2017: ישראל – תכנית אודישנים שנייה

כמו מידי שנה, כדי להתמודד עם מיעוט הזמן, התכנית מקבלת שני שיבוצים בלוח השידורים. מלבד מועד השידור של יום שני בערב, משודרת גם תכנית ביום שלישי, קצרה יותר, זו התכנית בה נתמקד היום.

התכנית ששודרה בליל יום שני הפתיעה רבים וזכתה לביקורות לא-קוטלות עד חיוביות. חלק מהצופים וממבקרי הטלוויזיה ציינו כי ניכר שהתכנית למדה כמה מלקחי העבר, ועברה להתמקד במתמודדים, ופחות במסביב. התכנית הראשונה החלה ישר באודישנים ולמתמודדים בעלי סיכוי אמיתי להגיע לאירוויזיון (דיאנה גולבי, אימרי זיו).
אך עוד חזון למועד. מי שזוכר את העונה השנייה (שבה זכה נדב גדג') יכול לציין כי שלב האודישנים הוא השלב החזק בתכנית. היה אז תמהיל טוב ונכון של זמרים ופרפורמרים לצד מספר סיפורים אנושיים מכמירי לב והופעות בדיחה, שכנראה אי אפשר להיפטר מהם לגמרי. גם מאלה היו בתכנית הראשונה, אך לא מספיק כדי להרוס את התכנית לגמרי. אז ב-2015, עם סיום שלב האודישנים, התכנית לקחה תפנית לא טובה. לא היה פוקוס על המוזיקה ובכל הופעה המנחים והשופטים פשוט דיברו בזמן ההופעה, מה שמבחינתי הוא ביזוי חסר בושה של המוזיקה. מרוב שהעיסוק במוזיקה נדחק לפינה, ההופעות היו לא מלוטשות, ההתפתחות של המתמודדים לא הייתה קיימת וההרגשה הכללית הייתה של שכונה.
על העונה השנייה לא אכביר במילים, אך אני מניח שהצופים האדוקים זוכרים את הברדק הכללי מתחילת התכנית ועד לאירוויזיון עצמו. הבלגן האמתי היה מאחורי הקלעים, את ההשלכות ספגה ישראל באירוויזיון, כאשר נשארה עם שיר לא מרשים בעליל, שסיים רק במקום ה-14 ונשכח כלא היה.
אז העונה החדשה התחילה ברגל ימין, אך עליה לשמור על עקביות, להתמקד במועמדים ובהתפתחות שלהם, להפסיק להפריע באמצע ההופעות ומאחורי הקלעים להתחיל לעבוד על שיר/ים שיוצע/ו לפיינליסטים הפוטנציאלים. אנחנו אגב, עדיין לא יודעים איך הולך להראות הגמר: האם יהיה גמר כמו בשנה שעברה עם שירים מקוריים, שבו הקהל בוחר את השיר והזמר, מעין קדם אירוויזיון קטן? או שמא נחזור לנוסחה של 2015 אז זכה נ.גדג' ורק אחר כך יצא עם "Golden Boy".
אגב, נתוני הרייטינג של התכנית היו מדהימים ועמדו על 31.4% על פי וואלה. יותר מפרק הבכורה של העונה החדשה של The Voice.

אז התכנית השנייה מתחילה ישר באודישן (כמו שצריך). ספיר נהון – אחות של משתתף "בית ספר למוזיקה". שוב הלופ הזה, שמקשר בין התכניות של אותה חברת הפקה ומקדם אותן בלי בושה. ויזואלית נראית אנטי-כוכבת, גם האמביציה לא בשמיים. "שבע בערב" של דקלה הוא בחירה נפלאה של שיר. היא מסלסלת, אבל הקול שלה נורא שטוח. בן אל מצביע כחול, ואחריו שאר השופטים. כשהיא רואה שכולם הצביעו לה היא משתנקת ומפסיקה לשיר, חוזרת לשיר ומפסיקה לשיר, כמה פעמים. מאד לא מקצועי. ומסיימת עם 88%, של רחמים. השופטים מרעיפים עלייה מחמאות, לא ברור ממש למה.

Image may contain: one or more people

ליהיא גרינר – מה עושה כאן פליטת האח הגדול? שוב התכנית מפילה את עצמה בלופים של עצמה ובגימיקים. בראיון עם אסי ורותם היא שוב חוזרת על המנטרה שלה לפני קדם אירוויזיון 2013 ש"זו לא תחרות שירה, זה תחרות שירים". שזה נכון בעקרון, אבל איזה שירים את שרה בדיוק? לאון שיינדרובסקי על הבלקון עם אסי ורותם, נשלח להתפרץ על הבמה טרם ההופעה, כאילו אין מספיק גגים קומיים שמוצו עד כה. אין מה לומר על ההופעה עצמה, קריוקי. היא עוצרת כשהיא על 1% כי יש לה בעיה עם הפלייבק, נורא מקצועי… היא מתחילה מחדש ועדיין לא שרה את זה טוב. קריוקי מההתחלה עד הסוף. חלק מהשופטים מצביעים לה כנראה מרחמים. 58%. יאללה, הביתה.

Image may contain: 4 people, text

אושר ביטון – על תקן הנער העממי מלא הקסם. תמיד כשאני רואה חובש כיפה בתחרות, אני תוהה מה הם יעשו אם יזכו, שכן התחרות דורשת חזרות בשבת, אך די לצרה בשעתה. "להשתגע" של שיר לוי זה שיר מדהים של זמר מדהים, והוא אכן מכוון גבוה מאד. אני מעריץ את הדיקציה שלו ואת הדיוק שלו בשפה. עושה צדק עם השיר מבינה ווקלית. הבעיה היחידה היא הביישנות שלו. הוא עוצם עיניים לאורך רוב ההופעה. האחוזים שלו תקועים על 49% יותר מידי זמן. הוא עובר בקושי עם 77%.

Image may contain: 1 person

להלן המתמודדים שעברו עד כה לשלב הבא:

  1. דיאנה גולבי – 95%
  2. אימרי זיו – 93%
  3. ביט בוקס אלמנט – 91%
  4. ספיר נהון – 88%
  5. הלי לואיס – 87%
  6. ג'ודי לין ברנשטיין – 81%
  7. לין סבח – 79%
  8. אושר ביטון – 77%
  9. שלישיית טה-לה-טא – 75%

ניתן לצפות בפרק המלא כאן:

http://www.mako.co.il/mako-vod-keshet/the-next-star-S4?partner=SecondNav#/mako-vod-keshet/the-next-star-S4/VOD-e489c29ff946951006.htm?sCh=f8e28d970fa49510&pId=957463908

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.