2018: עדכון – 172 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (19-25/11/17)
* 19/11 – ישראל: תכנית אודישנים חמישית.
* 20/11 – ישראל: תכנית אודישנים שישית.

eurovision_heart כללי
* אף על פי כן ולמרות הכל, מקדוניה בפנים. אושר רשמית כי באירווזיון 2018 תשתתפנה 43 מדינות, ולא 42. ככל הנראה הושג הסדר מול מקדוניה והיא לא תורחק השנה מהתחרות. להזכירכם, מקדוניה לא נכללה ברשימת המשתתפות באירוויזיון שפורסמה זה מכבר. בשבוע שעבר נאמר כי הגיעה להסדר כספי מול ה-EBU, אך עדיין לא אושר רשמית כי תוכל להשתתף בתחרות. היום הנושא אושר ואם לא יהיו פרישות נוספות, התחרות בליסבון תשחזר את שיא מספר המשתתפות של 2008 ו-2011.
* מכירת הכרטיסים תחל בסוף החודש, כאשר ב-30 לנובמבר ייערך הסבב הראשון של מכירת הכרטיסים. סבב זה יכלול מכירה לגמר ולשתי חזרות הגמר. בינואר ייערך סבב נוסף עבור חצאי הגמר והחזרות שלהם.

* פורסם כי ב-29/1 תתקיים החלוקה לחצאי גמר.
* מסתבר כי הרעיון ליצור 12 סמלילים שונים נובע מכך ש-12 נקודות הוא מספר הנקודות הגבוה ביותר שניתן להעניק באירוויזיון.
* הבמה עתידה להיחשף במהלך ינואר.

albania אלבניה
פורסמה רשימת המשתתפים והשירים בקדם האלבני המסורתי, ה-Festivali i Këngës:
23550377_779819565554009_4219613651730145436_o.jpgבין המשתתפים ניתן למצוא את Luiz Ejlli, נציג המדינה לאירוויזיון 2006. הפעם הוא משתתף בדואט.

estonia אסטוניה
פורסמו רשימת המשתתפים בקדם האסטוני. ראו את הרשימה באתר הטלוויזיה האסטונית. מבין המשתתפים ניתן למצוא את Stig Rästa, נציג 2015 כחלק מצמד ואת Gerli Padar, נציגת 2007, שהפעם חוזרת לשיר בצמד. את השיר של Elina Netšajeva הלחין Mihkel Mattisen, שהלחין את אסטוניה 2013 ו-Timo Vendt, שהלחין את אסטוניה 2014. אחד המלחינים של שירה של Marju Länik הוא Axel Ehnström, הלא הוא Paradise Oskar, נציג פינלנד ב-2011.

bulgaria בולגריה
לאור הצלחת השיטה בשנה שעברה, רשות השידור של בולגריה הולכת על אותו הפורמט בדיוק לבחירת הנציג והשיר לאירוויזיון המתקרב. הבחירה היא פנימית והחוקים המאד מפורטים והספציפיים ניתנים לצפייה כאן. בניגוד לסן מרינו, לא כל אחד יכול להגיש מועמדות וצריך גב מקצועי וכלכלי מאד חזק.

united_kingdom בריטניה
Måns Zelmerlöw, זוכה אירוויזיון 2015 מטעם שבדיה, ינחה את הקדם לצד Mel Giedroyc, שהנחתה את הקדם ב-2017. הפורמט של הקדם הוא זהה לזה מ-2017. Måns היה אחד השופטים שבחרו את ששת השירים שיתחרו בקדם, וייחשפו רק בינואר. כמו ב-2017, הקדם ישודר ב-BBC 2.

hungary הונגריה
מועד שליחת השירים לקדם המקומי, A Dal, הוארך בעוד חמישה ימים, עד ה-20 לנובמבר.

greece יוון
נחשפה הרשימה המלאה של השירים שהוגשו ל-ERT, רשות השידור היוונית. ניתן לראות את הרשימה כאן. בנוסף, פורסם כי ERT פסלו שניים מתוך חמשת השירים שהתקבלו לקדם, מאחר והם לא היו בעלי צליל יווני אתני. מה שאומר שבקדם היווני יהיו שלושה שירים, ולא חמישה. מקור.

fyr_macedonia מקדוניה
השמועות מדברות על הזמרת Antonia Gigovska כנציגת המדינה.

norway נורבגיה
כזכור, כל השירים לקדם נבחרו וייחשפו בעוד כחודשיים, אך לשיר אחד שנבחר עדיין אין מבצע וכרגע מחפשים מי יוכל לבצע אותו בקדם הנורבגי.

slovenia סלובניה
עקב ההוצאות הגבוהות שגבה ה-EMA, הקדם הסלובני, ב-2017, יש דיבור על צמצום משמעותי השנה. התוצאה יכולה להיות ביטול חצאי הקדם ו/או קיום התחרות באולפן במקום באולם. מאוחר יותר אישרה יו"רית הטלוויזיה הסלובנית שהקדם ייערך בתוך אולפן. עד כה קיבלה רשות השידור הסלובנית עבור הקדם 108 שירים.

finland פינלנד
רשות השידור הפינית השיקה באתרה סקר יומי שבו הגולשים יישאלו שאלות שונות לגבי השיר הפוטנציאלי של שרה אלטו לאירוויזיון, כמו למשל סגנון מוזיקלי, שפת השיר וכו'. יש גם אפשרות לשלוח הצעות ורעיונות ללא קשר לסקר היומי.

romania רומניה
רשות השידור הרומנית ממשיכה במסעה לעבר הקדם הרומני הגדול בכל הזמנים. 60 שירים יתמודדו בקדם, ב-5 מקצים שונים, אשר כל אחד יתארח בעיר אחרת. רק בגמר יורשה הקהל להצביע, בשלבים המקדימים ההצבעה תהיה של צוותי שיפוט בלבד. נמסר כי הסיבה לקדם המפואר הוא חגיגות המאה לאיחוד בין ממלכת רומניה לטרנסילבניה.

sweden שבדיה
אפטונבלדט (מקורות 1,2,3), הצהובון השבדי, מדווח על מתמודדים נוספים שיתחרו השנה במלודיפסטיבלן: Kikki Danielsson, נציגת 1985, Martin Almgren, Jonas Gardell, Kalle Moraeus, Kamferdrops ו-Renaida Braun.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.