2018: עדכון – 53 ימים לאירוויזיון

eurovision_heart אירועי השבוע הקרוב (18-24/03/18)
* 24/03 –  Eurovision Preparty בריגה, לטביה.

eurovision_heart כללי
* נערכה הגרלה של מיקום המדינה המארחת בגמר. פורטוגל המארחת הגרילה את המיקום ה-8 בסדר ההופעות:

* שמועה: ראשי המשלחות עודכנו השבוע כי ה-EBU וה-reference group דנים כבר זמן מה באופן בו ניתן לשפר את שיטת ההצבעה. שני נושאים אשר נידונו, אך טרם התקבלה לגביהם החלטה:
1. הצבעת שני צוותי שיפוט: יהיה צוות שיפוט אחד המורכב מ-5 זמרים וכותבי שירים, עם העדפה למשתתפי עבר. צוות זה ידרג את כל השירים המופיעים, כפי שעושים השופטים היום. הצוות השני יהיה 5 מפיקים או אנשים הקשורים לעולם המוזיקה, אשר יספקו את הדירוג שלהם, אבל רק לעשרת השירים שיגיעו למקומות הראשונים של צוות השיפוט הראשון. בכך הם ינסו לנטרל אפשרות של שופטים מוטים או משוחדים.
2. הצבעה באמצעות אפליקצייה: הציפייה היא להכניס את האפליקציה לשימוש ב-2020. מספר מדינות ישתתפו בפיילוט באחת השנים הקרובות. במדינות אלו יהיה למעשה הצבעת קהל כפולה, אחת הצבעת טלווטינג/SMS כפי שמתבצעת היום, השנייה תהיה דרך האפליקציה. שקלול תוצאות שתי שיטות ההצבעה יאוחדו להצבעת הקהל מאותה מדינה.
* אחד המופעים במופע האמנותי בגמר יהיה Branko מלהקת Buraka Som Sistema. עוד במופע האמנותי דואט של הכוכבות המקומיות Ana Moura ו-Mariza. זוכה 2017, Salvador Sobral, ישיר שיר חדש.
* המוזיקה של מצעד הדגלים תיכתב על ידי Beatbombers.
* כעת, כאשר כל השירים נחשפו מעניין לראות מי ישיר בשפה הרשמית של מדינתם ומי בחר להשתמש בחופש השפה (ולבחור באנגלית, לרוב). העובדות מספרות סיפור מעניין:

x8uClzV.png

austria אוסטריה
לפי הוידאו הבא, של מי שהיה בפאנל השופטים לבחירת השירים לקדם השוויצרי השנה, השיר "Nobody buy You" התקבל לקדם השווייצרי השנה. כותב השיר החליט לפרוש מן התחרות, במקום השיר נכנס שיר אחר (לא ברור איזה), והשיר לבסוף ניתן לסזאר עבור ייצוג אוסטריה השנה.

azerbaijan אזרבייג'ן
פורסמה גרסה רשמית לתחרות, עם תוספת אלקטרונית קלה בהפקה.

albania אלבניה
פורסמה הגירסה הרשמית והסופית של השיר האלבני לאירוויזיון:

bulgaria בולגריה
בניגוד לשמועות, השיר הבולגרי לאירוויזיון "Bones", לא הוקלט בגרסת הדמו על ידי לורין, זוכת אירוויזיון 2012. אכן הייתה הצבה מטעם רשות השידור הבולגרית ללורין, אך היא סירבה לה. מי ששרה את החלק הנשי של השיר בדמו שהוגש לטלוויזיה הבולגרית היא לא אחרת מאשר Tamara Gachicheladze, נציגת גאורגיה לאירוויזיון 2017. כך אושר על ידי חשבון הטוויטר הרשמי של רשות השידור הבולגרית:

יצוין כי תמרה היא זוגתו של המוזיקאי הבולגרי בוריס מילנוב, אשר הוא אחד מכותבי השיר. למקום השני הגיע השיר "Colours" בביצוע Poli Genova. להלן רשימת המבצעים של השירים בבחירה הבולגרית הפנימית:

29135967_180722109381265_8046899053310509056_n.jpg

israel ישראל
לאחר חשיפת הקליפ ביום ראשון האחרון, "Toy" של נטע ברזילי, השיר הישראלי לאירוויזיון, הפך לתופעה ויראלית. לצד כתבות מפרגנות עד מופתעות מרחבי אירופה, השיר גם הצליח להיכנס לכמה מצעדים ברחבי היבשת. נכון ליום שישי 16/3, השיר נמצא במקום ה-1 מצעד Itunes ישראל. במצעדי אייטונס השונים השיר ממוקם במקום ה-5 ביוון, ב-11 בספרד (לאחר שהיה מקום רביעי יום לפני), במקום ה-36 בשבדיה ועוד. ישראל נמצאת מרגע חשיפת השיר כשיר בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות באירוויזיון לפי טבלאות ההימורים.

moldova מולדובה
נחשף הקליפ הרשמי של השיר המולדובי לאירוויזיון:

montenegro מונטנגרו
נחשף הקליפ הרשמי של השיר לאירוויזיון, כולל גרסת אירוויזיון לשיר:

malta מלטה
נחשף הקליפ הרשמי של השיר לאירוויזיון, עם שינויים מינוריים בשיר עצמו:

spain ספרד
נחשף הקליפ הרשמי של השיר, כולל שינויים קטנים בהפקת השיר:

finland פינלנד
נפתח מחדש הסקר באתר הפיני, והפעם מבקשים מהגולשים לבחור בתשובה אחת משלוש בנוגע לציפיותיהם מההופעה הפינית באירוויזיון. בנוסף, יש תיבת הצעות בנוגע להופעה. נחמד.

czech_republic צ'כיה
נחשפה גרסת האירוויזיון של השיר, הכוללת שינוי של המילים שעברו על חוקי התחרות:

france צרפת
הקליפ הרשמי של צרפת, עכשיו בגרסת 3 הדקות:

cyprus קפריסין
האם שערורייה חדשה מתקרבת? נחשף שיר מהקיץ האחרון בביצוע דוגמנית-זמרת פולניה בשם Alicja Ruchala, שנשמע מאד דומה לשיר הקפריסאי לאירוויזיון השנה. הדמיון לשירים הוא לא מקרי, שכן שניהם נכתבו על ידי Alex Papaconstantinou:

sweden שבדיה
נחשפו תוצאות כל שלבי הקדם השבדי. הן ניתנות לצפייה כאן. ניתן לראות שריינאדה הייתה קרובה למדי להעפלה ישירות לגמר בטרום הגמר הראשון. כמו כן, סמיר וויקטור זכו ל-% ההצבעה הגבוה ביותר מבין כל ארבעת מופעי טרום הגמר. Dotter פספסה את הסיבוב השני של ההצבעה בטרום הגמר שלה בכמות לא גדולה של קולות. מפיק האירוע, כריסטר ביורקמן ציין בראיון כי לאור התוצאות בגמר, השימוש באפקליציה ייבחן בשנית.

switzerland שווייץ
נחשף הקליפ הרשמי של השיר לאירוויזיון, עם שינויים קטנים בשיר עצמו:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.