2020: ליטא – הקדם המקומי יוצא לדרך!

אחד הקדמים המוזרים וההפכפכים ביבשת חוזר, הקדם הליטאי! המדינה שינתה השנה את שם הקדם, והוא נקרא Pabandom iš naujo!, שניתן לתרגם ל-"בוא ננסה שוב!". הפורמט עצמו לא שונה בהרבה מזה שהיה נהוג אצלם בשנים האחרונות. בשנה שעברה סיימה המדינה במקום ה-11 בחצי הגמר ולא העפילה לקדם עם "Run with the Lions" של Jurijus.

36 שירים יצעדו בסך. שלושת התכניות הראשונות יהיו טרומי גמר. בכל אחת מהן יתמודדו 12 שירים. על פי הצבעת השופטים והקהל, 6 שירים יעפילו לשלב הבא. תכניות 4 ו-5 יהיו חצאי הגמר ותכנית 6 היא הגמר, אשר בו ייקבע הזוכה, שוב לפי החלטת השופטים והקהל. במקרה של שוויון, הצבעת השופטים היא זו שתכריע את הכף.

עוברים לבמה, שנראית זהה לזו של השנה שעברה, ושל זו שלפנייה, ולפניה… את הערב פותחים המנחים הוותיקים, Gabrielė Martirosianaitė ו-Giedrius Masalskis. הם מציגים את המנחה מאחורי הקלעים, הלא היא נציגת 2018, Ieva Zasimauskaitė. השופטים יושבים השנה מאחורי הקלעים ולא מול הבמה. חמשת השופטים הם Darius Užkuraitis, Gerūta Griniūtė, Giedrė Kilčiauskienė, Vaidotas Stackevičius ו-Leon Somov.

התחרות מתחילה…

Glossarium – Game Over – ההרכב התמודד בשנה שעברה והגיע לשלב חצי הגמר. גם הפעם מדובר בשיר רוק-מטאל. בניגוד למה שהייתם מצפים בז'אנר, השיר והביצוע חסרי אנרגיה. הדיסטורשן שם, התופים והאווירה, אבל הסולן לא מספק את הסחורה, והכל נראה מנומנם… כשיר אין פה בשורה של ממש, פתיחה חלשה לערב ולקדם כולו. 2/5.

Baltos Varnos – Namų dvasia – מדובר בצמד אחיות, השרות שיר פולק-ניו-אייג' קסום. האווירה היא רוחנית, כפי שמשתמע מכותרת השיר ("רוח ביתית"). זה זורק קצת לליטא 1999 רק בלי הדרמה. זה פגאני, מאד בלטי-צפון-אירופי, לא בטוח מה הסיכויים של שיר כזה, אבל הוא נעים להאזנה. הצמד מבצע אותו בהרבה כריזמה וקסם אישי. 3/5.

Justinas Lapatinskas – Highway Story – הבחור ניסה את מזלו פעמיים בקדמים ב-2008 ו-2014. השיר הזה הוא בלדת פופ-רוק-קאנטרי מיינסטרימית, המזכירה מעט את ליטא 2019, רק בלי הכריזמה של Jurius. הליריקה נשמעת קלישאתית להחריד, והמוזיקה הופכת את השיר להמנון מתקתק וסכריני. המבטא שלו לא מחזיק והוא לא הפרפורמר הכי משכנע. חלש למדי 2/5.

Aistay – Dangus man tu – בכורה בתחרות ל-Aistay, הלא היא Aistė Tomkevičiūtė-Pajaujienė, אשר כתבה את שירה בעצמה. היא עולה בשמלת תחרה שחורה ואמנותית משהו. הקצב הוא איטי, אך הסוגה היא פופ-אלקטרו. העובדה שהשיר בליטאית מוסיפה לו אופי. עם זאת, האלקטרו לא מושך את השיר יותר מידי קדימה והוא נותר חסר אנרגיה במידה. זה חביב, אך נופל על העיקר – מלודיה לא מרשימה. 3/5.

Petunija – Show Ya – היא ניסתה את מזלה ב-2016 ועברה שלב אחד לפני שהודחה מהתחרות. השיר נפתח בצלילי אלקטרו ואמביינט, זה מאד שונה ואינדי… היא לובשת שמלה אפורה פוסט-מודרנית. זה מאד יומרני, שיר של מועדוני היפסטרים לחמם את האווירה, אבל לא משהו שממלא במה. מלודית זה רפטטיבי, גם אם מוערך. היה ראוי להשאיר בליטאית. הפיזמון, הממאן להגיע, נשמע כבר יותר כמו היפ-הופ וזה שילוב לא טבעי באזני המאזין. כמו גם המשפט "We're making Lithuania famous". אוקיי. 3/5.

Lukas Norkūnas – Atsiprašyk – הוא היה הפייבוריט שלי בקדם הליטאי ב-2018, אך נשר ברבע הגמר. הוא חוזר עם שיר נוסף פרי עטו. בחיים לא הייתי מזהה אותו אחרי שקיצץ את מחלפותיו. הוא עולה בחולצה שחורה מכופתרת ואייליינר שחור כבד. זו בלדת סינגר-סונגרייטר פשוטה ורפטטיבית. יש לו אופי, הוא מתחיל להרעיד את הגוף בשנייה מסוימת, ולאחר מכן נע במגושמות. זה שיר חלש בהרבה מזה שהתמודד עמו לפני שנתיים, זה כמעט נשמע כמו ג'אם סשן. 3/5.

Donata Virbilaitė – Made of Wax – השיר נכתב על ידי Christopher Wortley, שכתב לקדמים של ליטא, מולדובה ורומניה, Niko Westelinck הבלגי, שכתב לקדם הבלגי ב-2016 ו-DWB, אשר כתב את השיר הצ'כי לאירוויזיון 2017 ושירים לקדמים של צ'כיה, ליטא ובריטניה. Donata Virbilaitė ניסתה את מזלה מספר פעמים בקדם. השיר הזה הוא פופ-רוקבילי באווירה סיקסטיזית משהו, עם סקסופון ומלוות שמזייפות. Virbilaitė עולה במיני בצבע לבנדר וגרביונים סגולים. זה שיר נורא, כאילו תיאטרלי, מביך להאזנה ולצפייה. 1/5.

Andy Vaic – Why Why Why – שם הבמה של Andrius Vaicenavičius. כתב את שירו בעצמו. זה אינדי-פולק היפסטרי, עם אלמנטים אלקטרוניים כבדים. החזות הגיקית שלו מגניבה ותורמת מאד לאפיל של השיר. מזכיר קצת את Daði Freyr Pétursson האיסלנדי. הוא גם רוקד כמו גיק, מה שהופך אותו לעוד יותר חמוד. זה השיר הכי קליל וחמוד שהיה עד כה. 3/5.

Aika – Paradas – שם הבמה של Jekaterina Fiodorova, אשר כתבה את השיר בעצמה. היא מופיעה על במה חשוכה ורק הצללית שלה נראית. לאחר שהאורות נדלקים, רואים כי היא לובשת קימונו שחור. השיר מתחיל כבלדת אינדי-פולק ובפיזמון תופסת קצב Fאנקי משהו. זה כאילו כמו שני שירים שהולחמו להם יחדיו. ההמשך הוא כבר דארק פופ, אלקטרו-פופ ושאר ירקות. יש לזה פוטנציאל, אבל זה מבולגן וחסר הוק ברור. 3/5.

Meandi – DRIP – שם הבמה של Saulius Šemiotas, אשר כתב את שירו בעצמו. השיר נפתח בצלצול טלפון. Meandi עונה לטלפון הצהוב וממשיך בראפ. הוא לבוש בצהוב וכחול, הקלידן בצהוב מלא. זה ראפ-טראפ, זה לא רע. יש לו את המבטא הטוב ביותר מבין משתתפי הערב עד כה. זה משעשע וקליל, קצת רפטטיבי, הפקה שקצת יצאה מהאפנה, אבל זה עובר. 3/5.

Monika Marija – If I Leave – חביבת החובבים, אשר סיימה במקום השני בשנה שעברה עם השיר "Light On". היא גם הכותבת הראשית של השיר הנוכחי. הפעם מדובר בבלדת בלוז-פופ-קאנטרי חזקה, מודרנית, לא מן הנמנע שהפעם זה שלה. אני לא חושב שזה יכול לעשות משהו מדהים באירוויזיון, אבל יש לה סיכוי לא מבוטל לזכות בקדם. הגשר נשמע כמו "Turning Tables" של Adele. היא עצמה לבושה בשמלת מיני סגולה סיקסטיזית ומלא תוספות שיער. זה לא רע. 3/5.

Gabrielius Vagelis – Tave čia randu – ב-2013 סיים חמישי בדואט עם Ieva Zasimauskaitė ועם שיר בחצי גמר לבדו, ב-2017 סיים שוב במקום החמישי וב-2018 הגיע לחצי הגמר. כתב את שירו בעצמו גם כאן. הוא מתחיל את ההופעה ישוב בקהל. הוא לובש מה שנראה כמו חליפת פיג'מה שחורה. זה נשמע מאד כמו להיט רדיו מוכר מהשנים האחרונות, אני רק מתקשה לזהות איזה. מדובר בבלדת פופ-רוק קליטה מאד עם ביטים כבדים של אלקטרו. הוא נשמע טוב, וביחד עם Monika Marija, מדובר בזמר הכריזמטי של הערב. לשיר הזה יש משהו שלרבים הערב לא היה – הוק! הוא מתפתל ורוקד על הבמה, משהו שהוא יהיה חייב להיפטר ממנו בהמשך. 3/5.

הגיע זמן תוצאות. תחילה הצבעת השופטים:

תמונה1.png

והצבעת הקהל:

תמונה3.png

קולות הקהל והשופטים מתורגמים ל-1-8, 10 ו-12 ובסיכומם מתקבלות התוצאות הבאות, כאשר העולים לשלב הבא מודגשים:

  1. Monika Marija – 24
  2. Baltos Varnos – 20
  3. Meandi – 18
  4. Gabrielius Vagelis – 13
  5. Andy Vaic – 12
  6. Petunija – 11
  7. Aika – 8
  8. Glossarium – 6
  9. Aistay – 5
  10. Justinas Lapatinskas – 1
  11. Donata Virbilaitė – 1
  12. Lukas Norkūnas – 0

דירוגי האישי לשירים הוא כדלקמן:

  1. Andy Vaic – Why Why Why
  2. Baltos Varnos – Namų dvasia
  3. Meandi – DRIP
  4. Monika Marija – If I Leave
  5. Gabrielius Vagelis – Tave čia randu
  6. Aika – Paradas
  7. Lukas Norkūnas – Atsiprašyk
  8. Petunija – Show Ya
  9. Aistay – Dangus man tu
  10. Justinas Lapatinskas – Highway Story
  11. Glossarium – Game Over
  12. Donata Virbilaitė – Made of Wax

ניתן לצפות בתכנית המלאה כאן או ביוטיוב:

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.