמלות כסף. זה באמת שיר אינפנטילי, אבל לפי הלב הפועם באפליקציה הקהל משתגע. יש גשם של אש וזיקוקים והכל מרגיש מאד לא נכון…" ההופעה בגמר: פורח שבדי למהדרין. אין מה להגיד ואין מה לומר. השבדים הטרילו בשליש הגמר שלהם והעלו אותם ללא כל סיבה נראית לעין או לאוזן למען האמת. הדבר הטוב שזה יכול לעשות זה להדגיש כמה אינגרוסו היה טוב. קרקס קרקסי.

עקב התקלות שחוותה באוזנייה מוקדם יותר, ריינדה עולה להופיע בשנית. האם היו מקרים כאלו בעבר במלודיפסטיבלן?

אחרי המופע האמנותי של הערב, הגיע זמן ההצבעה!

הצבעת צוותי השיפוט הבינלאומיים:
פולין מעניקה את מרב הנקודות למרגרט, כמצופה.
אלבניה מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.
איסלנד מעניקה 12 נקודות לפליקס.
איטליה מעניקה 12 נקודות לבנימין אינגרוסו.
קפריסין מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו. החברה שלו מריעה בקהל.
אוסטרליה מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.

הטופ 3 כרגע

תמונה3.png

גאורגיה מעניקה 12 נקודות לפליקס סנדמן.
בריטניה מעניקה את מרב הנקודות לסמיר וויקטור.
ארמניה מעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.
צרפת מעניקה את 12 הנקודות שלה לפליקס סנדמן.
פורטוגל האחרונה להצביע ומעניקה את מרב הנקודות לבנימין אינגרוסו.

מצב הנקודות אחרי שכל צוותי השיפוט הצביעו:

תמונה2.png

החלק השני של המופע האמנותי הוא של המנחה David Lindgren בשיר קברט היתולי. החלק האחרון של המופע האמנותי הוא אינטרפטציה ג'זאית של "I Can't Go On" שיר האירווזיון של שבדיה ב-2017 בביצוע רובין בנגטסון, הפעם בביצוע זמרת הג'אז אמביינט קרולין אף אוגלס!

הגיע שלב תוצאות הקהל:

37 נקודות – יסיקה אנדרשון
41 נקודות – מרטין
41 נקודות – מרגרט
49 נקודות – מרייאט
51 נקודות – ריינאדה
51 נקודות – רולנדס
53 נקודות – ליאמו
60 נקודות – סמיר וויקטור
62 נקודות – יון לונדביק
62 נקודות – מנדז
64 נקודות – פליקס סנדמן
67 נקודות – בנימין אינגרוסו

מה שאומר שהזוכה הוא……………….

Benjamin Ingrosso

בהצלחה לבנימין בליסבון!

תמונה4.png

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.