2017: ארמניה – 12 המאושרים

אחרי תכנית ה"דו קרב" הלא רעה בכלל מהשבוע שעבר, אנחנו כעת בתכנית השנייה של החלק השלישי (זה מסובך, אני יודע). ממשיכים בשיטת הדו קרב הידועה, בה מכל צוות מתמודדים שני זמרים זה מול זה, ורק אחד עובר לשלב הבא. גוהר הכל יכולה חוזרת על החוקים: שני מתחרים מכל קבוצה נבחרים להתחרות זה בזה. לאחר ששניהם סיימו להופיע, כל שופט, למעט השופט שעומד בראש הקבוצה של השניים, מצביע ונותן נקודה אחת לביצוע המועדף עליו. לאחר מכן, השופט שעומד בראש הקבוצה של המתחרים מעניק 3 נקודות לביצוע המועדף עליו. המתחרה שקיבל את מרב הנקודות עובר לשלב הבא.

הראשונים להתחרות הם שניים מקבוצת AramMp3, והם Lilith Harutyunyan מול Jujo:
לילית מופיעה עם "Price tag" של ג'סי ג'יי. כמו כל הופעה שלה, גם כאן היא עושה oversinging, פוערת לוע ועושה חיקויים של אנסטסיה. היא לובשת מיני שחור שעושה אותה גוצה, ז'קט שחור עם עיטורי פרפרים ושיער גבוה במיוחד. ההופעה דודתית משהו והיא סובלת מריצוי יתר. יש לה קול טוב, אבל לא נראה שהיא מבינה על מה שהיא שרה.

Jujo שרה את "River" של BISHOP. היא עולה בחצאית א-סימטרית, עליונית שחורה שקופה וז'קט, הכל בשחור. השיער שלה כעור במיוחד עם תסרוקת סטייל מיני מאוס. המצלמות, כמו בהופעה של לילית, עובדת שעות נוספות. השיר סובל מחוסר אנרגיות בבתים זה מינוס גדול מבחינתה. היא נוהמת בפזמון, שהוא החלק החזק בשיר, ובכך די מחרבת את סיכוייה לזכות. קול טוב ויציב, אבל בחירת השיר, המבט הקפוא בעיניים והשיר הרפטטיבי די קוברים את הסיכויים שלה בעיני. בכל הנ"ל לילית בלטה יותר לטובה.

השופטים מצביעים בהוראת גוהר למתמודדת החביבה עליהם. אינגה מצביעה על מקצועניותה של לילית לעומת ג'וג'ו. גוהר חושפת את ההצבעה, כל חמשת השופטים הצביעו ללילית. אראם נותן את 3 נקודות הרחמים שלו לג'וג'ו, אבל לילית היא זו שממשיכה לשלב הבא.

דו הקרב הבא הוא מקבוצת Inga. אלו הם Narine Jinanyan מול Suzanna Melkonyan:
נרין עולה להופיע את "Impossible" של Christina Aguilera ft. Alicia Keys. היא עולה בשמלה שחורה ארוכה חושפת גב. חייב לציין שכבר הספקתי לשכוח אותה, וזה אומר משהו לגבי הרושם שהיא משאירה. היא נראית כמו מורה שיצאה לערב קריוקי, אבל נשמעת לא רע. זה לא מדהים, אבל זה בהחלט עובר. הבעיה היא ריבוי שירי ה-Soul בתכנית הזו. כל אחד משחק אותה זמר נשמה מברוקלין. מבטא טוב, בחירה נכונה של שיר, שמתפתח ומאפשר לה להציג את הגוונים של הקול שלה, אבל אם היא תעבור לשלב הבא צריך לעשות משהו לגבי ה(חוסר) אישיות שלה.

סוזנה עולה אחריה לשיר את "Ain't no other man" של Christina Aguilera. כמעט לא זיהיתי אותה ללא איפור. מזל שהיא התאפרה ונזכרתי שמדובר בכפילת הלנה פפריזו… היא לבושה בחליפה גברית עם עניבה משוחררת וחולצה פתוחה וכובע שחור-אפור מנצנץ. מלבד הסטייליסט שהתעלל בה, היא מראה יכולת מרשימה להתעלל בקליסיקה הזו של כריסטינה אגילרה. שימוש יתר בנהמות גרון א-לה מאיה בוסקילה. היא בטוחה שהיא סקסית כשהיא זזה וזה בעיקר מתיש לצפות בהלנה פפריזו עם קול של מאיה בוסקילה, ואני לא אוהב אף אחת מהן.

אסיי אומר שלסוזנה יש יותר מידי אנרגיה על הבמה והיא צריכה ללמוד לשלוט באנרגיה שלה. אראם מציין שלשתיהן יש חולשות וחסרונות בשירה, אך לא מציין מהן. לאחר שכל השופטים לירלרו, גוהר חושפת שכל חמשת השופטים הצביעו לסוזנה המעיקה. אינגה מעניקה לנרין את 3 הנקודות שלה לאות הערכה.

דו הקרב הבא הוא של קבוצת Hayko. היכונו לדו הקרב של השנה Eva Kans מול Egine:
די ברור מה הלך כאן. הייקו, שמכוון לזכייה של אג'ין בתכנית כולה, בחר לה את אווה האיומה כיריבה. מדובר בקרב חתולות מצווחות. ראשונה עולה אווה לשיר את "I'm outa love" של אנסטסיה. זה נראה כמו כישלון מהתו הראשון. כל תו שהיא שרה נשמע יותר צומרני מקודמו, היא מזייפת את נשמתה ומצליחה להתעלות על הופעתה הקודמת, שחשבתי שהייתה השיא. היא לבושה במיטב אופנת התחנה המרכזית החדשה, עם מכנסי עור, חולצה לבנה וז'קט עמוס ניטים. היא נשמעת כמו חתול גוסס, זה פשוט הדבר הנורא ביותר ששמעתי מימי חיי. אלוהים, תעשה שזה ייגמר! הייקו נראה מרוכז, לא ברור במה, אולי בתכנית הסודית שלו לעלות את אג'ין על בימת האירוויזיון.

אג'ין עולה להופיע את "Burning up" של Tired and Jessie J. היא לבושה בלבוש מינימלי כסוף, עם שסעים וחורים למכביר, פנים משופצות ושיזוף בהתזה. צווחות חתול פותחות את השיר ואז היא דופקת איזה ריקוד כאילו סקסי. היא יודעת לזוז ויש לה אוקיינוס של ביטחון. ניכר גם שבניגוד לאווה היא לוקחת את התחרות ברצינות. ההופעה הזו באה להדגיש את יכולת הריקוד שלה בעיקר ואת משחקי התאורה שההפקה הזו יכולה לעשות. הופעה שאין בה כלום.

השופטים מצביעים ועוברים לדברי ביקורת, שבה אף אחד מהם לא חושב לומר לאווה שהיא לא יודעת לשיר. אראם אומר לאג'ין להיזהר עם הריקודים כי הם יכולים להעפיל על השירה. ובכן, זו הייתה המטרה. אווה מקבלת קול אחד, מאראם, בעוד אג'ין מקבלת את 4 הנקודות משאר השופטים. הכדור עובר לידיים של הייקו, והוא, surprise surprise, מעניק את 3 הנקודות שלו לאג'ין ושולח את אווה הביתה.

דו הקרב הבא הוא של קבוצת Anush. המתמודדים הם Anna Sedrakyan מול Alexander Plato:
אנה מציינת שליריב שלה לדו קרב מגיע לזכות בכל התכנית. אנה עולה באחד השירים היותר טובים של העשור הקודם, אם לא הטוב ביותר, "Seven nation army" של The White Strpies. היא עולה, כרגיל, בשחור מלא, ומלווה עצמה בגיטרה חשמלית. נזכרתי בה לפתע, זו היא שלא מסוגלת ליצור קשר עין וזה בולט במיוחד בהופעה הזו שכל כולה עם עיניים עצומות או על מכוונות לרצפה. כן, הגיטרה החשמלית לא באמת מחוברת לכלום. המבטא שלה כבד והיא לא עושה צדק עם השיר, אנרגיות נמוכות, היא הולכת לאיבוד על הבמה.

אלכסנדר, המתמודד המעניין ביותר בתכנית, מבצע מאש-אפ של שני שירי עם ארמניים, "Sasna Khorodig Aghchig" ו-"Lily". את הראשון אני מכיר, לא בטוח מאיפה. הוא לבוש בבגדים שחורים עם טייק מסורתי קל. בברידג' הוא פוצח בריקוד מטורף, צרחות ואווירה כללית משוחררת. למי שרוצה לראות הופעה של מוזיקה אתנית מקומית, זה המקום! הופעה מחשמלת של מבצע עם אנרגיות מטורפות, ביטחון עצמי בלי סוף ויכולת לא מבוטלת להופיע ולהרים את הקהל. פשוט מעולה, אין רגע משמעם. ההיפסטר כבש את לב השופטים והקהל. אם הוא לא עולה לשלב הבא, השופטים לא מבינים כלום.

לאחר הצבעת השופטים החשאית, אסיי רומז לאלכסנדר שהסגנון שלו לא מתאים לקהל מחוץ לארמניה ועליו לחזור לסגנונו הקודם. הייקו אומר לו שהוא שר ממש רע (????), אבל הוא רוצה שהוא ימשיך בתחרות בגלל שהוא מיוחד ואמנותי. איווטה מסכימה שהוא צריך לעבוד על הקול שלו ושצופי האירוויזיון יעריכו אותו. אינגה מעירה לאנה שהיא מכונסת בעצמה ולאלכסנדר היא מייעצת לחזור לסגנונו הקודם. אראם חושב שהשיר שבחרה אנה היה אגרסיבי, אבל היא לא הייתה אגרסיבית מספיק בשירה שלה. הצבעת השופטים נחשפת – כולם הצביעו לאלכסנדר פלאטו! יששששש! הבחור עולה לשלב הבא.

צוות Essai איז אין דה האוס. המתמודדים בדו הקרב היום הם Opera Viva מול Marissa:
ראשונים עולים חברי להקת Opera Viva לשיר את "Maria" של Amaury Vassili, שהלחין אסיי בעצמו. דרמת פופרה בשקל לטעמי, שמרני ומיושן. יש להם כאמור קולות טובים, הם מקצוענים מן הסתם, אבל למעט אחד, הם לא ממש יודעים להופיע על במה. הבנים לובשים ג'ינס, חולצות לבנות ווסטים בצעים כהים. הבנות נראות נורא עם חולצות וורודות מקושקשות וחצאיות שחורות שנותנות להן גזרה איומה. כשאתה מופיע עם פופרה דרמטית כזו, אתה צריך להעביר המון דרמה ואתה יכול לעשות את זה באמצעות שפת גוף ומימיקה נכנה, אבל רובם לא יודעים לעשות זאת, וההופעה מתפספסת. אסיי נעמד לכבודם בסוף ההופעה.

מריסה עולה אחריהם לבמה ושרה את "Stop" של סאם בראון. היא נראית מצוין, עם שמלה אדומה אש וז'קט שחור המונח על כתפיה באגביות. ההופעה הקולית לא מדהימה, קצת קריוקי, המבטא לא בלתי מורגש, והיית מצפה שהיא תתפוצץ בפזמון, אבל זה נשאר נורא שטוח וחובבני. אני לא רואה אותה עוברת את אופרה ויוה, במיוחד בהתחשב שהיא חזרה ב"גלגל הצלה" ומלכתחילה אין לה בסיס תמיכה את השופטים. ההופעה שלה נגמרת נורא מהר…

השופטים מצביעים. אראם מציין כי הוא זיהה חוסר הרמוניות אצל הבנות של Opera Viva. לדבריו מריסה הייתה צריכה לשיר את השיר ב-key יותר גבוה. איווטה אומרת שחסר לה עוצמה ומרקם בשירה. גוהר מציגה את הצבעת השופטים: הייקו ואינגה הצביעו למריסה בעוד אראם, איווטה ואנוש הצביעו ל-Opera Viva. הכדור עובר לידיים של אסיי, שמחליט לתת את 3 הנקודות שלו ל…..Opera Viva והם ממשיכים הלאה בתחרות.

דו הקרב האחרון להערב הוא של צוות Iveta. המתמודדים הם Sona Dunoyan מול Vahe Aleksanyan:
סונה עולה ראשונה לשיר את "Dangerous Woman" של אריאנה גרנדה, בחירה עדכנית ונכונה של שיר. היא נראית חמודה לגמרי ושיקית עם חולצה לבנה ללא שרוולים וחצאית כחולה בעלת נפח. מודה שהיא קנתה אותי כבר בבית הראשון, היא חמודה וטבעית, מעט בוסרית, עוברת מסך, זזה בטבעיות גמורה ושרה עם מבטא קל בלבד. נולדה לבמה, קלילה ולא לוקחת את עצמה יותר מידי ברצינות. אינגה נראית מזועזעת מעט, לא ברור למה. הופעה טובה, שכיף לצפות בה ולהאזין לה. יופי של בחירת שיר, איווטה.

ווהה שר את "My prayer" של אריק בנה. בחירה נכונה של שיר, בלדה מרגשת וקיטשית במידה. רואים שאיווטה בחרה את השירים האלו. הוא עדיין נראה לא מותאם לבמה, והוא מצליח להציל את הנוקשות שלו על ידי זה שהוא שר שיר איטי שלא דורש ממנו יותר מידי. ווקלית הוא טוב, אבל הוא לא מצליח להעביר שום רגש, זמר מאד טכני, שממעט בהבעות פנים. והוא גם נראה טוב, שזה פלוס בתכנית הזו, שאף גבר לא נראה בה טוב….

גוהר מצווה על השופטים להצביע. אינגה אומרת לווהה שההופעה שלו הייתה עצובה מאד. אראם והייקו מציינים שיש להם הכרות מוקדמות עם ווהה, וזה די ברור איך הם יצביעו. הייקו האידיוט אפילו אומר שהוא רוצה שווהה יגיע רחוק בתחרות. גוהר חושפת את התוצאות: סונה מקבלת את הקול של אראם, בעוד ווהה מקבל את הקולות של שאר השופטים. הכדור עובר לידיים של איווטה, שנותנת את 3 הנקודות שלה לווהה, שממשיך לשלב הבא.

להלן שמות כל המתמודדים שממשיכים לשלב הבא:

  1. Lucy
  2. Gevorg Harutyunyan
  3. Anna Danielyan
  4. Martha
  5. Artsvik
  6. Hasmik Shiroyan
  7. Lilith Harutyunyan
  8. Suzanna Melkonyan
  9. Egine
  10. Alexander Plato
  11. Opera Viva
  12. Vahe Aleksanyan

והנה recap של 12 ההופעות של העולים לשלב רבע הגמר:

ניתן לצפות כאן בפרק המלא:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.