2017: עדכון – 188 ימים לאירוויזיון

כללי
43 מדינות אישרו את השתתפותן באירוויזיון 2017. 6 מדינות מעפילות אוטומטית לגמר (5 הגדולות + המארחת), שמשאיר 37 מדינות שיתחרו בשני חצאי גמר על 20 מקומות בגמר. הטופ 10 מכל חצי גמר תעפילנה לגמר בו ישתתפו 26 מדינות.
המדינות אשר אישרו השתתפותן: אלבניה, ארמניה, אוסטרליה, אוסטריה, אזרבייג'אן, בלרוס, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, גיאורגיה, יוון, הונגריה, איסלנד, אירלנד, ישראל, איטליה, לטביה, ליטא, מקדוניה, מלטה, מולדובה, מונטנגרו, הולנד, נורבגיה, פולין, פורטוגל, רומניה, רוסיה, סן מרינו, סרביה, סלובניה, ספרד, שבדיה, שווייץ, אוקראינה ובריטניה.

albania אלבניה
רשימת המתמודדים בקדם המקומי נחשפה. ייקחו חלק בקדם המקומי: Albulena Jashari, Classic Boys, Dilan Reka, Edea Demaliaj, Edona Vatoci, Elson Braha, Erlind Zeraliu, Fabiola Agalliu & Agnesa Çavolli, Festina Mejzini, Flaka Krelani, Franc Koruni, Genc Salihu, Linda Halimi, Linda Rukaj, Lorela, Lynx, Luka & Serxhio Haidini, Neki Emra, Orges Toçe, Rezarta Smaja, Tiri, Ylli Limani, Xuxi, Xhesika Polo. הפייבוריטיות המתגבשות בקדם המקומי הן Flaka Krelani ו-Lindita Halimi לצד Xhesika Polo.
מבין כותבי השירים ניתן למצוא את Adrian Hila, שהחרים את הקדם המקומי למספר שנים. הוא הלחין את השירים האלבניים ב-2005, 2008 ו-2007 וכעת אחראי להלחנת השיר של Elson Braha. בנוסף, Sokol Marsi שעומד מאחורי השיר האלבני ב-2015 כתב שיר הפעם ל-Fabiola Agalliu & Agnesa Çavolli. מלחין השיר מ-2014, Genti Lako, כתב שיר ל-XUXI. מלחין השירים האלבניים מ-2004 ו-2009 Edmond Zhulali אחראי לשיר של Dilan Reka. מלחין השיר מ-2006 Klodian Qafoku הלחין את השיר של לינידטה הלימי.

armenia ארמניה
תכנית הכישרונות Depi evratesil לבחירת הנציג המקומי נמשכת. הגמר יכלול שישה מתמודדים, אחד מכל קבוצה. לפי השמועות Egine ו-Artsvik נמצאות בטופ 6. להזכירכם של השלבים עד חצאי הגמר מצולמים מראש, כך שסביר שחלק מהתוצאות ידלוף לרשתות החברתיות.

denmark דנמרק
מדווח כי ברשימת המבצעים בקדם המקומי אין להקות או צמדים, אלא רק סולנים. ככל הנראה יבוטל ה-Super Final והקדם יכלול סיבוב הצבעה אחד בלבד. בנוסף, שוקלים להחזיר לתחרות את צוות השיפוט הבינלאומי.

estonia אסטוניה
ממחנה כתיבת השירים שיצרו לכבוד הקדם המקומי נשלחו שירים מטעם Ines נציגת 2000, Getter Jani נציגת 2011, Laura נציגת 2005 כחלק מהרכב, Ott Lepland נציג 2012, ועוד אמנים מקומיים אשר חלקם ידועים לחובבים מקדמי עבר.

finland פינלנד
רשות השידור הפינית YLE הכריזה כי רשימת המתמודדים בקדם תיחשף ב-23/11. עדיין לא ברור מתי ייחשפו השירים. לפי שמועות, צוותי שיפוט בין לאומיים ייקחו חלק בהצבעה לצד שופטים מקומיים.

israel ישראל
אסף אמדורסקי מצטרף לפאנל השופטים, ולצידו יכהנו כשופטים גם סטטיק ובן-אל תבורי, וזאת לאחר שמוקי ואסף אטדגי הודיעו על פרישתם מהתכנית. בגזרת המתמודדים ב"כוכב הבא" על הכרטיס לקייב מתווספות לרשימה מיטל דה רזון וליהיא גרינר.

italy איטליה
ב-10 לדצמבר תפורסם רשימת המתמודדים בפסטיבל סנרמו בקטגוריית הזמרים המנוסים. להקת Jalisse, נציגי 1997, אישרו כי שלחו שני שירים לוועדת התחרות.

latvia לטביה
הגמר המקומי Supernova יעבור שינויים קלים במתכונתו. מדד ההשמעות ב-Spotify יהווה ישמש פלטפורמה למתן נקודות. לא ברור עדיין האם מדובר בנקודת שיפוט ספציפית וכמה יהיו בנוסף אליה.

fyr_macedonia מקדוניה
עקב שביתה של איגוד המוזיקאים והיוצרים המקומי, מקדוניה ככל הנראה לא תוכל לשדר את תחרות הג'וניור ועשויה לקבל קנס מה-EBU. פתרון שעלה, אם המשבר לא ייפתר, הוא השתקת השיר המקדוני בעת השיר במקדוניה. יצוין כי השביתה כוללת גם מוזיקאים ומוזיקה מסרביה. פסטיבלי מוזיקה במדינה בוטלו וגורלו של הקדם המקומי לא ידוע.

malta מלטה
הכוח עובר לקהל! PBS, רשות השידור המלטית, הודיעה כי הזוכה בקדם המקומי יקבע על ידי הקהל בלבד. עד עכשיו לקהל היה כוח מוגבל מאד בהכרעת הזוכה בקדם.

moldova מולדובה
עקב קשיים כלכליים, המדינה ככל הנראה לא תערוך קדם פומבי, אלא תלך על בחירה פנימית.

netherlands הולנד
לפי השמועות, הטלוויזיה ההולנדית פנתה לאמנים Dotan, VanVelzen ו-Waylon נציג 2014 כחלק מהרכב, להיות הנציגים, אך כולם סירבו מסיבות שונות. הבאות בתור היו O'G3NE, שקיבלו את ההצעה. הבנות פנו לכותבים ומפיקים שונים כדי לקבל מהם שירים לתחרות. הבנות הביעו את רצונן לשיר שיר שיעביר רגש, ומכאן משתמע שייטו לבחור בבלדה.

norway נורבגיה.
לפי השמעות, בניגוד לשנים הקודמות השנה לא יזומנו אמנים ידועים להשתתף בקדם המקומי, והוא יהיה פתוח לכל.

spain ספרד
רשות השידור הספרדית, TVE, הכריזה על קיומו של קדם, שייקרא "Objectivo Eurovision" כמו בשנה שעברה. ניתן לשלוח שירים לתחרות עד ה-27 לנובמבר. 30 שירים יפורסמו באתר האינטרנט של TVE והקהל יצביע להם. מתוך 10 השירים שהקהל אהב, השופטים ייבחרו 3 שישתתפו במעין חצי גמר בסוף ינואר, שהזוכה בו ישתתף בגמר לצד שירים שבחרו השופטים. הגמר עצמו ייערך בפברואר.

switzerland שווייץ
הליך הבחירה נשאר דומה לזה הקיים בשנים האחרונות, אך עם מספר שינויים. רשות השידור הגרמנית SRF קיבלה 160 שירים. כמות השירים שקיבלו שאר רשויות השירים אינה ידועה. חבר שופטים בין 21 חברים ייבחר 20 שירים לשלב ה-Livecheck, שיתקיים ב-4 לדצמבר. חבר שופטים אחר ייבחר בשלב זה את 6 השירים שישתתפו בגמר המקומי.
השינוי הגדול ביותר הוא שאין מכסה של שירים מכל רשות שידור והשופטים פשוט ייבחרו את השירים הטובים ביותר לדעתם. הפלטפורמה של הגשת שירים באינטרנט מיוצרים שאינם ידועים בוטלה.

ukraine אוקראינה
במהלך חודש פברואר ייערכו 3 חצאי גמר, מתוכם יעפילו השירים שיגיעו למקומות הראשונות לגמר, שייערך ב-25 לפברואר. כרגע נערך שלב ה-Wildcard באינטרנט. נראה כי השיר שציינו שהעפיל לגמר, "Deep Shivers", עדיין לא שם סופית והכל תלוי באם ימשיך להוביל בהצבעה עד שתיסגר. 39 שירים התקבלו לשלב ה-Wildcard עד כה והטלוויזיה האוקראינית ממשיכה לקבל שירים על ה-10 בינואר 2017. כל מחשב יכול להצביע פעם אחת ביום לאחד השירים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.