2018: ישראל – תכנית אודישנים 11 ו-12

האודישנים הבלתי נגמרים של "הכוכב" ממשיכים גם השבוע ללא סיבה ניכרת לעין למעט מציצת הרייטינג עד לרמה של חוסר טעם. גם השבוע התכנית הארוכה מובילה את משבצת הפריים טיים של יום ראשון עם 19.6% רייטינג. לעומת זאת, התכנית הקצרה של יום שני, מסיימת עם 17.1% רק 0.1 נקודות האחוז מעל "המירוץ למיליון", המשודר במקביל בערוץ 13. אז לצופים כנראה לא נמאס מהאודישנים, אבל אנחנו ב-EurovisionPops הגענו לקצה גבול היכולת, וניתן לקרוא את הכעס שהצטבר בסיקור שלפניכם. ככל הנראה גם בשבוע הבא האודישנים ימשיכו.

המתמודדת הראשונה להערב היא אלה רובל, בת 25 מראש העין. אחרי הסיפור האישי המרגש והתמקדות מיותרת בעבודה שהיא אימא, האודישן מתחיל. היא בוחרת לשיר את "אולי הפעם" של עידן רייכל. יש לה קול מעושן ומלא נשמה, היא נשמעת מאד מיוחד. הנוכחות הבימתית לא חזקה במיוחד והיא לא סוחפת, אבל היא נשמעת מאד טוב. קרן מצביעה בעד, בעוד אסף מחליט מהר מאד להצביע "אדום". הפריע לי שכל ההופעה שלה היא עם עיניים עצומות. היא מצליחה להגיע ברגע האחרון ל-50% עם שני שופטים שטרם הצביעו. לאחר מסע שכנועים, השופטים הנותרים מצביעים "כחול" ואלה עולה לשלב הבא עם 70%.

המתמודדים הבאים הם להקת "האוסטרי". להקה של בחורים סרקסטיים להחריד. הם שרים שיר מקורי "תביא ת'חברה". השיר הוא סוג של היפ-הופ ישראלי שמזכיר קצת את הדג נחש עם נגיעות של רגאיי. השיר מגוחך כמו רוב ההיפ-הופ הישראלי, אבל הביצוע ממש טוב והסולן כריזמטי וכובש במה. המילים מגניבות, אך מלאות בחשיבות עצמית. המוזיקה עצמה רפטטיבית. אסף השופט היחיד שמצביע "אדום" והחבר'ה מסיימים את האודישן עם 73%.

טרם המתמודדת הבאה מציינת רותם סלע כי ניתנה להם מכסה נוספת של "סייבים". זו לא מצביע על רצינות התכנית, אבל אני מניח שאין להם יומרות להיתפש כרציניים. לא ברור אגב כמה עוד סייבים הם יקבלו. המתמודדת הבאה היא ים פרץ, בת 16 מהרצליה. אני שם לב שהם בחרו להתמקד השנה במתמודדים צעירים במיוחד. היא בוחרת לשיר את "Everything For Free" של K's Choice. הביצוע יומרני בעיני ויש משהו לא אותנטי באופן שהיא שרה. היא אמנם בעלת ביטחון ויודעת לעמוד על במה ולשחק, אבל לטעמי היא עדיין מנסה למצוא את עצמה. ווקלית זה לא הולך לשום מקום. ארבעת השופטים מצביעים "אדום" והאודישן מסתיים בטרם עת עם 34%. אסי רוצה לתת "סייב", אך רותם עוצרת מבעדו.

המתמודדת הבא הוא שרית חטיבה, בת 23 מבאר שבע. הפעם אין ראיון מקדים משום מה. היא מאד מתרגשת טרם האודישן ומביעה את רצונה לשיר שיר מזרחי באירוויזיון. היא בוחרת לשיר את "רציתי לדבר איתך" של נסרין. ריבוי השירים של נסרין ועדן בן זקן באודישנים מעידים על הדומיננטיות שלהן במוזיקה הישראלית העכשווית, וזה מצוין, כי עד לפני כמה שנים הייתה רק זמרת מזרחית אחת, והשאר היו הרחק מאחור. נראה שהדור החדש מצא לו מודלים חדשים לחיקוי. לא נפלתי מהביצוע, היא שרה נכון וטוב, אך נשמעת מעט גנרית ובלי שיר מושלם בתחרות היא לא תבלוט לטובה, מה גם שהיא מתרגשת וזה ניכר לאורך כל האודישן. אסף מצביע "אדום" והיא מסיימת עם 61%. אסי ורותם מחליטים להשתמש בכפתור ה"סייב" ושרית עולה לשלב הבא. האודישן מאפשר לשופטים ולמנחים לפתוח בויכוח מלא במתחים עדתיים.

המתמודדת הבאה היא שלי מוגילבסקי, בת 16 מקרית שמונה, תלמידת פנימייה מהרצליה. היא שרה את "אורות" של אברהם טל. יש לה קול בוגר והיא נשמעת מאד אינטליגנטית. קרן ממהרת להצביע "אדום" מרגיז במיוחד, למרות שהבחורה מגיעה לגבוהים ומצליחה להרשים מאד גם בביטחון שהיא מפגינה. הקהל מאד אוהב והיא מצליחה להגיע עם "כחול" אחד ל-63%. לבסוף הראל משתכנע, והיא עוברת לשלב הבא עם 73%.

המתמודד הבא הוא דוד כהן, בן 18 מבית שאן. הוא עובר כעצבני לאורך הראיון המקדים והשיחה עם השופטים. הוא בוחר לשיר את "בסוף הכל חולף" של עומר אדם. השופטים מזהים משהו שקצת לא רוצה להיות על הבמה בדוד. מודה שהביצוע גם נשמע כאילו הוא עושה טובה שהוא עולה על הבמה. הקול לא רע, אבל גם לא מדהים. הוא לא מדויק ווקלית, והוא לא מפצה על כך באישיות מזמינה במיוחד. כל השופטים מצביעים "אדום" והוא מסיים עם 36%. לפחות נתנו לו לסיים את השיר.

המתמודד הבא הוא דיויד סמודיו, בן 22 מקולומביה במקור. אחרי הסיפור הנוגע ללב לפני האודישן, הגיע זמן לעבוד. הוא בוחר לשיר את "Rehab" של איימי ויינהאוס. הוא חמוד מאד, עם הרבה ביטחון, האנגלית שלו לא מדהימה, ומפריעה העובדה שהוא לא יודע לבטא נכון את שם השיר… הוא חבר בלהקה וזה ניכר, כי כסולן הוא לא מבריק במיוחד. על מה שאין לו בקול הוא מפצה בהופעה בימתית כובשת. לטעמי זה לא מספיק ולא מרשים על במה שבה כולם אמורים לתת הופעה כובשת. אסף משום מה מצביע "כחול", כאשר כל שאר השופטים נותנים "אדום". הוא מסיים את דרכו בתחרות עם 36%.

המתמודד האחרון להערב, הוא ניסים בלאק, במקור מסיטאל, וושינגטון, ארה"ב. אחרי סיפור הרקע שלו, על הדרך משכונת המצוקה בסיאטל, ארה"ב, הגיע זמן האודישן. הוא בוחר לשיר שיר מקורי בשם "Fly Away". אין ספק שהוא יודע מה שהוא עושה, הוא ראפר מקצועי והשיר בעל ליריקה מלאת משמעות. הוא גם מופיע עם כל הרגש והנשמה. ההפקה של השיר מחרידה אגב. עם זאת, לאירוויזיון די ברור שהוא לא יגיע… הקהל לא התחבר כל כך לפי אחוזי ההצבעה. הראל משתכנע על ידי אסף להצביע "כחול" וניסים עולה לשלב הבא עם 73%.

המתמודדים שעלו לשלב הבא:

  1. האוסטרי – 73%
  2. שלי מוגילבסקי – 73%
  3. ניסים בלאק – 73%
  4. אלה רובל – 70%
  5. שרית חטיבה – 61%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

וכעת לתכנית הקצרה. המתמודד הראשון הוא אלמוג קפאח, בן 31. אלמוג מוכיח טלוויזיה רעה מה היא. המיחזור הבלתי פוסק בתכנית של זמרי ליווי באירוויזיון, שמוכרים להפקת התכנית (אביה שושני, אימרי זיו ואלמוג קפאח כחלק מהביטבוקס אלמנט) נראה מאד לא טוב. ההצגה של המנחים כאילו אין הכרות אישית ביניהם מלפני כן, היא במקרה הטוב פתטית, במקרה הרע מעליבה. טלוויזיה רעה מאד. כאמור הוא היה חלק מהביטבוקס אלמנט שהגיעו לגמר בשנה שעברה וסיימו במקום הרביעי. הוא בוחר לשיר את "Crazy" של נארלס בארקלי מה הסיכוי שהוא לא עובר לשלב הבא? הקול מאנפף ובהחלט לא מתאים לבמה גדולה. מזכיר לי יותר זמר במסעדה מאשר recording artist. אסף מצביע "אדום", קרן עושה עצמה נלהבת בקטע מביך ומצביעה "כחול". השיר נגמר והוא על 62%. הראל וסטטיק ובן אל מצביעים "כחול" ואלמוג מסיים עם 82%.

המתמודדת הבאה היא רוני ברכאל, בת 17 מגן יבנה. לפי הדברים הנאמרים לפני האודישן מדובר באיזושהי כוכבת אינסטגרם. היא בוחרת לשיר את "שבע בערב" של דיקלה. היא בוחרת שיר של זמרת גדולה והיא לא שרה אותו טוב, זה מאד חובבני. היא מזייפת בלי סוף ומסיימת את השיר עם 44% ובלי "כחול" מאף שופט…

המתמודדים הבאים הם ההרכב אקסום. מדובר בהרכב די ידוע, למי שאוהב ומכיר את הסגנון וכבר הוציאו אלבום. הם בוחרים לשיר שיר מקורי בשם "ארנבת". מדובר בחפלה ג'יימקנית בעברית. הם מאד טובים וברור שאירוויזיון זה לא הכיוון שלהם, אלא קידום הקריירה שנתקעה איפשהו. כמו שהם תיארו את זה מדובר ברגאיי/דנסהול ויש גם טאץ' של מזרחית. בהחלט מהאודישנים היותר טובים ומרעננים של העונה. עם "כחול" מכל השופטים, חוץ מקרן, הם מסיימים עם 71% ועוברים לשלב הבא. קרן חוזרת לפוזיציה של השופטת המיותרת בתחרות.

המתמודדים שעלו לשלב הבא:

  1. אלמוג קפאח – 82%
  2. אקסום – 71%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.