2020: אוקראינה – סיקור Vidbir – חצי גמר 1

אוקראינה פותחת הערב את הקדם המקומי. Vidbir חוזר זו השנה החמישית, וזאת לאחר השערורייה בשנה שעברה, שגרמה להם לפרוש מהאירוויזיון פחות משבוע מסיום הקדם. החובבים טוענים עד היום, שאוקראינה יכלה לנצח את 2019 אם לא הייתה פורשת. לעולם לא נדע. האם השנה יש להם את הקלף המנצח ביד? ניתן לצפות בתחרות כאן.

המנחה, Serhiy Prytula, פותח את הערב ומציג את השופטים: Andriy Danylko, הלא הוא Verka Serduchka, נציגת אוקראינה ב-2007, נציגת אוקראינה 2006 Tina Karol ו-Vitaliy Drozdov, המפיק הראשי של תחנת הרדיו TAVR. התחרות מתחילה.

[О] – Tam, kudy ya ydu – בסקירת השירים כתבתי: "ההרכב עם השם הכי מוזר, עם שיר שפירושו "לאן אני הולכת". אינדי פיוז'ן אפאטמפו, המשלב צלילים קריביים, אוקראיניים, מוזיקת אמביינט, סקרצ'ינג, סווינג ועוד. זו חגיגה שלמה, מופקת כהלכה, בשיר כיפי וקליל. השפה האוקראינה נשמעת מצוין והסולנית וירטואוזית למדי. 3/5."
בהופעה החיה: על הוידאוארט בגדול – הסמל של הלהקה. הזמרת פוסעת בשמלה סגולה מהקהל אל הבמה, על המסך אימג'ים מפוקסלים, שני הנגנים לבושים בצהוב, וצבעי הפסטל שולטים בהופעה. הופעה שמחה, כיפית, סטלנית, אך מהודקת. אל האווירה הקריבית מצטרף וידאוארט של עצי דקל ושדרה קייצית. מגניב ביותר.

הסולנית Ola הייתה כבר על בימת ה-Vidbir שש פעמים, כזמרת ליווי. היא גם כתבה שיר לשופטת Tina Karol, שכמובן שופאת מחמאות. אנדרי חושב שהשיר חיובי וקליל. הם מסיימים עם 22% תמיכה באפליקציה, אני לא בטוח מה זה אומר.

Jerry Heil – Vegan – בסקירת השירים כתבתי: "האם מדובר בלהיט הטבעוני של השנה? אלקטרופופ, שמזכיר שירים של Taylor Swift פוגשת את Katy Perry. יש משהו מאד קול ו-layed back בשיר. לא מתאמץ, לכאורה לא קומפטטיבי. זה מעלה חיוך, שיר מאד חיובי. לשיר יש קטע ראפ, ברייק סיני ועוד. 4/5."
בהופעה החיה: השיר מתחיל בעב"מ הנופל מהשמים. ממנו יוצאת הגברת Heil עם מעיל פרווה צהוב עם עניבות פרפר עליו. שני רקדנים בתכלת וורוד, החובשים מסכות של בעלי חיים, רוקדים מאחוריה. מאחוריהם, שתי קונסטרוקציות המדמות קופסאות אוכל Take Away, מהן יוצאות רקדניות ומצטרפות לחבורה בפיזמון השני. מאד מאד חמוד. היא עצמה all over the place, אבל מאד טבעית.

היא מקבלת תמיכה של 50% באפליקציה. אנדרי מציין שהשיר מזכיר לו את Katy Perry, אבל שהוא לא מתאים לאירוויזיון. לדבריו השיר לא מדליק את הקהל. ויטלי שופע מחמאות ומחמיא לה על כישורי הכתיבה שלה. הוא משווה אותה משום מה ל-Billie Eilish. טינה חושבת שהיא תגלית השנה, ומוכנה לעזור לה לשפר את הופעתה לקראת הגמר, בחינם.

Katya Chilly – Pich – הפייבוריטית לזכייה, שלא שחררה את שירה עדיין, ולכן לא סיקרתי את שירה.
בהופעה החיה: המצלמה מתעכבת על פנייה המוחשכות במשך כמה שניות, היא פוצחת במונולוג לאימה ואז בזעקה רמה. אליה מצטרך שאמן בשירתו. היא ממלמלת, ושירתה נכנסת בשירתו. זה מאד מעניין, מאד אקפרימינטלי. המלוות נכנסות בשירה אוקראינית אתנית. זה שיר אתני אסלי, בלי אתנו-פופ ושטויות. נגינת הכינור מפלחת את שירתן. בוידאוארט גלקסיה. זה חתיכת שיר מיוחד, אני מניח שהקהל המקומי יאהב, לא כולם באירופה יתחברו. 4/5.

היא מקבלת 31% תמיכה באפליקציה. אנדרי חושב שמדובר במוזיקת נישה, שלא מתאימה לאירוויזיון. ויטלי אומר שזה לא שיר, אלא מנטרה. זה יכול להצליח בגדול או להיכשל בגדול באירוויזיון. טינה שופעת מחמאות, אך חושבת שיש מה לשפר בהופעה.

Krutь – 99 – בסקירת השירים כתבתי: "שיר באווירת ניו אייג', שנפתח בצלילים סיניים משהו וממשיך כאינדי-פופ מידטמפו חביב ופריך. הסולנית שרה במבטא מתאמץ ומלחששת בקול נמוך ומכשף. בבית השני היא עוברת לאוקראינית וזה כבר נשמע יותר טוב, טבעי וזורם. הפיזמון מאד sing along אי, והאמת חיבבתי את זה יותר משחשבתי. 3/5."
בהופעה החיה: Krutь לובשת שמלה לבנה, יושבת ומנגנת על בנדורה. היא נראית מלכותית מאד, וזה עומד בניגוד לבנדורה ולאווירת השאנטי של השיר. בוידאוארט ציור של הרים מושלגים ואימג'ים מהקליפ. למרות שהיא ישובה, היא מצליחה להיות קופצנית, היא מחייכת לאורך כל השיר, ומתעלת הרבה אנרגיה חיובית.

היא מסיימת עם 57% תמיכה באפליקציה. טינה חושבת, שמדובר באחד השירים היפים הערב, ואלי כדאי לשדרג את ההופעה עם רקדנים. ויטלי חושב שהיא מתחבאת מאחורי הבנדורה וכי השיר לא מיידי, ומתחברים אליו רק לאחר מספר האזנות.

Go-A – Solovey – בסקירת השירים כתבתי: "מדובר באחד מחביבי החובבים. אחד השירים המעניינים בקדם האוקראיני השנה, שהאירוויזיון נשמע כמו הבמה המתאימה לו. מדובר בהרכב אלקטרו-פולק, המשלב ווקל אוקראיני מסורתי עם ביטים של דאנס ושאר אלמנטים מודרניים. גם זה חנפני במידה, נעים להזאנה, לא מאתגר, אבל מעורר הערכה. ההפקה של השיר מצוינת. 3/5."
בהופעה החיה: הסולנית לובשת שמלה אדומה, לצידה שתי זמרות ליווי. נגני הלהקה עומדים משני צידי הבמה. מאחוריהם סמלים פגאניים באדום ואפור. בברייק של הפיזמון, הבנות נותנות ריקוד קטן. ההופעה דרמטית בזכות הצבע האדום והארט דיירקטינג. לא בטוח אם זה הצליח להרשים אחרי הרף הגבוה שהוצב הערב, אבל הקהל ממש אהב, אז מה אני יודע.

ההרכב מסיים עם 63% תמיכה באפליקציה. ויטלי חושב שהם צריכים להיפטר מהריקוד שעשו. אנדרי חושב שזה מודרני ולזמרת יש קול צעיר. טינה חושבת שההופעה היא התגלית של היום.

Cloudless – Drown Me Down – בסקירת השירים כתבתי: "סינתפופ עם קישוטים אייטיזיים. פיזמון פופ-רוקי קליט מאד, דרמטי למחצה. המבטא מורגש, אבל לא כל כך נורא. הפיזמון קליט ואפקטיבי. זה קצת מזכיר את השיר של Melovin באירוויזיון 2018 במלודיה או את "Counting Stars" של OneRepublic. אני לא חושב שזה חזק מספיק לזכות, אבל זה כנראה יגיע לגמר. 3/5."
בהופעה החיה: חברי הלהקה לובשים שחור או לבן, על רקע לבן בוהק. זה שונה מאד מכל מה שראינו עד כה, רוק-פופ מערבי מיינסטרימי, ודווקא בשל כך הוא בולט. הסולן נשמע קצת קצת כמו ילד, אבל הוא יודע להופיע ולכבוש במה.

הם מקבלים 64% מהקולות באפליקציה. טינה אומרת שהסולן צריך לעבוד על הווקליות. אנדרי לא אהב את ההופעה, והעדיף את גרסת הסטודיו של השיר. לדבריו, השיר שלהם הוא אחד מלהיטי הפופ החזקים בתחרות.

Gio – Feeling So Lost – בסקירת השירים כתבתי: "לג'יו החמוד יש מבטא מושלם, אבל זה לא מציל את השיר. מדובר בבלדת פופ צ'יזית, שמזכירה מאד את "Perfect" של One Direction. זה חנפני נורא, בעל פיזמון צפוי ואווירה שמרנית כללית. אתפלא אם זה יעלה לגמר. 2/5."
בהופעה החיה: Gio מופיע עם גיטרה ולבש צבעי בז'. זה לא הולך לשום מקום. בלדת כלום ושום דבר, שמנסה לחקות צליל חיוור מלכתחילה שהשתלט על המצעדים.

איכשהו הוא מקבל 67% מהקולות באפליקציה. אנשים לא מבינים למה הם מצביעים. טינה אהבה את השיר וחשבה שההופעה הייתה עדינה. אנדרי חושב שהשיר בינוני ולא מבין למה הוא מתחרה.

Assol – Save It – בסקירת השירים כתבתי: "אלקטרופופ מודרני ואפקטיבי מאד. ההפקה היא Fאנקית, הפיזמון קליט, אם כי רפטטיבי. Assol מבצעת את השיר בקול גבוה, וקצת מנסה לחקות זמרות של התקופה. בפיזמון, אפשר לשמוע גם את קולה נותן קצת במוזיקת נשמה, מה שמשתלב עם ה-Fאנק. לשיר אין איזה רגע שיא, ואני בספק אם אוקראינה תיבחר בו בשל כך. 3/5."
בהופעה החיה: האווירה היא של מטרופולין ענק, טוקיו היא המחשבה הראשונה שלי. Assol עם שמלה לבנה חושפנית, מאחוריה זמרי הליווי. יש מכונת רוח להוסיף לדרמה, וההרגשה היא של האירוויזיון של לפני עשור וחצי. אין קשר בין השיר והצליל האורבני והFאנקי שלו לגלאם שהיא מנסה למכור על הבמה. זה על גבול הפתטי. היא וזמרי הליווי צועדים קדימה לקראת סוף השיר.

היא מקבלת 55% באפליקציה מהקהל. ויטלי חושב שהיא עדיין מחפשת את עצמה, ושהמסר לא תאם את ההופעה. אנדרי אומר שאין לו שום דבר רע או טוב להגיד על השיר. טינה חושבת שהשיר מתאים לאירוויזיון, אבל ההופעה לא מתאימה לשיר.

להלן דירוגי לשירי חצי הגמר, המתעדכן לאחר ההופעות:

  1. Katya Chilly – Pich
  2. Jerry Heil – Vegan
  3. Krutь – 99
  4. [О] – Tam, kudy ya ydu
  5. Go-A – Solovey
  6. Cloudless – Drown Me Down
  7. Assol – Save It
  8. Gio – Feeling So Lost

השופטים מכריזים על הצבעתם:
01 – Assol
02 – Gio
03 – [О]
04 – Katya Chilly
05 – Cloudless
06 – Go-A
07 – Jerry Heil
08 – Krutь

Annotation 2020-02-08 140319

בינתיים, הופעת ביניים של Melovin.

הגיע זמן להצבעת הקהל:
01 – Assol
02 – [О]
03 – Katya Chilly
04 – Gio
05 – Cloudless
06 – Jerry Heil
07 – Go-A
08 – Krutь

Annotation 2020-02-08 140320

מה שאומר שלגמר עולים Krutь, Go-A ו-Jerry Heil.

ניתן לראות את חצי הגמר שוב כאן:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.