2019: ישראל – תכנית אודישנים שישית, שביעית ושמינית

שוב שודרו השבוע שלוש תכניות. קשת 12 נותנת את הכבוד לתכנית, שלא רק מובילה עבורם ברייטינג, אלא גם הביאה את תחרות האירוויזיון לתל-אביב. רותם סלע המנחה מציינת כי עד כה עברו את האודישנים 23 מתמודדים.

פרק 6 נפתח במתחרה אסף מסלתי, בן 27 מרמת גן. אסף מספר כי הופיע בתכנית של אליקו לפני מספר שנים וזכה בתחרות כישרונות צעירים. הוא בוחר לשיר את "מה אתה רוצה ממני" של חנן בן ארי. אסף בולט קודם כל כי הוא גבר נאה מאד. יש לו קול טוב, אבל הביטחון שלו מספיק עד שלב מסוים, הוא הולך לאיבוד, לא ממוקד בשיר, אולי רגיל שהולך לו בקלות, והמסך שלא עולה מהר כמו שהוא רוצה מתסכל אותו. שירי מציינת שהקול שלו חלוד, אבל הוא מצליח להגיע לתווים גבוהים בלי לזייף. עם "אדום" מאסף בלבד, הוא מסיים את האודישן כשהמסך עולה ברגע האחרון. 71% לאסף. שירי מייעצת לו לשמור על הקול שלו, הראל מציין לו שהוא מזכיר לו את הראל מויאל. אסף טוען שהוא לא מקצוען עדיין.

המתמודדת הבאה היא אתי ביטון, בת 29 מבאר שבע. אתי זמרת מוכרת, שכבר עשתה את הפריצה שלה, אך לא הצליחה למנף את הפרסום להצלחה מסחרית. היא בוחרת לשיר את "רק לאימא", שיר שלה במקור. אתי היא זמרת מאד מקצועית וכבר שמעתי אותה בלייב, יש לה יכולת טכנית גבוהה, אבל משהו בקול שלה לא זורם וקצת מיושן. אבל היא סופר מקצועית, ואת השלב הזה היא חייבת לעבור. השופטים מפרגנים לה, הקהל קצת פחות, והיא מסיימת עם 83%. שירי מוחה דמעה, הראל מציין שהיא צריכה להתאים עצמה ל-2018 וזו נקודה טובה.

המתמודדות הבאות הן צמד אחיות: אסיה ואלכסנדרה מקרסקי, בנות 28 ו-30 מחולון וממוסקבה. הן מספרות שהסגנון שלהם הוא רוק רך ולירי. הן בוחרות לשיר את "Lost in You" של LP. הן שרות ישובות על כסאות על הבמה ופורטות על הגיטרה. ווקלית זה חובבני, והן לא הרמוניות בצורה יוצאת דופן. השופטים מזהים שיש להן יכולות שונות והאחת טובה בהרבה מהשנייה. כל השופטים מצביעים "אדום", למעט סטטיק ובן אל והן מסיימות עם 55% ואת דרכן בתחרות.

the_next_star6_06_05_asia_alexandra_id_i.jpg

המתמודד הבא הוא רועי סנדלר, בן 20 מראשון לציון. כבר 8 שנים הוא ואמו מנסים לדחוף את הקריירה שלו קדימה, אבל זה לא ממש הולך. הוא מתאר את אמו כ"פושרית", שלא יכל יותר שתנהל אותו, ולכן אחותו כעת מנהלת אותו. סטטיק מציין שהוא מוצר שעובדים עליו טוב כבר זמן מה. רועי בוחר לשיר את "ילדים כאלה" של עדן חסון, שהוא גם השיר שייצג את ישראל באירוויזיון ג'וניור 2018, בביצוע נועם דדון. אני לא הרוס על השיר, אני חושב שהביצוע גנרי למדי ושהקול שלו מאנפף. הוא פרפורמר יציב ובחירה בו לשלב הבא היא ללכת על בטוח. כל השופטים מצביעים "כחול" והוא מסיים את האודישן עם 82%, מה שאומר שהקהל לא נפל מהביצוע.

המתמודד הבא הוא אביב מטקה, בן 19 ממצפה רמון. הוא מספר בראיון המקדים על חוויות הגזענות שגדל עמן בתור נער שחור. הוא בוחר לשיר שיר מקורי בסגנון אפרו-ביט, "Me and You". מהתו הראשון הוא מזייף ללא אבחנה. גם הראפ לא הכי זורם, אך הוא הצד היותר חזק שלו. האודישן לא הולך לשום מקום והוא נגמר אחרי שכל השופטים מצביעים "אדום". הוא מסיים עם 35%.

המתמודדת הבאה הויא שרה מושיוף, בת 24 מירושלים. היא מספרת כיצד איבדה את בנה התינוק לפני שנה ותשע בעקבות מוות בעריסה. היא בוחרת לשיר את "אין לי אף אחד" של עדן בן זקן. הביצוע חביב, שמרני, אך מרגש לאור הסיפור שלה. הפיזמון, שמבוצע בתווים הגבוהים יותר, חושף את היכולות שלה. היא מסיימת את האודישן עם "כחול" מכל השופטים ו-90%.

המתמודד הבא הוא אוהד לוי, בן 23 ממושב משען. הניסיון שלו בהופעה באירועים. הוא בוחר לשיר את "תחזרי" של אייל גולן. הביצוע מאד שטוח, הקול שלו לא מעניין. הוא נשמע יותר כמו זמר בהרכב מאשר כוכב, שעומד בזכות עצמו על הבמה. זה נעים, אבל שם זה נגמר. למעט שירי, רוב השופטים מצביעים "אדום", וגם היא מתחילה להתחרט אליו אחרי כמה זיופים מאד מורגשים. אוהד מסיים עם 49% ואת דרכו בתחרות.

המתמודד האחרון לפרק זה הוא מי שהפך ויראלי בעקבות האודישן בשבוע האחרון. קובי מרימי, בן 27 מרמת גן. הוא לא מפסיק לצחוק ולגמגם. הוא טוען שיש לו פחד קהל, ומספר כי הלך בעבר לאודישנים בתכניות דומות, אך ברח ברגע האחרון. קובי הוא שחקן בוגר ניסן נתיב, מה שגרם לכמה אנשים לחשוב כמה מזה זה הצגה וכמה אמת. הוא מציין כי המשחק היה דרך להתגבר על חוסר הביטחון והביישנות. אוקיי. הוא בוחר לשיר את "Sweet Dreams" של Beyonce. שירי מציינת, שהוא נשמע כמו סם סמית, ואכן יש לו קול נמוך מאד רך. אחרי הפיזמון הוא נותן בפלצט ואחר כל במאהוול. השופטים כולם מצביעים "כחול" והוא מסיים עם 92%.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. קובי מרימי – 92%
  2. שרה מושיוף – 90%
  3. אתי ביטון – 83%
  4. רועי סנלדר – 82%
  5. אסף מסלתי – 71%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

פרק 7 נפתח באודישן של עידו דנקנר, בן 22 מרמת השרון. מספר שעבר ל-LA, התקבל ל-150 המועמדים האחרונים באמריקן איידול, אך עזב בשלב זה את התחרות כי החוזה "מחייב מידי" לדבריו. בינתיים הוא מעלה ליוטיוב קליפים ושירים שלו. מספר כי עושה "פופ אמריקאי". שגיא ביטבוקס, מתארח אצל המנחים בזמן האודישן, מאחר ועבד הרבה ביחד עם עידו. הוא בוחר לשיר את "One Dance" של Drake ו-"No" של Meghan Trainor במאש-אפ. הקול שלו טוב ויש לו נוכחות בימתית לא רעה, אבל זה לא עושה לי כלום. הרבה פלסטיק על מעט תוכן. בשנייה האחרונה הוא מגיע ל-70% ועובר לשלב הבא. הראל מצביע "אדום" ומסביר שזה היה "חצי". גם אסף עושה אותו הדבר ומציין שהוא לא הצטיין.

המתמודדת הבאה היא עמית שדה, בת 17 מבאר שבע. שרה ב"צעירי באר שבע". היא בוחרת לשיר את "Addicted to You" של Avicii. יש לה קול מפתיע, מאד גדול, איימי ויינהאוס סטייל. היא נשמעת ורסטילית, רלבנטית, מישהי שעוד יכולה לגדול להיות זמרת מאד מעניינת. הביטחון שלה שובה לב כי הוא בא ממקום תמים. כל השופטים מצביעים "כחול" למעט אסף, והיא מסיימת עם 81%. אסף מציין כי הוא זיהה כמה פגמים, שלא ניתן יהיה לתקן עד סוף העונה.

המתמודד הבא הוא תומר רז, בן 38 מתל-אביב. הוא מספר בראיון המקדים כי הוא עושה מוזיקה ומופיע ברחבי אירופה. הקליפים שלו זוכים לצפיות רבות ביוטיוב. הוא בוחר לשיר את "גבולות ההגיון" של נתן גושן. הדבר שישר בולט הוא שהקול שלו מאד מאנפף, הוא חותך למרוקאית וחוזר לעברית. אני לא בטוח שזה מספיק טוב. זה מעניין, ויש לו כריזמה, אבל זה פשוט לא מספיק. אולי זו בחירה לא נכונה של שיר. כל השופטים מצביעים "כחול", למעט סטטיק ובן אל. הוא מגיע בשניות האחרונות של השיר לרף ה-70% ומסיים עם 71%.

המתמודד הבא הוא מאור קדושים, בן 21 מגדרה. הוא ואחותו מספרים שהם בסכסוך עם אבא שלהם, ומאור היה בפנימיות מגיל 13. הוא בוחר לשיר את "אם היית רואה" של עידן רייכל. על הבמה הוא מספר שיש לו ניסיון מועט בהופעה מול קהל. הוא שר את השיר עם סלסולים ונותן לשיר את הגרסה שלו. אני לא מחובבי השיר, אבל האודישן טוב, מאד יציב וחוסר הניסיון עובד לטובתו הפעם. סטטיק ובן אל ושירי מצביעים "אדום" וחותמים את דרכו בתחרות. אסף מצטרף אליהם, ומאור מסיים עם 54% ואת דרכו בתחרות. אסף טוען כי זה היה לא מיוחד או מרגש. בן אל טוען שהאירוויזיון הוא עוד שלושה חודשים והוא לא יהיה מוכן עד אז, רק שיש עוד 5 חודשים עד לתחרות….

המתמודד הבא הוא גלעד טנצר, בן 24 מירושלים. גלעד הוא ראפר, שרוצה להביא את שיר הראפ הראשון, שינצח את האירוויזיון. הביטחון שלו הוא קצת אובר. הוא בוחר לשיר את "אין יותר טוב מזה" של פלד. אני מתרשם מהיכולות שלו, אבל לא יותר מידי. הוא לא מעלה את הרף, בניגוד למה שהוא מצהיר עליו בליריקה אותה הוא שר. שירי משתכנעת להצביע "כחול" ביחד עם רוב השופטים וגלעד עובר לשלב הבא עם 75%. רק אסף נותן "אדום".

המתמודדים הבאים הם צמד: משי ומור פורטל, אח ואחות בני 19 ו-17 מיקנעם עילית. אחרי חוויה פרואה במיוחד בראיון המקדים, הם עולים לאודישן. הם בוחרים לשיר את "אח שלי" של משה פרץ. הקול של מור מיושן מעט ומאנפף מאד. מור כבר נשמע יותר טוב, יש לו צבע קול עדכני וגם ביטחון ונוכחות בימתית גדולה יותר. הראל סבור שמדובר בקלישאה, אבל שהם טובים. הם מסיימים את האודישן עם 39% ועם "כחול" אחד משירי בלבד.

המתמודד הבא אלקנה מרציאנו, בן 26 מאור יהודה. אלקנה הוא זוכה "The Voice" מלפני מספר שנים. זהו ניצחון גדול לפורמט "הכוכב הבא", שממוצב פה כפלטפורמה אמיתית ליצירת כוכבים לעומת תכניות אחרות, שלא מצליחות למנף את הזוכים שלהם… זה גם נשמע ומובן בין השורות של אלקנה, שמספר שהוא עובד ושר באירועים ובוועדי עובדים ו.. מה הלאה? על הבמה שירי מספרת את הסיפור שלה איך הגיעה לקדם אירוויזיון 2005 והעזה להופיע בקדם ולהגיע לאירוויזיון, למרות שהיה לה מה להפסיד כמישהי מוכרת. הוא בוחר לשיר את "הולך לי מיואש" של משה פרץ. הוא באמת זמר מצוין, הקול שלו צלול וגדול, כזה שיכול להדהד באולם, הוא רק צריך לפתוח את העיניים קצת. בן אל מציין לרעה שהוא מסלסל בכל נקודה בשיר. נראה שהניקוד של הקהל נעצר באיזשהו שלב. בתמיכת כל השופטים הוא מגיע ל-77% ועובר לשלב הבא ברגע האחרון.

המתמודדת האחרונה להערב היא אביבית דורון, בת 32 מאור יהודה. אביבית היא מורה והיא מגיעה עם התלמידים שלה לראיון המקדים. היא בוחרת לשיר את "מי ידע שכך יהיה" של בועז שרעבי. זה שיר טוב, אבל מאד מאד מיושן. הביצוע שלה טוב, אבל זה ביצוע שמפריד בין מישהי שסתם שרה לבין זמרת. לצערי אביבית היא מישהי ששרה, ואינה זמרת. השופטים כולם מצביעים "אדום" (הראל נעדר) והיא מסיימת את התחרות עם 42%.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. עמית שדה – 81%
  2. אלקנה מרציאנו 77%
  3. גלעד טנצר – 75%
  4. תומר רז – 71%
  5. עידו דנקנר – 70%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

הפרק השמיני הוא פרק קצר. רותם מציינת כי 33 מתמודדים עברו עד כה את האודישן הראשון. המתמודד הראשון הוא ניב ינקו, בן 23 מבאר שבע. מתגלה בראיון המקדים כבחור מלא הומור וביטחון. הוא בוחר לשיר את "האהבה הזאת שלנו" של עברי לידר. יש לו קול חמוד והוא יודע לשיר, אבל בתחילה הכל מרגיש מאד Safe. הנוכחות שלו לעומת זאת באמת כובשת. בפיזמון הוא כבר מגביר את הקול וזה אפקטיבי. הביצוע מאד נקי והוא נותן לו פרשנות משלו. הוא מקבל "כחול" מרוב השופטים ומסיים את האודישן עם 83%, ואסף שטרם הצביע. שירי מדגישה שהקהל הצביע בעדו ומאד אהב אותו לפי אחוזי ההצבעה. אסף מציין כי הוא מקצועי, אך מנייריסטי, ומחליט להצביע בעדו. ניב מסיים עם 91%.

המתמודד הבא הוא גבריאל כהן, בן 21 מפתח תקווה. הוא בוחר לשיר את "ואם פרידה" של דיקלה. ההגייה שלו קשה. בן אל מציין שהוא שר מהאף, ובצדק. השופטים מצביעים "אדום", למעט קרן (ולמעט הראל הנעדר). גבריאל מסיים עם 29%.

המתמודדת הבאה היא עדן ורד מרי, בת 21 מנהריה. עדן היא יוצאת להקת פיקוד צפון. היא בוחרת לשיר את "Seven Nation Army" של The White Stripes. היא עושה את השיר בגרסת ג'אז, ועם קהל הילדים באולם אני די בטוח שישלחו אותה הביתה. זה קצת מבית ספר למוזיקה ואני פחות אוהב את זה ממה שציפיתי. אבל השופטים חושבים אחרת: למעט הראל, כולם מצביעים "כחול". עדן מסיימת עם 78%. אז הקהל דווקא קצת אהב. סילי מי. אסף חשב שהביצוע שלה הוא מעט הצטעצעות.

המועמד הבא הוא אליה גבאי, בן 26 מתל-אביב. לאליה שיר שמתנגן עכשיו בגלגל"צ. הוא מספר כי הסגנון שלו הוא רוק ישראלי ואתני. הוא בוחר לשיר את "אהבה כזו" של עידן רייכל וזהבה בן. הוא מתחיל במאהוול חזק, אבל מתחיל להיחלש ושוכח את המילים. הוא מתגבר על הבלאק אאוט ומקבל תמיכה מכל השופטים. בעיני הקול שלו גנרי, ונשמע כמו הרבה זמרים ישראליים צעירים, מעט בכייני, נוגה כזה ובעיקר לא מעניין. המקום שלו זה בלהיות זמר יוצר ולא כווקליסט. הוא מסיים את האודישן עם 93% מוגזמים לגמרי.

בפרק זה המתמודדים הבאים עלו לשלב הבא:

  1. אליה גבאי – 93%
  2. ניב ינקו – 91%
  3. עדן ורד מרי – 78%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.