2018: ספרד – סיקור Operación Triunfo – גאלה 12

ב

תכנית הריאליטי שירה Operación Triunfo היא הפלטפורמה שבה יבחרו ב-29.1.18 הספרדים את נציגם לאירוויזיון 2018. התכנית משודרת כבר מסוף אוקטובר ואנו מתקרבים אל סופה… להזכירכם, הפורמט הושק ב-2001, עת תפקדה כפלטורמה לבחירת הנציג הספרדי לאירוויזיון 2002. היא מבוססת על הריאליטי-שירה ההולנדי, Star Academy, אך בטוויסט הספרדי שלה היא מאד לא יעילה בלשון המעטה. כל פרק ארוך כמו הגלות. התכנית גם כוללת פרק נוסף על כל פרק לייב, שהוא פרק על המתרחש מאחורי הקלעים ובבית בו גרים המתחרים. בהיעדר זמן, או עניין, לא נסקר את הריאליטי, אלא יותר את השירה.

אז מה היה לנו כבר? 16 ספרדים צעירים ותמימים נכלאו בבית אחד, "האקדמיה", בה הם מעונים במיני עינויים שונים על ידי מאמני כושר, פיתוח קול וכיראוגרפים, ונאלצים להיפגש עם כל מי שההפקה חפצה ביקרו, לרבות נציגי ספרד ב-2009, 2012, 2016 ו-2017.

ניתן לקרוא את סקירת 4 התכנית הראשונות כאן.
ניתן לקרוא על התכנית הששית עד השמינית כאן.
ניתן לקרוא על התכנית התשיעית, העשירית וספיישל חג המולד כאן.
ניתן לקרוא על התכנית האחת עשרה כאן.
ניתן לקרוא על התכנית השתיים עשרה כאן.

נותרנו עם 6 מתמודדים, אחרי שנפטרנו מ-Roi בתכנית שעברה. כרגע נותרו בתחרות AgoneyAitanaAna GuerraAlfredMiriam וחביבת ההפקה, Amaia.

הערב, כרגיל, מתחיל בהופעה משותפת, והפעם של השיר "Cuéntame" של הלהקה Fórmula V.
אני מבין שנגמר התקציב להפקה שכן הששה רק עומדים ושרים. אין כיראוגרפיה ואין רקדנים או אביזרים. ממש השקעה.

לאחר מכן, אנחנו עוברים לדו קרב של שני המועמדים שהועמדו להדחה בתכנית הקודמת, Ana Guerra, שזה הדו קרב השני שלה ברציפות ו-Agoney.

ראשונה, עולה Ana Guerra עם השיר הטרי "Havana" של הזמרת Camila Cabello. באמת מפתיע שאיש לא ביצע אותו עד כה.
אנה משתמשת בכל הסקסיות והחושניות שיש לה ומעמידה הפקה למופת, לרבות כיראוגרפיה, רקדנים חשופי חזה, אביזרים ואפילו מעט שירה. לטעמי, מעט מדי. היא רקדנית נהדרת ומלאת כריזמה, אבל זו לא תחרות ריקוד.

שני, עולה Agoney עם השיר "Where Have You Been" של Rihanna.
אגוניי נצמד לז'אנר שאליו הוא מתחבר יותר מכל, שכן בלבו הוא גיי מועדונים קלאסים. הוא מזמן לא מסתיר את זה ובהופעה הזו אף נמרח על הרקדנים הגברים, שכמובן שוב חשופי חזה. בכל זאת, אנחנו בספרד. למרות שלטעמי הוא זמר טוב מאנה גרה, משהו לא עובד לא בהופעה הזו. הוא בולע את המילים ולא נראה נינוח. גם הוא משקיע חלק נכבד מהשיר בריקוד ובמיני צווחות ואלתורים שלא במקום. לא אהבתי.

השבוע, שוב, על מנת למרוח זמן ומאחר ולא נותרו הרבה מתמודדים, המתמודדים הנותרים יבצעו כל אחד שני שירים, אחד כסולו ואחד כצמד.

ראשון, עולה Alfred לבדו עם השיר "Maldita dulzura" של Vetusta Morla.
מדובר בבלדת פופ עד מיד-טמפו סטנדרטית בספרדית. אלפרד שוב מנגן בגיטרה ושוב טורח לעשות פרצופים נאנקים למצלמה. לי די נמאס מהם כבר והביצוע הזה מזכיר הרבה ביצועים קודמים שלו בעבר. ככה"נ, העובדה שהוא מוגן השבוע ושאין מועמדים להדחה לשבוע הבא גרמו לו לזרוק זין. לא התרשמתי. זה לא יותר מקריוקי סביר.

שניות, עולות Aitana ו-Miriam עם השיר "Valerie" של הלהקה The Zutons, אבל בגרסה שחידש Mark Ronson עם Amy Winehouse.
מדהים, אבל דווקא אייטנה נשמעת כאן טוב יותר ממרים. אין ספק שמרים זמרת טובה יותר, אבל השיר הזה ממש לא יושב עליה. היא נשמעת מזויפת ולא בקצב. כנראה קשה לה עם האנגלית. מצד שני, על אייטנה השיר יושב הרבה יותר טוב. ועדיין, השתיים לא מתקרבות לעקב הנעל של איימי ויינהאוס זצ"ל והכל מרגיש לי מקושקש וחסר חן. מיותר.

שלישית, עולה Miriam לבדה עם השיר "Recuérdame” של Carlos Rivéra.
זו בלדה ספרדית מלאת פאתוס ואירוויזיונית למהדרין, שיושבת הרבה יותר טוב על הסגנון של מרים והקול העצמתי שלה. כנראה היא מנסה להוכיח לשופטים שהיא יכולה לייצג את ספרד באירוויזיון, אולם היא בחרה בסגנון כל כך מיושן שמזכיר אפילו את Eres Tu. הסגנון הזה כבר לא יכול להצליח באירוויזיון ולטעמי מדובר בבחירה שגויה. אין ספק שהיא צריכה לשיר רק בספרדית, אבל היא צריכה שר עם יותר אקשן. זו לא אחת ההופעות הטובות שלה.

רביעית, עולה חביבת ההפקה, Amaia לבדה, עם השיר "Te Recuerdo Amanda” של Víctor Jara.
עוד בלדה ספרדית ברצף, אבל מודרנית יותר. אמאיה שרה לעצמה ואולי שומרת את הקול שלה לתכנית המכריעה שבוע הבא וגם השיר עצמו משעמם ביותר ולא נדמה לי שהיה משאיר חותם באירוויזיון. זו לא הופעה של מנצחת. אין לי מושג מי בחר את השעמומון הזה.

חמישית, עולה חביבת הקהל Aitana לבדה, עם השיר "Instruction" של Jax Jones.
מדובר בהופעה סבירה של אייטנה, בעיקר כי שוב מכריחים אותה לנסות לזוז וזה עקב האכילס שלה. היא מתרכזת מדי בכיראוגרפיה ושוכחת לשיר את השיר. השיר עצמו רפטטיבי מדי וכל ההופעה נסמכת על הכריזמה של אייטנה, שלא בדיוק מורגשת. ככה זה בשבוע בו אין מועמדים להדחה כנראה.

אחרונים עולים Alfred ו-Amaia כדי לבצע יחד את השיר "Todo mi amor eres tú", הגרסה הספרדית לשיר "I Just Can't Stop Loving You" של Michael Jackson.
השניים האלו תמיד התחברו היטב וגם הפעם אינה יוצאת דופן. עם זאת, השיר וההופעה פשוטים מאוד והדבר היחיד שמציל את ההופעה מתהומות השיממון הוא חיבור הקולות המוצלח והכימיה בין השניים. נדמה שכולם שומרים את הכוחות לתכנית הבאה.

כעת, אנחנו מגלים שהזוכה בדו קרב מראשית התכנית היא Ana Guerra אשר הדיחה את Agoney מהתכנית. לא מפתיע.  זה אומר שנותר רק מתמודד זכר אחרון ויחיד, Alfred, ולדעתי גם לו אין שום סיכוי לייצג את ספרד באירוויזיון.

הערב שוב אין חביבי קהל, ככה"נ כי ההפקה לא רוצה שהקהל יידע שהבחירה שלו ובחירת ההפקה שונים מהותית.

לאחר התכנית, רשות השידור הספרדית, TVE, פרסמה כי גם המקום הששי, Agoney, ייקח חלק בתכנית הבאה ולכן גם לו יהיה סיכוי לייצג את ספרד באירוויזיון. כנראה ההפקה חשבה שידיחו את Ana Guerra.

ב-23 בינואר, 2018, חשפה TVE את שמות ומבצעי השירים שיתמודדו בתכנית הבאה, בה ייבחר הנציג של ספרד לאירוויזיון:

  • Amaia, Amaia, Alfred, Miriam ו-Ana Guerra יבצעו את "Camina".
    השיר כבר בוצע בתכנית חג המולד וניתן לשמוע אותו מטה.
  • Amaia תבצע את "Al Cantar". הנה קטע קצר מהשיר:
  • Aitana תבצע את "Arde". הנה קטע קצר מהשיר:
  • Alfred יבצע את "Que Nos Sigan Las Luces". הנה קטע קצר מהשיר:
  • Miriam תבצע את "Lejos De Tu Piel". הנה קטע קצר מהשיר:
  • Ana Guerra תבצע את "El Remedio". הנה קטע קצר מהשיר:
  • Miriam ו-Agoney יבצעו את "Magia". הנה קטע קצר מהשיר:
  • Aitana ו-Ana Guerra תבצענה את "Chico Malo". הנה קטע קצר מהשיר:
  • Amaia ו-Alfred יבצעו את "Tu Canción". הנה קטע קצר מהשיר:

אדיוס (:

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.