2018: הונגריה – שליש גמר 3

הערב 3.2.2018 משודרת גם התוכנית השלישית במסגרת הקדם ההונגרי הידוע בכינויו A-DAL. מדובר בקדם מורכב ומרובה שלבים שכל השירים המתמודדים במהלכו כבר פורסמו וניתן להאזין ולקרוא עליהם עוד. עשרה שירים יתמודדו הערב ומתוכם שישה יעלו לשלב הבא, כאשר דירוג השופטים והקהל יקבע את זהות חמישה מהם, והשישי ייקבע על פי דירוג הקהל בלבד. הצטרפו אלינו לסיקור ישיר של התוכנית, הפוסט יתעדכן בזמן אמת עד להכרזת העולים לשלב הבא. ניתן לצפות בשידור הישיר בקישור הבא.

גם הערב המנחים הם פרדי, שייצג את הונגריה ב 2016, והעיתונאית כריסטינה רטוני. השופטים הם: Judit Schell, Misi Mező, Károly Frenreisz ו-Miklós Both. לבמה יש ארבעה מפלסים, אחד מרכזי, שניים מהצדדים ועוד אחד שפונה לתוך הקהל.

Nova Prospect – Vigyázó
ערן כתב: קצת רוק כבד, מה יש? האמת שזה לא ממש רוק כבד, יותר ניו-מטאל עם מלודיה קודרת, אבל מאד קליטה ופופית. זה רוק שקל לו להתחלק בגרון של מאזין שאינו חובב רוק. זה אמריקאי מאד ואפקטיבי באגרסיביות שלו. עם זאת, חסר הוק חזק יותר שיכול להביא את השיר גבוה בדירוג 3/5
דיווח מהשידור החי: הסולנית בסרפן ורוד, חגורה שחורה וצמידים שחורים, מפגינה אוירת אווריל לוין. הגיטריסטים של הלהקה בקדמת הבמה נותנים לה קונטרה מצויינת והשיר כולו מתקבל טוב על המסך. בפזמון האחרון יש זיקוקים והסולנית משתוללת על הבמה. פתיחה טובה לערב הזה. השופטים מחמיאים אך מעניקים רק 29 נקודות. הקהל מוסיף עוד 8. סה"כ 37.

Cintia Horváth & Tomi Balogh – Journey (Break your chains)
ערן כתב: איזו הפקה מקורית ומצוינת לשיר. פופ סינגר-סונגרייטרי, נשען על ווקליות. האם הם משתמשים בלופר? זה נשמע כך. הסולנית שרה בצורה בלוזית וזה קצת נשמע כמו מיש-מאש של סגנונות. הייתי מעדיף שהיו לוקחים לכיוון אחד ולא מתפזרים לכל כך הרבה סגנונות. 3/5
דיווח מהשידור החי: סינתיה בשמלת מלמלה חשופת כתפיים בצבע תכלת ושיער משוך בשמן. טומי כמעט נעלם ברקע על הפסנתר, לובש ז'קט סגול וגם שיערו משוך ואסוף בקוקו. השיר עצמו מבולגן מבחינה מלודית וסינתיה לא מצליחה לתת הופעה ווקאלית שתצדיק העפלה לחצי הגמר. השופטים מפתיעים ונותנים 31 נקודות אך הקהל נותן רק 6. סה"כ 37 נקודות.

Maszkura és a tücsökraj – Nagybetűs szavak
ערן כתב: פופ פאנקי כיפי בקצב מיד טמפו. מייצג תרבות אורבנית צעירה ואותנטית, ועם זאת אני מאמין שיכול לדבר להרבה אנשים. זה יוצא מז'אנר שירי הבר המגניב בזכות מלודיה נגישה ומקורית וכישרון רב שבו הוא מבוצע. הצמד פורש באמצע השיר לראפ/ספוקן וורד ומוכיח שוב ושוב את הלגיטימיות של השיר והז'אנר. אני מאמין שיכול להפתיע בקדם. 3/5
דיווח מהשידור החי: הסולן חבוש במגבעת מתחיל את השיר כשהוא יושב על רצפת הבמה. האוירה מאוד כיפית ונינוחה וההופעה חסרת מאמץ אך מצליחה לעשות את העבודה. השופטים אוהבים ומעניקים ניקוד שיא עד כה של 32 נקודות אך הקהל נותן רק 6. סה"כ 38 נקודות.

Roland Gulyás – H Y P N O T I Z E D
ערן כתב: רולנד זמר נאה, יוצא האקס-פקטור. לצערו הוא נתקע עם שיר פופ-רוק קאנטרי עם מילים טיפשיות ומלודיה חובבנית. זה כלום ושום דבר. מה רבה הייתה אכזבתי ופליאתי לגלות שהשיר נכתב על ידי ByeAlex הנהדר, שייצג את המדינה ב-2013. איך הוא הוציא תחת ידיו את הדבר הזה?? 2/5
דיווח מהשידור החי: הלוק של רולנד, השיר כולו ובייחוד הפזמון מזכיר את השיר של פרדי מ-2016, ואפילו השופטים מציינים זאת, אבל בסופו של דבר זה מונוטוני מידי ולמעט פטריות האש, הטייטל הדרמטי לא ממש את עצמו. השופטים מעניקים 27 והקהל מוסיף 8. סה"כ 35 נקודות.

Reni Tolvai – Crack my code
ערן כתב: שמעתי איפשהו שזה אמור להיות חביב חובבים, אז זה פושר מאד. הפזמון המתכתי דווקא מגניב, אבל ההפקה והשיר כולו נשמע כמו משהו ששמענו הרבה פעמים בשנים האחרונות. רני לא מבדילה עצמה משום זמרת פופ אחרת ונשמעת לצערה כמו עשרות אחרות. השיר הותיר אותי אדיש. 3/5
דיווח מהשידור החי: רני מופיעה בקימונו שחור וכובע מחודד תואם, מלווה בארבע רקדניות עם מניפות מעוטרות סטיקלייטים. זה שעטנז מוזר של היפ הופ, סקאט ופופ רע. לא נראה טוב, לא נשמע טוב ולא מובן מה הקשר לתמה הסינית. משום מה השופטים נותנים 30 נקודות והקהל מוסיף 7. סה"כ 37 נקודות.

Ham ko Ham – Bármerre jársz
ערן כתב: מוזיקה צוענית צבעונית ושמחה. זה כיפי, אורבני-מזרח אירופאי, אבל לא יוצא מרמת ההופעות רחוב, זה לא להיט מצעדים ולא משהו שיכול להרים אולמות. שמענו הרבה שירים כאלו בעבר. זה ז'אנר מעניין וחשוב לגיוון התחרות, אבל כשיר זה רק טוב ולא מצוין 3/5
דיווח מהשידור החי: ארבעת חברי הלהקה עומדים בשורה לבושים כמו היפסטרים עם כלי נגינה מסורתיים ומיד פוצחים בהילולה. אל ההרכב מצטרפים זוג רקדנים בתלבושות מסורתיות ובמהלך כל השיר נשמעות קריאות "היי! הופה! היפ! נה נה! הופ!" והקהל מלווה במחיאות כפיים קצובות. זה מזכיר לי שירי חתונה חסידית מהשטייטעל בפאתי בודפשט. השופטים בצדק מעניקים 30 נקודות והקהל מוסיף 8. הקהל באולפן מפרגן בצורה יוצאת דופן.

 #yeahla feat. Viki Eszes – 1 Szó Mint 100
ערן כתב: מילה 1 כמו 100. איזה יופי של שיר. אלקטרו-פופ עכשווי, ועם זאת מקורי. לא רק בהונגרית, גם המלודיה מקורית, פריכה, קליטה. ההפקה נהדרת, לא עמוסה מידי. הקול של ויקי לא מושלם ובזה קסמו. כיף של שיר 3/5.
דיווח מהשידור החי: ויקי בסרפן שחור עם שסעים עמוקים שחושפים מכנסון שחור. יהלי בשיער אסוף בקוקו מנגן בירכתי הבמה על אורגנית. מלבד זמרות הליווי, על הבמה יש תפאורה של פנס רחוב, מזוודות גדולות וחבילות. השיר מתחיל מצויין אך לא מתפתח וחסר לו hook. חבל, יש לזה פוטנציאל. השופטים מסכימים איתי ונותנים רק 28 נקודות. הקהל נותן 7 לסך של 35 נקודות בלבד.

Andy Roll – Turn the lights on
ערן כתב: למיטב הבנתי מדובר בזמר מטאל לשעבר, ולכאן הוא התדרדר. המנון זול שגורד מפופ אייטיזי מיותר. אני מזהה את השיר הזה כחסר סיכוי לחלוטין לאור הבחירות של הונגריה בשנים האחרונות. זה מזכיר לי את "The Voice" של John Farnham. פופ-רוק של אמצע הדרך, חלש, בינוני ונרפה. 2/5.
דיווח מהשידור החי: אנדי לבוש בקפוצ'ון כסוף ומבריק, נראה קצת כמו אדם שיוצא עם בחורה שצעירה ממנו בעשרים שנה ומנסה נואשרות להיראות צעיר. אל הבמה מצטרפים המון רקדנים עם פנסים, כמות הרבה יותר גדולה ממה שמותר על במת האירוויזיון. אנדי מזייף כמעט כל תו בשיר המוזר הזה, ברמה שזה נשמע כמו הופעה בערב קריוקי של משרד עורכי דין, השופטים נותנים בצדק רק 26 נקודות, והקהל מעניק 7. סה"כ 33

Tamás Horváth – Meggyfa
ערן כתב: אוקיי, זה השיר שכל החובבים מדברים עליו. האם שווה את הדיבור. תמאס נראה בתמונת היוטיוב כמי שכבר נמצא בפוזיציית ניצחון. הופתעתי לגלות מיד טמפו אקוסטי, עשיר מאד בתזמורתיות שלו, בעל משמעות במילים שלו, ובעל מלודיה פשוטה וקליטה. השפה ההונגרית היא פלוס גדול בשיר, אני לא מאמין שזה היה עובר באנגלית. שיר טוב, שיכול מאד לזכות בקדם, שכן זה שיר שופטים מובהק. באירוויזיון יכול להפתיע 3/5.
דיווח מהשידור החי: תומאס לבוש גופיה עם מחשוף נדיב חושף שלל קעקועים על זרועותיו המפוארות. מצטרפים אליו זוג רקדנים במגבעות רחבות שוליים בריקוד קוזאקים ולקראת הסוף הוא מצטרף אליהם כשהוא מתופף על רגליו בכף מטבח. הקצב מאוד שמח והשיר יושב טוב אבל ההופעה לא ממוקדת כל כך. זה נראה ונשמע כמו ניסיון להביא מוזיקה הונגרית מסורתית אל המאה העשרים ואחת. השופטים מפרגנים עם 33 נקודות והקהל מוסיף 9 ומזניק את תומאס היישר למקום הראשון עם 42 נקודות.

Nikoletta Szőke, Attila Kökény & Róbert Szakcsi Lakatos – Életre kel
ערן כתב: נדמה שנחתנו בסבנטיז או אף מוקדם יותר. בלדת סול מיושנת, גם אם חביבה ומלודית. הקולות אכן מלאי נשמה והפיל הכללי הוא של פופ-ג'אז מיינסטרימי adult-contemporary, קצת מיוזיקל, קצת השפעה של סלבדור, אבל ההרגשה שהשיר מעט מנותק, בניגוד לשיר של סלבדור. קצוות של קיטש מאד בולטים. זה לא נורא, אבל שמרני מידי. 3/5
דיווח מהשידור החי: השיר עצמו הוא שיר בארים קלאסי, כזה שניתן לבצע על במה גדולה רק אם מדובר באמני ג'אז אדירים. ניקולטה חלשה ונאלצת להסתמך על אטילה שסוחב את ההופעה באופן מרשים למדי. רוברט מלווה את השניים על הפסנתר. הייתי רוצה לראות את זה בחצי הגמר ולו רק בשביל הגיוון. השופטים שופכים סופרלטיבים ומעניקים ניקוד שיא של 37 נקודות. הקהל פחות מלהב ונותן רק 7, אבל זה מספיק כדי להדיח את תומאס מהמקום הראשון. סך הכל 44 נקודות.

ארבעת השירים שקיבלו את מירב הנקודות והעפילו אוטומטית לחצי הגמר:

Ham ko Ham – Bármerre jársz

Maszkura és a tücsökraj – Nagybetűs szavak

Tamás Horváth – Meggyfa

Nikoletta Szőke, Attila Kökény & Róbert Szakcsi Lakatos – Életre kel

בשלב הזה שלושה השירים נמצאים בתיקו על הכרטיס החמישי לחצי הגמר. השופטים מתייעצים אך הדרמה מסתיימת מהר בהכרזת השיר הנבחר:

Cintia Horváth & Tomi Balogh – Journey (Break your chains)

מופע האמצע מבוצע על ידי Janicsák Veca שהשתתפה ב A-Dal 2013 אך לא העפילה מחצי הגמר שלה. היא מבצעת דואט עם האומן ההונגרי המעוטר Feco Balázs.

השיר שזכה בגלגל ההצלה ויעפיל לחצי הגמר הוא:

Roland Gulyás – H Y P N O T I Z E D

ששת השירים יצטרפו ל-12 שכבר עלו לשלב הבא ויתחרו בשני חצאי גמר שיתקיימו ב- 10.2 וב- 17.2. בכל חצי גמר יתחרו תשעה שירים ומכל אחד יעלו 4 לגמר. שמונת העולים לגמר יתחרו ב-24.2 על הכבוד לייצג את הונגריה באירוויזיון.

ניתן לצפות שוב בתכנית המלאה כאן.

2 תגובות הוסיפו את שלכם

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.