2018: מונטנגרו – קדם

ב-17.2.18 נערך הקדם המונטנגרי שיקבע מי יהיה הנציג של מונטנגרו לאירוויזיון 2018 בליסבון. לאחר שנתיים קשות, בהן לא העפילה מונטנגרו לגמר, החליטו במונטנגרו לנסות משהו חדש לחלוטין – קדם אירוויזיון! מאז 2008 מונטנגרו לא ניסתה קדם אירוויזיון כהליך לבחירה.

הגשת השירים היתה פתוחה לכל אחד, לא רק למונטנגרים, אולם כל השירים צריכים להיות מושרים במונטנגרית. מתוך 31 השירים שהוגשו, נבחרו החמישה שיתמודדו הערב.

המנצח ייבחר בהצבעת הקהל בלבד.

הערב מתחיל בביצוע שיר האירוויזיון על ידי רביעית מיתר ופסנתר וקטעי משירי אירוויזיון מוכרים שמושרים על ידי המנחים, בעיקר שירי יוגוסלביה ואיטליה, לפני שמגיעים אל השירים של מונטנגרו בשנים האחרונות.

אז אנחנו מקבלים סרטון תדמית שככה"נ מסביר את האסטרטגיה מאחורי הפורמט החדש, מציג את האחראים עליו וכיצד נבחרו השירים.

לאחר מכן, יש סקירה של כל נציגי מונטנגרו באירוויזיון עד כה וחישוב ממוצע הגובה והמשקל של כולם, כדי לנסות למצוא את המועמד המושלם.

Nina Petković – Dišem – משמעות השיר היא "אני נושמת".
נינה עולה עם מעיל גשם משובץ נצנצים משל היתה מונקו 2004 ומתחילה בזיופים לא מרשימים. השיר עצמו מתחיל לאט והופך להיות קצבי ונשמע מיושן מאוד, ממש כמו הלבוש. לפני הפזמון מובן שהיא מאבדת את המעיל, על מנת לגלות חליפת גו, משובצת נצנצים ונכנסים גם ארבעה רקדנים והכל מסריח מנפטלין, כאילו חזרנו במנהרת הזמן. יש כאן השפעה מובהקת של אגורבאש מבלרוס 2005 בהופעה. זה נורא. די. 1/5

גרסת האולפן:

Vanja Radovanović – Inje – משמעות השיר היא "ערפל".
ואניה שר בלדה קודרת עם לחן פשוט, שנשמע כמו הרבה שירים בקדם האלבני. זה מאוד מזכיר את השירים שמדינות יוגוסלביות לשעבר כבר שלחו לאירוויזיון. יש כאן ניסיון דרמתי מאוד לנגן על הרגש, אבל אני לא התחברתי. הביצוע הקולי טוב יותר מהשיר הראשון, אבל הכריזמה לא עוברת והזמר לא מצליח להעביר את הרגש. הוא מתנודד על הבמה ולא יודע מה לעשות עם עצמו. בשלב מסוים, הוא שר לנגנים ולא לקהל והמצלמות. לשיר יש פוטנציאל, אבל נדרש זמר מוצלח יותר. 3/5

דוגמית של גרסת האולפן:

ההופעה החיה:

Ivana Popović Martinović – Poljupci – משמעות השיר היא "נשיקות".
איוונה מתחילה את השיר בחושך ואולי טוב שכך, שכן השמלה שלה נוראית. היא מציגה לנו בלדת מיד-טמפו מודרנית יחסית, שנדמה שקיבלה הרבה השראה מבולגריה 2017. הביצוע הקולי של איוונה טוב והיא יודעת להופיע טוב יותר מהשניים שקדמו לה. השיר עצמו סביר, אבל לא מיוחד מספיק ונדרשת הופעה מעניינת יותר כדי שזה יעשה משהו. כרגע זה רק עוד שיר פופ סטנדרטי. 3/5

דוגמית של גרסת האולפן:

Katarina Bogićević – Neželjena – משמעות השיר היא "הבלתי רצוי".
קתרינה לובשת שמלץ סאטן בצבע אפרסק שנראית נורא עליה, אבל היא יפה ושרה הכי טוב ממה ששמענו עד כה. השיר שוב מיושן קמעה, מזכיר שירים מהקדם הסלובני מלפני כמה שנים. הפזמון קומוניקטיבי והביצוע הקולי של קתרינה מצליח למכור את השיר הבינוני. זה הכי טוב שהיה עד כה, אבל שוב נדרש שדרוג אדיר להופעה (או אוקראיניזציה). 4/5

דוגמית של גרסת האולפן:

Lorena Janković – Dušu mi daj – משמעות השיר היא "תנו לי רגש".
לורנה מגישה לנו גם היא בלדה מיושנת. המראה שלה דווקא משדר שיר פופ קצבי, כי היא נראית כמו כלת בתמצווש. היא שרה היטב, אבל לא כמו קתרינה. לורנה מנסה לעשות כמיטב יכולתה למכור את הסחורה המשומשת שניתנה לה ונשמע שהיא זמרת גדולה מהשיר, אבל קשה מאוד להתנער מארכאיות השיר. זה לא זה. 2/5

דוגמית של גרסת האולפן:

הדירוג שלי –
1. Katarina Bogićević – Neželjena
2. Vanja Radovanović – Inje
3. Ivana Popović Martinović – Poljupci
4. Lorena Janković – Dušu mi daj
5. Nina Petković – Dišem

לפני התוצאות, אנחנו זוכים להופעה של Slavko Kalezic, נציג מונטנגרו לאירוויזיון 2017, אשר מופיע בעיקר בחושך עד הפזמוןף שכן התאורן לא יודע להאיר את הבמה. סלאבקו מבצע בדיוק את ההופעה שלו מקייב ויחסית לאנרגיה הבלתי נדלית שלו, מוזר שקיבלנו כזה קדם מנומנם.
לאחר בית ופזמון משירו Space, הוא מבצע את השיר החדש שלו בפלייבק מלא(!) זה שיר שמנסה להיות שיר קיץ ספרדי, אבל נכתב בעיקר כי סלבקו מקווה כנראה לקבל זימונים להופיע בספרד בקיץ הקרוב, ולא כי השיר טוב. לפחות הוא מבדר.

גרסת האולפן של השיר החדש של סלאבקו:

אחרי עוד כמה הופעות של רביעיית המיתר וסקירה אודות ליסבון, אנחנו מקבלים את רשימת שלושת השירים שעלו הלאה לסופר גמר –
2. Vanja Radovanović – Inje
4. Lorena Janković – Dušu mi daj
5. Nina Petković – Dišem

אנחנו מקבלים ביצוע נוסף של השירים בסופר גמר. לא ברור למה, כי אין שיפור בהופעה. כנראה בשביל לסחוט עוד כמה אירו בהצבעות.

לפני ההכרזה, אנחנו מקבלים את גרסת כלי המיתר למיני קלאסיקות אירוויזיון כמו יוגוסלביה 1990 ו-1991, לא פחות! וכן מיני שירי ז'ליקו הצפויים יותר וסרביה 2007 המנצח.

אז יש ברכה מצולמת של סרגיי שייצג את מונטנגרו באירוויזיון 2014 והופעה של קנז עם שירו לאירוויזיון 2015, "Adio", גם הוא בביצוע בפלייבק מלא.

לפני ההכרזה, אנחנו מקבלים סרטון היתולי על חיפוש מקריא הנקודות מטעם מונטנגרו ומה היה קורה לו מונטנגרו היתה מנצחת בתחרות.

וסופסוף, אנחנו זוכים להכרזת הזוכה.

במקום השלישי – Nina Petković – Dišem
במקום השני – Lorena Janković – Dušu mi daj

והזוכה הוא – Vanja Radovanović – Inje

הביצוע הזוכה:

 

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.