2019: גרמניה – S!sters תייצגנה את המדינה בתל אביב עם השיר "Sister"

בקדם הגרמני שנערך אמש התחוללה סנסציה רצינית. הצמד הרנדומלי S!sters נבחר לייצג את המדינה עם השיר "Sister". התגובות ברשת היו זועמות עד טרגיות, אבל העם הגרמני אמר את דברו, וכך גם צות המומחים הפן-אירופאי. מי הן שתי "האחיות" המרכיבות את הצמד? מה מעורר חוסר נוחות במילות השיר? וגם האם השיר נדחה על ידי מדינה (כושלת) אחרת?

המבצעות
S!sters הן Carlotta Truman ו- Laura Kästel. טרומן נולדה באוקטובר 1999 ב-Garbsen, האנובר, גרמניה. בהיותה בת 10 השתתפה ב-Das Supertalent, הגרסה הגרמנית ל-Got Talent והגיעה לגמר התכנית. לאחר מכן יצאה לסיבוב הופעות ברחבי גרמניה. החל מ-2011 משמשת סולנית בתזמורת המשטרה הגרמנית, והופיעה במספר אירועים רשמיים. באותה שנה זכתה בפרס הסולנית הטובה ביותר במסגרת German Rock & Pop Award, והפכה לזמרת הצעירה ביותר הזוכה בתואר. ב-2014 השתתפה ב-The Voice Kids המקומית וסיימה במקום השני.
קסל נולדה בספטמבר 1992 ב-Königsau, ריינלנד-פפאלץ, גרמניה. אחותה הגדולה היא הזמרת Jenniffer Kae. ב-2002 זכתה בתחרות האוסטרית לילדים "Kiddy Contest" עם השיר "Ich will in die Disco gehn". ב-2004 השתתפה בתחרות הכשרונות Star Search והגיע לחצי הגמר. תחת השם Laurita Spinelli שימשה כזמרת ליווי בהופעותיה של Lena, זוכת אירוויזיון 2010.
בחודש שעבר נמסר כי ההרכב S!sters הורכב במיוחד עבור התחרות, לאחר שהשיר "Sister" התקבל לקדם ללא אמן, וזאת לאחר שנכתב במחנה כתיבת שירים. בניגוד לטענה כי השיר נכתב עבור הקדם הגרמני, רשות השידור השווייצרית פרסמה לאחר הזכייה, כי השיר לא התקבל להליך הבחירה בשווייץ….

השיר
"Sister" נכתב בין היתר על ידי Laurell Barker הקנדית, מי שנמצאת בין הכותבים של השיר הבריטי השנה, "Bigger Than Us", בין כותבי השיר "Tempo" של Margaret למלודיפסטיבלן, הייתה מכותבי השיר של Renaida במלודיפסטיבלן 2018, מכותבי "Legends" של Asanda בקדם הבריטי ב-2018 ומכותבי השיר השווייצרי לאירוויזיון, "Stones" של Zibbz, שלא העפיל לגמר התחרות ב-2018. על פי שמועות, היא גם בין כותבי השיר השווייצרי השנה לאירוויזיון. אם השמועות נכונות, לברקר יש כבר 3 שירים השנה בתחרות (!), שניים מתוכם כבר אוטומטית בגמר. עוד בין הכותבים ניתן למצוא את Thomas Stengaard הדני, מי שהיה בין הכותבים של "Only Teardrops" של Emmelie de Forest, זוכה אירוויזיון 2013 מטעם דנמרק. הוא היה גם בין הכותבים של השיר "You Let Me Walk Alone" של Michael Schulte, השיר הגרמני לאירוויזיון 2018, שסיים במקום הרביעי.
תוצאות הקדם אמש התקבלו בהלם בקרב חובבי האירוויזיון. השיר נחשב כבעל הסיכויים הנמוכים ביותר לזכות בתחרות. תחילה הצביעו 20 מומחי מוזיקה מרחבי אירופה. ההצבעה שלהם אחד אחרי השני בלבלה מעט וההובלה התחלפה תחילה בין Linus Bruhn ל-Makeda, כאשר לקראת הסוף S!sters החלו לעלות במעלה הטבלה ומוקמו ברגע האחרון במקום הראשון בהפרש של נקודה אחת מ-Makeda. ההצבעה של פאנל ה-100 הייתה מעט יותר מעודדת: S!sters מוקמו רק במקום החמישי, בעוד Aly Ryan קיבלה את 12 הנקודות. האחרונה התמקמה במקום השני לצד "האחיות", כאשר Makeda מובילה עליהן ב-2 נקודות. אבל אז הגיעו קולות הקהל בבית, אשר הפתיע ונתן את 12 הנקודות ל-S!sters בעודו קובר את Aly Ryan ו-Makeda בהצבעה.
במהלך הצפייה בקדם ציינתי כי "מדובר בבלדת פופ דרמטית וצעקנית, גם אם מודרנית. זה לוחץ מידי והמלודיה לא מעניינת במיוחד. זה כנראה השיר החלש של הערב. שתי הבנות לובשות שחורים על במה קטנה שמסתובבת בלי הפסקה 2/5." השיר מתחיל בצלילי מובייל של תינוקות, וממשיך להיבנות מבלדת פסנתר לפאוור-בלאד קרינג'ית למדי. ההרגשה היא של Contemporary Pop, לא במובן של עכשווי, אלא יותר במובן של פופ גנרי ורדיו-פרנדלי, שמשלב סוגות מוזיקה שונות, אך מעקר אותן. במקרה זה ניתן להצביע על פופ, רוק וקצת גוספל. לא לחינם זהו שיר שנכתב במחנה כתיבת שירים במנותק מהמבצעות, שנבחרו רק לאחר מכן. בעוד השיר נשמע צעקני לעיתים, אני חייב להודות שהקולות של השתיים די משלימים זה את זה. בעוד של-Carlotta קול מאד "בריטי", Sugababeאי ומנעד קולי יחסית מוגבל, ל-Laura קול מעט יותר אמריקאי, Soulful, מאנפף. בעוד Carlotta מייצגת נשיות בקולה, Laura מייצגת משהו מעט יותר גברי, או שיותר נכון לומר ששתיהן מייצגות סוגים שונים של נשיות.
מילות השיר קרינג'יות למדי וגובלות בפסיכופתיה. הדוברת או הדוברות מדברות על ניסיונות חיסול זו של זו על ידי כיבוי האש של האחת (משמע כיבוי החיים), נסיונות הטבעה (שהיא המשיכה לנשום אחריהם), כמו גם אכזבה מכך שרוח החיים עדיין מפעמת בשנייה. בהמשך השיר הטון נרגע מעט. הן מנסות לתעל את אש המריבה ביניהן להצלחה של שתיהן, מבלי לבטל זו את זו. האש שלא כבתה היא עכשיו חיובית, בוהקת כמו אורות העיר וכמו לפידים בשמיים. המילים הן מיליטנטיות, ולמרות שבסוף השיר יש תחושה של השלמה ופיוס ביניהן, אי אפשר שלא לתהות מהיכן מגיעה כל התחרותיות הרצחנית הזו? יתרה מזו, עכשיו שהן ביחד ומשתפות פעולה, לאן ינתבו את האגרסיות והאלימות שלהן וכלפי מי? והאם הפיוס הוא מאהבה או מתוך הבנה שחיסול הדדי הוא פשוט בלתי אפשרי?
את התהיות הללו אנחנו נחווה על בימת האירוויזיון בגמר. כאחת מ-5 הגדולות, גרמניה מעפילה אוטומטית לגמר. באתר ההימורים William Hill, השיר נמצא כעת במקום השני בסיכויי הזכייה עם יחס דצימלי של 11. אני מאמין שזה ישתנה כבר בימים הקרובים. לטעמי, השיר הוא אחד המתמודדים על המקום האחרון בגמר, עם סיכויים לא גבוהים לעבור את המקום ה-21.

מילות השיר מתוך אתר lyricstranslate.com:

Sister

I’m tired
Tired of always losing
I tried to stop your fire
Turns out that I couldn’t

I’m tired
Tired of competing
I tried to hold you under
But, honey, you kept breathing

When you said you wanted the world
I said you couldn’t too
You were walking right beside me
But I left no room for you

Calling you my enemy, but my enemy’s right here
It was my mistake to try and break
That power that I feared

I see flames in your eyes
Damn, they burn so bright
Oh, you gotta know I’m with ya

Now shine like city lights
Torches in the sky
Don’t you try to hide it
Sister

I’m sorry
Sorry for the drama
I tried to steal your thunder
Turns out that I don’t wanna

When you said you wanted the world
I said you couldn’t too
You were walking right beside me
But I left no room for you

Calling you my enemy, but my enemy’s right here
It was my mistake to try and break
That power that I feared

I see flames in your eyes
Damn, they burn so bright
Don’t you try to hide it
Sister, Sister, Sister
Don’t you try to hide it
Sister, Sister, Sister
Don’t you try to hide it

I see flames in your eyes
Damn, they burn so bright
Oh you gotta know I’m with ya

Now shine like city lights
Torches in the sky
Don’t you try to hide it
Don’t you try to hide it
Sister

ההופעה החיה מתוך הקדם הגרמני:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.